سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

پتاژ قارچ با پنیر پیتزا



 

 

پتاژ قارچ با پنیر پیتزا

 

 

مواد لازم :

 

آرد گندم

نصف پیمانه

شیر

یک لیتر

آب ‌مرغ

شش پیمانه

قرص عصاره مرغ

یک عدد

قارچ ورق شده

۲۰۰ گرم

آب

چهار پیمانه

خامه

۱۰۰ گرم

پنیرپیتزا رنده شده

نصف پیمانه

نمک، فلفل و پودر سیر

یک قاشق چایخوری

کره

۲۵ گرم

آبلیمو

به میزان لازم

 

 

طرز تهیه :

 

شیر را با آرد مخلوط کرده و آن را از صافی رد کنید. سپس، آب و آب‌مرغ را به آن افزوده، بعد نمک، فلفل و پودرسیر را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید، تا جوش بیاید. سپس قارچ را افزوده و آن‌گاه حرارت را کم کنید و در حدود۲۰ دقیقه فرصت دهید تا قارچ بپزد، در این هنگام پنیر رنده شده را اضافه کرده و در حدود پنج دقیقه روی حرارت قرار دهید بعد، شعله را خاموش کرده، در این هنگام آبلیمو به آن زده و داخل ظرف کشیده و یک حلقه لیمو ترش کنار ظرف آویزان کنید و خامه را به آن افزوده و به صورت دایره‌ای وسط پتاژ بریزید.

 

منبع: آکاایران

 

 


ویدیو مرتبط :
‫پیتزا تابه‌ای: 100 گرم آرد و کمی آب، مواد روی پیتزا از پنیر پیتزا و گوجه تشکیل می شود‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا پنیر پیتزا کش می آید؟



 

 

 

پنیر پیتزا

 

 

پنیر انواع بسیاری دارد؛ به طوری که در فرانسه حدود 300 نوع آن تولید می شود اما در ایران تنها 5 تا 6 نوع پنیر قابل دسترسی است. پنیرها بسته به روش تولید، خواص گوناگون و مزه های مختلفی پیدا می کنند و از نظر ارزش تغذیه ای کمی با هم فرق دارند که البته اختلاف آنها خیلی زیاد هم نیست.

 

برخی پنیرها با مایه پنیر تهیه می شوند که اصطلاحا آنزیمی به نام رنت یا رنین به آن می زنند؛ در حالی که پنیرهایی مانند پنیر پیتزا بدون مایه پنیر یا آنزیم تولید می شوند و در واقع، با اسید، شیر را منعقد می کنند. البته شیر را به روش های گوناگونی منعقد می کنند که یکی از این روش ها استفاده از اسیدهای مختلفی از جمله اسید سیتریک یا اسید استیک است.

 

پنیر پیتزا، پنیری است که هم لخته آن را می توان با اسید درست کرد و هم بعد از لخته شدن شیر، لخته ها را داخل آب پنیر ایجاد شده کمی حرارت می دهند و اصطلاحا می پزند. بعد لخته ها را از آب جدا کرده و پرس می کنند و آبشان را گرفته و سفت می کنند. این کار باعث می شود بافت پنیر کمی کش دار و لاستیک مانند شود. سپس با حرارت دادن این حالت کش آمدن بیشتر نمایان می شود. البته اینکه یک پنیر پیتزا خوب کش بیاید یا نه، ارتباط مستقیمی به روش تولید درست و مدت زمان پخت لخته ها دارد. اگر توانایی کارخانه تولید کننده بالا باشد و روش تولید را به خوبی انجام دهد، کیفیت پنیر بالا رفته و در اصطلاح بیشتر کش می آید.

 

در ضمن یادتان باشد که پنیر پیتزا برخلاف پنیرهایی که با مایه پنیر تهیه می شوند، نیازی به رسیدن ندارد. برخی پنیرها را بعد از تهیه در یخچال نگه می دارند تا برسند و همین رسیدن سبب تغییر مزه آنها می شود. به علاوه، پنیر پیتزا در مقایسه با پنیرهای معمولی به همان میزان پروتئین دارد چون وقتی شیر لخته می شود، بیشتر پروتئین در لخته باقی می ماند. آنچه در آب پنیر می رود بیشتر املاح، قند و مقدار کمی پروتئین است و می توان گفت میزان پروتئین پنیر پیتزا با پنیر صبحانه برابری می کند. اما چربی پنیر پیتزا با پنیر صبحانه کمی متفاوت است و مقدار آن بستگی به نوع شیری دارد که در تهیه آن مورد استفاده قرار گرفته است. البته به برخی پنیرها بعدا چربی اضافه می شود مثل پنیرهای خامه ای که وقتی لخته تشکیل شده و آب پنیر جدا شد به لخته، خامه یا کره اضافه می کنند و بعد آن را قالب گیری کرده و نهایتا پنیر خامه ای یا پنیرهای پر چرب تولید می شوند. بنابراین میزان چربی پنیر پیتزا یا هر پنیر معمولی دیگری به نوع شیر و چربی اضافه شده در مراحل بعدی آن بستگی دارد.

 

قاعدتا روی بسته بندی همه مواد غذایی باید خصوصیات کامل از جمله میزان چربی، پروتئین، نمک و کالری درج شده باشد ولی متاسفانه در ایران این موضوع خیلی جدی گرفته نمی شود.

 

در رابطه با کلسیم نیز باید گفت پنیر پیتزا هم مانند سایر لبنیات یکی از منابع خوب تامین کلسیم به حساب می آید ولی چون نمک و چربی آن زیاد است بنابراین در مقایسه با یک لیوان شیر کم چرب به صرفه نیست تا کلسیم مورد نیاز روزانه مان را با خوردن این نوع پنیر تامین کنیم.

 

منبع:salamatiran.com