سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نكاتی برای تازه عروس‌ها


رعایت این نكته‌ها به شما كمك می‌كند، علاوه بر صرفه جویی در روزهای آغازین زندگی با مدیریت و برنامه‌ریزی بیشتری برای آینده پس‌انداز كنید





  •  یكی از بهترین راه كارها برای پاك كردن دست‌ها بعد از پوست كندن بادنجان شست و شوی دست با آب ژاول است. برای این كار با پنبه‌ای آغشته به آب ژاول دست‌ها را پاك كنید. برای پیشگیری از این مشكل بهتر است با دستكش برای پوست كندن بادنجان اقدام كنید.
  •  بهترین روش برای خنك نگه داشتن شربت‌ها در تابستان استفاده از گیلاس، آلبالو یا انگور یخ زده است. با استفاده از این میوه‌ها دیگر آب شدن یخ‌ها موجب تغییر طعم و بی‌مزه شدن شربت نمی‌شوند.
  •   میوه‌ها و سبزی‌ها را تنها در شرایطی كه تصمیم دارید آن‌ها را میل كنید یا برای تهیه غذا و دسر از آن‌ها استفاده كنید بشویید. در غیراین صورت آن‌ها خیلی زود فاسد می‌شوند.
  •  برای از بین بردن بوی بد چاه بهتر است مقداری جوش شیرین را با پودر ماشین لباسشویی تركیب كرده و آن را با فشار آب داغ داخل لوله‌ها بریزید.
  •  اگر شست و شوی پرده‌ها را در منزل انجام می‌دهید به خاطر داشته باشید كه به جای آن‌كه آن‌ها را تا كرده یا در سبد رخت‌ها قرار دهید تا خشك شود آن‌ها را به‌صورت نم دار از محلی مناسب آویزان كنید تا بدون نیاز به اتو كشیدن قابل استفاده باشند.
  •  برای صرفه جویی در مصرف آب به یاد داشته باشید كه  اگر در خانه تان آكواریوم دارید آب آن  را دور نریزید. از آن برای آبیاری درختان، باغچه و گلدان‌های خود استفاده كنید.



  •  اگر چای روی لباس و رومیزی شما ریخته و امكان شست‌وشوی فوری آن مقدور نیست خیلی سریع پارچه‌ای تمیز را با پودر لباسشویی و آب مخلوط كنید و آن را روی پارچه یا پیراهن‌تان بكشید.
  •  برای جلوگیری از فاسد شدن سبزی‌ها آن‌ها را در بخشی جداگانه و دور از انواع گوشت‌های قرمز و سفید قرار دهید.
  •  ادویه‌ها و سبزی‌‌های معطر را حتما در ظروف شیشه‌ای در بسته نگاه دارید تا بو و طعم آن‌ها از بین نرود. شیشه سس‌های مایونز بهترین وسیله برای نگهداری این ادویه‌ها هستند.





  •  یكی از شیوه‌های پیشگیری از شپشك زدن برنج، مخلوط كردن كیسه برنج با نمك است. این كار مانع از  وجود حشرات در برنج می‌شود.
  •  كیف دستی و كفش‌های مهمانی را پس از استفاده تمیز كرده و با روزنامه درون آن‌ها را پر كنید.
  •  بهترین راه برای شست و شوی طلا و جواهرات استفاده از خمیر دندان است. با این خمیر آن‌ها را خوب ماساژ دهید و بعد با مایع ظرفشویی شسته و خشك كنید.
  •  اسفنج‌هایی را كه برای شست و شوی ظرف‌ها استفاده می‌كنید هر از گاهی ضدعفونی كنید. بهترین كار برای ضدعفونی كردن آن‌ها جوشاندن اسفنج‌ها درون ظرف آب به‌مدت نیم ساعت است.
  •  یكی از بهترین شیوه‌ها برای راحت كندن كاغذ دیواری آن است كه با كمك دستمال و محلول سركه و آب به مقدار مساوی روی كاغذ دیواری را خیس كنید و با دستمال آن قدر روی كاغذ دیواری بكشید تا به راحتی و بدون آسیب زدن به دیوار از آن جدا شود.


ویدیو مرتبط :
نكاتی برای انگیزش شخصی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عروس ومادر شوهر



 

 

مادرشوهر

 

عروس خانم‌های جوان به نیکی آگاهند که اغلب مادرشوهرها بر خلاف بسیاری از نگرش‌ها و باورهای نادرست و ذهنیت‌های غلط، از شخصیّتی والا و برجسته برخوردار هستند و وجودشان همواره منبع خیر و برکت است.عروس خانم‌های فهیم می‌دانند که مادرشوهرهای امروز ، خودشان در سال‌هایی نه چندان دور در منزلت و جایگاه عروس خانم پای به زندگی مشترک نهاده‌اند و همه ی عروس خانم‌ها نیز بالقوه از منزلت مادرشوهری و مادرزنی برخوردارند و لذا همه ی عروس خانم‌ها باید در اندیشه ی زدودن نگرش‌های منفی، باورهای نادرست و ذهنیت‌های ناروا نسبت به مقام و منزلت «مادرشوهری» باشند.

 

عروس خانم‌های فهیم خوب می‌دانند که هر قدر نسبت به مادر همسر خود مهربان و صبور باشند، شخصیّت او را مورد تأیید و تکریم واقعی قرار دهند و از سویدای دل او را دوست بدارند، در واقع جاودانه‌ترین دوستی‌ها و محبّت‌ها را در دل همسر خویش بارور می‌کنند.

 

احترام به مادر و پدر همسر و تکریم شخصیّت ایشان توسط عروس خانم از اصول مهم زندگی مشترک و از معیارهای اصلی حسن تدبیر در حیات زوج‌های جوان است.

 

آقا دامادها در یک نگاه بیشترین مسوولیّت را در تألیف قلوب، تنظیم حسن روابط، تعمیم نیکی‌ها و مهربانی‌ها و تقویت پایه‌های استوار کانون پرنشاط خانواده را برعهده دارند.

آقا دامادها، حلقه ی اتصال و پیوند عاطفی و موجب نزدیکی دل‌ها و مهربانی قلب‌ها هستند.

آقا دامادهای فهیم و برتر آنانی هستند که از هیچ کوششی در جهت تألیف قلوب مادر و همسر و همدلی وهمراهی ایشان دریغ نمی‌ورزند

 

آقا دامادهای موفّق آنانی هستند که هرگز از قدر‌دانی و تمجید از وجود گرامی همسر و اظهار محبّت و دوستی نسبت به وی و نیز تعظیم و تکریم شخصیّت بزرگوار و ارجمند مادر غافل نمی‌شوند.

 

آقا دامادهای برتر، مردان پرصلابت و فهیمی هستند که پس از ازدواج رابطه ی عاطفی خویش را با مادر و پدرعزیز خویش بیشتر می‌کنند و همواره تلاش می‌نمایند دوستی و محبّت همسرشان را نیز به‌طور مستقیم و غیرمستقیم نثار آنان نمایند

 

آقا دامادهای بصیر با توجه به حساسیت احتمالی والدین خود، بخصوص مادر نسبت به زندگی تازه و شخصیّت عروس خانم، همچون تن‌پوشی مطمئن برای همسر، هرگز ذره‌ای از کاستی‌ها و نارسایی‌های زندگی مشترک و ضعف‌ها و کوتاهی‌های احتمالی همسر خویش را به خانواده ی مادری خود انتقال نمی‌دهند، بلکه همیشه از مهر و محبّت و گرمی و صمیمیّت همسر خود سخن گفته، با ابلاغ ارادت خاص و محبّت خالصانه ی وی نسبت به والدین و خواهرانش، دل ایشان را شاد و قلب‌ها را به هم نزدیک می‌کنند.

 

آقا دامادها هرگز گله‌های احتمالی مادر و خواهر خود را به همسرشان انتقال نمی‌دهند و در عوض از تعریف و تمجید آنان نسبت به شخصیت خوب عروسشان سخن می‌گویند و این خود زمینه پدیدآیی نگرش‌های مثبت و رفتارهای خوشایند نسبت به خانواده همسر در اندیشه و عمل عروس‌خانم خواهد بود.

 

آقا دامادها و عروس خانم‌های فهیم هرگز اجازه نمی‌دهند که فرصتی فراهم شود تا جمعی زبان به غیبت گشوده، شخصیت همسر و یا خانواده ی ایشان را مورد نقادی و تحقیر قرار دهند.

 

آقا دامادهای مهربان و منطقی و عروس خانم‌های با وقار و متین همواره تلاش می‌کنند که با محبت متقابل و گرمی روابط، دل‌های والدین خود را نسبت به همدیگر نزدیک و نزدیک‌تر سازد.

تبیان