سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

پردرآمدترین شغل های دنیا چه شغل هایی هستند؟


شبکه CNN در ابتدای سال میلادی جدید اقدام به انتشار فهرستی از مشاغل درآمدزا در کشورهای پیشرفته جهان کرد که در سال گذشته برای متخصص های این رشته ها درآمد قابل توجهی داشته اند.

همشهری جوان: تصور ذهنی شما از وضعیت مشاغل در سایر کشورهای دنیا چیست؟ شبکه CNN در ابتدای سال میلادی جدید اقدام به انتشار فهرستی از مشاغل درآمدزا در کشورهای پیشرفته جهان کرد که در سال گذشته برای متخصص های این رشته ها درآمد قابل توجهی داشته اند. مطالعه این فهرست، حداقل به لحاظ مقایسه با وضعیت فعلی مشاغل درآمدزا در ایران می تواند برایتان جالب باشد.



1. متخصص بی هوشی

درآمد متوسط: سالانه 292000 دلار

بالاترین پرداخت: سالانه 408000 دلار

این پرداخت بالا به علت سختی و حساسیت فوق العاده کار است. حتی اگر متخصص حرفه هم نباشید، حتما می توانید درک کنید که این شغل چه استرس بالایی دارد.



استرس در این شغل به حدی است که متخصص ها را از زندگی عادی دور می کند. چرا؟ چون خیلی ها ممکن است بی هوش شوند و دیگر هیچ وقت به هوش نیایند!

روگر مور، مدیر جامعه هوشبران آمریکا می گوید: «هوشبران باید هم به بیماران آرامش دهند و آنها را برای یک عمل موفق آماده سازند و هم به پزشکانی که قصد انجام عمل را دارند. یک اشتباه کوچک تنها یک نتیجه دارد: مرگ بیمار!»



2. متخصص زنان و زایمان



درآمد متوسط: سالانه 222000 دلار

بالاترین پرداخت: سالانه 338000 دلار

یکی از دلایل پرداخت بالا در این شغل، مبلغ بالای بیمه ای است که برای عمل ناموفق هزینه می شود. دلیل دیگر سخت بودن عمل جراحی و سروکار داشتن متخصص با جان دو انسان است. از سوی دیگر باتوجه به اینکه متخصص 9 ماه بیمار خود را کاملا تحت نظر دارد، طبیعی است که حقوقش بالاتر باشد.



3. روانپزشک



درآمد متوسط: سالانه 177000 دلار

بالاترین پرداخت: سالانه 279000 دلار

دو دلیل عمده برای پرداخت بالا در این شغل ذکر شده است، اول اینکه پزشک موظف است حتی کارهایی خارج از حیطه وظیفه خود انجام دهد از سوی دیگر، پزشکی که در این حرفه مشغول به کار است، باید به رغم سر و کار داشتن با انواع و اقسام بیماران، سلامت روان خود را حفظ کند.



4. پرستار (دستیار) بی هوشی

درآمد متوسط: سالانه 157000 دلار

بالاترین پرداخت: سالانه 214000 دلار

همان دلایلی که برای متخصص بی هوشی ذکر شد، برای دستیاری متخصص همکم و بیش صدق می کند.



5. مدیر فروش



درآمد متوسط: سالانه 140000 دلار

بالاترین پرداخت: سالانه 239000 دلار

یک شغل باکلاس با پورسانت بالا، این تعریفی است کوتاه از مدیریت فروش. البته تربیت نیروهای جوان، آموزش و به کارگیری صحیح آنها و همچنین تشکیل گروه های کاری موثر از دیگر وظایفی است که شغل مدیریت فروش را سخت تر و جذاب تر می کند.


ویدیو مرتبط :
آیا می دانستید سخت ترین شغل دنیا چیه؟ و اینکه اون شغل هیچ دستمزدی هم نداره؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترسناک ترین شغل دنیا



 

 

ترسناک ترین شغل دنیا

 

وی زینپنگ" (Wei Xinpeng) یک قایقران چینی است که از آب "رود زرد" امرار معاش می کند. ولی برعکس دیگر قایقرانان، کار او صید ماهی از این رودخانه نیست.

 

این قایقران ۵۵ ساله، جسد هایی را که در رودخانه افتاده اند، پیدا می کند و به خانواده هایشان می فروشد.

 

آقای "وی" می گوید: کار من باعث می شود عزت و احترام به مردگان بازگردد.

 

به گزارش افکارنیوز؛ برای خانواده های عزادار که از یافتن اجساد عزیزانشان نومید شده اند، آخرین چاره مراجعه به این قایقران است.

 

هر روز او مسیر رودخانه را تا رسیدن به پل موقت ویژه عابران پارو می زند. اجساد از این نقطه دورتر نمی روند.

 

آقای "وی" می گوید که از هفت سال پیش که این شغل را شروع کرده، تا کنون ۵۰۰ جسد را از رودخانه بیرون کشیده است.

 

بعضی از این انسان ها به قتل رسیده، بعضی دیگر غرق شده یا در رودخانه خودکشی کرده اند./سایت شفاف