سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

پنج روش برای حفظ برنزگی پوست در پاییز



 

 

پنج روش برای حفظ برنزگی پوست در پاییز

 

تابستان پایان پذیرفت و به تدریج روزهای گرم پرحرارت و آفتابی كوتاه می‌شوند اگر شما اهل برنزه كردن پوستتان هستید به 5 توصیه زیر عمل كنید تا رنگ زیبایی كه در تابستان روی پوستتان نشسته با آمدن پاییز رنگ نبازد.

 

1.از لایه‌بردار استفاده كنید برداشتن سلول‌های مرده از روی پوست یك ضرورت است. سلول‌های مرده پوست را خاكستری نشان می‌دهند. 2 بار در هفته از یك لایه‌بردار برای پوست صورت استفاده كنید و آن را به شكل دورانی روی پوست مالش دهید.

 

2. مرطوب‌كننده بزنید مرطوب بودن پوست قانون شماره یك داشتن پوستی نرم و زیبا است. فراموش نكنید هر بار كه دوش گرفتید یك مرتبه از مرطوب‌كننده استفاده كنید.

 

3. اتو برنزه بخرید كرم‌های اتوبرنزه را می‌توانید از تمامی فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی تهیه كنید. یك یا دو بار در هفته می‌توانید از اتوبرنزه‌ها استفاده كنید. مصرف بیشتر توصیه نمی‌شود زیرا پوست را به رنگ نارنجی درمی‌آورد.

 

4. آرایش كنید می‌توانید برای آنكه به رنگ دلخواه برسید از كرم‌پودرها و پنكیك‌های برنزه استفاده كنید. این كرم‌ها در كنار آرایش زیبای چشم‌ها می‌توانند شما را بسیار جذاب نشان دهند.

 

5. از نور آفتاب كمك بگیرید روزهای آفتابی پاییز را از دست ندهید و به بهانه خرید یا قدم زدن از آن بهره ببرید. اما فراموش نكنید لازم است به دلیل سردی و خشكی هوا و همچنین باد از كرم مرطوب‌كننده استفاده كرده و پوستتان را محافظت كنید.

منبع:سلامتیران


ویدیو مرتبط :
پلاسماکلاستر باعث حفظ و احیا رطوبت پوست می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش های جلوگیری از خشکی پوست در پاییز - چرا و چگونه



خشکی پوست,جلوگیری از خشکی پوست, جلوگیری از خشکی پوست در پاییز

یک متخصص پوست و مو ضمن برشمردن اقدامات لازم برای جلوگیری از خشکی پوست در فصل پاییز گفت: استفاده از کرم‌های مرطوب کننده، صابون‌های گلیسیرینه در استحمام و مصرف مایعات کافی عوامل پیشگیری از خشکی پوست هستند.

احسانی، متخصص پوست و مو درباره عارضه‌های پوستی در فصل پاییز گفت: یکی از عارضه‌های پوستی در فصل پاییز خشکی پوست است که برای جلوگیری از این عارضه باید اقداماتی انجام داد.

وی تصریح کرد یکی از راه‌های پیشگیری از بروز خشکی پوست استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و چرب کننده است تا بدین نحو با مرطوب نگاه داشتن پوست از خشکی آن در تماس با هوای سرد محیط باز و هوای گرم منازل پیشگیری کرد.

احسانی نوشیدن مایعات کافی در این فصل را یکی دیگر از راهکارهای پیشگیری از بروز خشکی پوست در افراد توصیف و تأکید کرد: باید در این فصل با نوشیدن مایعات و رساندن آب به پوست در جهت شاداب و مرطوب نگاه داشتن پوست اقدام کرد.

این متخصص پوست افزود: باید توجه داشت نحوه استحمام در فصل پاییز و در کل فصول سرد سال نیز با فصول گرم متفاوت است و افراد بهتر است از صابون‌های گلیسیرینه در استحمام استفاده کنند تا گلیسیرین موجود در پوست چربی و رطوبت لازم را به پوست برساند.

وی درباره رژیم غذایی مناسب برای فصل پاییز نیز گفت: رژیم غذایی خاصی برای این فصل لازم نیست مگر اینکه فردی مشکلی خاص داشته باشد ضمن اینکه رژیم غذایی این فصل باید دارای آب و مایعات کافی باشد و از غذاهای دارای ویتامین نیز مضایقه نکرد.

احسانی همچنین با تأکید بر لزوم استفاده از عینک آفتابی در فصول سرد سال تصریح کرد: بر خلاف باور برخی که استفاده از عینک آفتابی را منحصر به تابستان می‌دانند، استفاده از عینک آفتابی برای سلامت پوست‌ حساس صورت به‌ویژه پوست پلک و اطراف چشم ضروری است.

این متخصص پوست استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در فصل زمستان را ضروری دانست و گفت: برای حفظ سلامتی پوست در فصل زمستان باید از پوست در مقابل اشعه فرابنفش خورشید محافظت کرد زیرا این اشعه در فصل زمستان نیز سلامت پوست را تهدید می‌کند.

وی استفاده از بخور در منازل را برای پیشگیری از خشکی پوست توصیه و تصریح کرد: استفاده از بخور در منازل باعث مرطوب شدن هوا و در نتیجه پیشگیری از خشک شدن پوست مرتبط با این هوا می شود.

احسانی درباره پوشش بخش‌های زیادی از پوست در زمستان توسط لباس‌ها و تاثیر آن بر جذب ویتامین D در بدن گفت: پوشش فرد در فصل زمستان تاثیر زیادی در جذب ویتامین D نداشته و بدن به مقدار کافی قادر به جذب ویتامین D خواهد بود.
منبع:سلامت نیوز