سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نکاتی کاربردی و ارزان درباره روشنایی اتاق ها


در این قسمت به نکاتی اشاره می کنیم که به روشنی و راحتی اتاق هایمان کمک می کنند. اتاق هایی که در اینجا آورده ایم شامل کریدور آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق کودک و دستشویی است.

 
 
 

صبح بخیر : در این قسمت به نکاتی اشاره می کنیم که به روشنی و راحتی اتاق هایمان کمک می کنند. اتاق هایی که در اینجا آورده ایم شامل کریدور(گذرگاه داخلی طویلی که دسترسی به چندین اتاق را تأمین می‌کند)، آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب، اتاق کودک و دستشویی است. به گزارش صبح بخیر با رعایت این نکات ساده و کاربردی می توانید اتاق خود را بیش از گذشته زیبا تر کنید:

کریدور

معمولاً کریدورها مکانی برای کفش ها و کیف ها در نظر گرفته می شوند و به همین دلیل به زیبایی و  روشنایی آنها اهمیت چندانی داده نمی شود. اما  داشتن کریدوری با روشنایی متناسب یکی از چیزهاییست که به ما کمک می کند تا آپارتمانی زیبا و راحت داشته باشیم:



1. در طول دیوار و همین طور بالای پله ها چراغ های ساده ای قرار دهید تا سقف روشن دیده شود.

2. راه پله ها باید کاملاً روشن باشند و هیچ گوشه تاریکی وجود نداشته باشد.

3. اگر می خواهید راه پله جلوه ای مدرن تر داشته باشد روی هر پله یک چراغ نورافکن قرار دهید.

4. چراغ اصلی باید بالای پله ها قرار گیرد.

آشپزخانه

این روزها همه ما زمان زیادی را در آشپزخانه می گذرانیم، آشپزی، صرف غذا، تفریح...و به همین دلیل است که روشنایی آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. یک چراغ آویزان می تواند نور کلی آشپزخانه را به خوبی تامین کند، اما باعث می شود که هنگام کار کردن در سایه خود قراربگیرید و نتوانید از آشپزی لذت کافی را ببرید. نور آشپزخانه باید نوری طبیعی باشد و صرف نظر از شکل یا اندازه آشپزخانه، از پشت سر یا از کنار جایی که کار می کنید بتابد.



در آشپزخانه های مدرن معمولاً چراغ ها در داخل دیوار تعبیه شده اند و هودها و کابینت ها هم اغلب چراغ هایی دارند.

1. اگر چراغ آشپزخانه تان از نوع چراغ های معمولی آویزان است ولی می خواهید قسمت دیگری را روشن کند، از سیم بلندتری استفاده کنید و با قرار دادن یک قلاب در بالای آن قسمت چراغ را به آنجا منتقل کنید.

2. به جای استفاده از یک لامپ معمولی در وسط سقف، از چراغ هایی استفاده کنید که دو یا سه لامپ دارند و آنها را در فاصله دور از هم قرار دهید تا نور بیشتری در آشپزخانه جریان پیدا کند.
3. لامپ های فلورسنت کوچک در قسمت های مختلف دیوارها می تواند به روشنایی آشپزخانه کمک کند 4. بهتر است رنگ دیوارها و سقف آشپزخانه را سفید یا صورتی مات انتخاب کنید.



5. چراغ هایی را در سقف قرار دهید که نور را به سمت پایین می فرستند و می توانند دقیقاً نقطه موردنظر را روشن کنند.

اتاق نشیمن

در زندگی مدرن امروز، اتاق نشیمن موارد استفاده زیادی دارد از جمله صرف غذا، تماشای تلویزیون، مطالعه و ... . به همین دلیل طریقه روشن کردن این اتاق باید از نوعی انعطاف پذیری برخوردار باشد. استفاده از لامپ تنگستن می تواند اتاق شما را راحت و گرم نشان دهد ولی خودتان را محدود نکنید و درمورد محل قرار دادن چراغ ها فکر کنید، چون ممکن است بعدها اثاثیه را جا به جا کنید.

1.چراغ های رومیزی را در قسمت های مختلف اتاق، روی قفسه ها و میزها قرار دهید چون نور آنها اتاق را جادار ولی راحت و گرم نشان می دهد.

2. دقت کنید که نور اصلی اتاق می تواند با ایجاد سایه از جذابیت اتاق کم کند. می توانید از نوری با ولتاژ کم استفاده کنید تا نوراصلی اتاق بیش از حد جلب توجه نکند.

3. چراغی را درپشت مبل قرار دهید.



4. اگر دوست دارید جوی رومانتیک به وجود آورید از نور شومینه یا شمع استفاده کنید.

5.هنگام مطالعه لامپی را در بالا یا پشت یا کنار صندلیتان قرار دهید.

6. اگر می خواهید تلویزیون تماشا کنید و نور آفتابی که به اتاق می تابد بیش از اندازه زیاد است، لامپی را در دو طرف یا در پشت تلویزیون بگذارید.

7. هرگز در تاریکی مطلق تلویزیون نگاه نکنید، چون تمرکز یا دنبال کردن تصاویر  بر چشم هایتان فشار می آورد.

اتاق خواب

نور مناسب در اتاق خواب باعث می شود خوابی راحت داشته باشید. اما درعین حال صبح ها برای آماده شدن و عوض کردن لباس به نور قوی احتیاج دارید.

1. مهم ترین نور اتاق خواب به چراغ کنار تختتان مربوط می شود چون هم برای تماشای تلویزیون و هم برای مطالعه به کار می رود. مثلاً می توانید نور را طوری تنظیم کنید که به بالای تخت بتابد، یا از لامپ های رومیزی استفاده کنید.

2. میز آرایش باید از دو طرف روشن شود تا سایه ای روبروی صورتتان قرار نگیرد.



3. در کمد لباس خود چراغ های تنگستن یا فلورسنت نصب کنید.

4. در اتاق خواب از شمع استفاده نکنید، مگر در صورتی که مطمئن باشید در مدتی که شمع روشن است خوابتان نمی برد.

5. لامپ های اتاق خواب کودک فقط باید روی دیوار یا سقف قرار بگیرد چون چراغ روی میز به راحتی واژگون می شود.

6. نور مات و تیره به کودک شما برای رفتن به رختخواب کمک می کند.

حمام

1. نور حمام باید ولتاژ پایین داشته باشد و کل دیوارها را روشن کند.

2. در اطراف آینه حمام یک ردیف لامپ قرار دهید. با این کار از هر طرف نور مساوی به حمام می تابد.

3. اگر نور حمام بیش از حد کم باشد برای دیدن خودتان در آینه با مشکل مواجه خواهید شد پس در تعیین میزان نور دقت کنید.



ویدیو مرتبط :
نکاتی ساده و کاربردی برای لاغری شما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک تبلت ارزان قیمت و کاربردی



تبلت,قیمت تبلت,تبلت Acer,تبلت ایرانی,تبلت ارزان,تبلت چیست,تیلت سامسونگ

یک تبلت ارزان قیمت و کاربردی
شرکت Acer تبلت جدید خودش را به بازار عرضه کرده است.

این تبلت که با مدلIconia B1-A71 اولین بار در نمایشگاه CES امسال رونمایی شد، حالا به صورت رسمی به بازار عرضه خواهد شد.
این تبلت که در دسته ارزان قیمت‌ها قرار می‌گیرد، قرار بود با قیمت 119 یورو به بازار عرضه شود، اما حالا قرار است با قیمت 139 یورو به صورت رسمی روانه بازار شود.

این تبلت جدید مجهز به حافظه ذخیره‌سازی 16 گیگابایتی بوده و از سیستم‌عامل نسخه 4 آندروید بهره می‌برد. نمایشگر این دستگاه از نوع LCD تمام لمسی با اندازه 7 اینچی است که تصاویر را با وضوح 1024 در 600 پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.
دوربین 3/0 مگاپیکسلی، پردازنده 2 هسته‌ای با سرعت 2/1 گیگاهرتزی ساخت Mediatek، کارتخوان microSD، اسپیکر داخلی یک کاناله، پورت USB، پورت استاندارد 5/3 میلیمتری هدفون و بلوتوث از دیگر امکانات این تبلت جدید است.
این تبلت 320 گرمی در واقع با هدف رقابت با تبلت‌های ارزان قیمت چینی و از بین بردن بازار آنها قرار است به زودی روانه بازار شود.

منبع:donya-e-eqtesad.com