سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

هندوانه ماسک روشن کننده صورت



ماسک روشن کننده, ماسک پاک کننده صورت با هندوانه

ماسک روشن کننده صورت‎

 

هندوانه یکی از پرخاصیت ترین میوه هایی است که در فصل بهار و تابستان مورد علاقه افراد بسیاری است.این بار با هندوانه  ماسک روشن کننده برای صورت تان درست کنید.

این بار وقتی این میوه را می خورید ، بخشی را نیز برای یک ماسک روشن کننده و تازه کننده پوست نگه دارید.

هندوانه با داشتن آنتی اکسیدان های فراوان و ویتامین A و C یکی از گزینه های سالم و بسیار مفید برای مراقبت و جوانسازی پوست است. پس این بار وقتی این میوه را می خورید ، بخشی را نیز برای یک ماسک روشن کننده و تازه کننده پوست نگه دارید.


ماسک پاک کننده صورت با هندوانه :
مواد لازم : 2 فنجان هندوانه (بدون هسته) و کاسه تمیز
دو فنجان هندوانه را داخل کاسه ریخته با استفاده از چنگال آن را له کنید. دراز کشیده و آن را روی پوست تمیز بگذارید و اجازه دهید 10 دقیقه روی پوست باقی بماند. به صورت حرکات دورانی به آرامی سراسر پوست را با آن تمیز کنید. اسیدهای طبیعی میوه هندوانه همچنین قادر به لایه برداری هستند. ماسک را با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک روشن کننده, ماسک پاک کننده صورت با هندوانه

ماسک پاک کننده صورت با هندوانه‎

 

هندوانهماسک مرطوب کننده صورت  :
مواد لازم : 1/2 فنجان هندوانه (بدون هسته) . 1/4 فنجان انبه . 1/2 فنجان موز. 2 قاشق چای خوری شیر خالص (چربی یا آب آن گرفته نشده باشد). کاسه تمیز در یک کاسه تمیز با استفاده از چنگال از تمام مواد را خرد کنید تا شکل خمیر درآید. می توانید از مخلوط کن نیز استفاده کنید ولی نباید زیاد آن ها را میکس کنید تا جایی که تبدیل به آب روان شود! اگر خمیر زیاد سفت بود می توانید شیر بیشتر و اگر خیلی رقیق بود می توانید موز بیشتری به آن اضافه کنید. بر روی صورت تمیز یک لایه نازک از آن را زده و بگذارید 15 الی 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید.
 
ماسک ماسک روشن کننده صورت با هندوانه :
مواد لازم : 1فنجان هندوانه ( بدون هسته ). 1/2 موز رسیده . 1/2 فنجان ماست ساده . کاسه تمیز در یک کاسه تمیز با چنگال مواد را با هم ترکیب کرده تا شکل خمیر در آیند. همان طور که در بالا ذکر شد از مخلوط کن نیز می توان استفاده کرد به شرطی که مواد آبکی نشود. اگر خمیر سفت شد می توانید به آن مقداری آب اضافه کنید و اگر بسیار رقیق بود می توانید به آن ماست بیشتری بزنید. ماسک را داخل یک ظرف تمیز ریخته و به مدت حداقل 1 ساعت بگذارید در یخچال بماند. سپس لایه نازکی از آن را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید. با آب سرد صورت آبکشی کنید.

نکته : مانند تمام دستورالعمل های خانگی و... اگر تاکنون استفاده نکردید، در قسمت کوچکی از پوست آن را تست کنید تا در صورت بروز آلرژی متوجه شوید.
منبع :aryanews.com

 


ویدیو مرتبط :
‫ماسک روشن کننده صورت پرودرما‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماسک عسل برای روشن تر شدن صورت



 

 

ماسک عسل برای روشن تر شدن صورت

 

1-ماسک عسل:

عسل خالص را روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید که مدتی روی پوست‌تان باشد تا زمانیکه خشک شود. تقریبا پانزده دقیقه برای خشک شدن عسل برروی پوستتان کافی است. وقتی که خشک شد صورتتان را با آب گرم بشویید.

 

 

2- پوستی روشن با حمام عسل:

 

برای رطوبت، نرمی و داشتن پوستی روشن، در حمام بعدی‌تان از یک شیشه عسل استفاده کنید. عسل را به پوستتان بمالید و برای مطمئن شدن از خشک شدن عسل برروی پوست از دست‌تان کمک بگیرید، در این حالت با اینکه عسل پوست شما را چسبناک کرده است اما به نرمی و راحتی دست شما روی پوست‌تان حرکت می‌کند. سپس بدنتان را با آب بشویید. نتیجه این کار گردش خون عالی، زیبایی و روشنی پوست خواهد بود.

 

 

3- وان عسل:

 

برای خوش بویی و نرمی پوست‌تان، یک چهارم تا یک دوم فنجان عسل به آب وان اضافه کنید.

 

 

4- ماساژعسل:

 

یک قاشق چای خوری عسل به همراه کمی پودر بادام را در کف دستان مخلوط کنید و به آرامی روی صورت‌تان بمالید. سپس این معجون عسل و بادام را با آب گرم بشویید.

 

 

5- تمیز‌کننده روزانه صورت:

 

مخلوطی از یک قاشق چای خوری عسل با پودر شیر تهیه کنید، از این محلول به عنوان تمیزکننده مواد آرایش و زدودن کثیفی پوست صورت می‌توانید استفاده کنید و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

 

 

6- موهای درخشان:

 

برای براق کردن موهایتان می‌توانید مخلوطی از یک قاشق چای خوری عسل به همراه آبلیموی تازه فشرده شده و یک لیتر آب گرم تهیه کنید. طبق معمول با شامپوی همیشگی موهایتان را بشوید و بعد از مخلوط عسل برروی موهایتان بریزید. اجازه دهید موهایتان به صورت نرمال خشک شود، نیازی به شستن مخلوط عسل از روی موهایتان نیست.

 

 

7- نرم‌کننده مو:

 

برای داشتن موها و پوست سری سالم می‌توانید از مخلوط یک دوم فنجان عسل و دو قاشق سوپخوری روغن زیتون استفاده کنید. موهایتان را با مخلوط عسل آغشته کنید، سپس پوششی روی سرتان بگذارید و اجازه دهید برای سی دقیقه روی سرتان بماند. بعد از سی دقیقه شامپو بزنید و طبق معمول موهایتان را بشویید.

 

 

8- جوهرپوست:

 

برای سفتی، نرمی و مرطوب بودن پوست‌تان می‌توانید مخلوطی از هسته پوست گرفته شده یک سیب و یک قاشق سوپخوری عسل که در ماشین مخلوط کن تهیه کرده‌اید استفاده کنید.

آنقدر مخلوط عسل را هم بزنید تا نرم شود و به آرامی روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید برای پانزده دقیقه باقی بماند. بعد پانزده دقیقه مخلوط عسل روی صورتتان را با آب گرم بشویید.

با نکات زیبایی گفته شده در بالا می‌توانید محصولات زیبایی سودمندی را در منزل تهیه کنید. عسل یک محصول فوق‌العاده در زیبایی است چراکه شامل آنزیم‌ها، ویتامین‌ها، و موادمعدنی زیادی است. برای تهیه محصولات زیبایی ابتدا مطمئن شوید عسل خریداری شده‌تان صددرصد خالص باشد.

منبع: پایگاه اینترنتی تکناز