سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نکته های آشپزی برای نو عروسان



نکته های آشپزی, آشنایی با انواع سبزی ها


آشنایی با انواع سبزی ها و مقدار آن ها :
قورمه سبزی : دو واحد تره + یک واحد جعفری ( بعضی ها مقدار کمی شنبلیله یا اسفناج هم می ریزند كه لعابدار شود . )

سبزی پلو : دو واحد تره + یک واحد جعفری + كمی شوید + سیر تازه ریز شده یا دو سه حبه سیر معمولی

كوكو سبزی : می توانید از همان سبزی پلو درست کنید یا فقط تره بریزید که می شود کوکوی تره .

آش : تره + جعفری + گشنیز + اگه فصل اسفناج بود اسفناج و اگه نبود برگ چغندر . اگه دوست دارید آشتون معطر بشه توش كمی هم ترخون بریزید . اگر سبزیتان فریزری بود برای این كه عطر سبزی تازه بگیرد موقع پخت یک دسته ی كوچولو گشنیز داخلش خرد كنید .

دلمه : مرزه + تره + شوید ( خیلی كم چون عطر شوید نافذه )
آب دوغ خیار : مرزه + شوید + پیازچه

تفاوت سمبوسه و پنکیک
سمبوسه را که حتما همه می شناسید . خمیر نازکی مثل نان لواش است که لای آن مواد می ریزند و به شکل مثلث می پیچند و داخل روغن زیاد سرخ می کنند .

پنكیک معمولا این طوری صرف می شود كه گرد و صاف می گذارند داخل بشقاب و روی آن شربت یا عسل یا مربا و غیره می ریزند و با کارد می برند و با چنگال برمی دارند می خورند . یا این كه چندتا پنكیک را می گذارند روی هم و یا لا به لا چاشنی  را می ریزند یا آن بالای بالا و بعد با کارد برش می دهند .

آشنایی و درست کردن پاپریکا
پاپریکا همان فلفل دلمه ای خودمان است. گرد آن که از فلفل قرمز رسیده تهیه می شود در بسیاری از غذاهای اروپای شرقی به ویژه مجارستان مصرف دارد و عطر و رنگ فلفل قرمز را به غذا می دهد ولی تندی ندارد. این گرد را می توان به جای رب گوجه فرنگی به خورش یا آبگوشت زد بدون آن که طعم غذا زیاد عوض شود.

درست کردن گرد پاپریکا : گرد پاپریکا در بازار ما عرضه نمی شود ولی درست کردن آن در خانه آسان است. مقداری فلفل دلمه ای قرمز و رسیده را بشکافید و تخم و گوشت سفید داخل آن را در آورید. سپس پوسته فلفل را خرد کنید و در جریان هوا یا زیر آفتاب بگذارید تا خشک شود. فلفل خشک را آسیاب کنید یا بکوبید و الک کنید.

برای به کار بردن پاپریکای تازه به جای گرد آن، فلفل را روی شعله کباب کنید و چند دقیقه در یک کیسه نایلکس بگذارید تا پوسته آن جدا شود. سپس پوست را بردارید و گوشت قرمز را با اندکی نمک بکوبید و به صورت خمیر در آورید. این خمیر را مانند رب گوجه فرنگی به کار برید.

منبع : khanedar.blogfa.com


ویدیو مرتبط :
تامین جهیزیه نو عروسان توسط موسسه جوانان خیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند نکته برای توفیق در آشپزی



 

 

آشپزی

 

 

- برای تشخیص تخم مرغ تازه ، آن را در یک کاسه آب سرد بگذارید. اگر تخم مرغ تازه باشد به ته ظرف می رود ، اما اگر به سطح آب بیاید، بهتر است از آن استفاده نکنید.

 

- برای پختن تخم مرغ به صورت آب پز یا عسلی ، یک قاشق غذا خوری نمک در آب سرد بریزید و بعد تخم مرغ ها را در آن قرار دهید تا از ترک برداشتن تخم مرغ حین پخت جلوگیری کند. حتی اگر تخم مرغ دارای پوست نازکی باشد و هنگام پختن ترک بردارد، نمک باعث می شود که تخم مرغ در آب پراکنده نشود.

 

- برای تهیه انواع کیک ، به جای شیر می توانید آب میوه را جایگزین کنید، به این ترتیب طعم کیک شما هم تغییر خواهد کرد.

 

- اگر مقداری از نان سفید اضافه آمده و مصرف نمی شود، چاره این است که آنها را در فر یا تستر برشته کنید و به سوپ بیفزایید. در انتها سوپ را در مخلوط کن بریزید و بعد سرو کنید.

 

برنج خرد شده را می توانید در سوپ ، آش و دلمه استفاده کنید زیرا بهتر لعاب می اندازد و غذا یا دسر شما را خوشمزه تر می کند .

 


- اگر چند برگ کاهو اضافه آمده و به اندازه ای نیست که بتوان با آن سالاد درست کرد، می توانید که آن را خرد کنید و به کوکو سبزی بیفزایید و یا برای ته دیگ مانند نان در کف قابلمه قرار دهید، بسیار خوشمزه خواهد شد.

 


آب کردن شکلات تخته ای ( برای استفاده در انواع کیک و شیرینی ):


راه اول:تکه های شکلات را در کاسه ای قرار دهید و نصف استکان قهوه داغ روی آن بریزید. هم زود آب می شود و هم شیرینی شما خوش طعم می شود.

 

راه دوم : استفاده از روش طبخ غیر مستقیم . شکلات را دریک ظرف گود بریزید و این ظرف را در ظرف بزرگتر حاوی آب گرم قرار دهید ؛ ظرف بزرگ را روی حرارت کم قرار دهید و شکلات را مرتب هم بزنید تا آب شود.

 

خاکه قند را می توانید با آسیاب کردن کاملاً یک دست کنید و به جای شکر به کار ببرید.

 

برای درست کردن سس مایونز، تخم مرغ ها را نیم ساعت قبل از شروع به کار از یخچال بیرون آورید تا کمی گرم شود.


برای پختن سیب زمینی آب پز، فراموش نکنید یک یا دو قاشق غذا خوری نمک به آن بیفزایید تا سیب زمینی ها ترک برندارند.