سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

معجونی برای روشن كردن پوست



نكته مهم در تهيه اين معجون ها سادگي روش تهيه و البته طبيعي بودن و نداشتن هر گونه ماده صنعتي/آرايشي مي باشد. تنها نكته اي كه پيش از تهيه و استفاده از اين مواد مي بايست مورد توجه قرار گيرد اين است كه در صورت داشتن آلرژي به خوردن هر كدام از اجزاي تشكيل دهنده يك معجون به جهت احتياط بهتر است از استفاده آن بر روي پوست صورت و بدن نيز خودداري شود.

 

معجون


معجوني براي روشن كردن پوست !


4 قاشق غذا خوري آب گوجه فرنگي، نصف قاشق چاي خوري آرد نخود ، نصف قاشق چاي خوري ماست و نصف قاشق چاي خوري زردچوبه را با هم مخلوط ميكنيم. مخلوط حاصل را به پوست ماليده و پس از 20 دقيقه با آب سرد شستشو مي دهيم.

 


-معجوني براي جوان سازي پوست صورت


يك آواكادو را به شكل كاملا نرم و خميري درآورده و با نصف يك فنجان خامه و پوره يك هويج پخته متوسط و نيز يك تخم مرغ زده شده و سه قاشق غذا خوري عسل مخلوط مي كنيم. سپس اين مخلوط را آنقدر ميزنيم تا كاملا يك دست شود. حال اين معجون را به پوست ماليده و بعد از 10 الي 15 دقيقه آن را پاك كرده و مي شوييم.

 

معجون


-لوسيوني خوشبو براي روشن كردن پوست


يك دسته كوچك نعناع تازه را با مقداري آب در مخلوط كن ميريزيم تا خمير نسبتا غليظي به دست آيد. سپس نصف يك فنجان آب ليموترش را به آن اضافه كرده و لوسيون به دست آمده را روي پوست صورت ماليده و بگذاريد 20 دقيقه باقي بماند. در نهايت صورت را شستشو داده و به پوست خود مرطوب كننده بزنيد.



-معجون شفاف سازي پوست بدن


به ميزان مساوي از عسل و موز له شده را با هم مخلوط و يك قاشق چاي خوري به آن دارچين اضافه كنيد و آن را خوب مخلوط نماييد. سپس آن را بر روي پوست بدن ماليده و پس از نبم ساعت پوست بدن خود را شستشو دهيد.

 

معجون


-معجوني براي خنك كردن پوست خصوصا در فصل تابستان


يك خيار متوسط را به همراه 100 گرم نعناع داخل مخلوط كن ريخته ومخلوط نماييد تا خمير يك دستي حاصل گردد. اين معجون را به پوست خود ماليده و پس از 20 دقيقه پوست خود را شستشو دهيد.

 


-معجون تقويت كننده و روشن كننده پوست


به ميزان مساوي از ماست ، جعفري و خيار را در مخلوط كن ريخته تا به شكل مخلوطي يك دست درآيد .آنگاه اين معجون را بر روي پوست در نواحي كه بيرون از لباس هستند ماليده و پس از 20 دقيقه با آب سرد بشوييد.

niksite.com

 

 


ویدیو مرتبط :
تازه و روشن کردن پوست موز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هویج پوست را روشن تر می کند



 

هویج پوست را روشن تر می کند

 

اگر آب هویج را به صورت بزنید باعث روشن تر شدن و جلوه پوست صورت می شود .هویج با نام علمی دائوکوس کاروتاگیاهی است دو ساله دارای ریشه راست و ساقه بی کرک که نوع پرورش یافته آن در اکثر نقاط زمین کشت می شود .

 

در هویج یک نوع انسولین گیاهی وجود دارد که اثر کم کننده قند خون را دارا است و بیماران قندی می توانند به مقدار کم از این گیاه استفاده کنند.هویج با داشتن مواد مقوی و ویتانیها یکی از مهمترین و مفیدترین گیاه برای بدن است و خوردن این گیاه مقاومت بدن را در مقابل بیماریهای عفونی بالا می برد . مصرف هویج در بر طرف کردن بیماریهای عدم دفع ادرار و تحریک مجاری هضم و تنفسی وسرفه های مقاوم وآسم و اخلاط خونی و دفع کرم اثر معجزه آسائی دارد.

 

سوپ هویج برای کودکان شیر خوار که معده حساس دارند بسیار خوب است .تخم این گیاه را به مقدار یک قاشق غذا خوری در یک لیوان آب جوش ریخته و آنرا به مدت ۵ دقیقه دم کنید . این دم کرده اثر نیرو دهنده و اشتهاآور و زیاد کننده شیر خانمهای شیرده دارد.

 

اگر بخواهید لاغر شوید همه روزه با غذا هویج خام بخورید و برای چاق شدن از آب آن به عنوان صبحانه استفاده کنید .برای خارج کردن سنگ کیسه صفرا هویج اثر معجزه آسا دارد و برای تحریک کبد و روده ها مؤثر است .هویج را هیچگاه نباید پوست کند زیرا مواد مغذی وویتامینهای خود را از دست می دهد بلکه باید آن را با برس شست و مصرف کرد.