سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

موهایتان موخوره دارد؟



 

 

 

درمان موخوره,موخوره

 

موخوره نشانه آسیب و صدمه به ساقه‌ مو می‌باشد. به دنبال آسیب به ساقه مو یك شكاف طولی درانتهای آن ایجاد شده که باعث دو و یا چند شاخه شدن انتهای مو و گاهی همه طول مو می گردد..

 

این وضعیت در نهایت موجب شكنندگی و گره خوردن موها می‌ شود. موهای آسیب‌دیده ممکن است حالت وز پیدا کرده و به علت نازك شدن نوك موها رنگ آنها روشن‌تر بنظر آید.

موخوره عبارت است از تخریب و دو یا چند شاخه شدن انتهای مو و گاهی اوقات همه طول مو.

 

علل موخوره عبارتند از:

 

صدمات فیزیكی وارده به ساقه مو مثل شانه و برس زدن زیاد (که مهمترین علت ایجاد آسیب مکانیکی به موها است)، سشوار بیش از حد، مش و فركردن مکرر، شانه كردن موهای خیس، بیگودی پیچیدن، فر دادن، گلت كردن و اتوی مو و آسیب های شیمیایی به مو مانند رنگ كردن و حالت دادن به مو، شستشوی زیاد سر با صابون های قلیایی و یا شامپوی نامناسب. به همین دلیل موخوره عمدتاً در موهای بلند و خشك (كه حساس ترو شکننده تر هستند) مشاهده می گردد.

 

گاهی رنگ این موها هم تغییر می کند. هنوز درمانی برای موخوره پیدا نشده و کوتاه کردن موها از قسمت بالای موخوره تنها راه از بین بردن این پدیده است. برای جلوگیری از بروز موخوره رعایت موارد فوق توصیه می شوند:

 

بهتر است که درازای موها پائین‌تر از گودی کمر نباشد و انتهای موها بطور مرتب كوتاه شود، استفاده از روغن زیتون یا روغن بادام شیرین بلافاصله پس از حمام روی انتهای موها و استفاده از ترکیبات ملایم و غیرمحرک در شستشوی موها نیز مفید هستند. حفظ رطوبت موها از موارد دیگری است که توصیه می گردد.

منبع:سیمرغ



ویدیو مرتبط :
دستگاه موخوره گیر پرومکس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موهایتان را هنگام شستشو زیاد ماساژ ندهید



رئیس مرکز تحقیقات پوست و سالک اظهار کرد: همان گونه که نظافت موها نقش اساسی در سلامت جسمی و روحی هر فرد دارد و بی‌توجهی به آن باعث بروز بیماری‌هایی چون عفونت‌ها و انگل و حتی بیماری‌های روحی می‌شود، حساسیت زیاد نسبت به موها و شست وشو یا ماساژ بیش از حد موها نیز توصیه نمی‌شود.

 

دکتر محمدعلی نیلفروش زاده در گفت وگو با ایسنا واحد علوم پزشکی ایران، هدف اصلی از شستن موها را برطرف ساختن آلودگی‌های آن برشمرد و افزود: دفعات شست وشوی سر به عواملی چون میزان چربی پوست، نوع شغل و فعالیت استفاده از مواد آرایشی و یا وجود بیماری‌های خاص پوستی بستگی دارد بنابراین باید تعیین دفعات شست و شوی موها در هر فرد توسط خود او مشخص شود.

 

ماساژ

 

وی تصریح کرد: شست و شوی مکرر موها باعث ریزش دائمی مو نمی‌شود اما توجه به این نکته ضروری است که هنگام شستن موها نباید بیش از حد آن را ماساژ داد؛ چرا که این امر موجب آسیب دیدگی ساقه مو شده و می‌تواند منجر به شکسته شدن موها شود البته نباید این مسئله را با ریزش واقعی موها که از ریشه صورت می‌گیرد، اشتباه گرفت.

 

دکتر نیلفروش زاده افزود: کف کردن شامپو نیز باید به حدی باشد که موهای کف سر را تمیز کند و در حد معمول آن کافی است و تفکر این که کف بیشتر شامپو موجب تمیزی بیشتر موها می‌شود اشتباه بوده و فقط نوعی تاثیر روحی دارد بنابراین با شست و شوی به اندازه و به موقع موها می‌توان از بسیاری مشکلات مانند بیماری‌ها و حتی ریزش موها جلوگیری کرد.