سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نکاتی درباره انتخاب و چیدمان کتابخانه


کتابخانه یکی از اجزای فرعی و مورد نیاز دکور هر خانه محسوب می‌شود. هنگام انتخاب کتابخانه، علاوه بر حجم کلی کتاب‌ها، سبک و نوع چیدمان خانه را نیز در نظر داشته ‌باشید.

کتابخانه یکی از اجزای فرعی و مورد نیاز دکور هر خانه محسوب می‌شود. هنگام انتخاب کتابخانه، علاوه بر حجم کلی کتاب‌ها، سبک و نوع چیدمان خانه را نیز در نظر داشته ‌باشید. همواره این موضوع را در نظر بگیرید که کتابخانه صرفا جایی برای نگهداری کتاب‌ها نیست بلکه به عنوان یک عنصر دکوراتیو در دکوراسیون خانه‌ مطرح است. بنابر کاربرد و فضای قرار دادن کتابخانه، سبک، طرح و رنگ آن متغیر است. برای مثال کتابخانه‌ای که برای اتاق کودک در نظر دارید، بسیار متفاوت با کتابخانه فضای اتاق نشیمن است.



اتاق نشیمنی را که به سبک مدرن دکور شده ‌است مشاهده می‌کنید. یکی از بهترین انواع کتابخانه برای فضای اتاق‌نشیمن، کتابخانه‌ای است که جایی برای قرار دادن تلویزیون هم دارد. با در نظر گرفتن دکوری که بتوانید در آن تلویزیون، کتاب‌ها و وسایل تزیینی را بگذارید، می‌توانید فضای نشیمن آرام و زیبایی خلق کنید.
معمولا در خانه‌هایی که به سبک مدرن دکور شده‌اند، کمتر اصول تقارن رعایت ‌می‌شود ولی با استفاده از اجزای مبلمانی با طرح، رنگ و بافتی مشترک، تعادل بصری در این فضا ‌به وجود می‌آید.
در سبک مدرن قاعده و اصول خاصی برای چینش کتاب‌ها و تزئین کتابخانه وجود ندارد. در این سبک بی‌پیرایگی و سادگی حکمفرماست و دکوراسیون خانه بر محور آسایش و راحتی شما فراهم می‌شود. در این تصویر اتاق نشیمن دارای زمینه (پوشش کف و دیوار) سفیدرنگ است و با انتخاب مبلمان سیاه‌رنگ، فضایی با تضاد رنگی خلق شده‌است.



استفاده از رنگ سیاه در اجزای مبلمان، باعث عمق و وسعت دادن به این فضا شده است. استفاده از عناصر دکوراتیو به رنگ قرمز و بنفش نیز فضای رنگینی پدید آورده ‌است. با گذاشتن انواع وسایل تزیینی در کتابخانه‌های نشیمن، این فضا را به فضایی صمیمی و گرم مبدل می‌سازید.
با نمایش گذاشتن وسایل شخصی مانند مجموعه‌ای از قاب عکس‌های خانوادگی، کلکسیون‌ها و مجموعه‌های‌آنتیک در این فضا، علایق و سرگرمی‌هایتان را پیش چشم دیگران ‌گذاشته‌اید تا دیگران را در باورهای شخصی‌تان سهیم‌ کنید.
انتخاب کتابخانه برای این فضای مملو از شادی و سرگرمی باید کاملا آگاهانه و از پیش برنامه ریزی شده‌باشد. در نظر داشته‌باشید، قفسه و کتابخانه‌ای را که برای اتاق کودکتان می‌خرید، به گونه‌ای باشد که بتوانید آن را روی دیوار نصب و محکم کنید تا امکان برگشتن و افتادن آن نباشد.



اگر قفسه و کتابخانه بلندی در اتاق نصب کرده‌اید بهتر است برای راحتی کودک، وسایل تزئینی را که مورد نیاز او نیست در بالاترین طبقه قرار دهید و وسایلی را که بیشتر به آنها احتیاج دارد، در طبقات پایین‌تر و در دسترس بگذارید. استفاده از کتابخانه‌هایی با طیف رنگ‌های شاد و روشن برای اتاق کودکان بسیار مناسب است و فضایی دلنشین را به‌وجود می‌آورد.
برای خلق فضایی شاد و آرام از پرده‌های صورتی‌رنگ با والان بنفش رنگ استفاده شده است. صورتی از دسته ‌رنگ‌های گرم است که برای اتاق کودکان به خصوص دخترها بسیار توصیه می‌شود. استفاده از رنگ‌های گرم، به انرژی بخش بودن فضا کمک می‌کند.

منبع : Decorationnews.com


ویدیو مرتبط :
نکاتی در مورد انتخاب و طعم دار کردن گوشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی پیرامون چیدمان جهیزیه و دکوراسیون خانه عروس!



چیدمان جهیزیه, دکوراسیون خانه عروس
جهیزیه و چیدمان آنها یکی از دغدغه های همیشگی خانواده عروس بوده و در سالهای اخیر نیز متأسفانه به علت چشم و هم چشمی این نگرانی ها اوج گرفته است.

همچنین اجاره های بالا بابت رهن یا اجاره خانه،منجر به کوچکتر انتخاب کردن خانه تازه عروس و داماد شده است.

همگی این عوامل دست به دست هم می دهند تا علاوه بر اضطراب مراسم عروسی برای تازه عروسها،نگرانی چیدمان درست و به چشم آمدن جهیزیه اش نیز اضافه خواهد شد.

تصمیم داریم تا تکنیکهایی کوتاه اما کاربردی را برایتان شرح دهیم تا شاید اندکی از این نگرانی کاسته و شما در مقابل خانواده همسرتان سرافراز کنیم!

چیدمان جهیزیه, دکوراسیون خانه عروس

البته قبل از هر اقدامی توصیه ای دوستانه برای تازه عروسهای عزیز و خانواده های محترمشان داریم،و آن اینکه بنای زندگی را بر پایه حرف های مردم و نظرات آنها بنا نکنید و مستقلا برای خودتان زندگی کنید.آنطور که شما می پسندید،نه آنچه دیگران برایتان می پسندند.اگر بتوانید بر روی رفتارها و هنجارهای اجتماعی تان از همان ابتدای زندگی مدیریت داشته باشید، می توان گفت آسوده خاطر زندگی خواهید کرد.البته این به معنای بی احترامی و شکستن حرمتهای بزرگترها نیست،بلکه می توانید در عین احترام به آنها،اما بنا به نظر خودتان زندگی کنید.

اندکی از حوزه دکوراسیون فاصله گرفتیم.حال به این مقوله می پردازیم.

گفتیم که خانه های امروزی کوچک هستند و متراژ آنها ناچیز.خصوصا اگر خانه،خانه تازه عروس و داماد باشد.پس اولین نکته در گره گشایی این مشکل،انتخاب درست و هوشمندانه خرید است.یعنی مبلمان و وسایل خانه را مطابق با فضای سالن و متراژ خانه انتخاب کنید.اگر تنها و تنها به همین یک نکته عمل کنید، می توان گفت 80 درصد مشکلات را از بین برده اید.

اما نکات کلیدی در چیدمان؛
1. از مبلمانتان به عنوان جداکننده برای سالن نشینمن استفاده کیند،از محاسن این کار بزرگتر نشان دادن فضای خانه و تفکیک پذیری آن است.البته برای اینکار،پارتیشنها و دربها گزینه مناسبی نیستند!

چیدمان جهیزیه, دکوراسیون خانه عروس

2. ستونهایی که گاهاً در وسط سالن وجود دارند،را فراموش نکنید.آنها می توانند جلوه خاصی به خانه تان بدهند،به شرط آنکه درست تزئین شوند.می توانید از آنها به عنوان یک کتابخانه گرد استفاده کنید.

3. از راهروهای منزلتان نیز به درستی استفاده کنید.اگر پهنای آن زیاد است،به عنوان سالن غذاخوری و محل قرار دادن میز نهارخوری می توانید استفاده کنید.اما اگر پهنای آنها کم است،می توانید با نصب قفسه هایی بر روی دیوار،از آن به عنوان ویترین و نمایش ظروف تزئینی تان استفاده کنید.

چیدمان جهیزیه, دکوراسیون خانه عروس
4. تناسب رنگ میان پارچه روی مبلها،پرده و رنگ دیوارها نیز نقش بسزایی در جلوه وسایل شما خواهند داشت.

5. از چیدن وسایل اضافی مانند وسایل برقی یا هر چیز اضافی دیگری که مکان آن جای دیگیری می باشد،به شدت پرهیز کنید.اینکار نه تنها جلوه وسایلتان را زیاد نمی کند،بلکه خانه شما را از حد ممکن کوچکتر نشان داده و موجب ازدحام ذهنی برای بازدید کنندگان خواهد شد.

چیدمان جهیزیه, دکوراسیون خانه عروس

در انتها امیدواریم که شروع زندگی جدیدتان به خوشی باشد و مراسم عروسیتان نیز همانطور که دوست دارید برگزار شود.

 

منبع : rouzegareno