سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مُد امسال، خاکستری و سرد است


خاکستری از رنگ‌هایی است که موسسه پنتون (سازمان جهانی رنگ) برای پاییز و زمستان امسال در نظر گرفته‌است، البته به عنوان رنگی ترکیبی که در کنار رنگ‌های آبی و بنفش تیره، قرمز متمایل به زرشکی و رنگ آجری که از رنگ‌های اصلی پاییزی هستند با قدرت تمام خود‌نمایی می‌کند!


مجله زندگی ایده آل: خاکستری از رنگ‌هایی است که موسسه پنتون (سازمان جهانی رنگ) برای پاییز و زمستان امسال در نظر گرفته‌است، البته به عنوان رنگی ترکیبی که در کنار رنگ‌های آبی و بنفش تیره، قرمز متمایل به زرشکی و رنگ آجری که از رنگ‌های اصلی این فصول هستند با قدرت تمام خود‌نمایی می‌کند! پیشنهادهای این شماره ما هم نگاهی است به ترکیب خاکستری با همین رنگ‌ها؛ ترکیب‌هایی که به شما اجازه می‌دهد به سبک خودتان لباس بپوشید.

خاکستری کمی هم آبی!

ترکیب خاکستری با آبی‌تیره از آن ترکیب‌هایی است که همیشه جواب می‌دهد. اما حتما شما هم با ما هم‌عقیده‌اید که اعتبار این ترکیب وقتی پیشنهاد موسسه پنتون باشد چند برابر می‌شود!



- برای متفاوت بودن قاعده نخ‌نمای کیف و کفش یک رنگ را از ذهن‌تان پاک کنید. حالا مثل نمونه پیشنهادی ما می‌توانید رنگ خاکستری را به کیف‌تان اختصاص بدهید و رنگ آبی‌تیره را به کفش‌تان!

- اگر خاکستری را به عنوان رنگ غالب ظاهرتان انتخاب می‌کنید حتما به اکسسوریس آبی( دستبند، گوشواره، کمربند و...) البته از نوع تیره‌اش فکر کنید.


زرشکی را دست کم نگیرید

یک تونیک بلند خاکستری و یک شلوار جین راسته البته از نوع تیره‌اش می‌تواند به سادگی شما را با قوانین رنگ دنیای طراحی و مد همراه کند  وبه خصوص وقتی که شما همسو با توصیه‌های پنتون، در پوشش‌تان جایی هم برای رنگ زرشکی در نظر می‌گیرید!



- برای آنکه به سردی رنگ خاکستری غلبه کنید می‌توانید بسته به مدل تونیک‌تان به دستمال گردن، شال یا یک گردنبند مثل نمونه پیشنهادی ما فکر کنید!

- انتخاب یک کیف زرشکی با دسته‌های کوتاه مطابق با طراحی‌های دنیای مدنشان می‌دهد شما قواعد به‌روز پوشیدن را بلدید.

- کفش شما هم مثل نمونه پیشنهادی ما می‌تواند ترکیبی از رنگ‌های طوسی و زرشکی باشد.


خاکستری به سبک خودتان!

آجری از نوع کدرش یکی دیگر از پیشنهادهای پنتون برای پاییز امسال است. این هم پیشنهاد ما برای اینکه برای خودتان یک ترکیب متفاوت از این رنگ بسازید:



- به ترکیب یک شومیز آجری با دامن راسته خاکستری فکر کنید. برای متفاوت‌تر شدن کت سفید را هم فراموش نکنید.

- اما در این ترکیب اتفاق اصلی وقتی رخ می‌دهد که شما برای کیف و کفش و اکسسوریس انتخابی‌تان به رنگ قهوه‌ای و طلایی فکر کنید!


خاکستری، سرمه‌ای و کمی هم صورتی!

حتی برای یک مهمانی کاملا رسمی هم می‌توانید به ترکیب رنگ خاکستری و سرمه‌ای فکر کنید!



- پیشنهاد ما به شما یک پیراهن ساده سرمه‌ای است و ترکیب آن با یک کت پاییزه خاکستری البته از نوع تیره!

- برای اینکه خوش‌پوشی‌تان را به رخ بکشید به رنگ صورتی چرک هم فکر کنید. پیشنهاد ما به شما در این ترکیب کفشی است دقیقا به همین رنگ.

- بهتر است به جای فکر کردن به زیورآلات طلایی یا سفید درست مثل نمونه پیشنهادی مابه زیورآلاتی با ته مایه صورتی فکر کنید مثلا به زیورآلاتی طراحی شده با سنگ کوارتز و ترمالین صورتی!


ویدیو مرتبط :
رطوبت ساز الکترونیکی (بخار سرد مه سرد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرد مزاجی زنان، داره مُد میشه!


زنان زیادی در جهان در هر سن و سال و نژادی از سردمزاجی رنج می‌برند؛ درمانگران شیوه‌های طبیعی برای درمان سردمزاجی پیش از هر چیز تغییر و اصلاح شیوه زندگی را پیشنهاد می‌كنند در نهایت دست به دامن انواع گیاهان دارویی یا داروهای با منشا گیاهی می‌شوند.

مجله زندگی ایده آل: زنان زیادی در جهان در هر سن و سال و نژادی از سردمزاجی رنج می‌برند؛ اختلالی كه بروز آن در بدن به دلایل مختلف از قبیل اختلال‌های هورمونی، ابتلا به بیماری، استرس، اضطراب و مشكلات زندگی  بروز می‌كند و معمولا درمان‌هایی كه از سوی پزشكان، روان‌شناسان و درمانگران برای آن توصیه می‌شود درمان‌های غیردارویی و غیرشیمیایی است. درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان در كشورهای مختلف برای درمان سردمزاجی پیش از هر چیز تغییر و اصلاح شیوه زندگی و سبك زندگی را پیشنهاد می‌كنند و بعد از آن به سراغ شیوه‌های طبیعی مهار استرس و اضطراب و كنترل تنش‌های ناشی از زندگی می‌روند و برای تقویت توان جنسی و درمان ناتوانی جنسی مراجعان‌شان در نهایت دست به دامن انواع گیاهان دارویی یا داروهای با منشا گیاهی می‌شوند.

در هفته 5 گرم سنجد بخورید

یكی از گیاهان دارویی كه می‌تواند به پیشگیری و درمان یكی از رایج‌ترین اختلالات زندگی زناشویی غلبه كند، سنجد است. در منابع مختلفی از طب سنتی به این نكته اشاره شده كه مصرف دمنوش تهیه شده از سنجد یا جوشانده سنجد در درمان برخی از اختلال‌های جنسی به ویژه در زنان موثر است. اثرگذاری سنجد بر درمان اختلال جنسی زنان و حتی اضطرابی كه آنها ممكن است حین رابطه زناشویی تجربه كنند تا حدی است كه تحقیقات زیادی در این باره انجام شده و تاثیر  گل گیاه سنجد و میوه آن و میزان اثرگذاری سنجد را بررسی كرده‌اند و كپسول‌هایی به صورت صنعتی در داروخانه‌های برخی از كشورهای اروپایی به مردم عرضه می‌شود. از طرفی فراموش نكنید كه از نگاه درمانگران مكتب آیورودا بوییدن اسانس به دست آمده از گل سنجد نیز می‌تواند به بهبود و درمان ناتوانایی جنسی كمك كند البته این درمانگران بوییدن اسانس گل سنجد را اصلا به مردان توصیه نمی‌كنند چرا كه موجب كاهش توانایی جسمی آنها می‌شود. از سوی دیگر نوشیدن یك تا 2 فنجان دمنوشی كه از جوشانده برگ یا میوه سنجد تهیه شده باشد  برای درمان این اختلال بی‌اثر نیست اما اگر می‌خواهید نتیجه درمانی موفقی از این تجربه بگیرید حتما با یك متخصص طب سنتی مشورت كنید.



كاهش اضطراب با ریوند چینی

زن‌های جوان زیادی وجود دارند كه بعد از ازدواج به دلیل تجربه  درد حین زناشویی به مرور دچار ترس‌ها و استرس‌هایی می‌شوند كه این حالت‌های روحی- روانی مشكلاتی را برای آنها فراهم می‌كند و روابط زناشویی زن و شوهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مشكلاتی كه ممكن است در صورت عدم درمان در كوتاه مدت موجب بروز مشكلات و اختلاف‌هایی میان زن و شوهر شود. گیاه و ریشه ریوند چینی  و نوشیدن دمنوش تهیه شده از آن تاثیر زیادی در كاهش درد به ویژه دردهایی دارد كه ممكن است زنان در ناحیه لگن تجربه كنند. البته نباید فراموش كرد زنانی كه به تازگی فرزند آنها متولد شده و مراحل شیردهی به نوزاد را تجربه می‌كنند نباید از این گیاه یا مشتقات آن استفاده كنند.

این گیاهان را به رژیم‌تان اضافه كنید

در برخی از متون طب سنتی اشاره شده كه گنجاندن برخی از گیاهان و سبزیجاتی كه جنبه درمانی دارند در رژیم غذایی می‌تواند تاثیر زیادی بر درمان ناتوانایی جنسی و ضعف‌های جسمانی در زوج‌ها به ویژه زنان داشته باشد. از این رو توصیه شده در بیشتر وعده‌های برنامه و رژیم غذایی هفتگی خود از چغندر، شاهی، فلفل سبز، پیاز، ترب، كشمش و تمشك استفاده كنید. نوشیدن شیره نارگیل و آب انگور نیز از جمله خوراكی‌هایی است كه می‌تواند به تقویت توانایی جسمی زنان كمك كند. عسل طبیعی و خالص را حتما به وعده صبحانه خود اضافه كنید و فراموش نكنید كه خوردن حب‌هایی كه از تركیب خرما، گردو و دارچین تهیه شده در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد. برای تهیه این حب به 6خرما و 3 مغز گردو و كمی دارچین احتیاج دارید. هسته خرما را جدا كرده و مغز گردو و خرما را بكوبید تا نرم شود. دارچین را به آن اضافه كنید و حب‌هایی تهیه كنید و هر روز 4 تا 5 حب بخورید. این حب‌ها را روزانه تهیه و مصرف كنید.

سبك زندگی‌تان را عوض كنید

در برخی از نسخه‌هایی كه در كتاب‌های بوعلی سینا موجود است از كاهش میل جنسی به عنوان یك بیماری نام برده شده كه رابطه نزدیكی با نوع رژیم غذایی هر فرد دارد. در حقیقت بوعلی سینا مصرف بیش از اندازه از غذا و خوراكی‌ها یا انتخاب مواد غذایی نامناسب را عاملی موثر در كاهش میل جنسی می‌داند. بوعلی‌سینا حتی سبك زندگی افراد ، چگونگی حمام كردن، زمان بیدار شدن و به خواب رفتن را در ابتلا به ناتوانی و كاهش میل جنسی بسیار موثر می‌داند، از این رو توصیه شده افرادی كه با كاهش میل جنسی رو به رو شده‌اند در برنامه غذایی خود از نخود، لوبیا، تخم خربزه، كنجد، پیاز، هویج، ماهی ازون برون، خاویار، عسل، زعفران، انگور شیرین، گوشت گوسفند، شلغم، كلم، حلیم گندم، كنگر، نعناع، شنبلیله و مارچوبه استفاده كنند و به فراخور خوراكی‌ای كه برای وعده غذای‌شان آماده می‌كنند از این گیاهان و سبزیجات دارویی به عنوان ماده اولیه یا چاشنی استفاده كنند.

گل‌سرخ درمانی كنید

گل سرخ یكی دیگر از گیاهانی است كه مصرف خوراكی و موضعی آن به درمان ناتوانی یا كم‌توانی جنسی كمك می‌كند. در بسیاری از متون طب سنتی اشاره شده كه مصرف روزانه عصاره به دست آمده از گل سرخ می‌تواند تاثیر مثبتی بر توانایی جسمی و بهبود توانایی جسمی مردان و زنان داشته باشد. این عصاره امروزه به صورت صنعتی نیز تهیه می‌شود و آن را در داروخانه‌ها و عطاری‌ها به راحتی می‌توان تهیه كرد. استفاده موضعی از روغن گل سرخ نیز در ناحیه شكم می‌تواند تاثیرگذاری مناسب بر درمان ناتوانی جنسی و افزایش توانایی بدن در مردان و زنان داشته باشد. علاوه بر این مصرف گل سرخ به صورت خوراكی به بهبود عملكرد دستگاه گوارش و افزایش آرامش و كنترل تپش قلب نیز كمك می‌كند.



جنسینگ؛ گیاه باروری و زایش

باوری در میان مردم مشرق زمین وجود دارد كه خوردن جنسینگ كه ریشه یك گیاه چندین ساله چینی است می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش قوای جنسی آنها داشته باشد و كم‌توانی جنسی و جسمی را در مردان و زنان درمان كند. به همین دلیل است كه در آشپزخانه تمامی خانواده‌های چینی ریشه گیاه جنسینگ پیدا می‌شود. در حقیقت چینی‌ها این گیاه را در برنامه‌غذایی اعضای خانواده می‌گذارند و به این ترتیب با كمك خواص معجزه‌آسای این گیاه ابتلا به ناتوانی و كم‌توانی جنسی و جسمی را در اعضای خانواده خود كنترل کرده و از ابتلا به آن پیشگیری می‌كنند.

به هر داروی گیاهی اعتماد نكنید

امروزه به هر عطاری یا فروشگاه عرضه محصولات یا مكمل‌های با منشاء طبیعی و گیاهی بروید انواع و اقسام محصولاتی را می‌بینید كه برای درمان مشكلات و اختلال‌های جنسی و زناشویی وجود دارد و فروشندگان مصرف آنها را برای درمان و برطرف كردن این مشكلات موثر می‌دانند اما نكته مهم آن است كه بخش زیادی از این قرص‌ها یا كپسول‌ها هنوز به تایید مراكز علمی معتبر جهانی نرسیده است، اگر چه اثرگذاری آنها در تحقیقات و پژوهش‌های مختلف مثبت ارزیابی شده است بنابراین باید در انتخاب مكمل‌ها و داروهای گیاهی در هر زمینه‌ای به ویژه برای درمان اختلال‌ها و بیماری‌های جنسی دقت كرد و صرفا دارو یا گیاهی را به این واسطه كه طبیعی است و عوارضی به همراه ندارد سرخود و بدون دستور متخصص طب سنتی مصرف نكرد. حتی گیاهان و داروهایی كه ما به شما توصیه می‌كنیم باید با مشاوره متخصص طب سنتی برای‌تان تجویز شود چرا كه طبع افراد با هم متفاوت است و ممكن است یك گیاه اثر درمانی متفاوتی روی 2 شخص مختلف داشته باشد.