سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نکاتی برای پختن و کباب کردن سبزیجات



پختن و کباب کردن سبزیجات,کباب کردن سبزیجات


کباب کردن سبزیجات شاید خیلی آسان به نظر بیاید اما اگر می خواهید سبزیجات نرم و ترد باشد، لازم است نکات زیر را رعایت کنید.

_ سبزیجات را به تکه های مساوی خرد کنید.

_ پس از خرد کردن، کمی آن ها را چرب کنید. توجه داشته باشید سبزیجاتی مانند قارچ و بادمجان به روغن بیشتری نیاز دارد. به اندازه ۲قاشق غذاخوری برای هر سینی سبزیجات، روغن اضافه کنید.

_ سبزیجات رادر حجم زیاد نپزید؛ سبزیجات با تبخیر شدن آب موجود در آن، له می شود.

_ سبزیجات باید روی حرارت زیاد پخته شود تا کاراملی شود. حرارت پایین یعنی مدت پخت طولانی که احتمال له شدن آن ها را افزایش می دهد.

_ در زمان پخت که حدود ۳۵ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد یک یا دو بار آن ها را هم بزنید تا یکسان پخته شود.

منبع : khorasannews.com


ویدیو مرتبط :
کباب پختن آدم های تنبل اما مبتکر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کباب میگو و سبزیجات



 

پخت میگو,کباب میگو و سبزیجات

 

مواد لازم : برای 4 نفر

 

میگو

500 گرم

قارچ

200 گرم

فلفل دلمه ای قرمز

1 عدد

پودر سیر

1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه

1 قاشق چایخوری

پودر آویشن

1 قاشق چایخوری

آبلیمو

2 قاشق غداخوری

روغن زیتون

2 قاشق غداخوری

زعفران ساییده شده

به مقدار لازم

نمک

به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه :

 

میگوها را تمیز کرده و رگ آنها را از پشت آن گرفته و تمییز می شوییم. سپس در ظرفی آنها را به همراه آبلیمو و نمک و زعفران و روغن زیتون و سبزیجات معطر و پودر آویشن و فلفل سیاه مخلوط کرده و خوب هم می زنیم و به مدت حداقل 6 ساعت در داخل یخچال و یا در مجاورت هوای خنک قرار می دهیم. سپس قارچها و فلفل دلمه ای را به اندازه های کوچک خرد می کنیم سپس یک عدد قارچ و یک میگو و یک تکه فلفل دلمه ای در داخل سیخ به ترتیب می کشیم. بعد از اینکه سیخها آماده شد آنها را روی طوری کباب پز گذاشته و بر روی منقل زغال کباب می کنیم. باید دقت داشت که گوشت میگو به دلیل لطافت زمان زیادی برای پخت نیاز ندارد و حدود 5 دقیقه الی 7 دقیقه کافی است.

 

اگر به آتش و زغال دسترسی نداشتیم می توان از فر یا مایکروفر و یا تستر استفاده کرد زمان لازم برای پخت این غذا 5 الی 10 دقیقه در مایکروفر می باشد.

 

منبع : groohashpazi