سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

منابع علمی آکادمیک در اروپا را بشناسیم


بخش سبک زندگی مجله اینترنتی صبح بخیر قصد دارد ، سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند.





صبح بخیر: دوازدهمین گفتار سلسله مقالات تحصیل رایگان در اروپا را که در پرتال صبح بخیر ارائه می شود، به معرفی پایگاه های علمی آکادمیک مستقر در اروپا اختصاص داده ایم تا آن دسته از خوانندگانی که علاقه‌مندهستند به شمار گسترده ای از پایگاه های علمی رایگان یا غیر رایگان اروپا دسترسی داشته باشند، از این طریق با این پرتال ها آشنا شوند. نکاتی که در این بخش ارائه می شود، اهتمامی است برای معرفی منابع علمی معتبر و شناخته شده در قاره سبز که می تواند مورد استفاده محققان و دانشجویان ایرانی در زمینه های مختلف قرار بگیرد.

نکات مهم در ترجمه رسمی مدارک تحصیلی

شما می توانید با استفاده از نکات مطرح شده، با نویسندگان منابع علمی معرفی شده در ارتباط بوده و از تجربیات، دیدگاه ها و نظرات مشورتی و اصلاحی آنان جهت تولید مقالات و کتاب های علمی استفاده شایان کنید.

منابع علمی آکادمیک در اروپا را بشناسیم

نکته 192: پایگاه اینترنتی اسکوپوس1  را باید یکی از معتبرترین منابع استنادی و از نمایه های مشهور آکادمیک اروپا و جهان دانست که بانک اطلاعاتی عظیمی از منابع علمی و آکادمیک به روز را در خود جای داده است. بیش از 19 هزار جورنال مبتنی بر داوری2  و بیش از 5 هزار ناشر علمی3  از سراسر جهان، انتشارات خود را در این مجموعه عرضه کرده اند. اسکوپوس همه حیطه‌های علوم که شامل علوم زیستی، فیزیک و شیمی و علوم اجتماعی می‌شود را در برمی‌گیرد. اکثر دانشگاه های کشور، به این بانک اطلاعاتی دسترسی دارند و در صورتی که شما این دسترسی را در اختیار ندارید، از نویسندگان مقالات یا افرادی که می توانند برای شما مقاله ای را دانلود کنند درخواست همکاری کنید. شرکت الزویر4  هلند، مالک این بانک اطلاعاتی عظیم علمی می باشد.
 
منابع علمی آکادمیک در اروپا را بشناسیم

نکته 193: بانک اطلاعات پایان نامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای کلیه دانشگاه های کشور سوئد در سایت پایان نامه ها5  ارائه شده است. این بانک اطلاعاتی، دسترسی رایگان به متن بیش از 40 هزار پایان نامه به زبان های سوئدی و انگلیسی را در زمینه های مختلف علمی برای مخاطبان فراهم کرده است. به دلیل حضور گسترده دانشجویان ایرانی در دانشگاه های سوئد، صدها پایان نامه خواندنی و معتبر علمی در این بانک، توسط ایرانیان تالیف و منتشر شده است. نکته ای که باید در این بانک به آن توجه داشت، امکان دانلود پایان نامه با فرمت پی دی اف6  و هم چنین انتشار آن ها بر اساس استانداردهای دانشگاهی در سوئد است. این بانک اطلاعاتی متنوع، بیش تر می تواند نمونه خوبی برای آموزش پایان نامه نویسی حرفه ای به زبان غیر فارسی برای دانشجویان ایرانی باشد.

تکته 194: اصالت منابع علمی را همواره بررسی کنید.
 
منابع علمی آکادمیک در اروپا را بشناسیم

نکته 195: پایگاه علمی دارت7  را نیز باید یکی از معظم ترین سایت های اطلاع رسانی علمی در اروپا دانست که متن کامل بیش از 400 هزار پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترای صادر شده در 500 دانشگاه در 27 کشور اروپایی را در اختیار علاقمندان قرار داده است. این پایگاه فرصت مغتنمی است برای افرادی که می خواهند به طور رایگان با شمار گسترده ای از دانشحویان و فارغ التحصیلان رشته های مختلف علمی در قاره سبز در ارتباط بوده و تبادل اطلاعاتی داشته باشند. قابلیت جست و جوی تخصصی بر روی این دیتابیس عظیم را می توان یکی از قابلیت های پایگاه دارت برای علاقمندان به دانلود مقالات علمی و پژوهشی متنوع به زبان های مختلف اروپایی دانست.
 
منابع علمی آکادمیک در اروپا را بشناسیم

نکته 196: دایرکتوری جورنال های دسترسی رایگان8  از جمله مشهورترین پرتال های علمی راه اندازی شده توسط محققان اروپایی، آسیایی و آمریکایی می باشد که بیش از 1 میلیون مقاله علمی در زمینه های گوناگون را از 8790 جورنال علمی که در 121 کشور جهان منتشر می شود، به رایگان در اختیار جامعه مخاطبان خود قرار داده است. یکی از امتیازات بزرگ این جورنال، قابلیت جست و جوی تخصصی بر روی منابع علمی عرضه شده به زبان های مختلف و بر اساس شیوه های علمی جست و جو مقالات می باشد. شمار قابل ملاحظه ای از جورنال های علمی و مقالات ایرانیان نیز در این دیتابیس عظیم قابل مشاهده و استفاده می باشد.

نکته 197: پرتال اینترنتی دواب9  نیز از جمله سایت های علمی رایگانی است که در دوبلین ایرلند راه اندازی شده است و متن بیش از 1200 کتاب داوری شده در زمینه های مختلف را در اختیار علاقمندان قرار داده است. دسترسی به نسخه الکترونیکی کتاب هایی که به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می گیرد، بهترین فرصت برای صرفه جویی در هزینه های مربوط به سفارش خرید کتاب در رشته های مختلف علمی می باشد. در اینجا لازم است به خوانندگانی که همواره علاقمند به خرید کتاب ها از اینترنت هستند توصیه کنیم که می توانند برای کاهش هزینه های خود، از کتاب های دست دومی که با بهایی بسیار نازل تر از کتاب اصلی در اینترنت به فروش می رسند، نسبت به تهیه کتاب مورد نظر اقدام کنند.

منابع علمی آکادمیک در اروپا را بشناسیم

نکته 198: دانشگاه کمبریج10 ، بخش ویژه ای به معرفی 300 جورنال داوری شده در رشته های مختلف علمی را در قابل پرتالی اختصاصی طراحی و راه اندازی کرده است که به صورت رایگان، هزاران مقاله علمی را در اختیار مخاطبان خود قرار میدهد.

نکته 199: جست و جو بر روی بیش از 24 میلیون صفحه از کتاب ها، مقالات و مدارک علمی و غیر علمی در 48 کتابخانه ملی11  در اروپا، فرصتی مغتنم برای متقاضیان دسترسی به نمایه های رسمی و علمی در کتابخانه های مستقر در قاره سبز است. البته از طریق پرتال هایی مانند Google Scholar و Amazon نیز می توانید به اطلاعات جزیی تر مواردی که در سایت کتابخانه های اروپا مشاهده کردید، دسترسی داشته باشید. پایگاه هایی مانند وس وب12  نیز، دایرکتوری جامعی از کتابخانه های اروپا و شیوه دسترسی و استفاده از منابع مختلف علمی آن ها را در اختیار علاقمندان قرار داده اند.


 1.  www..scopus.com

2.  Peer-reviewed

3.  Scientific publishers

4.  www..elsevier.com

5.  www..dissertations.se

6.  PDF

7.  http://www.dart-europe.eu/basic-search.php

8.  http://www.doaj.org

9.  http://www.doabooks.org

10.  http://journals.cambridge.org/action/browseFreeContent

11.  http://www.theeuropeanlibrary.org

12.  http://wessweb.info/index.php/European_Library_Catalogs


ویدیو مرتبط :
‫منابع پنهان قند را بشناسیم‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منابع آگاه: اتحادیه اروپا در فکر تحریم اسرائیل



اخبار,اخبار بین الملل ,اتحادیه اروپا

روزنامه اسرائیلی معاریو به نقل از منابع آگاه نوشت: تحریم های آتی اتحادیه اروپا به توافق تجارت آزاد میان اروپا و اسرائیل آسیب می زند و باعث ضرر اقتصاد اسرائیل می شود.

یک روزنامه اسرائیلی اعلام کرد اتحادیه اروپا در فکر اعمال تحریم ها و مجازات هایی علیه اسرائیل با هدف کمک به ازسرگیری مذاکرات صلح با فلسطین است.

به گزارش عصرایران، روزنامه اسرائیلی معاریو به نقل از منابع آگاه نوشت: تحریم های آتی اتحادیه اروپا به توافق تجارت آزاد میان اروپا و اسرائیل آسیب می زند و باعث ضرر اقتصاد اسرائیل می شود.

به نوشته این روزنامه، مقامات اتحادیه اروپا همچنین از اینکه موضوع مذاکرات صلح با فلسطین در تبلیغات انتخابات پارلمانی اسرائیل نقش مهمی ندارد؛ ناامید شده اند.

پیش بینی شده است تحریم های اتحادیه اروپا علیه اسرائیل پس از برگزاری انتخابات پارلمانی اسفند ماه اسرائیل آغاز شود.


معاریو اضافه کرد: 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در حال رایزنی برای اعمال مجموعه ای از تحریم ها علیه اسرائیل هستند.

همزمان روابط اسرائیل و آمریکا نیز به شدت سرد است.


این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد در اتحادیه اروپا توضیح داد: اروپایی ها مطمئن شده اند که مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین به زودی ازسرگرفته نخواهد شد به همین دلیل اتحادیه اروپا سرگرم بررسی اعمال مجازات هایی (تحریم هایی) است تا به وسیله فشاری برای بازگرداندن اسرائیلی ها و فلسطینی ها به پای میز مذاکره منجر شود.

از جمله این مجازات ها (تحریم ها) می توان به ایجاد مانع بر سر صادرات کالاهای تولید شده در شهرک های اسرائیلی نشین و اتخاذ اقدامات علیه شرکت های اروپایی فعال در پشت خط سبز (مناطق فلسطینی تحت اشغال اسرائیل) اشاره کرد.

اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد بخش هایی از مناطق فلسطینی تحت کنترل اسرائیل را مناطق تحت اشغالی می داند. از جمله این مناطق می توان به قدس شرقی و مناطق شهرک های اسرائیلی نشین در کرانه باختری  اشاره کرد.

خودداری مقامات اروپایی از ملاقات با مسؤولان و افرادی که نمایندگی شهرک نشینان اسرائیلی را برعهده دارند و تجدید نظر در تامین مالی طرح های مشترک میان اتحادیه اروپا و اسرائیل نیز از دیگر مجازات ها و تحریم هاست.

اتحادیه اروپا قبل از این نیز به شدت از ادامه شهرک سازی اسرائیل در مناطق فلسطینی کرانه باختری و قدس شرقی انتقاد کرده بود. برخی از کشورهای اروپایی نیز به صورت انفرادی، به همین دلیل تحریم های محدودی را علیه اسرائیل و کالاهای تولید شده در شهرک های اسرائیلی نشین کرانه باختری اعمال کرده بودند.

علاوه بر این پارلمان های شماری از کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا، فرانسه و اسپانیا درخواست به رسمیت شناخته شدن تشکیلات خودگردان فلسطین را به عنوان دولت مستقل فلسطین تصویب کرده بودند. دولت سوئد نیز دولت فلسطین را به رسمیت شناخت. مجموع این اقدامات با مخالفت و نارضایتی اسرائیلی ها روبه رو شده است.
اخبار بین الملل - عصرایران