سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نکات پخت ته چین



پخت ته چین,ته چین

۱)‌اولین نكته‌ای كه باید در تهیه این غذا درنظر داشته باشید آن است كه مرغ‌ها را با آب كم و كمی ادویه آب‌پز كنید تا هم خوشمزه‌تر شده و هم ارزش غذایی آن حفظ شود. سپس آنها را ریش‌ریش كرده و به مایه ته‌چین اضافه كنید. مرغ‌ها را سرخ نكنید زیرا روغن اضافی را به غذا وارد كرده و با این كار زمینه را برای دریافت كالری اضافی فراهم می‌كنید.

۲)‌در این غذا از ماست به مقدار فراوانی استفاده می‌شود. به شما توصیه می‌كنیم كه ماست كم‌چرب در تهیه این غذا به كار ببرید.

۳) این غذا را در فر تهیه كنید تا از این طریق میزان روغن مصرفی كه برای سرخ‌كردن استفاده می‌شود، كاسته شود. حتی اگر خواستید از روغن برای سرخ‌كردن استفاده كنید (البته در ته ظرف) از روغن مایع مخصوص سرخ‌كردن یا روغنی كه نقطه دود بالایی دارد، استفاده كنید اما همین روغن را نیز به میزان كم به غذایتان اضافه كنید.

۴)‌برنج یكی از اجزای اصلی تشكیل‌دهنده این غذاست. توصیه ما به شما این است كه برنج‌تان را از نوع رژیمی انتخاب كنید تا از میزان كالری كه با خوردن این غذا به شما می‌رسد، كم شود.

۵)‌به همراه این غذا از سالاد و سبزی‌خوردن استفاده كنید تا وعده غذایی شما كامل شود و همه گروه‌های غذایی در این وعده به چشم بخورد. به‌علاوه، به‌عنوان نوشیدنی در این غذا از دوغ استفاده كنید اما دوغ بدون گاز و كم‌نمك.

۶)‌خیلی‌ها برای خوش‌عطركردن این غذا به آن كره و یا روغن حیوانی اضافه می‌كنند. اگر افرادی كه این غذا را میل می‌كنند از گروه سنی بچه‌ها، جوانان و یا افراد لاغراندام هستند، حضور این ماده غذایی مانعی ندارد اما اگر میانسال و یا سالمند هستند، تا جایی كه امكان دارد از این نوع روغن‌ها به غذایتان ندهید. این غذا آن‌قدر خوشمزه هست كه نیاز به افزودن این نوع روغن‌ها نباشد.


ویدیو مرتبط :
Agneau mariné au yaourt--Tahchin bar-reh نحوه پخت ته چین مجلسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکات کلیدی برای پخت کیک



 

نکات کلیدی برای پخت کیک

 

 

- قبل از آماده کردن مواد کیک، فر را روشن کنید تا گرم شود.

 

 

- آرد کیک را قبل از استفاده 3 تا 4 مرتبه الک کنید تا هوا بگیرد و کیک خوب پف کند.

 

 

- بکینگ پودر را در یخچال نگهداری کنید تا خاصیت خود را از دست ندهد و موقع پختن کیک آن را با آرد مخلوط و الک کنید و بعد از اضافه کردن آن ها، مخلوط را زیاد هم نزنید.

 

 

- برای خوب پف کردن سفیده، مواد را از یک جهت هم بزنید.

 

 

- سفیده را باید تا حدی هم بزنید که به صورت خامه در بیاید و از ظرف نریزد و اگر آن را بیش از حد هم بزنید، کیک یا شیرینی شما خشک می شود.

 


- اگر کمی آرد یا چند قطره آبلیمو به سفیده اضافه کنید، هنگام هم زدن با هم زن دستی زودتر سفت می شود.

 


- برای آن که کشمش و گردو به طور یکنواخت در همه جای کیک پخش شود و به ته کیک نرود، قبل از اضافه کردن به مواد کیک آن ها را در کمی آرد بغلتانید.

 

 

- هیچ گاه کیک داغ را از قالب جدا نکنید تا خرد نشود.

 


- اگر کیک شما سوخت اجازه دهید تا به طور کامل سرد شود سپس قسمت های سوخته را با چاقو بتراشید و روی آن را با خاکه قند و دارچین، خامه یا مربا پوشش دهید.