سبک زندگی
2 دقیقه پیش | شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداریبچه ها به سرعت بزرگ میشوند، زودتر از چیزی که فکرش را میکنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ... |
2 دقیقه پیش | فیلم: تزیین اتاق کودک با گلهای مقواییهمین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ... |
موفق ترین بازی سازهای سال 2015
در سال ۲۰۱۵ چه اشخاص و شرکتهایی بیشترین تاثیر را در صنعت بازیسازی داشتند. هر سال بازیهای ویدیویی جدیدی عرضه میشوند تا ما گیمرها ساعاتی با آنها سرگرم شویم یا نقاط ضعف و قوت آنها را بررسی کنیم.
سال ۲۰۱۵ هم یکی از سالهایی بود که بازیهای بزرگی در آن عرضه شدند و در نتیجه گیمرها اوقات خوشی را تجربه کردند. آثاری مثل ویچر 3 که مرزهای گرافیکی و در حالت کلی بازیهای نقشآفرینی را وارد مرحله جدیدی کرد.
فالاوت 4 که بار دیگر لذت چشیدن طعم یک دنیای آخرالزمانی را به گیمرها تقدیم کرد. بازیهای ورزشی مثل FIFA 16، PES 2016 یا NBA 2K16 که قشر گیمرهای ورزش دوست را خوشحال کردند و همچنین بازیهای مستقلی مثل Rocket League که با بودجهای اندک و فقط به پشتوانه کار تیمی اعضای استودیو سایانیکس توانست در مراسم بهترین بازیهای سال جوایز را یکی پس از دیگر از آن خود کند.
البته سال ۲۰۱۵ صحنه موفقیتهای دیگری نیز بود. کیفیت بالای کنسول پلیاستیشن 4 و فروش بالای آن و تلاشهای مایکروسافت با عرضه امکانات جالب برای کنسول ایکسباکس وان باعث شد تا طرفداران هر دو کنسول سال خوبی را سپری کنند.
با تمام این تفاسیر، شاید اگر زحمات اشخاص یا شرکتهای مرتبط با بازیسازی نبود، هیچ یک از اتفاقات مذکور در سال ۲۰۱۵ رخ نمیداد. در این مقاله تاثیرگذارترین اشخاص و شرکتهای صنعت بازیسازی را در سال ۲۰۱۵ مرور خواهیم کرد.
بدون شک میتوان بازی Crossy Road را یکی از موفقترین آثار موبایل در سال ۲۰۱۵ دانست. شاید زمانی که مت هال و اندی سام در حال ایدهپردازی برای ساخت یک بازی ساده موبایل بودند، هرگز فکر نمیکردند که این اثر تا پایان سال ۱۰ میلیون دلار سود برای آنها در پی خواهد داشت.
این دو دوست استرالیایی به همراه بِن واترهال، طراح گرافیکی بازی، تنها در طی ۲ ماه پس از عرضه بازی Crossy Road توانستند یک میلیون دلار از تبلیغات درون بازی کسب درآمد کنند و در آن زمان طی مصاحبهای اعلام کردند که «از این مبلغ کاملا راضی هستند و انتظار آن را پیش از این نداشتند.» ولی پس از گذشت شش ماه از آن تاریخ، بازی رایگان Crossy Road در حدود ۴۰ میلیون بار دانلود رسمی داشت و توانست ۱۰ میلیون دلار سود عاید سازندگانش کند.
در حالی که دیگر کمکم میزان عایدی این بازی رو به افول است، ولی شاید کمتر کسی در ابتدای سال انتظار داشت که یک بازی موبایل بسیار ساده بتواند چنین سودی در طی یک سال کسب کند. همچنین یکی دیگر از دلایل ارزشمند بودن این بازی، کاملا رایگان بودن آن است و سازندگان هرگز گیمر را مجبور نمیکنند تا برای تجربه آن پولی پرداخت کنند.
بلکه عمده درآمد استودیو هیپتسر ویل به دلیل تبلیغاتی است که درون بازی پخش میشوند و گیمرها به دلیل کیفیت بالای بازی، با کمال میل این ویدیوهای کوتاه چند ثانیهای یا تبلیغات متنی را تماشا میکنند.
Crossy Road همچنین درسی برای بازیهای بزرگ Free to Play است که علیرغم یدک کشیدن نام «رایگان»، مبلغی حتی بیشتر از یک بازی کامل را از گیمرها دریافت میکنند.
همواره استفاده از خلاقیت در ساخت بازیهای ویدیویی نتیجه مثبتی داشته است و این مساله دقیقا در بازی Rocket League دیده میشود.
دِیو هِیجوود، بنیانگذار استودیو سایانیکس، روزی که از طریق ساخت یک ماد چندین خودرو را وارد موتور بازیسازی آنریل و پس از آن بازی Unreal Tournamnet 4 کرد، رویای بزرگ ساخت یک بازی مستقل را در سر داشت.
ایده اولیه وی ساخت یک بازی در سبک ماشینهای مبارزهای بود. ولی وی تصمیم گرفت تا برای مفرحتر کردن این بازی فوتبال را نیز به آن اضافه کند و به این ترتیب بازی Rocket League: Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars در سال ۲۰۰۸ ساخته شد و برای کنسول پلیاستیشن 3 از طریق شبکه پلیاستیشن عرضه شد.
در اثر محبوبیت این بازی استودیو سایانیکس دنباله آن را در سال ۲۰۱۵ با نام Rocket League برای پلیاستیشن 4 و رایانههای شخصی عرضه کرد و شاید حتی شخص هیجوود هم انتظار نداشت که امروزه و در روزهای پایانی سال این بازی نزدیک به ۵۰ میلیون دلار سود برایش داشته باشد.
Rocket League که از قضا توانسته جایزه بهترین بازی مستقل سال را هم از مراسم جوایز بازیهای ویدیویی ۲۰۱۵ دریافت کند، یکی از مفرحترین بازیهای سال بود. تلفیق عالی رانندگی و فوتبال که شاید یادگیری اصول اولیه آن بسیار ساده باشد، ولی برای حرفهای شدن در بازی دقیقا به اندازه بازیهایی مثل FIFA یا PES نیاز به تاکتیک دارید! همچنین امکان تجربه این بازی همراه با دوستان هم یکی دیگر از نکات مثبت آن است. ولی در کنار تمام نکات مثبت بازی، پشتیبانی عالی استودیو آمریکایی سایانیکس از این اثر نقشی اساسی در موفقیتهای آن دارد.
عرضه بستههای الحاقی و بهروزرسانیهای مختلف برای بازی که محتویات زیادی از بازیهای بزرگی مثل Portal را به آن اضافه کرده است، در کنار رایگان بودن اکثر این محتویات، باعث شده تا این بازی و این استودیو از موفقترینها در سال ۲۰۱۵ باشند.
بدون شک مرگ ساتورو ایواتا یکی از تاثیرگذارترین اتفاقات صنعت بازیسازی در سال ۲۰۱۵ بود. چرا که نه فقط کمپانی نینتندو، که اکثر گیمرها به دلیل اوقات خوشی که وی برایشان فراهم کرده مدیون ایواتا هستند. پس از منصوب شدن به ریاست نینتندو در سال ۲۰۰۲، ایواتا این کمپانی را در مسیری جدید هدایت کرد.
شاید کنسولهای DS و Wii در ابتدا برای افراد زیادی مسخره به نظر میرسیدند و کمتر کسی شانسی برای آنها در برابر کنسولهای سونی و مایکروسافت قائل بود؛ ولی ایواتا به همگان ثابت کرد که لذت بازی کردن نه در گرافیکهای واقعگرایانه، که در خلق محیطی شاد و مفرح است.
بازیهایی که برای کنسولهای نینتندو در طی این سالها عرضه شده است، باعث شدند تا اعضای خانوادهها در کنار هم از هنر هشتم لذت ببرند و در محیطی شاد با یکدیگر بازی کنند.
حال که نینتندو بدون ایواتا وارد سال ۲۰۱۶ میشود، بدون شک کار دشواری برای تکرار موفقیتهای گذشته خواهد داشت. باید منتظر ماند و دید که تاتسومی کیمیشیما میتواند موفقیتهای این مدیر بزرگ را در نینتندو تکرار کند یا خیر؟
همانطور که پیش از این هم گفتیم، در سال ۲۰۱۵ بازیهای بزرگ زیادی عرضه شدند. ولی The Witcher 3 یکی از معدود آثار خاص سال بود که یک اثر انقلابی در بین بازیهای نقشآفرینی است و واقعا قوانین جدیدی برای این بازیها وضع کرده است.
گرافیک بسیار زیبای فنی و هنری بازی در کنار داستان و گیمپلی غنی آن باعث شدند تا این اثر یکی از بهترین بازیهای سال ۲۰۱۵ باشد. ولی دلیل موفقیتهای این بازی، حضور استودیویی نام آشنا به نام سیدی پراجکت رِد است که یک مورد استثنا در بین استودیوهای بازیسازی امروزی بهشمار میرود.
جایی که بازیسازان به هر نحوی برای دریافت مبالغ بیشتر از گیمرها فعالیت میکنند و حتی سادهترین محتوای بازیها مثل ظاهر یا پوشش شخصیتها را هم به شکلی پولی به فروش میرسانند، سیدی پراجکت بستهالحاقی Hearts of the Stone را عرضه میکند که همانند DLCهای کلاسیک به اندازه یک بازی کامل محتوی دارد.
همچنین سیاستهای رفتاری این استودیو با طرفداران نیز واقعا مثال زدنی است. برای مثال در رفتارهای این استودیو خبری از سیاستهای پنهانکارانه نیست و آنها خیلی واضح اعلام کردند که بازی ویچر 3 تنها در طی سه ماه بیشاز ۶ میلیون نسخه فروش داشته و توانسته است ۶۰۰ درصد بودجه اولیه خود سود حاصل این استودیو لهستانی کند.
بدون شک سال ۲۰۱۵ برای استودیو سیدی پراجکت رِد سال خاصی بود و این استودیو که سال ۱۹۹۴ تاسیس شده است، توانست در سال جاری عنوان بهترین بازیساز سال را از مراسم جوایز بازیهای ویدیویی ۲۰۱۵ کسب کند.
یکی دیگر از نکات مثبت این استودیو، مبارزه با سیاستها بازیسازان بزرگ برای استفاده از قفلهای DRM است که مشکلات زیادی برای گیمرها ایجاد میکنند. به همین دلیل سیدی پراجکت رِد بازیهای خود را بدون این قفل و به صورت اصلی از طریق فروشگاه GOG به فروش میرساند.
جالب است بدانید که چندی پیش و در پی موفقیتهای این استودیو، کمپانی الکترونیک آرتز برای خرید آن مشتاق شده بود که مارسین ایوینسکی، مدیر سیدی پراجکت رِد، هرگونه واگذاری این استودیو به کمپانیهای دیگر را تکذیب کرده و اعلام کرد که سیدی پراجکت رد هرگز استقلال خود را از دست نخواهد داد.
هیدئو کوجیما یکی از تاثیرگذارترین چهرههای سال ۲۰۱۵ میلادی در صنعت بازیسازی بود. وقتی وی برای اولین بار اعلام کرد که Metal Gear Solid V: The Phantom Pain آخرین بازی وی از این سری محبوب خواهد بود، کمتر کسی حرفش را جدی گرفت.
چرا که در تاریخ ۱۵ ساله این سری، کوجیما تقریبا در اکثر نسخهها چنین حرفی را مطرح کرده است. ولی پس از اعلام تاریخ عرضه بازی بود که مشخص شد وی و کونامی اختلافاتی جدی دارند که ممکن است منجر به جدایی کوجیما از کونامی شود.
بههر حال بازی MGSV: The Phantom Pain عرضه شد و توانست چه از لحاظ فروشی و چه از لحاظ بازخوردهای منتقدان و طرفداران به یک اثر عالی تبدیل شود.
این اثر همچنین توانست جایزه بهترین بازی اکشن ماجراجویی سال را در مراسم جوایز بازیهای ویدیویی سال ۲۰۱۵ دریافت کند. ولی در همین مراسم بود که مشخص شد کونامی در ادامه رفتارهای نامناسب خود مانع از حضور کوجیما در این مراسم شده است.
تنها چند روز پس از این اتفاقات بود که کوجیما جدایی رسمی خود از کونامی را اعلام کرد و گفت که استودیو مستقل «کوجیما پروداکشنز» را تاسیس کرده است. بدون شک آزادی کوجیما از دست کونامی (!) و استقلال این بازیساز باعث خواهد شد تا در آینده شاهد بازیهای جذابی از وی باشیم.
در این بین سونی نیز یک برنده محسوب میشود که با جذب کوجیما، وی را متقاعد کرد تا اولین بازی استودیو جدید خود را به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن 4 عرضه کند (البته بازی بعدا برای پیسی نیز عرضه خواهد شد).
تنها نکته منفی جدا شدن کوجیما از کونامی این است که از این پس باید شاهد سری متال گیر بدون کوجیما باشیم و باید منتظر ماند و دید که آینده این اثر در دستان کونامی به کجا خواهد رسید؟
جسیکا کوری یکی از مشهورترین آهنگسازان شاغل در صنعت بازیسازی است که عمده شهرت خود را مدیون ساخت آهنگ بازیهای Dear Esther، Everybody Has Gone to the Rapture و Amnesia: A Machine for the Pigs است. وی همچنین موسس استودیو چاینیز رووم بود که امسال از آن استعفا داد و تصمیم گرفت تا از صنعت بازیسازی دور باشد.
دلیل حضور کوری در این لیست، نامه احساسی و تاثیرگذاری بود که وی در حین جدایی از چاینیز رووم نوشت. یکی از دلایل این تصمیم بیماری مادرزادی کوری بود که امکان فعالیتهای سخت را از وی میگرفت. ولی این تنها جنبه ماجرا نیست و کوری در نامه خود اشاره کرده که ناشران بزرگ فقط به دلیل اینکه وی یک زن است مشکلات بسیاری برای انتشار بازیهای وی ایجاد کردهاند.
همچنین در این نامه احساسی میخوانیم که کوری از برخوردهای نامناسبی که به دلیل زن بودنش با وی صورت گرفته ناراضی است و به همین دلیل هم میخواهد از دنیای بازیسازی جدا شود که از قضا علاقه بسیار زیادی هم به آن دارد.
به هر حال ماهیت بازیهای ویدیویی به عنوان یک سرگرمی، شاد کردن اقشار مختلف جامعه انسانی اعم از پیر و جوان و زن و مرد است. به همین دلیل هم خانمهای زیادی در این صنعت شاغل هستند و هر از گاهی نقشی حتی پررنگتر از مردان نیز در موفقیتهای آن ایفا میکنند. شاید این نامه تاثیرگذار از کوری تلنگری برای از بین رفتن تمام تبعیضها در این صنعت دوستداشتنی باشد.
ویدیو مرتبط :
Autodesk Simulation Products 2015 شبیه سازهای اتودسک
خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :
با بهترین بازی های سال 2015 آشنا شوید
با بهترین بازی های سال 2015 آشنا شوید
به دور از جدل کنسول های نسل هشتم به خصوص پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان- بر سر تصاحب بازار، سال 1394 از یک منظر دیگر هم اهمیت ویژه ای دارد. ماجرا این است که این کنسول ها حالا دو ساله شده اند و سازندگان بازی هم دیگر بهانه ای ندارند برای کم کاری و موظف اند بهترین آثار خود را روانه بازار کنند. از طرفی با دستانی پر پا به کارزار دنیای بازی بگذارند. در این فهرست تعدادی از بهترین پلاک پاسترها (بازی های پرهزینه) و عناوین مستقل دنیای بازی را مورد بررسی قرار داده ایم. بازی هایی که هرکدام شانس بالایی برای کسب جایزه بهترین بازی سال را دارند.
The Witcher3: Wild Hunt
افسانه گرلت
بازی ویچر 3 اردیبهشت ماه روی سه پلتفرم اصلی نسل هشتم عرضه خواهدشد
بزرگ ترین سری بازی تاریخ لهستان که طرفداران پرشماری در سرتاسر دنیا دارد به پایانش نزدیک شده و همگی چشم انتظار آخرین قسمت مجموعه و پایان ماجراجویی «گرلت»، شخصیت اصلی بازی هستند. گرلت پا به سن گذاشته باید در آخرین ماموریتش با خطرناک ترین تهدید که تا به حال با آن رو به رو شده، دست و پنجه نرم کند. سپاه قدرتمندی به نام «شکار وحشی» به قلمرو شمال حمله کرده و اعضایش قصد دارند دنیا را به کام سیاهی بکشانند. گرلت در نقش بزرگ ترین جنگجوی باستانی باید راهی سفری دراز شود، حتی اگر این سفر ماحصلی جز نابودی خودش چیزی در بر نداشته باشد.
براساس پیش نمایش ها مبارزات در بازی به شدت پیشرفت کرده و گرافیک بازی گوی سبقت را از تمامی رقبایش ربوده است. دنیایی پر از تعامل، ماموریت ها و شخصیت هایی که هرکدام سرنوشتی متفاوت دارند. بازی دارای چرخه روز و شب است و کاربر مختار است در هر زمانی به جای جای آن سفر کند. ویچر 3 اردیبهشت ماه روی سه پلتفرم اصلی نسل هشتم عرضه خواهدشد.
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت
-------------------------------------------------------------
Quantum Break
مامور زمان
تمامی قسمت های بازی Quantum Break در یک پکیج عرضه می شود
برای طرفداران بازی مکس پین چه چیزی از این بهتر که بشنوند سازندگان این سری به همان چیزی که در آن تبحر داشتند، برگشتند؛ اکشن خالص متمایل به آثار جان وو به علاوه «بولت تایم» Quantum Break همان عنوانی است که جای خالی آن مدت هاست حس می شود. اثری متفاوت از گروه «رمدی» که این بار قهرمان شان را علاوه بر بولت تایم، به قدرت دست کاری زمان، تجهیز کرده اند.
شخصیت اصلی بازی «جک بویس» باید در مقابل بدمنی ظاهر شود که می تواند زودتر از هر موجود زنده ای آینده را پیش بینی کرده و بر همان اساس حرکات بعدی خود را عملی کند. جالب اینجاست که سرنوشت بازی براساس تصمیمات شما تغییر می کند و سناریوهای متفاوتی را رقم می زند؛ قراردادن قابلیت سنگرگیری هم باعث شده تا برای نخستین بار رمدی سبک گیم پلی خود را با یکی از محبوب ترین المان های چند سال اخیر دنیای گیم تلفیق کند.
به نظر می رسد این بازی همانند دیگر بازی این استودیو یعنی Alan Wake به صورت اپیزودیک روایت خواهدشد. اگرچه تمامی قسمت های بازی در یک پکیج عرضه می شود. این بازی یکی از امیدهای اصلی مایکروسافت در فصل تعطیلات سال نو میلادی به حساب می آید و آبان ماه به صورت انحصاری برای ایکس باکس وان عرضه خواهدشد.
تاریخ انتشار: آبان
-------------------------------------------------------------
Rise of te Tomb Raider
قهرمانان نمی میرند
نقطه قوت بازی تومب ریدر طرحی مراحل آن است
«تومب ریدر» و شخصیت لارا کرافت نامی آشنا برای بازی کن های سراسر دنیا هستند، اما پس از عرضه سری Unchrted و ظهور ناتان دریک، تا حد زیادی این سری قدیمی زیر سایه عنوان جدید سونی قرار گرفت. در عوض دو سال پیش سازندگان این سری با بیرون ریختن تمامی ویژگی سری، عنوانی نوین را تهیه کردند که هرچند ظاهرش به دیگر عناوین سری شباهت داشت، اما در درون، گیم پلی متحول شده ای را عرضه می کرد. حالا پس از دو سال باید در انتظار قسمت دوم از سری متحول شده تومب ریدر باشیم که قهرمانش دیگر شباهتی به شخصیت های بزن بهادر ندارد، بلکه در پی اثبات فرضیه های خویش است.
برعکس قسمت نخست، حوادث این قسمت در چندین بخش مختلف جهان به وقوع می پیوندد؛ اگرچه در حال حاضر مشخص شده که بخش مهمی از بازی در برف و بوران سیبری سپری می شود. نقطه قوت تومب ریدر طرحی مراحل آن بود، چرا که برعکس سری نچارتد نه شخصیت های انسان بلکه «محیط» و «طبیعت» در نقش خطرناک ترین دشمن «لارا» ظاهر می شوند. این بازی هم در تاریخ نامشخصی از پاییز امسال برای دو کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس 360 عرضه خواهدشد.
تاریخ انتشار: پاییز
-------------------------------------------------------------
The Legend of Zelda
آخرین امید نینتندو
بازی The Legend of Zelda در پاییز عرضه خواهد شد
افسانه «زلدا» یا «زلدا» یکی از آثار محبوب تالار مشاهیر دنیای بازی است که با آمدنش سبک جدیدی را پایه گذاری کرد. درضمن همواره از این سری به عنوان قدیمی ترین ودر عین کامل ترین سری اکشن/ ماجراجویی تاریخ یاد می کنند. حالا که نینتندو در وضعیت مساعدی به سر نمی برد، «لینک» و دیگر قهرمانان بازی دست به دست یکدیگر داده تا این شرکت ژاپنی و کنسول Wii U را از وضعیت اسف بار فعلی نجات دهند. این بازی که هنوز نام مشخصی ندارد و با کد رمز Zelda Wii U شناخته می شود، پاییز امسال روانه بازار خواهدشد.
هنوز اطلاعاتی درمورد داستان و زمان وقایع حوادث منتشر نشده، اما با توجه به نمایش ها می توان گفت که گرافیک بازی دستخوش تغییر و تحولات عظیمی شده و این بار با محیطی کاملا «دنیاباز» سروکار داریم که لینک می تواند در آن به راحتی گشت و گذار کرده و ماموریت هایش را به پایان برساند. به معنای ساده تر تمام دنیا بازی قابل دسترس خواهدبود و لینک می تواند پیاده یا سوار بر اسب خود به محیط های مختلف سر بزند. تغییرات گیم پلی به همین نقطه ختم نمی شود، زیرا سازندگان برای بهبود مبارزات، استفاده از اسلوموشن را به آن اضافه کرده اند.
تاریخ انتشار: پاییز
-------------------------------------------------------------
Batman: Arkham Knight
شوالیه تاریکی در هم می شکند
این بازی برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهدشد
بازی «بتمن، آرکهام سیتی» به لطف سری فیلم های شوالیه تاریکی نولان به شهرتی مثال زدنی رسید. از آن سو هم بتمن دنیای بازی آن قدر از منظر کیفی بالا بود که بسیاری آن را تحسین و سازندگانش را تمجید کردند. حالا کمپانی «برادرن وارنر» که چند سالی می شود به دنیای بازی وارد شده، عنوانی دارد که می تواند هم پای نمونه هالیوودی اش قدم بردارد. آخرین قسمت از سه گانه آرکهام با ورود دشمنی به نام «شوالیه آرکهام» آغاز می شود که یک مامور بدذات و به شدت قدرتمندی است که برای نخستین بار قهرمان گاتهام سیتی را در هم می شکند.
در وصف او می توان گفت مخلوطی از «جوکر» و «بین» است و این یعنی یک مغز متفکر که از منظر قدرت بدنی هم ابرسربازی نیرومند محسوب می شود. در این بازی برای اولین بار شاهد حضور ماشین مخصوص بتمن، بت موبیل هستیم که شوالیه تاریکی در بیشتر مواقع به آن دسترسی دارد. این بازی فروردین ماه برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهدشد.
تاریخ انتشار: فروردین
-------------------------------------------------------------
Uncharted 4
فصل آخر ایندیانا جونز دنیای بازی
بازی Uncharted 4 آبان ماه عرضه خواهد شد
این بازی گل سرسبد فهرست و عناوینی است که همه در انتظارش هستند. ناتی داگ که این روزها سردمدار دنیای بازی است. پس از دو سال غیبت به گود بازگشته تا قهرمانش را بر دیگر به اوجه قله بازی ها برساند. «ناتان دریک» میانسال به مانند شوالیه تاریکی در سری کمیک «بازگشت بتمن»، باردیگر مجبور می شود وارد کسب و کار قدیمی اش شود، با این تفاوت که این بار برادرش را کنار خود می بینید که برای بیش از 10 سال گمان می کرده مرده است.
داستان اما تنها بخش هیجان انگیز بازی محسوب نمی شود، زیرا طراحان خوش ذوق ناتی داگ با استفاده از سخت افزار جدید، آنچارتد جدید را به درجه ای رسانده اند که به قول خودشان در سطح کارهای روز هالیوود است. سه گانه آنچارتد به عنوان پرفورش ترین سری پلی استیشن 3 و محبوب ترین عنوان 10 سال اخیر سونی شناخته می شود و همین کار برای آنچارتد 4 بسیار سخت کرده هرچند آنها با نمایش های جدید ثابت کرده اند که دود همچنان از کنده بلند می شود.
تاریخ انتشار: آبان
-------------------------------------------------------------
Bloodborne
خون به پا خواهدشد
اساس بازی Bloodborne صبر و آزمون و خطاست
در عین حال که موج آسان سازی بازی ها طی ده سال اخیر باعث کاهش کیفی بازی ها شده، «هدیتاکا میازاکی» هم چنان به ساخت بازی های سخت و طاقت فرسا مشغول است. این بازی آخرین قسمت از سه گانه مشهور سخت ژاپنی است که این بار کنسول پلی استیشن 4 افتخار پذیرایی از آن را برعهده دارد. اثری که این بار از فضای فانتزی کناره گیری کرده و حال و هوای عناوین گوتیک را به مخاطب القا می کند.
بازی در خرابه های شهر افسانه ای «یارنام» دنبال می شود؛ مکانی که روزگاری به عنوان شهر شفابخش شناخته می شد، اما ناگهان ویروسی ناشناخته در شهر پخش شد و انسان ها جای خود را به موجودات دهتشناک شب دادند.
اساس بازی صبر و آزمون و خطاست. اثری شکنجه آور و در عین حال هیجان انگیز که در آن هر دشمنی قابلیت از پای درآوردن شخصیت اصلی را دارد. مبارزات البته با پیشرفتی شگرف همراه بوده، طوری که حالا می توانید از دو سلاح به صورت همزمان استفاده کنید.
تاریخ انتشار: پاییز
-------------------------------------------------------------
Halo 5
آخرین هنرنمایی مسترچیف
هیلو 5 با استفاده از سخت افزار ایکس باکس وان، 60 فریم و تمام HD خواهدبود
هیلو 5 نه تنها بزرگ ترین انحصاری این نسل کنسول مایکروسافت محسوب می شود (حداقل تا اینجای کار)، بلکه از این شانس برخوردار است که پس از سال ها Call of Duty را به زیر کشیده و خود بر تخت سلطنت ژانر شوتر تکیه بزند. عنوانی که بسیاری در توصیف اش از واژه «جنگ ستارگان دنیای بازی» استفاده می کنند، پاییز امسال باز می گردد تا میلیون ها طرفدارش شاهد تازه ترین هنرنمایی مسترچیف، قهرمان محبوب شان باشند.
هیلو 5 به لطف استفاده از سخت افزار ایکس باکس وان، 60 فریم و تمام HD خواهدبود. علاوه بر این بخش چندنفره بازی متحول شده و قهرمانش حالا برای نخستین بار هویت خودش را به نجات نسل بشر ارجح می داند. تیراندازی در هیلو 5 بسیار سریع تر از گذشته دنبال می شود و البته قابلیت هایی همچون پرش های بلند، حرکت سریع به سمت سنگر، نشانه گیری دقیق و چند المان دیگر آن را بسیار به شوترهای روز دنیا نزدیک کرده است.
این تغییرات به بخش تک نفره محدود نمی شود و حالا کاربرانی که به عدم تغییر در قسمت چند نفره معترض بودند، می توانند خوشحال باشند که سازندگان از مواضع پیشین خود کوتاه آمده و درصدد تولید بخشی نوین هستند. این بازی پرسروصدا مهر امسال به صورت انحصاری برای ایکس باکس عرضه خواهدشد.
تاریخ انتشار: مهر
-------------------------------------------------------------
Just Cause 3
بازگشت بزن بهادر
در اکشن بازی Just Cause 3 اغراق شده است
بازی را می توان اثری هم ردیف یک فیلم بالیوودی دانست. در حقیقت اکشن بازی آن قدر اغراق شده است که تنها فیلم های هندی توانایی رقابت با آن را دارند. سازندگان قسمت سوم بازی نه تنها تغییری در روند سری ایجاد نکرده، بلکه اکشنش را به بالاترین میزان ممکن رسانده اند. داستان هیچ گاه در این سری جایگاه ویژه ای نداشته و تنها به عنوان بهانه برای شروع به آن نگاه می شود.
البته که نقطه قوت بازی همچنان قلاب مشهور «ریکو»، قهرمان بازی است که توانایی گرفتن همه چیز را دارد؛ از کپسول گاز گرفته تا هواپیماهای مسافربری! فراوانی وسایل نقلیه، جزیره ای وسیع، تعداد زیادی سلاح و آزادی عمل بی حد و حصر، از ویژگی های این بازی است که نمونه اش در هیچ بازی یافت نمی شود. گرافیک بازی به لطف استفاده از سخت افزار کنسول های نسل جدید تحسین برانگیز است کافی است جزیره ای با تمام جزئیات را متصور شوید که شخصیت اصلی آن توانایی منفجرکردن هر چیزی را دارد.
تاریخ انتشار: اواخر پاییز
-------------------------------------------------------------
Soma
بیگانه ای در فضای بیکران
بازی Soma فعلا برای کامییوترهای شخصی و پلی استیشن 4 عرضه خواهدشد
سری Amnesia از بهترین ترسناک های سال های اخیر بودند که به خوبی از پس وظیفه نخست شان – ایجاد رعب و وحشت و لرزه انداختن برتن بازی کن ها- برآمدند. حالا همان گروه مستقل سوئدی به سراغ ساخت بازی جدید خود رفته که حال و هوای آثار ترسناک علمی/ تخیلی همچون بیگانه را دارد.
بازمانده ای در فضا که سعی دارد خود را از دست موجودات بیگانه خلاص کند. «سوما» به رسم دیرینه سازندگانش تا پیش از پایان دی ماه و البته فعلا برای کامییوترهای شخصی و پلی استیشن 4 عرضه خواهدشد؛ هرچند ساختنش برای کنسول های ایکس باکس وان هم دور از ذهن نیست.
تاریخ انتشار: دی
-------------------------------------------------------------
Below
نهفته در اعماق
بازی Below دی ماه عرضه خواهد شد
این بازی مستقل ایکس باکس وان یکی از شانس های اصلی دریافت بهترین بازی مستقل امسال است. اثری سخت و طاقت فرسا که از طراحی هنری منحصر به فردی بهره می برد. Below عنوانی عجیب است که گیم پلی بسیار مشکلی دارد. در حقیقت این بازی وارث تاج و تخت بازی های نقش آفرینی قدیم است که در آن شخصیت ممکن است بارها و بارها از بین برود و در نهایت با صبر در بازی پیشروی کند. آنهایی که «بلو» را بازی کردند، خبر از اثری جذاب دادند که می تواند به یکی از پرفروش ترین های سال آینده در بخش دیجیتال تبدیل شود. این اثر تا پیش از دی ماه عرضه خواهدشد.
تاریخ انتشار: دی
-------------------------------------------------------------
The Witness
دنیای به وسعت خیال
بازی ویتنس اثری پازل محور است که از منظر بصری در سطح بالایی قرار دارد
جاناتان بلو با ساخت Braid نام خود را جاودانه کرد و به یکی از پرچم داران بازی سازان مستقل مبدل شد و حالا افراد زیادی چشم انتظار The Witness هستند که امید می رود به یکی از بزرگ ترین آثار مستقل تبدیل شود. در این عنوان اول شخص، گیمرها در نقش مرد بی نامی ظاهر می شوند که در جزیره ای دورافتاده از خواب بیدار می شود. ویتنس اثری پازل محور است که از منظر بصری در سطح بالایی قرار دارد. بلو نزدیک به چهار سال است که روی این عنوان کار می کند و انتظار می رود این بازی تا پیش از پاییز به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه شود.
تاریخ انتشار: اواخر تابستان
-------------------------------------------------------------
ضدقهرمانی که دوستش داشتیم
پنجمین قسمت متال گیر با نام Phantom Pain بار دیگر ما را در نقش «بیگ باس» (Big Boss) قرار می دهد تا او را به سمت رویای بزرگش- ساخت اتوپیاپی برای سربزان بدون مرز- هدایت کنیم. بیگ باس بزرگ ترین قهرمان دنیای بازی است که شیفته رویای تاریک خود می شود و از این حیث هم ردیف با شخصیت هایی همچون دارث ویدر (بدمن اصلی جنگ ستارگان) است.
Phantom Pain روایتگر اتفاقاتی است که او به واسطه آن قدم به دنیای سیاهی می گذارد و به بزرگ ترین تهدید نسل بشر مبدل می شود. کوجیما می خواهد بار دیگر هنر داستان گویی اش را به رخ حریفان بکشد و در این بین از حمایت کارگردان مشهوری همچون گیرمو دل تورو و نیکولاس ودینگ رفن برخوردار است که او را بزرگ ترین داستان نویس و کارگردان دنیای بازی می دانند. این بازی تابستان 94 برای کنسول های نسل هفتم و هشتم عرضه خواهدشد.
تاریخ انتشار: تابستان
منبع :
مجله همشهری
برترین ها