سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

پاكسازی پوست در آخرین روزهای سال



پاكسازی پوست, مشكلات پوستی, انواع مشكلات پوستی

همه ما در زندگی انواع مشكلات پوستی ازجمله آكنه، جوش‌های سرسیاه و سرسفید، لك‌های حاصل از آفتاب، كك و مك، چین و چروك‌ها و... را تجربه می‌كنیم. هرقدر هم كه زمان بیشتر می‌گذرد پوست كدرتر شده و جای لك و جوش‌ها دیرتر از روی آن محو می‌شوند.

اما یك راه نجات هم وجود دارد و آن چیزی نیست جز لایه‌برداری و پاكسازی پوست! با این روش می‌توانید لایه‌های سطحی پوست‌تان را برداشته و پوست زیر را تحریك به بازسازی كنید. به این ترتیب پوست جوان و شاداب جایگزین پوست مرده و كدر می‌شود. اگر شما هم از این مشكلات رنج می‌برید و می‌خواهید برای عید نوروز پوستی روشن و شاداب داشته باشید این راهكارهای ساده خانگی را امتحان كنید.

 

پوست زیبا و شفاف با بخور بابونه
اولین و مهم‌ترین مرحله در پاكسازی پوست استفاده از بخور آب داغ است. با این روش منافذ پوست باز شده و چربی‌های اضافی به‌راحتی از آن خارج می‌شوند. برای این منظور باید 2 لیوان آب جوش را داخل یك كاسه متوسط بریزید و یك حوله روی سر خود قرار دهید. سپس سرتان را با فاصله مناسب بالای ظرف آب جوش بگیرید طوری كه حوله روی سرتان دور تا دور ظرف را بگیرد. مراقب باشید صورت‌تان را بیش از حد به كاسه نزدیك نكنید تا دچار سوختگی نشوید. بهتر است 10دقیقه در این حالت باقی بمانید.

اگر هم از آكنه و جوش‌های سرسیاه رنج می‌برید می‌توانید 2 تا 3 قاشق غذاخوری گل بابونه خشك شده به آب جوش اضافه كنید. بعد از اتمام بخور حوله را از روی سر خود برداشته و گل‌های بابونه را از داخل آب بیرون بیاورید و برای 5 دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و از یك كرم مرطوب كننده فاقد چربی استفاده كنید. برای نتیجه‌گیری بهتر باید این راهكار را دو تا سه بار در هفته تكرار كنید.

بخور زنجبیل؛ هم برای پوست و هم ریه!
این بخور نه تنها باعث شفافیت و شادابی پوست می‌شود بلكه دستگاه تنفسی را هم پاكسازی می‌كند. برای این منظور باید دو قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را در دو لیوان آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سپس این محلول را در یك كاسه متوسط بریزید و روی سر خود حوله بیندازید و صورت‌تان را بالای ظرف بگیرید.

 10دقیقه در این حالت باقی بمانید. طی این مدت می‌توانید به آرامی با نوك انگشتان‌تان صورت را ماساژ دهید. پس از گذشت 10دقیقه می‌توانید با كمك دستمال، جوش‌های سرسفید و سرسیاه خود را خارج كنید. در مرحله بعد نیز برای بسته شدن منافذ پوست، خیار رنده شده را به‌همراه آب لیمو ترش تازه برای 5دقیقه روی صورت قرار دهید. در آخر هم پوست خود را با آب سرد بشویید.
 
اگر پوست‌تان خشك و حساس است
اگر پوست‌تان خشك و حساس است و با انجام بخور اذیت می‌شود، می‌توانید از روش كمپرس گرم استفاده كنید. برای این منظور باید مانند مراحل اولیه بخور، آب را به‌همراه بابونه یا زنجبیل بجوشانید و اجازه دهید كمی سرد شود. سپس آن را از صافی رد كرده و حوله تمیزی را به آن آغشته كنید.

این حوله را برای 10دقیقه روی پوست خود قرار دهید. بهتر است حوله مخصوصی را برای این كار اختصاص دهید و جای دو چشم را در آن سوراخ كنید تا چشم‌ها، مژه‌ها و ابروهای‌تان آسیب نبینند. بعد از اتمام كمپرس نیز صورت را با آب سرد شست‌وشو دهید و حتما از كرم مرطوب كننده استفاده كنید.

پاكسازی پوست, مشكلات پوستی, انواع مشكلات پوستی

جوانه گندم شما را جوان می‌كند!
یكی دیگر از روش‌های موثر در پاكسازی و جوانسازی پوست استفاده از ماسك خانگی جوانه گندم است. برای این منظور می‌توانید یک قاشق غذاخوری ماست كم چرب را با یک قاشق چای‌خوری پودر جوانه گندم مخلوط كنید و به آرامی برای 5 دقیقه روی پوست به‌صورت دورانی ماساژ دهید.

سپس اجازه دهید این تركیب 15دقیقه دیگر روی پوست باقی بماند و خشك شود. بعد از آن صورت را با آب سرد شست‌وشو داده و از یك كرم مرطوب كننده فاقد چربی استفاده كنید. برای نتیجه‌گیری بهتر از این روش باید قبل از استفاده از ماسك حداقل 5دقیقه پوست‌تان را با آب داغ بخور دهید.

بهترین ماسك‌ها برای پاكسازی پوست
ماسك خیار و گلاب: یك عدد خیار با پوست را ریز رنده كرده و یك قاشق مرباخوری گلاب به آن اضافه كنید. سپس آن را به حالت خوابیده به آرامی ‌روی پوست‌تان بمالید و پس از 10دقیقه با آب خنك بشویید.

ماسك ماست و گردو: دو قاشق غذاخوری ماست و دو قاشق غذاخوری گردوی خرد شده را در مخلوط‌كن تركیب كرده و برای 15دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد با آب سرد بشویید.

ماسك رازیانه و آویشن: دو ساقه آویشن تازه خرد شده و دو قاشق چای‌خوری تخم رازیانه له شده را درون ظرفی ریخته و یك دوم فنجان آب جوش روی آن بریزید. سپس نصف یك لیموترش را آب گرفته و به آن اضافه كنید. تركیب به‌دست آمده را از صافی رد كنید و آن را با پنبه به صورت بمالید. اجازه دهید 15دقیقه روی پوست بماند و بعد با آب سرد شست‌وشو دهید.

ماسك عسل و بادام: یك قاشق مرباخوری عسل را با نصف قاشق چای‌خوری پودر بادام مخلوط كنید و آن را با حركت دورانی روی پوست بمالید. اجازه دهید این تركیب روی پوست‌تان خشك شود. بعد ابتدا با آب ولرم سپس با آب سرد پوست را شست‌وشو دهید.

ماسك سفیده تخم‌مرغ: یك سفیده‌ تخم‌مرغ را خوب هم بزنید تا كاملا سفید شود و كف كند. سپس این كف سفید را برای 15دقیقه روی پوست قرار دهید. بعد از اینكه كاملا جذب و خشك شد پوست را ابتدا با آب ولرم سپس با آب سرد بشویید.

 

این نكات را به‌خاطر بسپارید
-   بهترین زمان برای پاكسازی و بخور پوست شب‌ها قبل از خواب است. به این ترتیب پوست زمان كافی برای استراحت كردن دارد.

-  بعد از پاكسازی و بخور پوست بهتر است ‌تا یك روز از لوازم آرایشی استفاده نكنید. در غیر این صورت منافذ خالی شده بار دیگر با چربی و آلودگی پر می‌شوند.

-  انجام پاكسازی و بخور پوست بیش از پنج‌بار در هفته می‌تواند نتیجه عكس داشته و باعث نازك و چروك شدن پوست شود. بهترین حالت پاكسازی دو تا سه‌بار در هفته است.
منبع:مجله زندگی ایده آل

 


ویدیو مرتبط :
جدیدترین و آخرین دانک حامد حدادی به تیم دنور ناگتس (Denver Nuggets) در آخرین بازی سال 2012

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین جمعه سال با فیلم های دیدنی



 

فیلم های آخر هفته

 

فیلم های سینمایی و تلویزیونی «خدا جیرجیرك ها را دوست می دارد»، «پدربزرگ گمشده»، «حدس بزن چه كسی برای عید می آید»، «سفر بخیر»، «سبك چوی لی»، «دردسر»، «لبه تیغ»، «تایتانیك»، «حكمرانی ظالمان»، «نینجا»، «آخرین مرد مقاوم»، «تله مرگ»، «عزیزم افسردگی گرفته»، «راز فضایی ها»، «گنج خانه سفید»، «یك اسم»، «در انتظار ناخدا»، «خواب آرام»، «امن ترین جای دنیا»، «اژدهای ماردوش»، «سارا كوچولو»، «حبس شدگان»، «عروس فراری»، «رونین» و... پنجشنبه و جمعه از شبكه های مختلف سیما پخش می شود.

 

 

فیلم های سینمایی و تلویزیونی «خدا جیرجیرك ها را دوست می دارد»، «پدربزرگ گمشده»، «حدس بزن چه كسی برای عید می آید»، «سفر بخیر»، «سبك چوی لی»، «دردسر»، «لبه تیغ»، «تایتانیك»، «حكمرانی ظالمان»، «نینجا»، «آخرین مرد مقاوم»، «تله مرگ»، «عزیزم افسردگی گرفته»، «راز فضایی ها»، «گنج خانه سفید»، «یك اسم»، «در انتظار ناخدا»، «خواب آرام»، «امن ترین جای دنیا»، «اژدهای ماردوش»، «سارا كوچولو»، «حبس شدگان»، «عروس فراری»، «رونین» و... پنجشنبه و جمعه از شبكه های مختلف سیما پخش می شود

.

شبكه یك

ساعت ۱۶ روز جمعه فیلم تلویزیونی «خدا جیرجیرك ها را دوست می دارد» از شبكه یك سیما پخش می شود.

پسربچه ای به نام حسن علاقه مند است كه مكبر مسجد محل باشد. او با تلاش بسیارخود را برای این كار آماده می كند و در رقابت با سایر دوستانش قرار می گیرد و در این راه موقعیت های طنز فراوانی رخ می دهد.

 

شبكه دو

فیلم تلویزیونی «پدربزرگ گمشده» هم روز پنجشنبه ساعت ۱۴:۳۰ از شبكه ۲ سیما پخش خواهد شد.

پیرمردی در شب عید تصمیم می گیرد ماهی قرمزی را كه برای نوه اش خریده ازخانه خود در كرج به تهران بیاورد تا او را خوشحال كند. پیرمرد می خواهد برای رسیدن به خانه پسرش با مترو به تهران بیاید، اما دخترش برای وی ماشینی كرایه می كند تا او را به در خانه برادرش برساند. در راه تهران ماشین تصادف كرده و پیرمرد كه طاقتش را از دست داده تصمیم می گیرد تا خود به خانه پسرش برود و از ماشین پیاده می شود.

مینا نوروزی فرد، مهرداد فلاحتگر و محمد حاج حسینی در فیلم تلویزیونی «پدربزرگ گمشده» به كارگردانی برهان هدایت پور و تهیه كنندگی حجت الله سیفی به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم تلویزیونی «حدس بزن چه كسی برای عید می آید» هم روز جمعه ساعت ۱۷:۳۰ از شبكه ۲ سیما پخش می شود.

بابك، پسر ۱۶ ساله ای است كه خود را برای كنكور آماده می كند به این دلیل با خانواده اش به سفر نوروزی نمی رود تا از موقعیت كمال استفاده را ببرد، اما خانواده اش برای تنها نماندن او، از دایی پیمان مردی ۵۰ ساله مجرد و باستان شناس می خواهند نزد او بیاید. پیمان پس از سال ها به تهران و نزد بابك می آید و تمام نقشه های بابك نقش بر آب می شود.

فیلم سینمایی «سفر بخیر» به كارگردانی داریوش مؤدبیان و تهیه كنندگی داریوش مؤدبیان و علی اصغر اوجانی هم روز جمعه ساعت ۲۳ از شبكه ۲ سیما پخش می شود.

اكبرآقا كه در یزد شیرینی پزی دارد، از ترس دردسرهای بچه دار شدن، تن به ازدواج نمی دهد، در صورتی كه برادر كوچكش اصغرآقا در اصفهان دارای همسر و چند فرزند قد و نیم قد است. اصغرآقا طی تماسی دعوت می كند تا اكبر برای متاهل شدن و ضمنا انجام كاری به اصفهان برود.

اكبر عبدی، زنده یاد حمیده خیرآبادی، زنده یاد پروین سلیمانی و داریوش اسدزاده در فیلم سینمایی «سفر بخیر» به عنوان بازیگران اصلی ایفای نقش كرده اند.

 

شبكه ۳

فیلم سینمایی «سبك چوی لی» به كارگردانی مینگ سینگ وونگ ساعت ۱۰:۳۰ از شبكه ۳ سیما باز پخش می شود.

فیلم تلویزیونی «دردسر»هم ساعت ۱۹ روی آنتن شبكه ۳ سیما می رود.

قربان پسر شهرستانی كه در تهران در یك خیاطی كار می كند عاشق دختری می شود كه در همسایگی كارگاه آنها در یك آموزشگاه رفت و آمد دارد. همه با ازدواج او مخالفت می كنند. مینا خواستگاری سمج دارد كه عصبانیت خانواده اش را برمی انگیزد و این امر باعث می شود تا قربان با او درگیر شود.

فیلم سینمایی «لبه تیغ» به كارگردانی لی آماهوری هم ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن شبكه ۳ سیما می رود.

داستان این فیلم با بازی آلك بالدوین و آنتونی هاپكینز درمورد یك میلیونر و دو مرد سر در گم است كه بدون تجهیزات در یك حادثه هوایی درجنگلی سرگردان می شد و مجبور می شوند برای بقا با زندگی دست و پنجه نرم كنند. یك خرس قوی در طول داستان به دنبال آنهاست و یكی از آنها را از پا در می آورد و در نهایت با نقشه ای كه می كشند خرس را از پا در می آورند.

فیلم سینمایی تایتانیك به كارگردانی شان وان دیك نیز روز جمعه ساعت ۱۰:۳۰ از شبكه ۳ سیما باز پخش می شود.

فیلم سینمایی «حكمرانی ظالمان» به كارگردانی چائو بینسوجان وو هم روز جمعه ساعت ۱۴:۳۰ از شبكه ۳ سیما پخش خواهد شد.

گروه «سنگ تیره» در پی به دست آوردن بقایای جسد استاد بزرگ هستند كه قرن ها پیش از دنیا رفته است. آنها معتقدند كه هر كس آن بقایا را در اختیار داشته باشد، می تواند بر همه هنرهای رزمی حكمرانی كند.

فیلم سینمایی «نینجا» به كارگردانی ایساك فلورنتین روز جمعهساعت ۱۹ از شبكه ۳ سیما پخش می شود.

استاد نینجا در مدرسه رزمی خود به دنبال برگزیدن جانشینی شایسته برای خود است. «گسی» پسربچه یتیم استرالیایی الاصلی است كه سال ها پیش به مدرسه استاد آمده و مورد نظر اوست. ولی «ماسازوكا» جوان ماجراجو و بدطینتی است كه در پی آن است تا با به دست آوردن صندوق حاوی آخرین میراث جنگجویان نینجا، جانشین استاد شود.

 

شبكه ۴

فیلم سینمایی «آخرین مرد مقاوم» روز پنجشنبه ساعت ۱۵:۳۰ از شبكه ۴ سیما بازپخش می شود.

بروس ویلیس در فیلم سینمایی « آخرین مرد مقاوم » به كارگردانی والتر هیل بازی كرده است.

فیلم سینمایی «تله مرگ» به كارگردانی سیدنی لومت روز جمعه ساعت ۱۲:۳۰ از شبكه ۴ سیما پخش می شود.

داستان فیلم با بازی مایكل كین و كریتوفر ریو محصول سال ۱۹۸۲ آمریكا درمورد سیدنی برول (مایكل كین) نمایشنامه نویسی است كه پس از شاهكارش به نام «بازی قتل» دیگر نتوانسته است اثر موفقی بیافریند. او یك شب بعد از اجرای ناموفق آخرین نمایشنامه اش به خانه باز می گردد، در حالی كه نمایشنامه ای از سوی یكی از دانشجویان خودش به نام «تله مرگ» دریافت كرده است. سیدنی پس از خواندن نمایشنامه متوجه می شود با اثر فوق العاده ای روبه رو شده و به همسرش به شوخی پیشنهاد می كند تا پس از كشتن دانشجو نمایشنامه را به نام خود ارائه دهد. این شوخی پس از آن كه می فهمد دانشجو نمایشنامه را به هیچ كس نشان نداده و این تنها نسخه موجود است، جدی تر می شود.

فیلم سینمایی «عزیزم افسردگی گرفته» روز جمعه ساعت ۲۰:۳۰ درقالب برنامه «سینما ۴» از شبكه ۴ سیما پخش می شود.

میكیو پس از مدت ها كارفشرده، دچار افسردگی می شود. همسرش هارو به اجبار او را نزد پزشك می فرستد كه منجر به تشخیص بیماری افسردگی می شود. هارو كه خود در نقاشی های داستانی دستی ماهر داشته، در مجله كار می كند؛ كار را برای مدتی كنار گذاشته رو به مطالعه می آورد تا این بیماری و راه های درمان آن را بهتر بشناسد.

 

شبكه تهران

انیمیشن «راز فضایی ها» روز پنجشنبه ساعت ۱۳:۳۰ درقالب برنامه «تماشاخانه» از شبكه تهران پخش خواهد شد.

«بن» در سیاره قدرت متوجه اتفاقات عجیب و غریبی می شود. ولی به هیچكس چیزی نمی گوید. تا این كه تتریكس می آید و به او خبر می دهد كه موشك به طور عمد خراب شده و آنها با هم به دنبال موشك می روند.

فیلم تلویزیونی «گنج خانه سفید» ۳۰ دقیقه بامداد روز جمعه از شبكه تهران باز پخش می شود.

سیاوش خیرابی، شهرزاد كمال زاده، افشین سنگ چاپ، داریوش اسدزاده، محسن زهتاب، آتش تقی پور و مجید علی زاده درفیلم تلویزیونی «گنج خانه سفید» به كارگردانی شاهد احمدلو و تهیه كنندگی حسین طاهری بازی كرده اند.

ساعت ۱۳:۳۰ روز جمعه هم فیلم تلویزیونی «یك اسم» از شبكه تهران پخش می شود.

مریم و حامد زن و شوهری هستند كه بچه دار نمی شوند و قرار است به طریق روش IVF بچه دار شوند. آنها برای این عمل راهی می شوند، ولی در راه تصادف كرده و حامد می میرد. زنی به نام مستوفی به آنها كمك می كند و حامد را به بیمارستان می رساند. مریم بعد از چند روز به دیدن دكترش نوشین می رود و از او می خواهد كه عمل را انجام دهد.

 

شبكه شما

فیلم تلویزیونی «در انتظار ناخدا» به كارگردانی ابوالفضل شكیبا و تهیه كنندگی جلیل شعبانی، از تولیدات صدا و سیمای مركز خلیج فارس، امشب ساعت ۲۳ از شبكه شما پخش می شود.

ذبیح خواستگار مادر موسی، لیلا است و موسی اعتراضش را به او نشان می دهد، چرا كه اعتقاد دارد پدرش ناخدا بوده و ذبیح راننده ساده ای بیش نیست و لیاقت جایگزینی پدر او را ندارد. به گمان موسی پدرش زنده است و روزی باز می گردد.

ساعت ۱۳:۳۰ روز جمعه هم فیلم تلویزیونی «خواب آرام» از شبكه شما پخش خواهد شد.

راغب مالك شركتی ساختمانی كه در كارش چندان صادق نیست، اخیرا دچار دردسر عجیبی شده است. او كه همسرش را از دست داده و به گمانش پسرش ماهان كه از دست پدر رنج های زیادی كشیده، در گذشته است با شخصی ناشناس روبه رو شده كه به شكل تلفنی او را تهدید به افشای اعمال ناصوابش می كند.

 

شبكه نمایش

شبكه نمایش هم روز پنجشنبه فیلم های «امن ترین جای دنیا»، «اژدهای ماردوش»، «سارا كوچولو»، «حبس شدگان»، «عروس فراری» و «رونین» را به ترتیب ساعت ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ از شبكه نمایش پخش می كند.

روز جمعه هم فیلم های «آسانسور»، «بامبی»، «نامادری»، «پلیس آهنین»، «دیوار آتش» و «حیثیت» به ترتیب در ساعت ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ از این شبكه پخش می شود.... /

گزارش : جام جم آنلاین