سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

وقتی زیبایی لكه ایجاد می‌كند


در شماره‌های پیش از بین بردن لكه‌هایی كه در خانه و در مهمانی روی لباس‌تان ایجاد می‌شود را یاد گرفتید.





صبح بخیر:  در شماره‌های پیش از بین بردن لكه‌هایی كه در خانه و در مهمانی روی لباس‌تان ایجاد می‌شود را یاد گرفتید. در ادامه با روش‌های مختلف پاك كردن لكه‌های دیگری آشنا می‌شوید. بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی اگر به لباس برخورد كنند، باعث ایجاد لكه روی آن می‌شوند و لكه‌هایی كه همیشه به راحتی پاك نمی‌شوند. بدن انسان هم بعضی وقت‌ها می‌تواند باعث ایجاد لكه روی لباس شود. با این روش‌ها می‌توانید معمول‌ترین لكه‌هایی كه در این رده‌بندی روی لباس به‌وجود می‌آید را پاك كنید.



رژ لب:

ابتدا لكه را با یك شوینده ملایم مثل صابون بشویید. اگر رژلب شما ضد‌آب نباشد به راحتی با صابون پاك خواهد شد اما اگر اثر آن باقی ماند، می‌توانید برای پاك كردن اثر لكه از پاك‌كننده‌های مختلفی استفاده كنید. جالب‌ترین راه استفاده از اسپری موست. اسپری را روی لكه بپاشید و بعد از یك ربع آن را با آب و صابون بشویید مطمئن باشید اثری از رژ لب باقی نخواهد ماند و همچنین به یاد داشته باشید لكه رژ لب با الكل هم پاك می‌شود. شما می‌توانید بعد از شست‌وشو با یك قطره‌چكان كمی الكل روی لكه بچكانید و بعد از مدتی آن را پاك كنید.



لوسیون:

لوسیون‌های مختلف پوست معمولا روی لباس لك می‌اندازند. برای از بین بردن آن‌ها می‌توانید از گلیسیرین استفاده كنید. گلیسیرین را روی لكه بچكانید و بعد از چند دقیقه با آب و مایع ظرف‌شویی بشویید، لكه پاك خواهد شد. دقت كنید این لكه‌ها را هرچه سریع‌تر بشویید چون راحت‌تر پاك خواهند شد. برای شست‌وشوی آن‌ها بهتر است از آب سرد استفاده كنید.



عرق:

معمولا زیر بغل لباس‌ها، به‌خصوص لباس‌هایی كه در لایه‌های زیری می‌پوشید بعد از مدتی لك می‌شوند. برای پاك كردن این لكه از وایتكس استفاده نكنید. چون لباس‌تان را زرد می‌كند. اگر لباس تیره است، باید آن را مرتب بشویید. چون عرق بدن كم‌كم رنگ مشكی را كم‌رنگ می‌كند. برای از بین بردن لكه عرق از روی لباس روشن می‌توانید از آب‌نمك یا سركه استفاده كنید. آب و سركه را به مقدار مساوی با هم مخلوط كنید و لباس را 30 دقیقه در آن بگذارید و بعد به روش معمولی و با آب گرم بشویید.



ضد‌آفتاب:

ضد‌آفتاب‌ها یا كرم‌پودرهای رنگی هم می‌توانند روی لباس شما لك بیندازند. این لكه را هم می‌توانید با گلیسیرین و مایع ظرف‌شویی پاك كنید. تفاوت پاك كردن این لكه‌ها با لكه لوسیون آن است كه بهتر است آبی كه لباس را با آن می‌شویید را تا جایی كه می‌توانید گرم كنید. چربی موجود در این كرم‌ها با آب گرم بهتر پاك می‌شود.



خون:

آب سرد، راز پاك كردن لكه خون است. اگر فقط چند ساعت بعد از این‌كه لكه به‌وجود آمد آن را بشویید به تنهایی با آب سرد پاك می‌شود. در مرحله بعد باید از صابون استفاده كنید. لكه‌های تازه را می‌توانید با آب و كمی صابون، به راحتی پاك كنید اما پاك كردن لكه خون، وقتی كهنه باشد كمی دردسرساز می‌شود. برای از بین بردن این‌جور لكه‌ها پارچه را با آب سرد خیس كنید یا یك تكه یخ روی آن بمالید. می‌توانید كمی صابون را روی لكه بمالید و بعد از یك ساعت آن را بشویید. اگر لكه پاك نشد، از سفید‌كننده رقیق یا كمی سركه و آب برای از بین بردن كامل آن استفاده كنید. محلول را روی لكه بچكانید و بعد از یك ساعت آن را با آب سرد و صابون بشویید.


ویدیو مرتبط :
جراحی زیبایی بینی برای ایجاد تنوع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیبایی موزائیک در ایجاد فضاهای جدید


هنگامی که قطعات کوچک و رنگین شیشه، سنگ، یا کاشی کنار هم قرار می گیرند و تصاویر گوناگون یا طرح های تزیینی پدید می آید، به این کار موزائیک گفته می شود؛ این هنری باستانی است که همواره در حال کشف مجدد است.

هنگامی که قطعات کوچک و رنگین شیشه، سنگ، یا کاشی کنار هم قرار می گیرند و تصاویر گوناگون یا طرح های تزیینی پدید می آید، به این کار موزائیک گفته می شود؛ این هنری باستانی است که همواره در حال کشف مجدد است. در این پیدایی دائمی، موزائیک به عنوان یک هنر تزیینی چون نقش روی دیوار، آشنا ولی پیش پا افتاده می نماید تا بالاخره در دستان چیره دست یک هنرمند قرار گیرد، آنگاه این بیان هنری به طراوت و تازگی ذهن خالق آن خواهد شد.

قطعات سنگی ای که برای یک طرح موزائیک کف به کار می روند آن قدر کوچک هستند که این طرح موزائیک در واقع نقاشی با سنگ محسوب می شود و از این رو موزائیک کف ، پا را بسیار فراتر از محدوده های این رسانه گذاشته است. امروزه موزائیک ها را به همان طریقی درست می کنند که روزگاری به عنوان مواد کفپوش در پومپئی به کار می رفت. بدین ترتیب که قطعات کوچک سنگی را برداشته و با دست در ملات قرار می دهند. این روش فوق العاده ساده از لحاظ طراحی انعطاف پذیر محسوب می شود و به همین خاطر کفپوش های موزائیک را دائماً در لبه برش سبک فضاهای داخلی قرار می دهد. بنابراین جای تعجب نیست  موزائیک که در تمام دوره ها از عهد باستان گرفته تا به حال استفاده می شده و نمایانگر قدرت صاحب خانه بوده است، همواره کفپوشی والا و مظهر عشق به سبک های نوین شمرده شده؛ حتی  امروزه نیز تفاوتی حاصل نشده : کفپوش های موزاییک به طور مرسوم دارای رنگ ها و طرح های بی حد و اندازه ای هستند.



موزائیک های آماده
روشی ارزان تر برای پوشش کف ؛ استفاده از موزائیک های آماده برای خلق مرزها و عناصر تزیینی است. پس زمینه مشبک می تواند برای هرگونه پوشش کف استفاده شود؛ گرچه استفاده از سنگ رایج تر است. امواج پیچشی، درختان مو یا برگ های پاییزی برخی اوقات حاشیه یک طرح ساده را تشکیل می دهند. می توانید با تدبیر و تمهیدی که می اندیشید، عناصر تزیینی موزائیک را داخل کاشی های سرامیک یا حتی درون کفپوش های چوبی درج نمایید تا در کل  یک جنس مخلوطی مطابق با سلیقه تان به وجود آید. مثلاً شاید تمایل داشته باشید تصویری رنگی در کف آشپزخانه نقش بزنید. احتمالاً قطعه ای موزائیک به رنگ کفپوش های ورودی می تواند حروف اول اسم صاحبخانه را بر خود داشته باشند که این نیز موقعیت برجسته و والای صاحبخانه را می رساند.

یا در نظر بگیرید چه هیجان انگیز خواهد شد اگرموزائیک های شیشه ای داخل قطعات سنگ مرمر قرار گیرند. این قطعات شیشه ای مانند جواهری گرانبها از سطح کدر و مات اتاق بازتاب می کنند. در واقع هیچ محدودیتی وجود ندارد. موزائیک ها همان قدر به آرامی بر کف حمام  جای می گیرند که بر کف اتاق پذیرایی. همچنان که می توانید وسایل و لوازم مختلف را با افزودن چیزهای مناسب غنا بخشید، این مطلب درباره کف اتاق نیز صادق است که می تواند با موزائیک آراسته شود، اما تصاویر سنگی چند منظوره تر از لوازم پارچه ای هستند؛ در یک ترکیب شورانگیز، قطعات کنار هم ردیف شده موزائیک می تواند مانند یک ستاره نقشی محوری در طراحی کف اتاق ایفا کند. معدودی از طرح های کف ، حالتی پر اقتدار بسان کف های تماشایی تشکیل شده از سنگ های رنگی دارا هستند. اگر خواهان طرحی رنگی و ظریف هستید، قطعات موزائیک را برای پوشش کف مد نظر قرار دهید.




منبع : Decorationnews.com