سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

پذیرایی با دکوراسیون مشکی


رنگ سفید در دکوراسیون بیش از پیش محبوب شده است، ولی این بار می خواهیم رنگ مشکی را برای اتاق پذیرایی تان پیشنهاد کنیم. هرچه بیشتر مشکی بکار ببرید، محیط بیشتر شیک و مجلسی می شود. ولی قبل از آنکه کل اتاق را مشکی کنید به راهنمایی های زیر دقت کنید.





صبح بخیر: وقتی رنگ مشکی به درستی برای تزئین اتاق پذیرایی بکار رود، دیگر رنگی معمولی و پیش پا افتاده نخواهد بود، بلکه شیک ترین فضا را ایجاد می کند.

رنگ سفید در دکوراسیون بیش از پیش محبوب شده است، ولی این بار می خواهیم رنگ مشکی را برای اتاق پذیرایی تان پیشنهاد کنیم. هرچه بیشتر مشکی بکار ببرید، محیط بیشتر شیک و مجلسی می شود. ولی قبل از آنکه کل اتاق را مشکی کنید به راهنمایی های زیر دقت کنید تا بتوانید از آنها الهام بگیرید.

تحمل دیوار تمام مشکی کمی سخت است. بنابراین باید نور زیادی فراهم کنید تا از حالت خسته کننده و طاقت فرسای آن بکاهید. ولی اگر فقط بخشی از دیوار را مشکی کنید و این کار را هوشمندانه انجام دهید، دیگر احساس در غار بودن به شما دست نمی دهد.




کفپوش مشکی برای محیط منزل مناسب است و خانه را شیک نشان می دهد. بهتر است از وسایل دیگری که کمی رنگ مشکی در آنها بکار رفته هم استفاده کنید و در کنارش وسایل دیگری با رنگ های سفید بکار ببرید تا نمای کلی را روشن تر کند. مثلاً از آثار هنری یا تابلوهای زرد مانند تصویر استفاده کنید.




در این تصویر هم می بینید که کفپوش مشکی و دیوارها سفید هستند و این ترکیب نه تنها سنگین نیست بلکه دلپذیر است و آنهایی که به رنگ سفید برای دکوراسیون علاقه دارند بهتر است به رنگی مشکی هم فکر کنید و در خانه ترکیبی از این دو ایجاد کنند.




در این اتاق پذیرایی هم یک دیوار کاملاً مشکی شده است. این فضا نور زیادی دارد که با رنگ فراوان سفید فضای باز و دلپذیری در تضاد با رنگ مشکی دیوار ایجاد کرده است. رنگ مشکی نور را جذب می کند، پس با ترکیب آن با رنگ های درخشان، می توانید جلا و زیبایی دلخواه را بدست آورید.




اگر در خانه خود جزئیات معمارانه جالبی دارید که بتوانید بر آنها تأکید کنید، از رنگ های سیاه و سفید استفاده کنید تا این جزئیات را از هم متمایز کنید. در این تصویر می توانید زیبایی سقف تاقی و رنگ های متضاد را در نگاه اول تشخیص دهید.




معمولاً شما دوست دارید که فضای اتاق پذیرایی تان صمیمی و راحت باشد. اگر سقف اتاق بلند است، می توانید از لحاظ بصری آن را پایین بیاورید و با رنگ مشکی صمیمیت بیشتری ایجاد کنید. باید نور مناسبی نیز فراهم کنید تا فضا زیادی تاریک نباشد.




کمی هم از اشیای قدیمی استفاده کنید. به دنبال فضاهایی باشید که بتوانید رنگ مشکی را به آنها تزریق کنید، مثلا در را مشکی کنید یا چوبکاری ها یا لوستر را مشکی انتخاب کنید. درهای مشکی، آینه های قاب مشکی و آویزهای بزرگ مشکی، نقاط مرکزی توجه در این اتاق پذیرایی هستند.




همه شرکت های رنگ سازی، انواع مختلف رنگ های مشکی را دارند و می توانید از میان آنها یکی را انتخاب کنید. بعضی از آنها سایه های آبی یا سبز دارند و بعضی دیگر حالت قهوه ای دارند و رنگ های گرمتری هستند. با مقایسه آنها می توانید انتخاب صحیحی انجام دهید.



ویدیو مرتبط :
طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی | دکور نیوز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده از رنگ مشکی در دکوراسیون



رنگ مشکی در دکوراسیون,خصوصیات دکوراسیون مشکی

مشكی رنگ فوق‌العاده‌ای برای دكوراتورهاست.

ژاپنی‌ها اغلب از آن استفاده می‌كنند، روی آن را لاك الكل می‌زنند و در تركیب با قرمز جلوه خاصی به فضای مورد نظر می‌دهند.

اگر بخواهید چیزی را بی‌توجه نشان دهید، از مشكی مات استفاده كنید.

مشكی به دلیل خنثی‌ بودن با هر رنگی استفاده شود، تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

دیوارهای زرد و مشكی شما را به یاد وز وز زنبور عسل می‌اندازد.

مشكی با رنگ‌های متالیك طلایی، نقره‌ای، مسی و برنج جلوه‌ای فوق‌العاده دارد.

اغلب در نازك‌ كاری‌ها برای ایجاد ظرافت استفاده می‌شود.

یك نیمكت كه روی آن گرانیت مشكی قرار گرفته باشد، ظاهر دلفریب و زیبایی به آشپزخانه می‌دهد.

مشكی رنگ خوبی برای كف‌پوش است. رنگ سیاه و سفید معمولا به صورت كاشی یا موزاییك مناسب كف سرویس‌های بهداشتی است چون با كنتراست یا تضادی كه ایجاد می‌كند فضاهای كوچك را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

مشكی به تنهایی به عنوان رنگ‌ دیوار چندان مرسوم نیست، محیط را بسته و مرعوب می‌كند. اما برای اهمیت دادن و تاكید یك طرح، در زمینه‌های رنگی به كار می‌رود.

غالبا در چراغ‌ها، دستگیره‌های در به عنوان یك رنگ خنثی كه طرح‌های اطراف خود را به خوبی جلوه می‌دهد، استفاده می‌شود.

رنگ مشكی نشانه قدرت، شان و مقام، برجسته بودن، قطعیت و محصور بودن است.

مشكی دراماتیك است در عین حال گرانی، زیبایی، لاغری، دنیوی و خنثی بودن را القا می‌كند.

رنگ مشكی نشان‌دهنده سوگواری، بیماری، تاریكی، پیچیدگی، سردی، دوری، خستگی و راز است و برای ایجاد ترس، وحشت و تهدید هم به كار می‌رود.

 

منبع : serghat