سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

وقتی زال ها، بی گناه کشته می شوند...


یک کارشناس سازمان ملل می گوید:«اگر روند کشته شدن افراد زال برای استفاده از اعضای بدن آنها در معجون های جادوگری ادامه یابد، این افراد در معرض انقراض سیستماتیک در کشور مالاوی خواهند بود.»

برترین ها: یک کارشناس سازمان ملل می گوید:"اگر روند کشته شدن افراد زال برای استفاده از اعضای بدن آنها در معجون های جادوگری ادامه یابد، این افراد در معرض انقراض سیستماتیک در کشور مالاوی خواهند بود."از اواخر 2014 تا کنون پلیس 65 مورد حمله به افراد زال که منجر به قتل و یا قطع عضو شده را ثبت کرده است. حدود ده هزار نفر از جمعیت 16.5 میلیونی مالاوی زال هستند. در تانزانیا، یک مجموعه از اعضای یک زال بیش از 50 هزار یورو قمیت دارد. خانم ارو (Ms. Ero)  کارشناس مستقل سازمان ملل در حوزه ی حقوق بشر و امور زال ها گفت که این آزارها "در حد خود یک بحران بوده که نیازمند اقدام فوری است."

زال ها شکار جادوگران
Femia Tchulani زن زال 42 ساله اهل مالاوی در بیرون خانه اش در سال 2015

درخواست وی برای اقدام فوری زمانی اتفاق افتاد که دادگاهی در مالاوی دو مرد را که ادعا می کردند به دستور شیطان یک زن 21 ساله ی زال را کشته اند، به 17 سال زندان محکوم کرد. بعد از یک بررسی 12 روزه از وضعیت زال ها در این کشور، این کارشناس گفت که این بحران نیاز به اقدام فوری از طرف دولت مالاوی دارد. او گفت که به طور خاص گزارشاتی او را نگران کرده که حاکی از آن بوده که در خیابان به زال ها "پول" می گویند. 

مالاوی یکی از فقیرترین کشور های دنیاست و باور بر این است که فروش اعضای بدن زال ها بسیار درآمد زاست. تصور این است که زال ها باعث پولدار شدن، رونق کسب و کار و یا تسهیل در پیدا کردن کار می شوند. حتی بعد از مرگشان نیز آنها آرامش ندارند و اعضای بدنشان دزدیده می شود.

زال ها شکار جادوگران
Dorothy Mausen زن 22 ساله اهل مالاوی در خانه اش

زال ها به طور مرتب در چندین کشور آفریقایی دیگر مثل موزامبیک، نیجریه و تانزانیا نیز کشته می شوند. در کل دنیا 20 هزار زال وجود دارد که بیشتر آنها در جنوب صحرای بزرگ آفریقا زندگی می کنند. حملاتی که به زال ها می شود بسیار وحشیانه بوده و گاهی قربانیان زنده قطع عضو می شوند. در یک پرونده یک عده با قمه به پسری 17 ساله به نام آلفرد حمله کرده اند.

خانم ارو که خودش اهل نیجریه و زال است کمبود کمک برای افراد زال را با تلاشی که برای حفاظت از حیوانات وحشی انجام می گیرد مقایسه کرده و می گوید:" ما درباره ی حفاظت از حیات وحش صحبت می کنیم در حالی که حفاظت از مردم زال اصلا در اولیت بندی هایمان نیست. آنها گروهی از مردم در خطرهستند که اگر هیچ کاری صورت نگیرد طی گذشت زمان به طور سیستماتیک منقرض خواهند شد.


ویدیو مرتبط :
به کدامین گناه کشته شده است ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دادستان تهران: ۷ نفر کشته شدند



 

 

دادستان تهران گفت:۷ نفر در روز عاشورا در تهران کشته شده‌اند. به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه مراسم تودیع معارفه سرپرست دادسرای فرودگاه در جمع خبرنگاران در خصوص تعداد کشته شدگان روز عاشورا گفت: ۷ نفر در روز عاشورا در تهران کشته شده و یک مورد آن با گلوله بوده که نیروی انتظامی نیز رسما اعلام کرده که هیچ گلوله شلیک نکرده است و موضوع در دست بررسی است.

 



دادستان تهران ادامه داد: سایر کشته شدگان براثر برخورد جسم سخت و آسیب‌های مشابه کشته شده‌اند و دو مورد هم براثر گلوله‌های ساچمه‌ای بوده که اساسا در اختیار نیروهای انتظامی نیست.

 


وی تاکید کرد: موضوع کشته شدن افراد در این روز قابل بررسی و دستگاه قضایی به دنبال بررسی تمام ابعاد آن بوده و امیدواریم عاملین آن به سزای اعمال خود برسند.

 



جعفری دولت آبادی در پاسخ به این پرسش که آیا قاتل خواهرزاده میرحسین موسوی دستگیر شده و آیا ناپدید شدن جسد وی نیز صحت دارد اظهار داشت: تعجب می‌کنم که خبرنگاران این سوالات را از کجا می‌آورند باید یکبار دیگر به منابع خبری خود رجوع کرده و اخبار موثق را بخوانید جسد ربوده نشده و در حال حاضر در پزشکی قانونی است و هماهنگی‌هایی انجام می شود که طبق مقررات تحویل داده شود.

 


وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینكه آیا ورود ماموران به خبرگزاری ایسنا و ضرب وشتم یكی از خبرنگاران قانونی بوده یا خیر؟ و دادستانی چه اقدامی در این زمینه انجام خوهد داد،گفت‌: موضوع ورود به یكی از خبرگزاری‌ها را در مطبوعات خواندم و یك اتفاق بوده و برنامه ساماندهی شده نبوده است.

 



دادستان تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینكه اتهام یكی از مدیران دولتی استان تهران كه اخیرا بازداشت شده چیست؟ اظهارداشت‌: فردی به دلیل مسائل ضد اخلاقی دستگیر شده و پرونده آن در حال بررسی است.

 


دولت آبادی در پاسخ به پرسشی دیگری مبنی بر اینکه برادر مقتول اعلام کرده که جسد تحویل آنها داده نشده است گفت: این موضوع به ما اعلام نشده است.

 



دادستان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا پرونده قاتل خواهرزاده موسوی در حال بررسی است گفت: ما نمی‌توانیم میان پرونده‌ها تفکیک کنیم این که می‌گویم اسم نیارید به این دلیل است که زمانی که اسم به میان می‌آورید تبعیض قائل می‌شوید پرونده تمام کسانی که در این روز کشته شده‌اند در دادسرای جناحی تحت پیگیری است و مورد ایشان نیز یکی از این پرونده‌هاست.

 


دادستان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا خبر دستگیری قاتل خواهرزاده موسوی را تایید می‌کنید گفت: ما به شایعات نه دامن می‌زنیم و نه آن را تایید می‌کنیم.

 



وی در پاسخ به این پرسش که در میان بازداشت شدگان چه تعداد افراد سیاسی بوده‌اند گفت: افرادی که در روز عاشورا دستگیر شده‌اند کسانی بودند که در صحنه حوادث بازداشت شده‌اند بنابراین ما تفکیک میان سیاسی و غیر سیاسی نداریم و هر کس در آن روز در آن تجمع حضور داشته و شعار سر داده و یا تخریب کرده است توسط پلیس دستگیر شده است به همین دلیل تفکیک میان آنها غیر قابل قبول است.

 


دولت آبادی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه مرتضی حاجی ،‌عمادالدین باقی ،‌قربانعلی بهزادیان نژاد و ابراهیم یزدی دستگیر شده‌اند آیا این افراد در تجمع روز عاشورا حضور داشتند چرا که گفته می‌شود یزدی و باقی شبانه در منزل دستگیر شده‌اند، اظهار داشت: در مورد افراد اگر بازداشت شوند حتما اتهامی در مورد آنها مطرح است و دستگیری‌ها حتما به موجب دستور قضایی است .

 


وی در پاسخ به این پرسش که آیا جمع آوری اسناد بنیاد باران دلیل خاصی داشته است گفت: بازداشت افراد به موجب قانون و به دستور قاضی توسط نیروهای انتظامی یا امنیتی خواهد بود بنابراین اگر فردی بازداشت می‌شود حتما موجباتی برای بازداشت او وجودداشته است.

 



دادستان تهران در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه در گذشته نمایندگان مجلس طی نامه‌ای خطاب به قوه قضاییه خواستار محاکمه عاملان اغتشاشات شده است در حال حاضر نیز مردم این ادعا را دارند، آیا دادستانی با این برخورد می‌کند،گفت: دستگاه قضایی به وظایف مقرر خود عمل می‌کند و شما سعی نکنید سوالات جهت‌داری مطرح کنید سوال کلی کنید که سیاست دستگاه قضایی در قبال مبارزه با این جرایم چیست که من توضیح دهم.

 



دادستان تهران ادامه داد: تاکید می‌کنم دستگاه قضایی با کسی شوخی ندارد و هیچ کس در حاشیه امن نیست ومطمئنا افرادی که جرایم و اتهاماتی متوجه آنها باشد دستگاه قضایی اقدام خواهد کرد. اما زمان مکان آن بستگی به شرایط کشور دارد و مطمئنا دستگاه قضایی کوتاهی نخواهد کرد.

 



وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه همسر عمادالدین باقی مدعی شده که حکم بازداشت همسرش در ۲۹ آذر ماه به امضای دادستان رسیده و او به اتهام مصاحبه با آیت‌الله منتظری بازداشت شده در حالی که این مصاحبه آن زمان پخش نشده بود، گفت: بازداشت افراد به دستور قضایی و حتما به موجب یک اتهامی بوده بنابراین از ما اسم نخواهید افرادی که بازداشت شده‌اند حسب دستور و قانونی بوده است.

 


دادستانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا دادستانی موضوع حسینیه جماران را نیز بررسی خواهد کرد اظهارداشت: از آن حادثه اطلاع دقیقی ندارم و آن را در مطبوعات خواندم با توجه به اینکه حوادثی در روز عاشورا رخ داده فکر می‌کنم حوادث مهمتری است و دادستانی آنقدر گرفتاری قضایی دارد که به حوادث مهمتر بپردازد.

 



وی در خصوص مفقود شدن خبرنگار دوبی گفت: کسی مفقودنشده و باید سوال تشریح شود شخصی دستگیر شده که در حال بررسی است واگر وزارت ارشاد تایید کند که مجوز داشته است حتما آزاد خواهد شد.

 


وی در پایان در پاسخ به این پرسش که در روز عاشورا چند نفر بازداشت شده اند گفت: از من تعداد بازداشت شدگان را نخواهید اما افرادی که دستگیر شده‌اند در بازداشت به سر می برند و اگر برای قضات احراز شود که بی‌گناه هستند که مدرکی علیه آنها وجود نداشته باشد آزاد خواهند شد والا افرادی که در این روز توسط ماموران بازداشت شده‌اند حتما به اتهام جرایم علیه امنیت تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.