سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

پرده های منزلتان را ضد آلرژی کنید !



 

پرده های منزلتان را ضد آلرژی کنید !

 


برخی افراد تصور می‌کنند که پرده تنها کالایی برای جلوگیری از تابیدن نور یا حجاب دور خانه است. اگر چه جنس و ظاهر پرده ظاهر بسیار زیبایی را به داخل و خارج خانه می‌بخشد اما توجه به تاثیر جنس پرده بر سلامت فرد هم اهمیتی خاص دارد. یکی از مهم‌ترین تاثیراتی که پرده منازل و سایر اماکن بر سلامت افراد می‌گذارد، حساسیت‌های تنفسی است...

 


واکنش‌های آلرژیک زمانی رخ می‌دهند که بدن به مدت طولانی و مداوم با آلودگی‌ها، ذرات گردوغبار و به‌طور کلی مواد حساسیت‌زا در تماس باشد. بدن واکنش خود را به این مواد با خارش، آبریزش بینی، اشک، گرفتگی بینی، عطسه و سرفه از درجه خفیف تا شدید نشان می‌دهد. گاهی هم حساسیت فرد تاحدی است که راه‌های هوایی او بسته می‌شود. افرادی که سابقه حساسیت‌های تنفسی دارند باید مراقب باشند در معرض این مواد تحریک‌کننده قرار نگیرند تا علایم حساسیت در آنها مجددا شکل نگیرد. به همین منظور توصیه می‌کنیم منزل و محل کار خود را نسبت به این آلرژن‌ها (مواد حساسیت‌زا) ایمن كنید :

 

- پرده‌های سبک و قابل شست ‌و شو : یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که مواد حساسیت‌زا در آن تجمع می‌یابند پرده‌ها هستند. بهار که فصل گرده‌افشانی گیاهان است، پرده‌ها می‌توانند محل تجمع این ذرات حساسیت‌زا باشند. در شهرهای مختلف هم ذرات آلوده و گردوغبار در هوا معلق‌اند که این ذرات هم در میان الیاف پرده جایگیر شده و می‌توانند زمینه‌ساز واکنش‌های آلرژیک باشند پس توصیه می‌کنیم افرادی که حساسیت تنفسی دارند حتما پرده‌هایی را به پنجره منازل یا محل کار خود بیاویزند که به راحتی شسته شوند. یادتان باشد پرده‌هایی که الیاف ضخیم و معمولا گران‌قیمت دارند برای شست‌وشو باید به مغازه‌های خشکشویی فرستاده شوند که برای اکثر خانواده‌ها هزینه‌بر است و افراد ترجیح می‌دهند آنها را عید به عید به خشکشویی ببرند و همین امر تجمع آلرژن‌ها و مایت‌ها (حشرات ریزی که در گردوغبار سکنی می‌گزینند) را افزایش‌ می‌دهد.


یادتان باشد سطوح سخت، چربی گردوغبار و مایت‌‌ها را کمتر به خود جذب می‌کنند بنابراین می‌توانید بلافاصله بعد از پنجره‌هایی که زیاد باز می‌گذارید از کرکره‌های چوبی عمودی استفاده کنید و روی آن پرده‌های معمولی بکشید.

 

- کرکره : کرکره‌های قابل شست ‌و شو هم برای قرار گرفتن پشت پنجره گزینه خوبی هستند. در مورد کرکره بهتر است انواعی را تهیه کنید که عمودی باشند زیرا طبقه‌های افقی کرکره‌ هم سطح مناسب برای تجمع موادحساسیت‌زاست.



-از سر جاروبرقی کمک بگیرید : بسیاری از خانواده‌ها تنها از سر اصلی و سر باریک جاروبرقی استفاده می‌كنند در صورتی که قدیمی‌ترین جاروبرقی‌ها هم سری را برای تمیز کردن گردوغبار پرده‌ها دارند، هربار خانه را تمیز می‌کنید با جاروبرقی پرده‌ها را هم تمیز کنید تا مواد حساسیت‌زا کمتر روی پرده‌های خانه جذب شوند.


ویدیو مرتبط :
‫پشت پرده ضد ایرانی و ضد اسلامی انگری برد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دكوراسیون ضد آلرژی!


سالانه آلرژی یا حساسیت، افراد زیادی را درگیر می‌كند و فصل پاییز نیز عموما با افزایش آلرژی در افراد همراه است. با ارائه نكاتی در این مقاله به كمك شما آمده‌ایم تا بتوانید عوامل ایجاد آلرژی را در فضای منزل تان شناسایی و برطرف كنید.