سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

نكاتی برای انتخاب درست كاناپه



صرف نظر از آشپزخانه، ما اكثر اوقات استراحت و گردهمایی خود را در كنار اعضای خانواده و دوستان خود در اتاق نشیمن یا اتاق خانواده سپری می‌كنیم. اتاق‌هایی كه عنصر اصلی هر كدام از آن‌ها یك كاناپه است. به همین دلیل، انتخاب هوشمندانه و درست كاناپه از اهمیت زیادی برخوردار است، چراكه كاناپه‌ها قیمت زیادی دارند و احتمالا قرار است برای سالیان زیادی در خانه ما حضور داشته باشند.

نحوه انتخاب کاناپه,انتخاب درست کاناپه


شما هنگام خرید یك كاناپه جدید باید چند نكته و دستورالعمل‌ كوچك را در ذهن داشته باشید تا از این مسئله مطمئن شوید كه كاناپه‌ای كه می‌خرید مناسب فضای زندگی شما است. پس با ما در این مطلب همراه باشید. ما در این مطلب چهار نكته مهم در مورد خرید یك كاناپه مناسب را با شما در میان می‌گذاریم. پیروی از این چهار نكته خیال شما را از خرید وسیله‌ای كه تاثیر بصری زیادی در فضای زندگی شما می‌گذارد راحت می‌كند.

 

نحوه انتخاب کاناپه,انتخاب درست کاناپه


1. این مسئله را مشخص كنید كه در كجا و چگونه می‌خواهید از كاناپه خود استفاده كنید.

اگر كاناپه‌ای كه می‌خواهید بخرید مخصوص اتاق نشیمن است و می‌خواهید روی آن لم بدهید و استراحت كنید، بهتر است یك كاناپه عمیق و بزرگ خریداری كنید. گستره عمق استاندارد كاناپه‌ها چیزی حدود 90 سانتی‌متر تا 95 سانتی‌متر است. اگر پیش‌بینی می‌كنید كه می‌خواهید خود را به تمامی داخل كاناپه غرق كنید و كاملا در آن قرار بگیرید، و یا اگر یكی از اعضای خانواده شما قد بلندی دارد، به دنبال انوع عمیق‌تر این كاناپه بروید كه حدود 105 سانتی‌متر عمق دارند و وقتی روی آن لم می‌دهید كاملا راحت هستید.


اگر می‌خواهید از كاناپه جدید خود در اتاق پذیرایی استفاده كنید و قرار نیست كه از آن به عنوان جایی برای لم دادن یا استراحت بهره ببرید، از كاناپه‌های كوچك‌تر استفاده كنید. شما در كنار این كاناپه‌ها می‌توانید چند مبل مناسب و یك صندلی عثمانی قرار دهید تا این مجموعه تبدیل به یك فضای زیبا بشود كه در آن افراد بتوانند به راحتی با هم به گفتگو بپردازند. خیلی مهم است كه چیدمان مبل‌ها در كنار كاناپه به گونه‌ای باشد كه افراد به صورت دایره دور هم نشسته و هر كس در هر جایی كه نشسته بتواند تمام افراد را ببیند.


هم‌چنین ابعاد فضایی كه می‌خواهید كاناپه را در آن قرار دهید اندازه بگیرید. مطمئن شوید كه كاناپه شما از در رد می‌شود و ابعاد آن مناسب فضایی است كه برای آن در نظر گرفته‌اید. این مسئله در مورد خانه‌های قدیمی مهم‌تر است، زیرا این خانه‌ها بر اساس اندازه‌های استاندارد امروزی ساخته نشده‌اند و ممكن است كاناپه بزرگی بخرید و نتوانید آن را از در ورودی خانه خود به داخل بیاورید. اندازه‌ها را دوبار چك كنید تا در هنگام چیدمان كاناپه دچار سردرد نشوید. به همه چیز از قبل فكر كیند تا پس از خرید كاناپه از خرید خود پشیمان نشوید. هم‌چنین از فروشنده در مورد هزینه‌های حمل، زمان تحویل، و اطلاعاتی از این دست سوال بپرسید تا بتوانید برنامه‌های خود را در مورد كاناپه جدید به درستی پیش ببرید.

نحوه انتخاب کاناپه,انتخاب درست کاناپه


2. علاقه شخصی خود را در خرید كاناپه در نظر بگیرید.

شناخت از علاقه شخصی خود به شما كمك می‌كند كه انتخاب‌ها و گزینه‌های خود را به چند كاناپه مشخص محدود كنید و در نهایت كاناپه‌ای را انتخاب كنید كه بازتابی از زندگی شما و سلیقه شخصی شما است. اگر سلیقه شخصی و مورد علاقه شما رسمی است، طراحی‌های سنتی، یك كاناپه با پارچه‌های سنتی و روكش‌های رسمی كه دارای پایه‌های پیش‌آمده به سبك مبل‌های كلاسیك است، می‌تواند بسیار مناسب سلیقه شما باشد. چنین كاناپه‌ای را در عكس زیر می‌توانید مشاهده كنید.

نحوه انتخاب کاناپه,انتخاب درست کاناپه


اگر به دنبال فضای غیررسمی و راحت‌تر هستید، كاناپه‌های مدرن كه طراحی به‌روزتری دارند می‌توانند انتخاب خوبی برای فضای شما باشند. این كاناپه‌ها بسیار مناسب فضاهای پر رفت و آمد كه اعضای خانواده و كودكان ساعات زیادی را در آن می‌گذارنند هستند، چراكه روكش‌های مبل به راحتی از آن جدا می‌شوند و در هنگام نیاز می‌توان آن‌ها را به سرعت شست. البته در انتخاب این نوع كاناپه‌ها باید دقت زیادی بكنید، چراكه برخی از این كاناپه دوام لازم را ندارند و به سرعت از بین می‌روند.


3. راحتی و مواد پركننده كاناپه را نیز در نظر بگیرید.

این‌كه قرار است كاناپه جدید در كجا قرار بگیرید و چگونه قرار است از آن استفاده شود، نوع ماده پركننده آن را تعیین می‌كند. كاناپه‌ها به طور معمول از پلی‌فیبرهای متراكم كه دور یك هسته فوم‌مانند پیچیده شده‌اند ساخته می‌شوند، اما اكنون انواع مختلفی از كاناپه‌ها در بازار وجود دارند كه از موادی چون پر، فوم‌های جدید، و غیره ساخته شده‌اند و نسبت به كاناپه‌های معمولی كمی گران‌تر هستند.

بدیهی است كه راحتی كاناپه همیشه باید جزء اولویت‌های شما در خرید باشد، اما اگر شما توان مالی خرید كاناپه‌هایی كه از مواد پركننده جدید ساخته شده‌اند را ندارید، باید حتما در مورد جایی از خانه شما كه قرار است كاناپه در آن قرار بگیرد تصمیم بگیرید. اگر كاناپه قرار است در فضایی كه كم‌تر از آن استفاده می‌شود قرار بگیرد لازم نیست كه حتما از كاناپه‌هایی به‌روز استفاده كرد، اما اگر كاناپه برای مثال قرار است در اتاق تلویزیون كه افراد دائما در آن رفت و آمد دارند قرار بگیرد حتما باید از كاناپه‌ای استفاده كنید كه دوام و كیفیت لازم را داشته باشد. بهتر است یك‌بار بر روی خرید كاناپه سرمایه‌گذاری كنید، تا یك عمر از آن به راحتی استفاده كنید. خرید یك كاناپه باكیفیت در دراز مدت به نفع شما خواهد بود.

 

نحوه انتخاب کاناپه,انتخاب درست کاناپه


4. رنگ كاناپه را به گونه‌ای انتخاب كنید كه با فضای شما در هماهنگی باشد.

چهارمین نكته‌ای كه در هنگام خرید یك كاناپه باید در نظر داشته باشید انتخاب رنگ آن است. اگر قرار است این كاناپه وسیله اصلی اتاق نشمین باشد، باید كاناپه‌ای به رنگ خنثی مانند رنگ خاكستری یا رنگ زغالی روشن انتخاب كنید كه بیش از حد در فضا به چشم نیاید و با دیگر اجزای اتاق از نظر بصری در هماهنگی باشد. سپس می‌توانید اتاق نشیمن را با وسایل تزئینی رنگارنگ مانند كوسن‌ها، یك صندلی عثمانی، یا یك اثر هنری رنگی تزئین كنید. از كاناپه‌هایی كه به رنگ خنثی هستند در هر فضایی می‌توان استفاده كرد. بهتر است رنگ كاناپه را به گونه‌ای انتخاب كنید كه فضای شما تحت تاثیر آن قرار نگیرد، زیرا در این حالت هماهنگ كردن دیگر اجزای اتاق با آن كار دشوار و بی‌نتیجه‌ای است. 

اگر قرار است از كاناپه در یك فضای غیررسمی و كم رفت و آمد استفاده كنید، می‌توانید آن را به رنگی برجسته و خاص انتخاب كنید. در این حالت كاناپه شما عنصر اصلی فضا نیست و حتی اگر هم باشد، از آن‌جایی كه فضایی كه در آن قرار گرفته یك فضای رسمی نیست، می‌توان از آن به خوبی استفاده كرد. 

 

منبع : chidaneh.com


ویدیو مرتبط :
همسر خودمان را درست انتخاب کنیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند نكته درباره انتخاب درست تلفن هوشمند



آندروید, ترفند موبایل

 

آگاهانه انتخاب كنید

با یك تلفن‌هوشمند مناسب می‌توانید نامه‌های الكترونیك و قرار ملاقات‌هایتان را مدیریت كنید. مسیریابی، پیگیری كارها، انجام خریدها، به اشتراك‌گذاری اطلاعات‌تان با دوستان، گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم، برخی از قابلیت‌های یك تلفن هوشمند به شمار می‌رود.

بسیاری از افراد هنگام انتخاب یك تلفن هوشمند دچار سردرگمی می‌شوند. كدام یك بهتر است، آندروید یا آیفون؟ چگونه می‌توان كمترین هزینه را برای بهترین امكانات داد؟ چگونه می‌توان برای جزئیات و امكاناتی كه هرگز از آن استفاده نمی‌كنید، پولی خرج نكنید؟ آیا اصلا شما به یك تلفن هوشمند نیاز دارید یا یك تلفن همراه نیز می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد؟

تلفن‌های هوشمند گرچه ارزان نیست، ولی صرف زمان برای انجام یك جستجوی مختصر و انجام آنچه شما واقعا به آن نیاز دارید، انتخاب بیهوده و اشتباهی نخواهد بود.

 

مطمئن شوید كه به تلفن هوشمند نیاز دارید

شاید این جمله كمی ساده‌لوحانه به نظر برسد، اما اولین گام برای انتخاب تلفن هوشمند مناسب این است كه مطمئن شوید واقعا به یك تلفن هوشمند نیاز دارید. این گجت‌ها گرانقیمت است، پس تا مطمئن نشده‌اید دست به خرید آنها نزنید؛ شاید پشیمان شوید!

حال باید دید كه شما چگونه می‌توانید متوجه شوید به یك تلفن هوشمند نیازدارید؟ ببینید چگونه از تلفن همراه معمولی‌تان استفاده می‌كنید. شاید شما از گوشی‌تان تنها برای مكالمه و گاهی ارسال پیامك استفاده می‌كنید. در این صورت چندان نیازی به یك تلفن هوشمند با امكانات خاص ندارید. اگر در حال حاضر یك دستگاه GPS و MP3 player دارید، شما می‌توانید كارهایتان را با یك تلفن معمولی كه مسیریابی ندارد و موسیقی پخش نمی‌كند، انجام دهید. شاید شما مایل نباشید از طریق تلفن‌تان به ایمیل یا رسانه‌های جمعی و وب دسترسی داشته باشید؛ در این صورت تلفن‌های هوشمند گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود.

از سوی دیگر، به این نكته كه می‌خواهید از تلفن‌تان چه استفاده‌ای كنید نیز بیندیشید. اگر از آن دسته از افراد هستید كه صرفا جهت چشم و همچشمی اقدام به خرید می‌كنید، فقط می‌توانیم به شما بگوییم موفق باشید! اما اگر كار شما طوری است كه نیاز به اتصال مستمر به اینترنت و دسترسی سریع به ایمیلتان و پاسخگویی به آن دارید، تلفن‌هوشمند همكار خوبی برایتان خواهد بود و در آخر اگر روزانه ساعات زیادی از سامانه حمل و نقل عمومی استفاده می‌كنید یا باید مدت زمان زیادی را در یك مكان عمومی سپری كنید، یك تلفن هوشمند می‌تواند شما را در بهتر گذراندن این اوقات كسل‌كننده یاری كند.

 

یك گوشی مناسب پیدا كنید

پس از اطمینان از این كه به یك تلفن هوشمند نیاز دارید، تازه باید گام مهم‌تری را بردارید؛ انتخاب یك تلفن هوشمند مناسب. برای این كار می‌توانید به یك فروشگاه بروید و از فروشنده برای انتخاب تلفن مورد نظرتان كمك بخواهید. پرس‌و‌جو از افرادی كه تجربه استفاده از این تلفن‌ها را داشته‌اند هم راه دیگری است. با جستجو در اینترنت می‌توانید اطلاعات خوبی درباره تلفن‌های هوشمند به دست آورید و از برخی سایت‌ها برای مقایسه مدل‌های مختلف كمك بگیرید. ما هم در این نوشتار به چند نكته اشاره می‌كنیم تا در این مسیر به شما یاری رسانده باشیم.

 

ویژگی فیزیكی و ظاهری

وزن، اندازه و فرم از ویژگی‌های فیزیكی یك تلفن هوشمند است كه هنگام خرید باید به آن توجه كنید. این كه تلفن‌ چگونه در دستتان قرار می‌گیرد و استفاده از آن بخصوص هنگام نوشتن متن راحت باشد، نكته بسیار مهمی است. برخی از این تلفن‌ها دارای صفحه كلیدهای كشویی و برخی دارای صفحه‌كلید‌های لمسی است؛ دقت داشته باشید هنگام نوشتن با كدام راحت‌تر كار می‌كنید. شاید وزن یك گوشی تلفن همراه در مقایسه با دیگر گجت‌ها ناچیز باشد، اما از آنجا كه این وسیله همواره همراه شماست، وزن هر چه كم باشد، به نفع شما خواهد بود.

 

سیستم‌عامل

در بازار جهانی تلفن‌های هوشمند، شركت‌های مختلفی فعالیت دارند؛ شركت‌هایی مانند اپل، سامسونگ، بلك‌بری و نوكیا كه هر یك از سیستم عامل خاص خود استفاده می‌كند. در این بازار، شما باید تلفنی را كه سیستم‌عاملش نیاز شما را برآورده می‌كند، پیدا كنید. در ادامه به طور اختصار به بررسی چند سیستم‌عامل می‌پردازیم:

 

آندروید: سیستم‌عامل آندروید كه سال 2007 توسط شركت گوگل معرفی شد، برترین سیستم‌عامل تجهیزات همراه است. این سیستم مبتنی بر بستر كد باز (اوپن سورس) بوده و تلفن شما را به یك مرورگر وب، كنسول بازی و دستیار شخصی توانمند بدل می‌كند.

آندروید از محیطی ساده و جذاب برای مرتب‌كردن و مدیریت برنامه‌های كاربردی استفاده می‌كند. در واقع داشتن یك تلفن آندرویدی مانند این است كه لپ‌تاپی كوچك در جیب خود داشته باشید. تلفن آندرویدی شما همواره قابلیت ارتقا خواهد داشت. برخلاف سایر سیستم‌های بسته كه ارتقای آنها منحصر به یك شركت بستگی دارد، آندروید یك بستر باز است به این معنی كه گوگل و شركای آن دائما در حال بهبود و ارتقای سیستم هستند.

آندروید در حالت پیش‌فرض فایل‌های mp3، aac، ogg، amr، midi، mpeg4، wav، bmp، gif، png و jpg را پشتیبانی می‌كند. این سیستم عامل Adobe Flash را نیز پخش می‌كند و می‌تواند فایل‌های GIF متحرك را با حركت پخش كند. برای پخش فایل‌های جریان‌دار مانند صوت و ویدئو نیز می‌توانید از تگ‌ویدئو html5 و همچنین فناوری Adobe Flash Streaming استفاده كنید. در نسخه‌های جدید آندروید، موتور جاوااسكریپت مرورگر كروم، كه سرعت بسیار بالایی در اجرای كدهای جاوا اسكریپت دارد به مرورگر آندروید متصل شده است. (در ضمن مرورگر آندروید كدهای HTML5 را پشتیبانی می‌كند).

 

Windows Phone: سیستم‌عامل ویندوز فون توسط شركت مایكروسافت برای گوشی‌های هوشمند ساخته می‌شود. این سیستم‌عامل از یك صفحه‌كلید مجازی برای نوشتن متن استفاده می‌كند كه امكان ارسال خندانك‌ها را در متن فراهم كرده است. همچنین امكان بررسی املای درست كلمات و حدس زدن كلمات در حین نوشتن در این صفحه‌كلید وجود دارد. این سیستم عامل امكان اتصال یك صفحه‌كلید فیزیكی را هم به گوشی می‌دهد.

با استفاده از نرم‌افزار Zune for Windows Phone می‌توانید فایل‌های رسانه‌ای خود را بین رایانه و تلفن همراه خود انتقال دهید. برنامه‌ Zune قابلیت اجرای فایل‌های‌های WAV،MP3 WMA ،AMR ،AAC/MP4/M4A/M4B 3GP/3G2 ،WMV ،AVI ،MP4/M4V 3GP/3G2 و MOV را دارد. همچنین كدك‌های DivX و Xvid نیز در فایل‌های AVI در این برنامه قابل پخش است. علاوه بر اینها فرمت‌های عكس JPG/JPEG، PNG، GIF، TIF و BMP در ویندوز فون 7 پشتیبانی می‌شود.

ویندوز فون یك Office Hub دارد كه تمامی فایل‌های مرتبط با نرم‌افزارهای آفیس را مدیریت می‌كند. امكان ایجاد و ویرایش فایل‌های آفیس داخل گوشی، فایل‌های موجود در skyDrive و Office365 با این برنامه فراهم می‌شود.

 

سیستم‌عامل iOS اپل: سیستم عامل iOS از این لحاظ كه تنها برای استفاده توسط یك نوع تلفن خاص ساخته شده، منحصر به فرد است. در نتیجه، طراحان شركت اپل توانسته‌اند یك واسط كاربری ساده و در دسترس طراحی كنند. طراحی صفحه نمایش آن بسیار ساده و سازگار است، كه استفاده از آن را بسیار آسان می‌كند. این نوع تلفن همچنین تعداد بسیار كمی كلید دارد. كلیدهای موجود در جای متناسب قرار گرفته‌ است تا كاربران براحتی از آنها استفاده كنند. همه این موارد باعث شده تا یك تلفن زیبا و مبتكرانه پیش روی شما باشد. سیستم عامل iOS از این نظر كه از هیچ نوع صفحه كلید فیزیكی پشتیبانی نمی‌كند نیز متمایز از سایر تلفن‌های هوشمند است. این سیستم عامل تنها از صفحه كلید لمسی استفاده می‌كند.

 

سیستم عامل RIM: تمام گوشی‌های مجهز به BlackBerry 7OS آخرین نسخه عرضه شده این سیستم عامل از BlackBerry Balance پشتیبانی می‌كند كه به كاربران اجازه می‌دهد امور شخصی و تجاری خود را باهم در یك گوشی و بدون هیچ تداخلی انجام دهند. زمانی كه این سیستم به سرور شركت متصل می‌شود، Balance اطلاعات شخصی كاربران را از اطلاعات كاریشان جداسازی كرده و تلاش می‌كند بالاترین حد امنیتی را در حفظ اسناد كاری كاربرانش رعایت كند. برای مثال اطلاعات و اسنادی كه توسط برنامه‌های تجاری و مربوط به كسب و كار ایجاد شده ‌است، نمی‌تواند توسط برنامه‌های مربوط به امور شخصی مثل فیس‌بوك و نظایر آن مورد استفاده قرار گیرد.

سرویس فوق‌العاده مفید BlackBerry Protect می‌تواند در پشتیبان‌گیری از اطلاعات و مدیریت دستگاه‌های متفاوت بسیار راهگشا باشد. اگر گوشی BlackBerry دزدیده یا گم شود، با این سرویس قادر به ردیابی محل آن از راه دور خواهید بود، می‌توانید اطلاعات آن را پاك كنید، آن را قفل یا حتی صدای زنگ آن را كم یا زیاد كنید. همانند Balance این سرویس نیز برای كاربران BlackBerry 7OS كاملا رایگان است.

حیف است كه از آخرین نسخه كار با اسناد آفیس BlackBerry 7OS با نام Documents to Go چیزی نگوییم. این برنامه كه در سیستم‌‌های عامل‌ دیگر از جمله iOS و Android نیز وجود دارد، در بلك‌بری به صورت كاملا رایگان ارائه می‌شود و امكان خلق، ویرایش و مشاهده فایل‌های Word Powerpoint و Excel را به كاربرانش می‌دهد.

در آخر باید یك نكته را گوشزد كرد كه توجه داشته باشید برخی امكانات این تلفن‌های هوشمند در كشور ما چندان قابل استفاده نیست.

برای مثال یكی از امكاناتی كه این نوع تلفن در اختیار شما قرار می‌دهد به‌روز‌رسانی پروفایل در شبكه‌های اجتماعی یا وبگردی و دیدن سریع تیتر سایت‌های مختلف است كه این امكانات را نمی‌توان از جمله امكانات قابل دسترس دانست.

همچنین از نظر پشتیبانی رسمی نیز مشكلاتی وجود دارد. شما نمی‌توانید براحتی به نرم‌افزارهای اصلی این تلفن‌ها دسترسی پیدا كنید یا آنها را بخرید. همین مشكلات در زمینه سخت‌افزاری هم وجود دارد.

با همه اینها تصمیم با شماست، دقت كنید تا از خریدتان استفاده بیشتری ببرید.

منبع:jamejamonline.ir