سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نکاتی در مورد نگهداری از آبمیوه گیری



نکات نگهداری آبمیوه گیری,نحوه آبگیری میوه ها

 

آبمیوه‌گیری نیز مانند چرخ‌گوشت می‌تواند سانحه‌ساز باشد، اما به مراتب کمتر، چون محفظه آن کوچکتر، و استفاده از آن نیز کمتر است. اما به‌هر حال خوب است که مراقب بچه‌ها باشید...


۱. توجه داشته باشید که تمام قطعات دستگاه کاملاً جا افتاده و بسته‌ها کاملاً بسته شده باشند و درب محفظه محکم باشد.

۲. از دستگاه آبمیوه‌گیری نباید برای گرفتن آب میو‌ه‌های نرم مانند موز، هلو، زردآلو یا گوجه‌فرنگی استفاده شود، زیرا تفاله‌های آن‌ها پوره شده و منافذ صافی را می‌گیرد.

۳. هر بار پس از استفاده از دستگاه آبمیوه‌گیر، توری و شیر کوچکی که محل خروج آبمیوه است را به‌خوبی با استفاده از فرچه‌های کوچک مخصوص تمیز کرده و شستشو دهید.

۴. برای جلوگیری از تغییر رنگ محفظه داخل آبمیوه‌گیری (که از جنس پلاستیک است) در اثر گرفتن آب میوه‌های مختل، هر چند وقت یکبار آن را با محلول آب و وایتکس بشوئید تا کاملاً سفید شود.

۵. برای گرفتن آبمیوه‌های گوشتی، آن‌ها را تا حد امکان ریز خرد کنید، تا بدون نیاز به گوشت‌کوب، از مجراهای ویژه به پائین بروند.

۶. آبمیوه‌گیری نیز مانند چرخ‌گوشت می‌تواند سانحه‌ساز باشد، اما به مراتب کمتر، چون محفظه آن کوچکتر، و استفاده از آن نیز کمتر است. اما به‌هر حال خوب است که مراقب بچه‌ها باشید.

۷. آبمیوه‌گیری را حتماً بر سطح صاف و تراز شده‌ای قرار دهید، در غیر اینصورت آبمیوه‌گیری هنگام کار کردن، حرکت خواهد کرد.

۸. به ازای دو لیوان متوسط (حدوداً نیم لیتر) آبمیوه‌های گوشتی، فیلتر را تمیز کنید. برای این منظور بعد از خارج کردن تفاله‌ها، فیلتر را زیر آب سرد بگیرید.

۹. برای نظافت کلی داخل آبمیوه‌گیری نیز از آب سرد استفاده کنید. چون میوه‌ها چرب نیستند، پس دلیلی برای استفاده از مواد پاک‌کننده وجود ندارد و قطعات کثیف شده به‌راحتی پاکیزه خواهند شد.

۱۰. اگر آبمیوه‌گیری هنگام کردن تکان می‌‌خورد یا لاستیک‌های خنثی کنندهٔ لرزش در قسمت پایه‌ها خراب شده و یا اینکه محفظه آن پر است، ایراد دومی به سادگی برطرف می‌شود، اما برای ایراد اولی باید به تعمیرکار مراجعه کنید.


منبع : آکاایران


ویدیو مرتبط :
پرکن آبمیوه-پرکن آبمیوه پاکتی-دوی پک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی برای نگهداری از لپ تاپ



 

 

نکاتی برای نگهداری از لپ تاپ

 

برای نگهداری بهینه و تمیز کردن لپ تاپ، خالی از فایده نیست که نیم نگاهی به این مطلب بیندازید. صفحه کلید قسمتی از لپ تاپ است که بیشتر از بقیه قسمت ها در معرض کثیف شدن قرار می گیرد. بنابراین اگر تا امروز از روکش های پلاستیکی محافظت از صفحه کلید استفاده نکرده اید، همین امروز یکی تهیه کنید! تمیزی صفحه نمایش لپ تاپ نیز به دلیل اینکه جلوی دید شما قرار گرفته است، اهمیت ویژه ای دارد.

برای تمیز کردن LCD بهتر است محلول شوینده مخصوص LCD خریداری کنید. اگر نمی خواهید از محلول استفاده کنید، توصیه می شود از چیزی به غیر از آب استفاده نکنید.
هرگز محلول یا آب را روی سطح LCD اسپری نکنید و به جای این کار، پارچه خشک و تمیز را در یک دست بگیرید و با دست دیگر آنقدر که پارچه مرطوب شود روی آن اسپری بپاشید و با آن LCD یا بدنه دستگاه را تمیز کنید. تمیز کردن پورت ها نیز اهمیت زیادی دارد و باید با اسپری هوای فشرده انجام شود. برای تمیز کردن گوشه های تاچ پد نیز بهترین وسیله گوش پاک کن است.
برای تمیز کردن قطعات داخلی و سطح اتصال باتری از اسپری های هوا استفاده کنید و به این نکته نیز توجه داشته باشید که مستقیم روی هواکش هایی که فن دارند اسپری شدید انجام ندهید. برای تمیز کردن درایو نوری نیز می توانید از فرچه های تمیزکننده لنز یا یک دستمال با کمی محلول استفاده کنید.
در مورد باتری لپ تاپ نیز باید توجه داشته باشید زمانی که از برق شهر برای تامین انرژی آن استفاده می کنید، بهتر است باتری را جدا و در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید. یکی از مهم ترین دلایل تهیه نوت بوک توسط شما خاصیت قابل حمل بودن و داشتن عمر باتری زیاد است. برای اینکه باتری بهترین کارکرد و عمر را داشته باشد، باید اولین بار که نوت بوک را روشن می کنید آن را صددرصد شارژ کرده (بین 1 تا 2 ساعت)، سپس اجازه دهید تا باتری کار کند تا تخلیه شود به طوری که به 10 درصد ظرفیت برسد.
این کار را 2 الی 3 مرتبه تکرار کنید تا کلیه سلول ها قابلیت نگهداری شارژ را به دست آورند. چنانچه همیشه از برق برای روشن بودن دستگاه استفاده می کنید، باتری را صددرصد شارژ کرده، آنرا از دستگاه جدا و هفته ای 1 الی 2 بار شارژ کنید. دقت کنید وقتی باتری صد درصد شارژ شده است، نباید به برق وصل شود یا در شارژ بماند.

http://www.sobbekheir.com/computer/sundries-web/points-taking-laptops.html