سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مُدهای داغ در فصل سرد



 

 

مد

 

 


خوش‌لباسی به شرط سلامت


زمستان هم مثل هر فصل دیگری، مدهای خاص خودش را دارد. سرما دلیل نمی‌شود که در لباس‌های پشمی بخزیم یا برعکس، برای تبعیت از مد، خودمان را سرما بدهیم...

 


برای آنکه در این فصل، در هر درجه حرارتی آراسته و زیبا باشید و البته سرما هم نخورید کافی است به این 4 توصیه عمل کنید.

 

برای بالاتنه‌تان لباس مناسبی انتخاب کنید

 

مدهای داغ در فصل سرد

 

 

بالاتنه اعضای حساسی دارد که لازم است در برابر سرما به خوبی پوشانده شوند. لباس‌هایی انتخاب کنید که دوخت خوبی داشته باشند و جنس آنها هم خوب باشد تا در عین حال که شما را گرم نگه می‌دارند، زیاد به اندازه دور کمرتان اضافه‌ نکنند. بهترین کار، این است که یک بلوز آستین‌بلند مچ‌دار گرم بپوشید. در صورتی که سر آستین شما مچ‌دار نباشد و بدتر از آن، گشاد باشد؛ باد و سرما به راحتی تا بازوان شما نفوذ می‌کند و خیلی سریع احساس سرما می‌کنید. روی این لباس می‌توانید یک پالتو، پلیوور یا کاپشن گرم بپوشید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، جنس روپوش شماست. ترجیحا انواعی را انتخاب کنید که هم گرم باشند، هم شما را خیلی چاق و بزرگ نشان ندهند. یک پالتوی پشمی یا کشمیری هم بسیار شیک است، هم شما را درشت نمی‌کند؛ البته نوع دوخت در این میان اهمیت زیادی دارد. پالتو، کاپشن یا پلوور شما باید به اندازه‌ای بلند باشد که به خوبی پهلوهای شما را بپوشاند. این روزها کاپشن‌های کوتاه، تقریبا مد روز است و انواع آن را می‌توانید در فروشگاه‌ها بیابید اما مشکل اینجاست که اگر این نوع کاپشن‌ها را خریداری کردید باید زیر آن لباسی ضخیم و گرم بپوشید تا پهلوهایتان از سرما در امان باشند.

 

 

پاها هم سرما می‌خورند!

 

 

مدهای داغ در فصل سرد

 

 

برخی افراد همان شلواری را در زمستان می‌‌پوشند که در پاییز و تابستان پوشیده‌اند؛ غافل از اینکه پاها هم مانند سر و سینه و کلیه‌ها ممکن است سرما بخورند. برای زمستان بهتر است شلوار جین ضخیم و چسبناکی به پا کنید. شلوار بهتر است ترجیحا دولایه باشد؛ یعنی لایه داخلی از پنبه و اصطلاحا پشت پنبه‌ای باشد. اگر اهل پوشیدن دامن هستید، حتما یک جوراب شلواری چسبناک و ضخیم پا کنید. هر چه دامن شما بلندتر باشد، سرما را کمتر حس خواهید کرد. نکته دیگر، درباره جوراب‌هاست. جوراب‌های کتانی ضخیم یا جوراب‌های حوله‌ای انتخاب‌های خوبی هستند که پا و سرانگشتان شما را مخصوصا در برف گرم نگه می‌دارند.

 

 

از سر و صورت‌تان غافل نشوید

 

 

مدهای داغ در فصل سرد

 


سر جزو اندام‌هایی است كه حتما باید در فصل سرد آن را کاملا پوشاند. انتخاب یک کلاه و شال‌گردن فکر بسیار خوبی است. اگر هوا خیلی سرد نیست الزامی به گذاشتن کلاه نیست اما اگر فکر می‌کنید باد پیشانی شما را اذیت می‌کند و احساس سردرد می‌کنید، حتما کلاه به سر بگذارید.

 


کلاه و شال‌گردن شما می‌تواند ساده یا گل‌دار، راه‌راه یا رنگی باشد. نکته مهم این است که از جنس گرمی باشد که بتوانید با آن جلوی دهان و بینی خود را خوب بپوشانید. نکته‌ای که باید مدنظر قرار دهید این است که برخی کلاه‌ها و شال‌گردن‌های پشمی می‌توانند ایجاد حساسیت پوستی کنند یا پرز آنها مدام سبب خارش صورت شما شود. در انتخاب جنس کلاه و شال‌گردن‌ دقت کنید و انواعی را انتخاب کنید که با پوست صورت‌تان سازگار باشد.

 

 

به فکر سرانگشتان‌تان باشید

 

 

مدهای داغ در فصل سرد

 

پوست دست به سرما بسیار حساس است و باد سرد به راحتی می‌تواند سبب خشکی و قرمزی آن شود. بهترین پوشش برای حفظ آنها از سرما دستکش است. وقتی هوا خیلی سرد نیست می‌توانید دستکش‌های بدون انگشت را انتخاب کنید تا دستانتان آزادتر باشد. این دستکش‌ها می‌تواند از جنس بافتنی، موهر یا حتی چرم باشند ولی توصیه می‌شود رنگ تیره انتخاب کنید تا دیر به دیر کثیف شود. اگر هوا سرد باشد ترجیحا بهتر است دستکش‌های انگشت‌دار از جنس چرم بخرید. بیشتر افراد دستکش‌های بافتنی به دست می‌کنند اما مشکل این جنس دستکش‌ها با وجود آنکه خوب گرم می‌کنند این است که سریع مرطوب می‌شوند و حرارت و گرمای خود را از دست می‌دهند. می‌توانید از دستکش‌های چرمی استفاده کنید که داخل آن لایه‌ای پنبه‌ای یا ابریشمی داشته باشد و دستان شما را گرم نگاه دارد و در عین حال آب به داخل آن نفوذ نکند. نکته دیگری که حین انتخاب دستکش باید به آن توجه کنید اندازه دستکش است. اکثر افراد فکر می‌کنند باید بلندی انگشتان را در نظر بگیرند؛ در حالی که نکته مهم در انتخاب سایز دستکش پهنای دست است.


منبع :salamat.ir


ویدیو مرتبط :
داغ داغ داغ: تریلر فصل دوم سریال دردویل رسما منتشر شد!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بحث داغ حجاب در فصل سرد



اخبار,اخباراجتماعی,امر به معروف و نهی از منکر

 

 اخبار اجتماعی  -  بحث داغ حجاب در فصل سرد

 طرح‌هایی که در سال‌های اخیر در حوزه عفاف و حجاب اجرا شده است، اغلب همزمان با آغاز فصل گرما کلید خورده اند. با وجود اینکه امسال ایرانیان بهاری را تجربه کردند که اولین بهار دولت یازدهم به ریاست رئیس‌جمهوری بود که عنوان می‌کند «به نظر من اگر زنی یا مردی حجاب رسمی مد نظر ما را رعایت نکند، مورد مؤاخذه قرار نمی‌گیرد»

 از طرف دیگر مسئولان اجرایی مصرانه می‌گویند برخورد سلبی در حوزه عفاف و حجاب نتیجه مطلوبی نمی‌دهد و در این زمینه باید رویکردهای اجتماعی و فرهنگی داشت، علاوه بر اینکه طرح‌های مختلفی در این رابطه در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و در مواردی تصویب شد،

 

نمایندگان مجلس حتی وزیر کشور را به مجلس فراخواندند و به دلیل سهل‌انگاری در امر برخورد با «بدحجابی» به او کارت زرد دادند. اگر تا پیش از این فقط بهار و تابستان شاهد اوج‌گیری اظهارنظر‌ها درباره پوشش زنان ایرانی بودیم، امسال این موضوع در تمامی ماه‌های سال مورد توجه بوده و در بسیاری از روز‌ها چنین اظهارنظرهایی در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته است. روز گذشته نیز همزمان یک مقام ارشد پلیس، یک مقام بلندپایه اجرایی به این موضوع واکنش نشان دادند.


 اولتیماتوم به هنجارشکنان
فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در برابر متخلفان و هنجارشکنان در جامعه کوتاه نخواهد آمد، گفت: نیروی انتظامی با کسانی که به شکل صریح و علنی هنجارهای اسلامی و الهی را در جامعه نقض می‌کنند، برخورد قاطع خواهد داشت. اسماعیل احمدی‌مقدم امر به معروف و نهی از منکر را استمرار حرکت کربلایی و عاشورایی دانست و از نیروی انتظامی به عنوان پرچمدار اصلی این حرکت یاد کرد و افزود: نیروی انتظامی وظیفه اصلی دفاع از ارزش‌های اسلامی و استمرار حرکت عاشورایی که همان مبارزه با انحرافات و کجروی‌هاست را برعهده دارد.

 

او با بیان اینکه نیروی انتظامی امربه معروف و نهی از منکر را جزو وظایف ذاتی خود می‌داند تصریح کرد: نیروی انتظامی در ابتدا با تذکر لسانی و برخوردهای رحیمانه معروفات را در جامعه ترویج و با منکرات برخورد می‌کند. این مقام ارشد پلیس با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در برابر متخلفان و هنجارشکنان در جامعه کوتاه نخواهد آمد، گفت: نیروی انتظامی با کسانی که به شکل صریح و علنی هنجارهای اسلامی و الهی را در جامعه نقض می‌کنند برخورد قاطع خواهد داشت.

 

احمدی‌مقدم با تاکید بر اینکه حافظان و مجریان قانون در ابتدا باید خود عاملان به آن باشند، اظهارکرد: به‌طور قطع مجریان و تلاش‌گران عرصه نظم و امنیت قانون باید خود مبرای از هرگونه تخلف و بی‌قانونی باشند در غیر این‌صورت نباید انتظار اصلاح جامعه را داشته باشیم. او افراط و تفریط در اجرای قوانین توسط ماموران انتظامی را موجب تضعیف و بی‌ارزش شدن قانون دانست و تصریح کرد: ماموران انتظامی باید در اجرای قوانین از افراط و تفریط به دور باشند چراکه هر دو این رفتارها آفت است. احمدی‌مقدم نظام اسلامی را نماد مهربانی و عطوفت دانست و گفت: اگر حاکمان و متولیان امر امنیت و نظم در نظام اسلامی خود دچار انحراف باشند به‌طور قطع آسیب‎های فراوانی به قاطعیت نظام وارد خواهد شد.

 

او با بیان اینکه نیروی انتظامی برخورد با فساد و ارتقای سلامت و نظم در جامعه را وظیفه اصلی خود می‌داند، گفت: این مهم با کار، تلاش و جدیت محقق خواهد شد.  فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اجرای طرح مدرن‌سازی ساختارها و امکانات نیروی انتظامی ابراز کرد: این طرح زمانی موفق و اثر بخش خواهد بودکه در کنار آن مردم‌داری و مردم‎یاری در نیروی انتظامی الگو و همه چیز برای امنیت و رفاه مردم باشد.

 

او با بیان اینکه ابزار قدرت باید بجا و به‌موقع استفاده شود، استفاده از ظرفیت‎های اجتماعی در مدیریت شرایط بحرانی را بسیار مهم و نقش آفرین دانست وگفت: اگر ظرفیت‌های اجتماعی در مسئله ایجاد امنیت به معنای واقعی کلمه محقق و وارد میدان نشود ابزار قدرت کارایی خود را از دست خواهد داد. احمدی‌مقدم بااشاره به اینکه استفاده بی‎جا از ابزار قدرت جواب عکس خواهد داشت، اظهارکرد: چرا زمانی که می‎توان از ظرفیت‎های اجتماعی در ایجاد امنیت بهره‌برداری کرد به زور و قدرت متوسل بشویم؟ درحالی که باید این ظرفیت‌ها را فعال کنیم.


 با محدودیت نمی‌توان به هدف رسید
همزمان معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره طرح آمران به معروف گفت: با محدودیت و ممنوعیت و انجام اقدامات سلبی نمی‌توان به هدف رسید. شهیندخت مولاوردی با بیان مطالب بالا اظهارکرد: به منظور ترویج فرهنگ حجاب، راهکارهایی از جنس فرهنگ لازم است چرا که این موضوع پدیده‌ای فرهنگی بوده و راهکارهای امنیتی و نظامی راهگشا نیست.

 

اوبا اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: براساس حکم جدید مقام معظم رهبری به اعضای جدید شورای انقلاب فرهنگی لازم است آسیب‌شناسی در زمینه‌های فرهنگی صورت گیرد. معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تعامل معاونت امور زنان و خانواده با مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روز گذشته با اعضای فراکسیون زنان در ادامه نشست‌های دوره‌ای با آنان جلساتی داشتیم و با توجه به حجم مطالبات و مباحث موجود، قرار شد این جلسه هفته آینده ادامه پیدا کند و در حوزه برنامه‌های زنان و خانواده تعامل بیشتری داشته باشیم و بتوانیم از فرصت باقیمانده برای ارائه لایحه بودجه و همچنین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به اشتراکاتی دست یابیم.

 

ایسنا نوشت؛ مولاوردی در پاسخ به این پرسش که با توجه به وجود اختلاف دیدگاه معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری با فراکسیون زنان مجلس در زمینه حوزه زنان و خانواده، چه اقداماتی برای رسیدن به اشتراکات انجام داده‌اید، گفت: هرچقدر گفت‌وگوها و تعاملات بین این دو حوزه بیشتر باشد به رفع سوءتفاهم‌ها و رسیدن به اشتراک دیدگاه کمک می‌کند و این موضوع در تسریع برای دستیابی به اهداف مشترک می‌تواند موثر باشد.


 ممانعت از خروج «بد‌حجاب‌ها» کذب است
روز گذشته همچنین رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: افرادی که می‌خواهند از کشور خارج شوند درصورتی که برابر قانون بدحجاب تشخیص داده شوند، پلیس به آنها تذکر می‌دهد و اینکه می‌گویند پلیس از خروج افراد بدحجاب جلوگیری می‌کند، صحت ندارد. آنا نوشت؛ حسن مهری افزود: پلیس فرودگاه تمام تلاش خود را می‌کند که با افراد بدحجاب برخورد لسانی شود تا با رعایت قوانین، هم مشکلی در فرودگاه‌ها ایجاد نشود و هم آنها بتوانند ضمن احترام به پروازشان برسند.


 اخباراجتماعی  - آرمان