سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نکاتی برای چیدمان بهتر آپارتمان های کوچک


برنامه ریزی یکی از مهم ترین گام های لازم برای طراحی داخلی است. وقتی آپارتمانی کوچک باشد، برنامه ریزی اهمیت ویژه ای خواهد یافت چراکه کمبود فضا تخیل طراح را محدود خواهد کرد.

 
 
 
 
صبح بخیر: برنامه ریزی یکی از مهم ترین گام های لازم برای طراحی داخلی است. وقتی آپارتمانی کوچک باشد، برنامه ریزی اهمیت ویژه ای خواهد یافت چراکه کمبود فضا تخیل طراح را محدود خواهد کرد. برای اینکه از فضای کمی که در اختیار داریم نهایت استفاده را ببریم، اولین گام اولویت بندی است. مثلا اگر کسی در خانه خود کار می کند، به یک اتاق کار یا حداقل فضایی برای کار نیاز خواهد داشت.

تخت را پنهان کنید

برای پنهان کردن تخت در آپارتمان های کوچک راه هایی وجود دارد. با استفاده از یک دیوار یا چیز دیگری مانند یک پرده اتاق خواب را از سایر قسمت ها جدا و حریم خصوصی آن را حفظ کنید. برای این کار گزینه های مختلفی وجود دارد که به معماری آپارتمان شما بستگی دارند.

وسائل را با دقت بچینید



از خود بپرسید کدام وسائل برای آپارتمانتان ضروری هستند و چگونه می توان آنها را به بهترین و موثرترین شکل چید. به عنوان مثال، مبلی که در وسط اتاق قرار گرفته است می تواند به راحتی اتاق را به دو قسمت که هرکدام برای هدفی خاص مورد استفاده قرار می گیرند تقسیم کند. برای جدا کردن اتاق خواب از آشپزخانه می توانید از یک قفسه کتاب استفاده کنید. با این کار این دو بخش از هم جدا شده و می توان برای دو هدف مختلف از آنها استفاده کرد.

بعضی بخش ها را با هم ترکیب کنید



گاهی جدا کردن بخش های مختلف خانه (با استفاده از یک دیوار، پرده، مبل یا غیره) موجب می شود اتاق شما شلوغ و فشرده به نظر برسد. بنابراین اشکال ندارد اگر بعضی بخش ها را با هم ترکیب کنید.  بدین ترتیب فضایی دلباز با کاربردهای مختلف در اختیار خواهید داشت. برای اینکه بتوانید در ذهن خود بخش های مختلف را جدا کنید، از رنگ های مختلف استفاده کنید. بدین ترتیب هم فضا باز می ماند و هم بخش های مختلف از هم جدا دیده می شوند.

از گوشه ها استفاده کنید



وقتی آپارتمان شما کوچک باشد، لازم است حتی الامکان از تمامی قسمت های آن استفاده کنید. گوشه های خانه می توانند به عنوان محل کار، محل مطالعه یا محل نگهداری اشیا استفاده شوند. می توانید از بالکن ها به عنوان اتاق غذاخوری استفاده کنید و با قرار دادن اشیای متفرقه در گوشه ها، فضایی باز و روشن ایجاد کنید.

 جزئیات معماری



همه آپارتمان های کوچک شبیه به هم نیستند. بنابراین دکوراسیون هر آپارتمان به ویژگی های منحصر به فرد آن بستگی دارد. آنچه مهم است استفاده از تمامی ویژگی های معماری آپارتمان برای بیشینه سازی و بهینه سازی فضای موجود است.

مشورت یا یک کارشناس نیز می تواند به داشتن یک دکوراسیون ایده آل و متناسب کمک کند.


ویدیو مرتبط :
چیدمان خانه های کوچک اپارتمانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیباترین چیدمان برای نشیمن های مربع آپارتمان های کوچک



ابعاد، مساحت و شکل فضای نشیمن هر خانه ای تاثیر بسیار زیادی در چیدمان مبلمان آن خواهد داشت. نشیمن های مربع شکل محدودیت هایی را برای انتخاب مبلمان و محل قرارگیری آنها ایجاد می کند. به دلیل نبودن دیوار کشیده ای در این نشیمن ها مشکلاتی برای تعریف فضای گفتگو و یا حتی تعیین مکان تلویزیون به وجود خواهد آمد. این موضوع زمانی تشدید خواهد شد که مساحت این مربع کمتر از حد معمول باشد. اگر نشیمن خانه شما نیز چنین مشخصاتیی دارد نیازی نیست که نگران باشید در این مطلب نکاتی را به شما ارائه خواهد کرد تا بتوانید بهترین چیدمان برای فضای نشمین خانه را بیابید.

 

اصول چیدمان خانه, تکنیک های چیدمان اتاق نشیمن

بررسی فضای نشیمن خانه که چند فضای ورود و خروج به فضای نشیمن محدود می شود


قبل از هر چیزی باید با دقت فضای نشیمن خانه را بررسی کنید. ببینید چند فضای ورود و خروج به فضای نشیمن خانه شما محدود می شود و این دریچه ها در چه موقعیتی قرار دارند. در فضای داخلی ساختمان های معمول امروزی معمولا درب ورودی اصلی و مسیر راهروی فضاهای خصوصی (اتاق خواب ها) به فضای نشیمن خانه محدود می شود. البته بازشوی اپن آشپزخانه را نیز نباید فراموش کرد. بنابراین با دقت ببینید و در نظر بگیرید که مسیر رفت آمد ( سیرکلاسیون) به چه شکل صورت خواهد گرفت.

 

چیدمان نشیمن, چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن

محدوده اطراف شومینه را در نظر بگیرید و بعد جای تلوزیون در فضا را نیز مشخص کنید


اگر شومینه ای نیز در فضای نشیمن خانه دارید باید محدوده اطراف آن را در نظر بگیرید و در مرحله بعد جای تلوزیون در فضا را نیز مشخص کنید. همه مواردی که تا به حال گفتیم فرایندی به هم پیوسته و مرتبط هستند که باید همزمان و در کنار هم آنها را ببینید.

 

نشیمن های مربع کوچک, دکوراسیون و چیدمان خانه

تلویزیون و شومینه نقاط کانونی این فضا محسوب می شوند پس نقاط کانونی را بشناسید


نقاط کانونی در فضای نشیمن را بشناسید. تلویزیون و شومینه نقاط کانونی این فضا محسوب می شوند. گروهی از مردم ترجیح می دهند که در فضای نشیمن خانه از تلوزیون استفاده نکنند و در آرامش در کنار شومینه فضایی دلچسب را برای گردهمایی های خانوادگی فراهم کنند. اما هنگامی که در یک اتاق نشیمن مربع قرار است هم تلوزیون و هم نشیمن حضور داشته باشند باید تمهیداتی را بیاندیشید. چراکه دیوار کشیده ای وجود ندارد و ابعاد کوچک فضا به شما اجازه نخواهد داد که با دو ست مبلمان متفاوت فضای هر کدام را تفکیک کنید. راه اول این است که اگر از عایق بندی ( ایزولاسیون) شومینه خود مطمئنید، تلوزیون را نیز بالای آن قرار دهید و با این کار توجه را به یک سمت متمرکز کنید.

 

طراحی چیدمان نشیمن های کوچک,چیدمان اتاق نشیمن

نقاط کانونی همیشه تعیین کننده نحوه چیدمان مبلمان خانه شما خواهند بود


راه حل دوم اینکه: با در حاشیه قرار دادن شومینه جایی را برای تلوزیون پیدا کرده و مبلمان را حول محور آن بچینید. نقاط کانونی همیشه تعیین کننده نحوه چیدمان مبلمان خانه شما خواهند بود. بنابراین با ظرافت و دقت تصمیم بگیرید.

تکنیک های چیدمان اتاق نشیمن,چیدمان اتاق نشیمن های کوچک

مبلمان اضافی در این فضا را نگهداری نکنید، زیرا باعث آشفتگی در فضاهای کوچک می شود


با توجه به ابعا فضا یک فرش بزرگ را مقابل این نقطه کانونی قرار دهید و نشیمنی برای گفت و گو ایجاد کنید. کاناپه بزرگ را در لبه فرش، موازی با ضلع بلندتر فرش و روبروی نقطه کانونی قرار دهید. این کاناپه باید در حدود ۳ متر با نقطه کانونی فاصله داشته باشد ولی نباید به دیوار بچسبد. اگر زوج جوانی هستند و چندان رفت و آمدی نیز ندارید بهتر است از نگه داشتن مبلمان اضافی در این فضا پرهیز کنید. زیرا این کار تنها موجب آشفتگی در فضاهای کوچک می شود.

 

چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن,اصول چیدمان خانه

کاناپه کوچکتر را به موازات ضلع کوتاه تر فرش قرار دهید و مطمئن شوید که دور از دیوار قرار گرفته است


کاناپه کوچکتر را به موازات ضلع کوتاه تر فرش قرار دهید و مطمئن شوید که دور از دیوار قرار گرفته است. صندلی و مبل های دیگر را در اطراف کاناپه اصلی بچینید و از یک میز پذیرایی برای قرار دادن مجله ها و دستگاه کنترل تلویزیون بهره گیرید. صندلی ها را طوری انتخاب کنید که بتوان آن ها را به راحتی به اطراف جابجا کرد. آن ها را در لبه ی فرش و مشرف به میز پذیرایی قرار دهید. اگر قصد دارید که در کنار ست مبلمان تان ست غذاخوری را نیز نشیمن مربع شکل تان داشته باشید بهتر است به تعداد کم مبلمان اکتفا کنید و از یک میز غذاخوری بسیار کوچک استفاده کنید.

 

اصول چیدمان خانه, تکنیک های چیدمان اتاق نشیمن

با کم کردن تعداد مبلمان و انتخاب کم حجم ترین آنها می توانید یک میز غذاخوری در نشیمن فراهم کنید


در نمونه ای که در تصویر بالا می بینید طراح با انتخاب کمترین تعداد مبلمان و کم حجم ترین آنها توانسته فضایی را برای قرار دادن یک میز غذاخوری فراهم کند. درست است که یک سمت این میز در کنار دیوار قرار گرفته اما با این حال برای استفاده روزمره ساکنان آن کافی است. به این روش فضای داخلی این نشیمن بزرگتر نیز به نظر می رسد.

دکوراسیون و چیدمان خانه, طراحی چیدمان نشیمن های کوچک

از شلوغ کردن فضای نشیمن های کوچک جلوگیری کنید


مبلمان L  شکل یکی از بهترین انتخاب ها برای فضاهای مربع شکل هستند. با داشتن یکی از آنها حتی شاید نیازی نباشد که شما از صندلی و یا مبل دیگری در این فضا استفاده کنید. بنابراین از شلوغ شدن فضا جلوگیری می کنید.


همچنین پشتی، مبلمان راحت خانه ایرانی نیز می توانید گزینه خوبی برای نشیمن های کوچک مربع شکل باشد.

 

تکنیک های چیدمان اتاق نشیمن,چیدمان اتاق نشیمن های کوچک

در فضاهای کوچک مربع شکل را از رنگ های روشن برای بزرگتر جلوه دادن استفاده کنید


و در آخر فراموش نکنید که در فضاهای مربع شکل کوچک رنگ های حرف اول را می زنند. رنگ های روشن به بزرگتر جلوه کردن خانه شما کمک بسیار زیادی خواهند کرد بنابراین از آن غافل نشوید. البته تاثیرات نورپردازی صحیح را در این مورد نباید نادیده گرفت.

 

منبع : chidaneh.com