سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

میوه و شیرینی را فریز نکنید



 

 

میوه و شیرینی انجماد

 


روش نگهداری مواد غذایی به طریق انجماد اساسا برای انواع گوشت مطرح بوده است و بعد از آن حبوبات و سبزی‌ها قرار می‌گیرند. اما متاسفانه امروزه بسیار دیده می‌شود که غذاهای مختلف دیگر مثل غذاهای اضافه، شیرینی‌ها یا حتی شیر را هم فریز می‌کنند. مساله اینجاست که از حالت انجماد خارج کردن این مواد بسیار مهم است زیرا انجام نادرست این کار می‌تواند بر کیفیت مواد غذایی تاثیر بگذارد...

 

 

در حالت انجماد کریستال‌های یخی به وجود می‌آید و اگر این کریستال‌های یخی به سرعت از حالت انجماد بیرون آمده و شکننده شوند، بافت ماده غذایی را به شدت تخریب می‌کنند. مثلا در مورد گوشت، اگر آن را زیر آب نگه داریم تا از حالت انجماد بیرون بیاید، بافت گوشت را تخریب کرده و همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از مواد مغذی که خارج شده و این ماده غذایی ارزش خود را از دست بدهد. از طرف دیگر، احتمال دارد آلودگی‌هایی که روی سطح ماده غذایی است به داخل ماده غذایی نفوذ کنند و در نتیجه سبب عفونی شدن قسمت‌های عمیق‌تر ماده غذایی شوند. این مطلب در مورد گوشت بود اما مسلم است در مورد غذاهای دیگر مثل شیرینی چون روغن و لبنیات دارند، می‌توانند تا حدود زیادی تحت تاثیر تخریب بافت ماده غذایی و اکسیداسیون قرار ‌گیرند و ممکن است چربی‌های آنها از حالت طبیعی خارج شود.

 

 

بهترین روش برای خارج کردن مواد غذایی به خصوص گوشت از حالت انجماد، قرار دادن ماده غذایی چند ساعت قبل از مصرف در یخچال است تا خروج از انجماد آهسته‌تر صورت گیرد. برخی خانم‌ها انواع میوه‌ها به ویژه میوه‌های تابستانی مثل توت‌فرنگی، گیلاس و آلبالو را هم فریز می‌کنند. طبیعتا چون بافت میوه‌ها ظریف است، فریز کردن به شدت بافت آنها را تخریب می‌کند و حتی اگر میوه شسته و فریز شده باشد، بعد از درآوردن از حالت انجماد تمام ارزش‌ غذایی خود را از دست می‌دهد. حداقل تخریب این است که میوه آب خود را به کل از دست داده و دیگر ویتامین C نخواهد داشت. به طور کلی توصیه می‌کنیم میوه، انواع شیرینی و لبنیات را فریز نکنید.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
‫تا می توانید غذاها را فریز نکنید و تازه بخرید و بخورید‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گوشت را بیش از 10 روز فریز نکنید



 

 

طبق تحقیقات جدید، فریزکردن طولانی مدت گوشت علاوه بر آنکه سبب از بین رفتن ویتامین های گوشت می شود، سبب بروز اختلال در کار معده و کبد می‌شود.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، قرار گرفتن گوشت به مدت بیش از 10 روز در فریز سبب از بین رفتن پروتئین گوشت و غیر بهداشتی شدن آن و نتیجتا سمی شدن غذا و بروز مشکلاتی برای معده می‌شود.

بر اساس این تحقیق، برای پیشگیری از بیماریهای معده که زمینه ساز اختلال در کار اعضای کلیدی بدن، کبد، کلیه و مغز، می‌شود باید همیشه از گوشت تازه سالم تغذیه کرد.

بیماری کبد به تنهایی می‌تواند منجر به بروز بیماری هپاتیت و اختلالات کبدی شود. این بیماریها در مراحل پیشرفته، سبب مرگ بیمار می‌شوند.

به گفته محققان پاکستانی، دلیل عمده بیماریهای معده، مصرف گوشت ناسالم و عدم پخت مناسب گوشت است.

طبق گزارش گوشت حیوانات بیمار، دارای ویتامین و پروتئین ناچیزی است و استفاده از آن، انسان را بیمار می‌کند.... / تحلیل : عصر ایران