سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نکاتی هنگام پخت کیک



نکاتی برای پخت کیک,تزیین کیک


معمولا خانم ها برای تهیه کیک و شیرینی سوالات زیادی دارند. در مطلب امروز به بخشی از نکات شیرینی پزی اشاره می کنیم.

_ زمانی که در تهیه کیک و شیرینی نیاز به افزودن تنها نصف یک عدد تخم مرغ است باید چه کار کرد؟
به طور معمول، یک عدد تخم مرغ درشت دارای ۲ قاشق غذاخوری سفیده و یک قاشق غذاخوری زرده است. هر دو را با هم مخلوط کنید، سپس یک قاشق غذاخوری به اضافه دو قاشق مرباخوری تخم مرغ هم زده شده را به مواد مورد نظر اضافه کنید. باقی مانده تخم مرغ را می توان در یخچال گذاشت تا برای دفعه بعد از آن استفاده کرد.

_ چگونه کیک را ترئین کنیم؟
برای تزیین کیک، یک پیمانه چیپس شکلاتی را با دو قاشق غذاخوری کره آب کنید، سپس روی سینی حاوی کاغذ روغنی پخش کنید. روی آن را بپوشانید و به مدت ۲ ساعت یا تا زمانی که سفت شود، در یخچال بگذارید. سپس از یخچال بیرون بیاورید و با استفاده از وسیله مناسب آن را از روی سینی جداکنید.

منبع : khorasannews.com


ویدیو مرتبط :
پخت کیک، دست پخت فتوشاپ!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکات کلیدی برای پخت کیک



 

نکات کلیدی برای پخت کیک

 

 

- قبل از آماده کردن مواد کیک، فر را روشن کنید تا گرم شود.

 

 

- آرد کیک را قبل از استفاده 3 تا 4 مرتبه الک کنید تا هوا بگیرد و کیک خوب پف کند.

 

 

- بکینگ پودر را در یخچال نگهداری کنید تا خاصیت خود را از دست ندهد و موقع پختن کیک آن را با آرد مخلوط و الک کنید و بعد از اضافه کردن آن ها، مخلوط را زیاد هم نزنید.

 

 

- برای خوب پف کردن سفیده، مواد را از یک جهت هم بزنید.

 

 

- سفیده را باید تا حدی هم بزنید که به صورت خامه در بیاید و از ظرف نریزد و اگر آن را بیش از حد هم بزنید، کیک یا شیرینی شما خشک می شود.

 


- اگر کمی آرد یا چند قطره آبلیمو به سفیده اضافه کنید، هنگام هم زدن با هم زن دستی زودتر سفت می شود.

 


- برای آن که کشمش و گردو به طور یکنواخت در همه جای کیک پخش شود و به ته کیک نرود، قبل از اضافه کردن به مواد کیک آن ها را در کمی آرد بغلتانید.

 

 

- هیچ گاه کیک داغ را از قالب جدا نکنید تا خرد نشود.

 


- اگر کیک شما سوخت اجازه دهید تا به طور کامل سرد شود سپس قسمت های سوخته را با چاقو بتراشید و روی آن را با خاکه قند و دارچین، خامه یا مربا پوشش دهید.