سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

هنر ایرانی به خانــه‌تان روح می‌دهد


همه ما ایرانیان به هنر دست هموطنان خود ایمان داریم، از خاتم‌كاری‌های شیراز گرفته تا ترمه‌بافی‌های یزدی.


صبح بخیر: همه ما ایرانیان به هنر دست هموطنان خود ایمان داریم، از خاتم‌كاری‌های شیراز گرفته تا ترمه‌بافی‌های یزدی. ظروف سفالین از جمله صنایع‌دستی ایرانی هستند كه در سراسر جهان شهرت دارند و هنوز هم بسیاری از ایرانیان در پی زنده نگه داشتن این هنر تلاش می‌كنند. اگر شما هم دوست دارید خانه‌تان را با نشانه‌های قدیمی از خاك خود پر كنید با ما همراه شوید.





چشم نواز مثل فیروزه

اگر طرفدار ظروف صنایع‌دستی هستید و از ظرف‌های تكراری در بازار خسته شده‌اید، این قندان فیروزه كوبی ساخت نیشابور را به شما پیشنهاد می‌كنیم كه در عین كوچك بودن ابهت به‌خصوصی به ظروف پذیرایی شما می‌دهد.
  • حدود قیمت 220.000 تومان





ماهی در گل

شما می‌توانید چند عدد از این بشقاب سفالین با طرح گل آفتابگردان و كاسه طرح ماهی را تهیه كنید و از آن‌ها به‌عنوان ظروف پذیرایی از مهمان استفاده كنید یا تركیب این ظروف سفالین زیبا را به‌عنوان وسیله‌ای تزئینی در ویترین سالن پذیرایی‌تان قرار دهید.
  • حدود قیمت بشقاب: 18000تومان
  • حدود قیمت كاسه: 9000تومان





 اوج خلاقیت در طرحی اصیل

هاله نوری كه از روزنه‌های این شمعدان مشبك می‌گذرد، فضایی عرفانی به محیط خانه شما می‌بخشد. شمعدان‌های متنوعی در بازار به چشم می‌خورد اما این طرح منحصر به فرد حرف‌های دیگری با خانم خانه می‌زند.
  • حدود قیمت: 65000 تومان





 دلنشین و جادویی

باز هم طرحی خیره‌كننده از كار دست كه به‌عنوان شمعدان و ظروف تزئینی در ویترین خانه شما به‌خوبی می‌درخشد. جنس و طرح خاص این شمعدان آن را از دیگر مدل‌ها متمایز می‌كند.
  • حدود قیمت: 25000‌تومان





شیرین‌تر از همیشه

خانم‌هایی كه از رنگ‌های شاد و پر انرژی در چیدمان و دكوراسیون منزل‌شان استفاده می‌كنند، نباید این شكلات‌خوری طرح گوزن را از دست بدهند. تركیب رنگ طلایی و آبی‌نیلی این ظرف سفالی اشتهای شما را برای خوردن شكلات را دو چندان می‌كند.
  • حدود قیمت: 12000 تومان



 ظروفی به قدمت تاریخی

فیروزه‌كوبی یكی از رشته‌های صنایع‌دستی است كه تاریخچه آن به مشهد بازمی‌گردد؛ زمانی‌كه ابتدا سنگ فیروزه روی گوشواره، گل‌سینه یا انگشتر به‌كار گرفته شد و بعد در ظروفی مانند بشقاب و گلاب‌پاش و... مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر تعداد صنعت‌گرانی كه در این رشته فعالیت دارند، محدود و انگشت شمار است به همین دلیل كاردستی آن‌ها علاوه‌بر زیبایی، با ارزش و نفیس شمرده می‌شود.



میناهای‌تان را حفظ كنید

در هنر میناكاری از رنگ‌های پخته و درخشان استفاده می‌شود و از آنجا كه نقوش مینا توسط لعاب شفاف پوشانده می‌شود، شستن این ظروف با آب گرم صدمه‌ای به آن نمی‌زند ولی سعی كنید تا از كشیدن اشیا،اجسام نوك تیز و ضربه‌زدن به آن جلوگیری كنید تا آسیبی به آن وارد نشود. برای پاك‌كردن این ظروف كافی است تا یك دستمال نمدار را روی آن بكشید تا ظرف‌تان مانند قبل براق و درخشان به‌نظر رسد.





به رنگ آسمان

اگر از عناصر آبی یا طرح‌های سنتی مثل گلیم یا جاجیم در خانه‌تان استفاده می‌كنید، توصیه می‌كنیم كه این چراغ دیواری را از دست ندهید زیرا هم طرحی زیبایی دارد كه برای ساختن آن زحمت فراوانی كشیده شده و هم به‌خوبی با سبك دكوراسیون منزل‌تان هماهنگ می‌شود.
  • حدود قیمت: 70000 تومان





 اثری ماندگار

این كار هنری با شكوه، میناكاری روی ظرف سفال است و مطمئن باشید كه اگر چنین كار ارزشمندی را روی دیوار یا در ویترین منزل‌تان قرار دهید تا سال‌ها جای آن عوض نخواهد شد. تمام طراحی بی‌نظیر این ظرف با دست انجام شده و در 4 اندازه مختلف موجود است.
  • حدود قیمت:60000 تومان





دیوارهایی از جنس سفال

به طرح جالب این ظرف سفالی نگاه كنید كه چقدر می‌تواند در میان لوازم تزئینی خانه به چشم آید و احساس خوب و دلنشینی را به شما منتقل كند. شما می‌توانید كمی ابتكار به خرج دهید و اگر مجموعه‌ای از چنین ظروف سفالین یا میناكاری را دارید، فضای كوچكی از دیوار یا ویترین‌تان را فقط به آن‌ها اختصاص دهید و مجموعه‌ای از هنر ایرانی را برای خود جمع‌آوری كنید.
  • حدود قیمت:20000تومان





این نشان آشنا

بته‌جقه از قدیمی‌ترین طرح‌های ایرانی است كه مانند یك مهر ملی روی لباس، زیورآلات و ظروف ما كار می‌شود و این ظرف سفالی زیبا و خوش‌رنگ نیز با همین طرح ساخته شد و به‌عنوان وسیله‌ای تزئینی روی دیوار اتاق یا میزتان به زیبایی دیده می‌شود.
  • حدود قیمت: 8000تومان





ظرافت را در آن بیابید

این هم یك تنگ میناكاری كه ظرافت و زیبایی طرح آن به خانه هر ایرانی هویت می‌بخشد و چشم‌ها را به‌خود خیره می‌كند. اصالت این ظروف موجب می‌شود، با گذشت زمان نه تنها  اصالت خودش را از دست نمی‌دهد بلكه ارزش بیشتری نیز پیدا می‌كنند.
  • حدود قیمت: 50000 تومان


ویدیو مرتبط :
کاروکاسبی جوان ایرانی با خلاقیت و هنر ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایشگاه «یك ،دو،سه؛هنر معاصر ایرانی»



 

 

نمایشگاه «یك ،دو،سه؛هنر معاصر ایرانی» در موزه لس آنجلس

 

نمایشگاه «یك ،دو،سه؛هنر معاصر ایرانی» در موزه لس آنجلس .آثاری از بهمن جلالی، سمیرا علیخان زاده و یاسمن عامری كه از سوی بخش هنر اسلامی موزه هنر لس آنجلس خریداری شده است، این روزها در نمایشگاهی با عنوان «یك، دو، سه؛ هنرمندان معاصر ایرانی» در بخش خاورمیانه این موزه به نمایش در آمده است.



آثاری از بهمن جلالی، سمیرا علیخان زاده و یاسمن عامری كه از سوی بخش هنر اسلامی موزه هنر لس آنجلس خریداری شده است، این روزها در نمایشگاهی با عنوان «یك، دو، سه؛ هنرمندان معاصر ایرانی» در بخش خاورمیانه این موزه به نمایش در آمده است.

موزه هنر لس آنجلس معروف به «لاكما-LACMA» چندی پیش دو تابلو عكس از مجموعه «تصویر خیال: قرمز» از مجموعه عكس های مونتاژ شده ی جلالی از نگاتیوهای دوره قاجار را خریداری كرد.

این موزه هم چنین دو تابلو از سمیرا علیخانزاده هنرمند نقاش معاصر ایرانی خریداری كرده است.

این تابلوها در ادامه تجربیات قبلی علیخانزاده و با تركیب عكس های قدیمی و فرش ایرانی كار شده اند كه پیش از این نمونه ای از آنها را در یكی از نمایشگاه گروهی فرش ایرانی در گالری اثر به نمایش گذاشته بود.

هم چنین موزه «لاكما»، شش تابلو از مجموعه چاپ دیجیتالی یاسمن عامری با موضوع زنان خریداری كرده است.

گفتنی است:تمامی آثار خریداری شده از سوی این موزه در ارتباط با موضوع زنان در هنر معاصر ایرانی است كه این روزها در تالار خاورمیانه موزه لس آنجلس به نمایش در آمده است و نمایش آن تا یك ماه آینده ادامه دارد.... /خبرگزارى ایسنا