سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ورد بخوان، پول بده و قهرمان شو!


وقتی پول داخل فوتبال شد، به دلیل تزریق بی رویه و غیراصولی آن، خیلی چیزها کمرنگ شد و البته بعضی مسائل هم پر رنگ. پول که آمد، معیار تعصب عوض شد و حالا دیگر به جای رنگ پیراهن، تعداد صفرهای جلوی رقم قرارداد بود که تیم بعدی را مشخص می کرد.


ویدیو مرتبط :
یک فاطمه بنویس علی بخوان محمد ص بخوان الله اکبر بخوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پول بده، بازیگر شو، ستاره شو!


کلاس‌های مطرح آموزش بازیگری و فیلمسازی با دریافت شهریه‌هایی از قیمت یک میلیون و 800 هزار تومان تا 5 میلیون تومان در تهران فعال هستند.

خبر آنلاین: نگاهی به اسامی بازیگران مطرح این روزهای سینما و بررسی پیشینه آموزشی آنان، نام چند آموزشگاه را به میان می‌آورد، از آموزشگاه سمندریان، تا کارنامه و کارگاه آزاد بازیگری امین تارخ. هریک از این آموزشگاه‌ها طی همکاری با اساتید مطرح سینمایی زمینه آموزشی هنرجویان را فراهم می‌کند. هرچند که می‌توان اسامی مشابهی را در آموزشگاه‌های مختلف دید که مسئولیت آموزش را برعهده دارند، اما از سوی دیگر قطعا یکی از امتیازهای هر آموزشگاه در اختیار داشتن اساتید حرفه‌ای است که تنها در آن موسسه تعلیم می‌دهند.

کلاس‌های آموزشگاه‌ها به صورت یک پکیج شش ماهه یا 9 ماهه است و در کنار آن برخی رشته‌ها به صورت تک درس نیز تدریس می‌شوند. تفاوت کار آموزشگاه‌ها را می‌توان در اسامی اساتید، هزینه شهریه‌ها و مدت زمان برگزاری کلاس‌ها بررسی کرد.

برای ستاره‌شدن چقدر باید پول بدهیم؟

آموزشگاه سمندریان

برای دریافت اینکه کدام هنرمندان به واسطه آموزش‌های حمید سمندریان و کلاس‌های او وارد سینما و تئاتر و به طور کلی عرصه بازیگری شده‌اند کافی‌ست نگاهی به عکس‌های مراسم تشییع پیکر این استاد انداخته شود. تعداد قابل توجهی از بازیگران مطرح خود را شاگرد زنده‌یاد سمندریان می‌دانند. بعد از درگذشت این هنرمند، آموزشگاه این استاد با مدیریت هما روستا همسر او، فعالیت خود را ادامه داد و در حال حاضر احمد ساعتچیان فن بیان، حسین کیانی تحلیل نمایشنامه، محمودرضا رحیمی بازیگری، محمدعلی سجادی شناخت سینما، پانته‌آ پناهی‌ها بدن بداهه، اصغر دشتی کارگاه تئاتر را در این آموزشگاه تدریس می‌کنند.

مسئولان این آموزشگاه تمایلی به اعلام هزینه شهریه‌های کلاس‌ها نشان ندادند. هنرجویان در دو ترم پنج ماهه (اردیبهشت و آبان) وارد کلاس‌ها می‌شوند و برای ورود ابتدا با آنان مصاحبه‌ای صورت می‌گیرد و تست بازیگری می‌دهند. کلاس‌ها به مدت چهار روز در هفته و هر جلسه سه ساعت برگزار می‌شود. در حال حاضر تعدادی از هنرجویان این آموزشگاه در نمایش «25» به کارگردانی محمد یعقوبی در فرهنگسرای نیاوران مشغول بازیگری هستند.

کارگاه آزاد بازیگری

امین تارخ یکی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون است و او بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خود را در این سال‌ها به تربیت هنرجویان و علاقمندان به بازیگری اختصاص داده است. از ترانه علیدوستی و مهتاب کرامتی می‌توان به عنوان بازیگران مطرحی نام برد که به واسطه حضور در کلاس‌های تارخ پا به عرصه بازیگری گذاشتند.

امین تارخ، رضا گوران، ندا هنگامی، نادیا فرجی و چیستا یثربی در این کلاس‌ها تدریس می‌کنند و هزینه دوره 9 ماهه آن 4 میلیون و 800 هزار تومان است.

کارنامه


نگار اسکندرفر مدیر موسسه کارنامه را می‌توان به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران فیلم «جدایی نادر از سیمین» به خاطر آورد. کارنامه یکی از فعال‌ترین موسسات آموزشی است که در زمینه‌های مختلفی هنرجو می‌پذیرد. عباس کیارستمی سال گذشته یک دوره در کارنامه حضور داشت و اصغر فرهادی نیز ورک‌شاپی در این آموزشگاه برگزار کرد.

شهریه حضور در کلاس‌های آموزش فیلمنامه‌نویسی ناصر تقوایی 650 هزار تومان است و همین عنوان کلاس با حضور فرهادی توحیدی با شهریه 500 هزار تومان و با حضور شادمهر راستین با شهریه 450 هزار تومان برگزار می‌شود. هزینه کلاس‌های اصول و مبانی فیلمسازی شهرام مکری نیز 400 هزار تومان است.

مدرسه آزاد فیلمسازی

مسعود کیمیایی با راه‌اندازی مدرسه آزاد فیلمسازی زمینه گرد هم آمدن علاقمندان به کارهایشان و کسانی که مایل هستند به شیوه او آموزش دیده و وارد سینما شوند، فراهم کرد. اغلب اساتید این موسسه از چهره‌های نزدیک به کیمیایی هستند که در اغلب فیلم‌هایش با او همراهی می‌کنند. از جمله این اساتید می‌توان به جواد طوسی اشاره کرد که میزانسن و تشخیص بازیگری در آثار یک فیلمساز تدریس می‌کند. فرزاد موتمن آشنایی با سینما و تاریخ سینما، سعید عقیقی فیلمنامه نویسی، اسحاق خانزادی صدابرداری و صداگذاری و سامان سالور اصول کارگردانی پیشرفته آموزش می‌دهند. مسعود کیمیایی نیز گاه در برخی کلاس‌ها حاضر می‌شود. هزینه دوره شش ماهه این کلاس‌ها 5 میلیون تومان است.

هیلاج

امیرشهاب رضویان به تازگی 21 سالگی فعالیت هیلاج فیلم را جشن گرفت. تولید فیلم تنها بخشی از فعالیت‌های موسسه هیلاج است و بخش دیگر آموزش فیلمسازی و بازیگری و زیرمجموعه‌های این دو شاخه است.

کلاس‌های آموزش بازیگری در دوره شش ماهه با شهریه یک میلیون و 800 هزار تومانی برگزار می‌شود و همچنین کلاس‌های تک‌ درس نیز با حضور اساتیدی چون حسن حسندوست آموزش تدوین، سعید عقیقی آموزش فیلمنامه‌نویسی، کیوان علیمحمدی و امید بنکدار آموزش کارگردانی خلاق و مرتضی اسماعیل کاشی آموزش بازیگری خلاق برگزار می‌شود. شهریه این کلاس‌های تک درس، 400، 600 و 800 هزار تومان است.

نام آموزشگاه

مدیریت

هزینه کلاس‌ها

اساتید

هنرجویان سرشناس

سمندریان

هما روستا

---

احمد ساعتچیان فن بیان، حسین کیانی تحلیل نمایشنامه، محمودرضا رحیمی بازیگری، محمدعلی سجادی شناخت سینما، پانته‌آ پناهی‌ها بدن بداهه، اصغر دشتی کارگاه تئاتر

محمدرضا فروتن، حامد بهداد، مرجان شیرمحمدی، امیر جعفری و ....

کارگاه آزاد بازیگری

امین تارخ

4 میلیون و 800 هزار تومان دوره 9 ماهه

امین تارخ، رضا گوران، ندا هنگامی، نادیا فرجی، چیستا یثربی

ترانه علیدوستی، مهتاب کرامتی، مجید مشیری، سحر ولدبیگی، مریم بوبانی و ...

کارنامه

نگار اسکندرفر

4 میلیون تومان، دوره شش ماهه

ناصر تقوایی، فرهاد توحیدی، شادمهر راستین، کیومرث مرادی، رضا بهبودی، پیام دهکردی، حسن فتحی، پانته‌آ پناهی‌ها، امیر پوریا

صابر ابر، ساره بیات، هومن سیدی، آزاده صمدی، رعنا آزادی‌ور، نرگس محمدی، محمدرضا غفاری و ...

هیلاج

امیرشهاب رضویان

1 میلیون و 800 هزار تومان دوره 6 ماهه بازیگری

پانته‌‌آ بهرام، رضا بهبودی، امیرشهاب رضویان، سیامک صفری، هانیه توسلی، محمودرضا رحیمی، رامبد جوان، سعید قطبی‌زاده، هومن سیدی، بابک حمیدیان، مرتضی اسماعیل‌کاشی، سعید آرمند و سجاد افشاریان

صبا گرگین‌پور، شفق شکری، سعید اشتیاقی، حامد رجبی، عبدالرضا پارسا و ...

مدرسه آزاد فیلم

مسعود کیمیایی

5 میلیون تومان، دوره شش ماهه

جواد طوسی، سعید عقیقی، اسحاق خانزادی، مصطفی خرقه‌پوش، سامان سالور، وحید رهبانی، آرش سنجابی، سعید صالحی، امیر دژاکام، بابک برزویه و مسعود کیمیایی