سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

پوستتان را زیاد چرب نکنید !



 

پوست چرب

 

در حالت طبیعی همیشه باید مقداری چربی در سطح پوست وجود داشته باشد. غدد چربی به طور مرتب این وظیفه را انجام می دهند و هرگاه این قشر چربی از بین برود چربی از بین رفته را تجدید می کنند از این رو توصیه می شود که از زیاد چرب کردن پوست خودداری کنید، زیرا این عمل به طور طبیعی نجام می گیرد.

 

گاه اتفاق می افتد که غدد چربی بیشتری ترشح می کنند و سرانجام کار به جایی می رسد که این غدد بی اندازه بزرگ می شوند و به طور دائم چربی ترشح می کنند در این حالت است که به نظر می رسد به پوست صورت روغن مالیده اند.

 

پوست چرب

 

باید دانست که هر یک از غدد چربی با تعدا د زیادی از انتهای رشته های عصبی مربوط است و از ین رو به آسانی می توان به اهمیت عامل عصبی در ازدیاد ترشح چربی پی برد. در پوستهای چرب، طبقه روپوست ضخیم می شود ولی به علت مقدار زیاد چربی، سختی پوست احساس نمی شود.


ویدیو مرتبط :
قرص کبد چرب روناکارا 5040 برای درمان گیاهی کبد چرب و سیروز کبدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پوستتان چرب است یا خشک؟



 

 

 

پوستتان چرب است یا خشک

 

برای آنکه بتوانید به بهترین وجه از پوست خود مراقبت کنید لازم است ابتدا نوع آن را تشخیص دهید. نوع پوست شما به میزان تولید چربی بستگی دارد. ژن، رژیم غذایی، عوامل استرس زا، دارو و حتی مراقبت های پوستی روی تولید چربی پوست موثر می باشند.

 

شستن صورت

 

بیشتر ما زمانی که وارد یک فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی می‌شویم با دیدن قفسه‌های پر از محصولات بهداشتی و آرایشی مختلف گیج و بلاتکلیف می‌شویم و نمی‌دانیم کدام یک از آنها برایمان مناسب هستند.

 

متخصصان پوست، خصوصیات و ویژگی‌های انواع مختلف پوست را به طور مختصر تشریح کرده‌اند تا شما بتوانید نوع پوست را شناسایی کرده و در تهیه محصولات مناسب بهتر و دقیق‌تر اقدام نمایید.

 

انواع مختلف پوست

 

1- پوست چرب: اگر دائما با جمع شدن زیاد چربی روی پوست صورت خود درگیر هستید، حتما پوست چرب دارید. یکی دیگر از نشانه‌های پوست چرب، باقی ماندن روغنی است که در طول روز روی سطح پوست تولید می‌شود و اگر هر چیزی را روی پوست صورتتان فشار دهید، این چربی به راحتی به آن منتقل می‌شود.

 

پوست چرب دارای ظاهری درخشان با منافذ بزرگ و مستعد ابتلا به جوش های سرسیاه و لک می باشد.

 

2- پوست خشک: اگر احساس می‌کنید پوستتان کشیده می‌شود، پس دارای پوست خشک هستید. برای این که خشک بودن پوست خود را بهتر تشخیص دهید، در طول یک روز از مرطوب کننده استفاده نکنید. اگر بعد از آن حس کردید که پوستتان خشک و سفت شده، پس مطمئن شوید که نوع پوست شما خشک است.

در پوست خشک احساس کشش وجود دارد، به خصوص بعد از پاک کردن و دارای چروک ریز، پوسته و لکه های قرمز می باشد

 

3- پوست مختلط یا نرمال: این نوع پوست، منافذی متوسطی و بافتی نرم و صاف دارد. ممکن است هر چه به سمت گونه بروید، پوست خشک شود، در صورتی که در پیشانی، بینی و چانه، چربی وجود دارد.

 

4- پوست حساس: پوست‌های حساس در معرض قرمزی و التهاب هستند. پوست حساس نازک بوده و منافذ کوچکی دارد. به راحتی قرمز شده و مستعد پارگی مویرگ ها می باشد و اغلب دچار آلرژی و خارش می شود.

 

هرچه مقدار ماده هیستامین‌ در بدن بیشتر باشد، پوست حساس‌تر می‌شود و بیشتر مستعد ابتلا به مشکلات التهابی مثل پسوریازیس و اگزما است.

 

5- پوست مستعد آکنه: به دلایل ژنتیکی، پوست ممکن است مستعد ابتلا به آکنه باشد. بر اساس سن تعیین می‌شود که عامل آکنه باکتری، هورمون یا وراثت است و بر اساس میزان شدت آن، درمان های معمول و مداوم برای پاک کردن پوست از آکنه استفاده می‌شوند. برای پاکسازی آکنه‌ها به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

 

6- پوست کدر و پیر: بسته به سن و عوامل محیطی، پوست شروع به پیر شدن می‌کند. تماس زیاد با نور خورشید و استرس شایع‌ترین عوامل محیطی هستند. رنگ خاکستری کدر، لکه دار شدن،‌ بروز چین‌وچروک‌های واضح و شل شدن پوست که به دلیل کاهش کلاژن است، از شایع‌ترین نشانه‌های پیری پوست هستند.

 

چطور بفهمیم چه نوع پوستی داریم؟

 

برای اینکه نوع پوست خود را تشخیص دهید از خودتان تست پوستی بگیرید.

 

برای این کار صورت را شسته و به آرامی خشک کنید. سپس مقداری کاغذ نازک یا دستمال مخصوص پاک کردن شیشه عینک برداشته و روی نقاط مختلف صورت فشار دهید.

 

اگر پوست شما چرب باشد، کاغذ خواهد چسبید. نقاط چرب را برداشته و آن قسمت را پاک می کند.

 

اگر کاغذ نچسبید یا هیچ نقطه چربی را جمع نکرد، پوست شما خشک است.

 

اگر کاغذ فقط در قسمت های پیشانی، بینی و چانه چسبید، پوست مختلط یا نرمال دارید.

منابع :سلامت نیوز