سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نکاتی که مردم موفق هر روز تکرار می کنند


مواردی که در ادامه ذکر می شوند، چیزهای ساده ای هستند اما هر کدام از آنها تاثیر شگرفی در تغییر زندگی روزمره افراد دارند.

صبح بخیر: مواردی که در ادامه ذکر می شوند، چیزهای ساده ای هستند اما هر کدام از آنها تاثیر شگرفی در تغییر زندگی روزمره افراد دارند.

آیا می خواهید در زندگی کسی تغییر بزرگی ایجاد کنید؟ در اینجا مواردی را نام برده ایم که باید هر روز به کارکنان، همکاران، اعضای خانواده و هر کسی که برایتان مهم است، بگویید:

10 چیزی که مردم موفق هر روز تکرار می کنند

«این چیزی است که من فکر می کنم»

شما مسوول هستید اما این به معنی این نیست که شما باهوش تر، داناتر و زرنگ تر هستید یا بینش بیشتری نسبت به دیگران دارید. تصمیمات و ادعاهای خود را پشتیبانی کنید. دلیل بیاورید. اما بر اساس منطق قضاوت کنید نه بر اساس موقعیت و صلاحیت یک فرد.

زمان گذاشتن برای توضیح یک تصمیم، باعث می شود تا راه برای انتقاد یا بحث در مورد آن تصمیم باز شود و همچنین باعث اصلاح و بهبود بخشیدن به آن تصمیم نیز می شود.

در راس امور بودن شاید به شما «حق» بدهد اما همکاری کردن چیزی است که حق را برای همه به ارمغان می آورد.



«من اشتباه کردم»

من یکبار تصمیم گرفتم اعضای تیم را به راهی هدایت کنم که فکر می کردم برای بهبود کار و بازدهی بیشتر مفید است. این راه باعث ناراحتی کارمندان می شد اما نتیجه آن ارزشش را داشت. البته، نتیجه آن فقط روی کاغذ و برنامه ریزی های تئوری، ارزش داشت و در واقعیت، به آن خوبی که تصور می کردم پیش نرفت.

بنابراین، پس از چند هفته، من با اعضای گروه جلسه ای ترتیب دادم و اعتراف کردم: «من می دانم که شما می دانستید این روش کارساز نیست و حق هم داشتید. من اشتباه کردم. بنابراین بهتر است به راه قبلی بازگردیم.»

من احساس بدی داشتم. احساس می کردم احمق هستم. تصور می کردم کارمندانم دیگر برای من همچون گذشته احترام قائل نخواهند بود. اما متوجه شدم در این رابطه نیز اشتباه کرده ام. چند وقت بعد یکی از کارمندان گفت: «من شما را به خوبی نمی شناختم اما اینکه شما قبول کردید اشتباه کرده اید هر چیزی که باید درباره شما می دانستم را به من گفت.»

وقتی اشتباه می کنید، اعتراف کنید که اشتباه کرده اید. در نتیجه این کار احترام خود را از دست که نمی دهید، بلکه احترام بیشتری هم به دست می آورید.



«کارتان عالی بود»

هیچ کس همه کارها را خوب انجام نمی دهد. کسی را پیدا کنید که کاری را درست یا کامل انجام می دهد به طوری که او را ببینید و به بگویید: «چگونه این کار را انجام دادی؟»

از اینکه به گذشته ها برگردید هراس نداشته باشید. به طور مثال، گفتن اینکه: « من داشتم فکر می کردم شما ماه گذشته چگونه مشکل آن کارمند را حل کرده اید.» این مساله می تواند تواند امروز و حتی بعدها نیز اثر مثبت داشته باشد. حتی می تواند تاثیر بزرگ تری نیز داشته باشد زیرا شما هنوز چیزی که در ماه گذشته اتفاق افتاده است را به خاطر می آورید و به آن فکر می کنید.

تحسین کردن چیزی است که برای دهنده آن هیچ هزینه ای ندارد اما برای گیرنده آن بسیار ارزشمند است. به همین دلیل، تحسین کردن دیگران را شروع کنید. با این کار، دیگران بیشتر شما را دوست خواهند داشت و شما نیز خودتان را بیش از گذشته دوست خواهید داشت.



«خواهش می کنم»

10 چیزی که مردم موفق هر روز تکرار می کنند

زمانی را تصور کنید که به فردی هدیه ای داده اید اما دریافت کننده، احساس راحتی ندارد و واکنش درستی نشان نمی دهد. واکنش آنها، همه لطف آن هدیه را برای شما از بین می برد، این طور نیست؟

چنین چیزی می تواند برای شما هنگامی که درحال تشکر، تعریف و تحسین چیزی هستید نیز پیش بیاید. زمان و هیجان دیگران را از بین نبرید و خراب نکنید. شاید از اینکه زیر ذره بین توجه ها قرار دارید، اذیت شوید و راحت نباشید، اما همه کاری که در این شرایط باید انجام دهید این است که در چشمان طرف مقابل نگاه کنید و بگویید: «ممنون». یا در چشمان او نگاه کنید و بگویید: «خواهش می کنم، خوشحالم از کاری که انجام داده ام.»

نگذارید که همه تشکرها، تبریکات و تحسین ها برای شما باشد. آنها را به دیگران نیز تقدیم کنید.



«می توانید به من کمک کنید؟»

هنگامی که به کمک نیاز دارید، صرف نظر از نوع کمک یا فردی که نیاز دارید، آن را به راحتی و صادقانه درخواست کنید و بگویید: «می توانید به من کمک کنید؟»

قول می دهم که دیگران کمکتان خواهند کرد. این نشانه های دوستان خوب است.



«معذرت می خواهم»

همه ما اشتباه می کنیم، بنابراین همه ما باید برای اشتباه خود عذرخواهی کنیم. این اشتباه می تواند حرف، کار، غفلت، شکست در راه اندازی یک کار، مداخله بی جا در کاری، نشان دادن حمایت و ... باشد.

همیشه برای کارهای اشتباه خود عذرخواهی کنید.

10 چیزی که مردم موفق هر روز تکرار می کنند

اما هرگز در ادامه عذرخواهی از جملات توجیه کننده همچون: «اما من واقعا دیوانه شده بودم زیرا ...» «اما من فکر می کردم که تو ... » و  هر جمله یا عبارتی که فررد مقابل را مقصر بداند، استفاده نکنید.

وقتی عذرخواهی می کنید دلیل آن رانیز بگویید و همه تقصیرها را به گردن بگیرید. نه کمتر نه بیشتر.

در نتیجه این کار، هر دو طرف ماجرا با انرژی بیشتری رابطه خود را ادامه خواهند داد.



«می توانی راه درست را به من نشان بدهی؟»

مشورت و مصلحت زودگذر و موقتی هستند اما داشتن علم و دانش همیشگی است. دانستن اینکه که چه کاری کمک کننده است خوب است اما بدانید که چرا و چگونه انجام آن می تواند کمک کننده باشد.

وقتی از دیگران کمک می خواهید، اتفاق های مختلفی رخ می دهد: شما به فرد مقابل نشان می دهید که برای توصیه های او ارزش قائل هستید، نشان می دهید که به او، تجربیاتش، بینش او و مهارت هایش اعتماد دارید و به این ترتیب، ارزیابی بهتری از ارزش آن مشورت به دست خواهید آورد.

فقط کمک نخواهید، بلکه از دیگران بخواهید تا راه و روش انجام درست کارها را به شما را نشان دهند.

در نتیجه، هر دو شما برنده هستید.

10 چیزی که مردم موفق هر روز تکرار می کنند



«اجازه دهید به شما کمک کنم»


برخی از مردم طلب کمک را نشانه ضعف می دانند. بنابراین، هیچ گاه از دیگران کمک نمی خواهند.

اما همه به کمک نیاز دارند.

از دیگران فقط نپرسید که «اگر مشکلی هست می توانم به شما کمک کنم؟» بیشتر مردم در پاسخ به این پرسش به طور واکنشی می گویند: «نه، من فقط دارم جست و جو می کنم» یا «نه من خوبم و مشکلی ندارم.»

کمی فرق داشته باشید. دنبال راهی بگردید که بتوانید به واسطه آن به دیگران کمک کنید. مثلا بگویید: «من چند دقیقه وقت دارم. می توانم در تمام کردن آن کار به شما کمک کنم؟» این پیشنهاد را طوری ارائه کنید که حس همکاری داشته باشد نه مثل رئیس ها.



«دوستت دارم»

10 چیزی که مردم موفق هر روز تکرار می کنند

از این واژه مثبت زیاد استفاده کنید. البته نه در محل کار، بلکه در جاهایی که مقدور است. و البته در زمان هایی که احساس می کنید باید آن را مطرح کنید.



هیچی

گاهی بهترین کار این است که چیزی نگویید. اگر عصبانی، ناامید یا غمگین هستید، سعی کنید ساکت بمانید. شاید تصور کنید بیرون ریختن احساسات به شما احساس بهتری بدهد، اما اینگونه نیست.

این مخصوصا در مورد مسایل کاری بسیار مهم است. نتیجه کارها همیشه فراموش می شود، اما احساسات چیزی است که برای همیشه می ماند. اگر کارمندی را در مقابل جمع نکوهش کنید شاید در ظاهر او با این مساله کنار بیاید اما در واقعیت این طور نیست و این حس بد در دل او باقی خواهد ماند.

پیش از صحبت کردن، بیشتر به نتیجه کار خود فکر کنید. گاهی مشکلی که کارمند شما به وجود آورده است را می توانید به راحتی حل و فراموش و پروژه کاری خود را دوباره سراپا کنید.
اما آسیبی که به اعتماد به نفس و روحیه کارمند خود وارد کرده اید را نمی توانید ترمیم کنید.

بنابراین، پیش از آنکه واقعا بدانید چه کاری باید انجام دهید یا چه حرفی باید بزنید، چیزی نگویید و سکوت اختیار کنید.


ویدیو مرتبط :
نکاتی درباره ی سخنوری ، گفتار موفق و بیان موثر 6

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگرانی یالثارات از تکرار پروژه «هر ۹ روز یک بحران» توسط جریان انحرافی



نگرانی یالثارات از تکرار پروژه «هر ۹ روز یک بحران» توسط جریان انحرافی

شاید دیگر باید دعا کنیم که در ادامه این داستان غم‌انگیز، عاقبت به شری عده‌ای، هزینه شدن وقت کشور برای پیشرفت و ایجاد بحران کاذب بروز نیابد و این بار شاهد پروژه هر 9 روز یک بحران از سوی جریان انحرافی نباشیم.

 

آفتاب: هفته نامه یالثارات در گزارشی با عنوان «ستاد غیرقانونی نظارت بر قانون اساسی رسماً آغاز به کار کرد» از نامه احمدی​نژاد به آیت​الله هاشمی شاهرودی انتقاد کرد و نوشت: تیتر خبر تا آن اندازه بهت برانگیز بود که توجه همه را به خود جلب کرد. «احمدی‌نژاد در نامه ای به ریاست هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا، طرح نظارت بر نمایندگان را غیرقانونی خواند». در واقع، رئیس جمهور با این اقدام، طرحی را زیر سؤال برد و بر آن اشکال وارد کرد که یک گام مثبت در راستای منویات مقام معظم رهبری در بحص ضرورت نظارت بر نمایندگان مجلس تلقی می‌شود. مسئله‌ای که البته مجلس شورای اسلامی نیز تلاش کرده بود تا با تصویب طرح نظارت، گامی هرچند کوچک را در اجرای آن بردارد.

 

اشکال بزرگ دیگری که بر «نامه» احمدی‌نژاد به آیت‌الله شاهرودی وارد می‌شود این است که این قانون پس از تصویب در شورای محترم نگهبان، ابلاغ شده است و در نتیجه مقام ریاست جمهوری به هیچ وجه شانیت ورود به مسئله بررسی «وجاهت قانونی این مصوبه» و بدتر از آن «غیرقانونی خواندن این مصوبه» را ندارد.

 

احمدی‌نژاد شورایی را با حضور 11 عضو تحت عنوان هیأت نظارت بر قانون اساسی تشکیل داد. شورایی که البته همانگونه که از نام آن نیز هویداست، وجاهت قانونی ندارد. در واقع تشکیل یک نهاد فراقانونی علیه قانون اساسی کشور، آن هم در دامن دولت‌هایی که می‌آیند و می‌روند؛ از اساس کار درستی نیست، چه رسد به آنکه شخصی یا اشخاصی نیز در بدنه دولت بر ضرورت تشکیل چنین نهادی پافشاری کنند و یا حتی آن را تشکیل بدهند. البته در کنار این استدلال‌ها، خبر حمایت محمد خاتمی رئیس‌جمهور دولت اصلاحات، از احمدی نژاد که چندی قبل به واسطه ایجاد هیأت نظارت بر اجرای قانون اساسی از او تشکر کرده بود، نیز قابل تأمل است.

 

ماجرا گذشت اما کارکرد این هیأت به مرور در تصمیمات جنجالی دولت بیشتر برای همگان آشکار شد. شخصی به نام محمدعلی حجازی که از وی به عنوان دبیر هیأت نظارت بر قانون اساسی(!) یاد می‌شود، چندی قبل در واکنش به نامه علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به دستگاه‌های اجرایی مبنی بر ضرورت عدم اجرای برخی مصوبات غلط دولت، این طور اظهارنظر کرده بود که «در قانون اساسی دلالتی برای وجود اختیار برای ریاست مجلس مبنی بر لغو مصوبات دولت به جهت مغایرت با قانون ندارد بلکه ضمانت اجرای تشخیص مغایرت دولت با قوانین صرفاً تا این حد دانسته شده که رئیس مجلس این موارد را با ذکر دلیل جهت تجدید نظر برای هیأت وزیران بفرستد».

ماجرای نامه‌نگاری‌های رئیس‌جمهور و اظهارنظرهای شورای دست‌نشانده‌ای به نام «هیأت نظارت بر قانون اساسی» به رخدادهای گفته شده منوط نخواهد شد و این قصه احتمالاً ادامه خواهد یافت.

 

این در حالی است که اخبار فراوانی هم مبنی بر تلاش حلقه انحراف برای به چالش کشیدن کشور در ابعاد مختلف وجود دارد. در واقع آنها بارها از این نیت شوم رونمایی کرده‌اند و حتی درباره این مسئله، مقاله هم نوشته و تلویحاً تاکید کرده‌اند که مردم را به خیابان‌ها خواهند کشاند. مسئله‌ای که آبشخور آن را باید در نظر متوهمانه برخورداری یک چهره دولتی از 30 میلیون رأی جستجو کرد. شاید دیگر باید دعا کنیم که در ادامه این داستان غم‌انگیز، عاقبت به شری عده‌ای، هزینه شدن وقت کشور برای پیشرفت و ایجاد بحران کاذب بروز نیابد و این بار شاهد پروژه هر 9 روز یک بحران از سوی جریان انحرافی نباشیم./آفتاب