سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نکاتی مهم در مورد آرایش چشم



 

آرایش چشم ها

 

چشم ها نقاط اصلي و كانوني چهره هستند. نحوه آرايش و انتخاب رنگ آن بستگي مستقيم به حالت و رنگ چشم هر فردي دارد. با رنگ‌ها مي‌توان اندازه‌ها واشكال متفاوتي به وجود آورد به عنوان مثال رنگ‌هاي روشن باعث درشتي و رنگ‌هاي تيره باعث كوچك‌تر شدن چشم‌ها مي‌شوند.

 

متخصصان آرايش، نكات مهمي را براي ايجاد چشماني جذاب با آرايشي دقيق ذكر مي‌كنند، مثلا اگر مي‌خواهيد چشم‌هايي درشت و زيبا داشته باشيد سعي كنيد در آرايشتان از سايه‌هاي كمرنگ استفاده كنيد. اگر از سايه بعد از خط چشم استفاده شود، حالت خواب آلودگي و كم نما شدن درچشم‌ها ايجاد مي‌شود، بنا براين از خط چشم بايد در پايان كار براي ايجاد بهترين حالت استفاده كرد. با استفاده از ريمل مناسب مي‌توان مژه‌ها را پرپشت و فردار كرد. براي اين كار مي‌توانيد از انواع ريمل‌هاي پرپشت و بلند كننده مژه استفاده كنيد. هيچ‌گاه از خط چشم در داخل مژه ها و پلك‌هاي پاييني استفاده نكنيد چراكه اين كار موجب كوچكتر به نظر آمدن چشم‌ها مي‌شود.

 


سايه زدن


نحوه سايه زدن مي‌تواند چشمانتان را بزرگتر، كوچكتر، با فاصله زياد و يا كم جلوه دهد. مهم اين است كه سايه چشمتان را طوري پخش كنيد كه نگاه شما جلب توجه كند، نه سايه چشمتان. هرگز فراموش نكنيد پيش از آرايش پلك‌هاي خود را آماده كنيد، مانند وقتي كه صورتتان را با كرم پودر براي آرايش آماده مي‌كنيد، آن را روي سطح پلك‌هاي خود نيز بماليد و خوب پخش كنيد و سپس آرايش چشمتان را آغاز كنيد.

 

هنگام سايه زدن چشمانتان را باز نگهداريد و كمي سرتان را به عقب متمايل كنيد تا به خوبي ببينيد چه مي‌كنيد و سايه درست روي پلك شما بنشيند. اگر پلك‌هاي پف كرده داريد، سعي كنيد از رنگ‌هاي مات براي سايه چشمانتان استفاده كنيد.هنگام سايه زدن، روشن ترين رنگ را روي كل پلك، يعني از خط مژه تا ابرو، بكشيد. اين سايه روشن، رنگ پايه آرايش چشم شما خواهد بود، درست مانند كرم پودر كه رنگ پايه آرايش صورتتان است. اين سايه روشن باعث دوام رنگ و همچنين جلوگيري از خط افتاده آرايش چشمتان مي‌شود.زماني كه عجله داريد، رنگ پايه را زده و سپس ريمل بزنيد، همين.

 

پس از زدن رنگ پايه روشن، رنگ متوسط را پايين ابرو بزنيد. اين قسمت از چشم جايي است كه اكثر خانم‌ها سايه چشم را مي‌زنند سپس رنگ متوسط را روي رنگ پايه پخش كنيد. رنگ سوم را هم مي‌توانيد استفاده كنيد. براي رنگ سوم از يك رنگ تيره استفاده كنيد تا در نگاهتان عمق ايجاد كند. رنگ تيره را در امتداد خط مژه بالا و گوشه خارجي چشم و همچنين از وسط پلك پايين به سمت خارج چشم بكشيد تا با سايه اي كه به پلك بالا زده‌ايد حالت مثلثي در گوشه چشم ايجاد كند. اين سايه باعث مي‌شود چشم و خط ابروي شما برجسته تربه نظر برسد. سايه سوم را خوب پخش كنيد تا چشم شما بهتر شكل بگيرد.

 

آرایش چشم ها

 

از ريمل تا مژه‌هايي بلند


بعد از رژ لب، ريمل مهم‌ترين وسيله آرايشي شماست.به كار بردن ريمل باعث درشتي چشم‌ها و جلوه‌دار شدن مژه‌هايتان مي‌شود. به جز تنوع رنگ، ريمل‌ها انواع مختلفي دارند، ضخيم كننده، بلند كننده، حجم دهنده، پررنگ‌كننده، ضد آب و معمولي. روش ريمل زدن براي جلا دادن نگاه شما اهميت بسزايي دارد.بايد توجه داشته باشيد ريمل شما تمام سطح مژه، از ريشه تا نوك آن را بپوشاند.

 

براي مژه‌هاي بالا، قبل از كشيدن برس ريمل روي مژه ها، ميله ريمل را روي پايه مژه‌هايتان بماليد تا به اندازه كافي رنگ روي مژه هايتان بنشيند. سپس اين رنگ را با استفاده از برس ريمل، از پايين تا بالاي مژه به خوبي بكشيد. اگر اين كار را با دقت انجام دهيد، مژه‌هايي زيبا با نوك‌هاي جدا از هم خواهيد داشت.هنگام ريمل زدن به مژه‌هاي پايين، ميله ريمل را به صورت عمودي نگهداشته و آن را به چپ و راست حركت دهيد. مراقب باشيد زير چشمانتان را لك نكنيد.

 

وقتي مي‌خواهيد بيش از يك بار ريمل بزنيد، شانه زدن مژه‌ها بين ريمل زدن‌ها باعث مي‌شود مژه‌هاي شما به هم نچسبند.اگر ريمل شما نوست و ميزان ريمل روي ميله آن زياد است، اضافه آن را با دستمال پاك كنيد.اگر مي‌خواهيد ماده ريمل بيشتر روي برس آن بنشيند، برس را داخل ظرف بچرخانيد. هيچوقت آن را در ظرف ريمل بالا و پايين نكنيد، چون باعث مي‌شود ريمل داخل ظرف زودتر از معمول خشك شود.

 

آرایش چشم ها


انواع چشم، انواع آرايش


آرايش چشم‌هاي گود: در اين نوع چشم ازرنگ‌هاي كمرنگ بايد استفاده كرد چراكه باعث ايجاد جلوه بيشتر چشم‌ها مي‌شود. براي آرايش اين نوع چشم‌بايد سايه را از گوشه‌هاي داخلي چشم تا كمي خارج از گوشه‌هاي خارجي آن به كار برد و مقدار كمي از يك سايه تيره‌تر نيز به چين‌هاي اطراف چشم‌ها زده و آنها را يكدست كرد.

 

آرايش چشم‌هاي با فاصله: در اين نوع چشم بايد از سايه در گوشه هاي داخلي و تا وسط پلك براي نزديك‌تر كردن چشم‌ها به هم استفاده كرد. بايد از يك سايه كمرنگ تر در قسمت ميانه پلك به سمت خارج آن استفاده كرد.

 

آرايش چشم‌هاي نزديك به هم: براي دورتر نشان دادن چشم‌ها مي‌توان از يك نقطه كوچك از كرم كانسيلر نامرئي در گوشه داخلي هر دو چشم استفاده كرد. از يك خط چشم كمرنگ و نازك در لبه بالايي پلك‌ها و نزديك مژه ها كه به سمت‌خارج‌ضخيم مي شوند، بايد استفاده كرد. همچنين بايد براي گوشه داخلي چشم تا ميانه پلك از يك سايه كمرنگ استفاده كرد و مقدار كمي‌از‌نوع تيره‌تر را در قسمت مياني و به سمت خارج پلك به كار برد و به خوبي در بخش مياني آنها را يك‌دست كرد.



آرايش چشم‌هاي پف كرده


يك قاشق غذاخوري را زير آب سرد گرفته و آن‌را براي 60 ثانيه روي پف كردگي چشم قرار دهيد. از كرم‌هايي روي پف كردگي استفاده كنيد كه داراي نشاسته باشند.

 

متخصصان پوست سال‌هاست بر اين عقيده اند كه اين مواد ورم پوست يا ناحيه دور چشم را از بين مي‌برد. راه ديگر حلقه حلقه كردن خيار و قرار دادن روي چشم‌ها به صورت كمپرس است. چاي سياه كيسه‌اي را در آب سرد خيس كرده و براي 10 دقيقه روي چشم‌ها بگذاريد و به آرامي از سمت داخل به بيرون چشم‌ها به آرامي فشار بدهيد. از خوردن هر چيزي كه نمك دارد خودداري كنيد چرا كه باعث نگهداري مايعات اضافي جمع شده در ناحيه چشم‌ها خواهد شد. همچنين در موقع خواب سر را بالاتر از بدن نگهداريد كه باعث جمع شدن بيشتر مايعات زير چشم نشود.

 

آرایش چشم ها


چشم به علا‌وه عينك

 

اگر قاب عينك شما تيره باشد نيازي به استفاده از رنگ‌ها در سايه چشم نيست، فقط كافي است مژه ها را به بالا داده و از هم جدا كنيد.اگر از انواع قهوه اي ريمل استفاده مي‌كنيد، سعي كنيد به جاي آن از نوع مشكي و بصورت نازك در آرايشتان استفاده كنيد.

 

از ريمل‌هاي چند كاره براي استفاده در پايين مژه ها و فر دادن و صاف كردن آنها استفاده كرده و به سمت بالا آنها را حالت دهيد. اگر از عينك‌هاي كائوچويي و دسته شاخي استفاده مي‌كنيد بايد وقت بيشتري براي آرايش ابروهايتان صرف كنيد. توجه داشته باشيد هدف از آرايش شما نمايش بهتر صورتتان است نه عينكتان! پس در انتخاب رنگ ها دقت كنيد.

 

‌هنگام زدن سايه چشم توجه داشته باشيد سايه تيره، چشم را كوچك‌تر و سايه روشن، چشم را درشت‌تر نشان مي دهد.رنگ روشن سايه را روي كل پلك، رنگ متوسط را روي پايين پلك و رنگ تيره را روي گوشه خارجي بكشيد تا به نگاهتان عمق بدهيد.

 

خط چشم را به آرامي با كشش‌هاي كوتاه، از داخل به خارج چشم بكشيد.دقت كنيد ريمل كمتري روي مژه‌هاي پايين بماليد.اگر مژه هاي به هم چسبيده داريد، با شانه مژه آنها را شانه كنيد.اگر زير چشمانتان مشكلي از قبيل پف، لكه يا... داريد، زدن ريمل به مژه هاي زيرين توصيه نمي‌شود، چون اين كار پف و يا لكه‌ها را برجسته‌تر جلوه مي‌دهد.‌


ویدیو مرتبط :
آرایش چشم ،آموزش آرایش چشم در تارمو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی مهم در آرایش چشم ها



 

 

آرایش چشم ها,نکاتی مهم در آرایش چشم ها

نکاتی مهم در آرایش چشم ها

 

نکاتی مهم در آرایش چشم ها-از یک سایه رنگ متوسط برای پوشاندن چین روی استخوان زیر ابرو استفاده کنید. از گوشه بیرونی چین شروع کنید و سایه را با حرکتی جارو مانند (مثل حرکت برف پاک کن ماشین ) به سمت گوشه درونی چین ( نزدیک بینی ) بمالید.

 

 

1 - کمی کرم پوشاننده Concealer با نوک انگشت اطراف چشم بمالید تا حلقه های زیر چشم و یا پوست تیره دور چشم را بپوشاند. رنگ کرم باید کمی از پوست خودتان روشن تر باشد.

 

2 - با برس، یک سایه چشم کمرنگ به پشت چشم بمالید ( از محل رویش مژه ها تا زیر ابروها )

 

3 - از یک سایه رنگ متوسط برای پوشاندن چین روی استخوان زیر ابرو استفاده کنید. از گوشه بیرونی چین شروع کنید و سایه را با حرکتی جارو مانند (مثل حرکت برف پاک کن ماشین ) به سمت گوشه درونی چین ( نزدیک بینی ) بمالید.

آنقدر این کار را تکرار کنید تا رنگ کاملا با پوست مخلوط شود. اگر دوست دارید می توانید دو رنگ مختلف را با هم مخلوط کنید تا رنگ دلخواهتان ایجاد شود.

 

4 - با یک مداد چشم نوک تیز، پلک بالا را ( نزدیک مژه ها ) آرایش کنید ( باز هم از بیرون به سمت بینی ). بعد با یک قلم موی لب، خط را کمی مات کنید.

 

5 - حالا فقط گوشه بیرونی پلک پائین را ( تا یک سوم پلک ) خط بکشید. از همان رنگ پلک بالا استفاده کنید و باز هم با قلم موی لب، لبه ی خط را محو کنید.

 

6 - باز هم با استفاده از برس سایه چشم یک لایه دیگر از همان سایه روشن قبلی روی پلک بالا از مژه تا استخوان زیر ابرو بکشید تا همه رنگها با هم یکد ست شود.

 

7 - با یک تکه پنبه رنگهای اضافی دور و بر را پاک کنید و پنبه را با ملایمت ( مثل حالت گردگیری ) زیر چشم بکشید تا اضافه رنگهایی که احیانا از بالا ریخته از روی صورت جمع شود.

 

8 - اگر مژه هایتان مستقیم یا رو به پایین است قبل از زدن ریمل از فر مژه استفاده کنید. ولی اگر مژه رو به بالا دارید کافیست با بالا و پایین مالیدن برس ریمل به ریشه مژه آن را کمی فر دار کنید. این کار مژه ها را از هم جدا می کند تا ریمل یکد ست بخورد.

 

9 - برای مژه های پایین اول پس از در آوردن برس از محفظه با دستمال کاغذی ریمل اضافی را از روی برس ریمل پاک کنید بعد با نوک برس خیلی کم ریمل به مژه های پایین بمالید.

 

10 - اگر ابرو هایتان کم پشت یا توخالی است با یک مداد همرنگ ابروی خودتان نقاط خالی بین ابرو را پر کنید. مواظب باشید خط اضافی زیر یا بالای ابرو نکشید. در انتها با برس ابرو، ابروها را برس بکشید.

منبع : zanrooz.com