سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

پنج روش برای از بین بردن لک های پوست



لک های پوست

نور خورشید لک های پوست را بدتر میکند

 

خیلی پیش آمده که لباس، کفش و اکسسوری های عالی آماده کرده ایم تا به مهمانی برویم، اما آرایش باعث پوشاندن لک های پوست نشده و باعث تغییر عقیده مان می شود.

حالا توی موقعیتی گیر کرده ایم که لک های وحشتناک روی پوست خودنمایی می کنند. اگر لک های پوست باعث خانه نشین شدن شما شده اند، پس این لیست را مرور کنید تا با برخی از روش های ساده ی خانگی برای مقابله با لک های پوست آشنا شوید:

استفاده منظم از ضدآفتاب
وقتی قصد دارید بیرون بروید، به طور منظم از ضدآفتاب هایی با SPF 15 یا بالاتر استفاده کنید. نور خورشید می تواند لک ها را بدتر کرده یا با داروهای ضدآکنه تداخل داشته باشد.

گلاب و چوب صندل
روش دیگری که می توان با آن از لک ها خلاص شد، استفاده از گلاب و چوب صندل است. اول یک مقدار برابر آبلیمو و گلاب را مخلوط کرده و بعد پودر چوب صندل اضافه کنید تا خمیری شکل شود. بعد این خمیر را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست گذاشته و بعد از این زمان آن را با آب تمیز بشویید. به طور منظم این کار را انجام دهید تا تفاوت را احساس کنید.

پرتقال و بادام
در یک کاسه متوسط مقدار کمی پوست پرتقال خشک شده را به بادام مخلوط کنید (بادام باید خرد شده باشد طوری که نه به شکل پودر بوده و نه باعث خراش پوست شود). حالا با خمیری که درست کرده اید از پوست برای ۳۰ تا ۶۰ ثانیه لایه برداری کرده و بعد با آب تمیز آن را بشویید.

سیب زمینی رنده شده
نشاسته به کاهش پیگمنتاسیون و کم شدن گودی سیاه دور چشم می شود. یک سیب زمنی کوچک برداشته و آن را رنده کرده و عصاره اش را بگیرید. پنبه را در عصاره زده و آن را روی پوست بزنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کرده و بعد بشویید.

پوست موز
یک موز رسیده برداشته و به آرامی داخل پوست آن را برای ۱۰ دقیقه روی قسمتی که لک دارد بزنید تا زمانی که پوست قهوه ای رنگ شود. اجازه دهید خشک شود بعد با آب تمیز پوست را بشویید.

 

منبع:novinzi.com

 


ویدیو مرتبط :
از بین بردن لک و یکدست شدن پوست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش از بین بردن غبغب با ورزش



 

 

روش از بین بردن غبغب با ورزش

 

همه می‌دانند که برای خلاصی از چربی اضافه (در هر ناحیه از بدن که باشد) باید فعالیت چربی‌سوز بیشتری انجام شود.

 

آب کردن چربی اضافی زیر چانه یا همان غبغب خودمان هم در این مورد استثنا نیست. البته داشتن غبغب برای افرادی که چاق هستند یا اضافه وزن دارند، امری طبیعی است، اما گاهی این اتفاق می‌افتد که فرد با وجود طبیعی بودن وزن بدنش، با معضل غبغب دست به گریبان می ‌شود و البته نباید فراموش کنید که وجود غبغب، تاثیر زیادی بر چهره فرد دارد و اصولا باعث می ‌شود سن افراد، بیشتر به نظر برسد.

 

جراحی پلاستیک یکی از راه‌های از بین بردن سریع غبغب است، اما یک ‌راه درمانی مفید بدون درد و خون ریزی نیز برای از بین بردن این مشکل زیر‌ چانه‌ای وجود دارد؛ ورزش دادن عضله این ناحیه که صد البته بهتر از عمل جراحی است!

 

برای کشیدن عضله این ناحیه، چندین ورزش راحت وجود دارد که به تعدادی از آنها در این قسمت می‌پردازیم:

 

1- کف دست‌ها را برای 10 ثانیه به پیشانی‌تان فشار دهید. این فشار را در جهت عکس گردن و سر وارد کنید. باید حس کنید که گردن و چانه‌تان سفت شده‌اند. این حرکت را، البته این بار با قرار دادن دست در پشت سر، تکرار کنید.

همین حرکت را در دو طرف سر نیز تکرار کنید. در این حالت، دست خود را به شکل پیاله کرده و آن را روی گوش خود قرار دهید و ورزش مذکور را انجام بدهید.

 

2- در ورزش دیگری که برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم، باید به این ترتیب عمل کنید: چانه‌تان را بالا بگیرید و دهان خود را باز و بسته کنید؛ انگار که آدامس می‌جوید. در این ورزش، باید حس کنید که عضلات آرواره تا گردن شما سخت شده‌اند.

 

3- دهان خود را باز کنید، خیلی آهسته سر خود را به عقب خم کنید و در همین حال بمانید. حالا لب پایین را تا روی لب بالای خود حرکت دهید و این حرکت را چند بار انجام دهید.

 

4- همان‌طور که سرتان در حالت طبیعی قرار دارد(بدون خم کردن آن به هر جهتی)، سعی کنید لب پایین خود را به بینی‌تان بزنید! البته این اتفاق تقریبا غیر ممکن است، اما تلاش برای انجام چنین کاری، برای هدف شما مفید خواهد بود.

 

5- بیرون آوردن زبان از دهان، آن هم به طور مداوم و پشت سر هم، عضلات دهان و صورت را تقویت می‌کند و در از بین بردن غبغب نیز مؤثر خواهد بود.

 

توصیه می‌کنیم این ورزش‌ها را روزی 2 بار انجام دهید.

forum.p30pedia.com