سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مصرف نمك سبب سیاهی دور چشم می‌شود



 

 

مصرف نمک سبب سیاهی دور چشم می شود

 

سیاهی دور چشم دلایل زیادی دارد كه از جمله می‌توان به تغذیه نامناسب، كمبود خواب، كمبود آهن و تغییرهای هورمونی اشاره كرد. دانشمندان فرانسویی به این نتیجه رسید‌ه‌اند كه مصرف بیش از حد نمك نیز سبب تیره شده دور چشم خواهد شد.

 

به گفته این دانشمندان، به طور كلی چربی دور چشم بسیار تاثیر‌پذیر است و با تغییر رژیم غذایی، افزایش سن و كمبود خواب بلافاصله پف می‌كند یا تیره می‌شود.

 

پزشكان معتقدند؛ غذاهای شور سبب پف یا سیاهی دور چشم می‌شود، بنابراین با داشتن رژیم غذایی مناسب به سلامت‌تان كمك كنید. بسیاری از پزشكان می‌گویند با نگاه كردن به دور چشم می‌توان به سلامتی بدن پی برد.

منبع:خانواده سبز


ویدیو مرتبط :
‫کرم دور چشم معجره گر،از بین برنده چین و چروک و سیاهی دور چشم ; لکه ها از مواد طبیعی، بسیار ساده‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیاهی دور چشم در سرما بیشتر می‌شود



 

 

 

 

 

سیاهی دور چشم اغلب به علت تخریب مویرگ های زیر سطح پوست اطراف چشم است.محققان می گویند که در فصل زمستان، ظاهر چشم زنان به میزان چهار سال و هشت ماه پیرتر می شود.

 

طی یک آزمایش بالینی که روی 5 هزار داوطلب 27 تا 60 ساله در تمام فصول سال انجام شد، متخصصان دریافتند سیاهی دور چشم به طور چشمگیری در فصل سرما تیره تر می شود.

 

به نوشته سایت «MSN» و به گفته متخصصان، به علت تابش کم نور خورشید در زمستان، پوست کم رنگ تر می شود و این موضوع باعث آشکارتر شدن سیاهی دور چشم می شود.

 

با افزایش خستگی و کمبود ویتامین D ، میزان «سروتونین» که بدن در این فصل تولید می کند، کاهش می یابد و این کاهش هورمونی، وضعیت پف زیر چشم ها را بدتر می کند.

 

نتایج بررسی های علمی ارتباط بین کمبود ویتامین D و K و سیاهی و پف دور چشم را مشخص می کند.

 

سیاهی دور چشم اغلب به علت تخریب مویرگ های زیر سطح پوست اطراف چشم است.

 

در فصل گرما که مردم کمتر دچار خستگی مفرط می شوند و پوست آفتاب می خورد، سیاهی دور چشم کاهش می یابد. علاوه بر آن، در فصل گرما میزان سروتونین که باعث خوش خلقی می شود، با قرار گرفتن در معرض نور خورشید افزایش می یابد. به همین دلیل زنان در فصل گرم ظاهر جوان تری دارند.

 

خواب ناکافی و نامناسب و خستگی مفرط نیز می‌تواند باعث رنگ پریدگی پوست زیر چشم شود که در این موارد، رگ‌های خونی زیر پوست واضح‌تر شده و به رنگی آبی یا تیره‌تر قابل مشاهد است

 

در ضمن فراموش نکنید که این هاله‌های تیره رنگ زیر چشم با افزایش سن بارزتر می‌شوند. این عارضه به دلیل از دست دادن کلاژن پوست و نازک‌تر و شفاف شدن آن است و ممکن است رفته رفته به دلیل عادات چهره‌ای در یک چشم تیره‌تر از چشم دیگر شود.

 

همچنین کم‌خونی و کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی هم می‌تواند سبب رنگ‌پریدگی ناحیه زیر چشم شود. اعتقاد بر این است که کمبود آهن و مواد معدنی می‌تواند باعث ایجاد این مناطق تیره رنگ شود.

 

چه کنیم؟

 

اگرچه سیاهی دور چشم قابل درمان نیست، اما با رعایت چند نکته می توان آن را کاهش داد.

 

1- خواب کوتاه 15 دقیقه ای در طول روز توصیه می شود.

 

2- کمپرس آب سرد، به طور موقت رگ های خونی را منقبض می کند و باعث کاهش پف زیر چشم می شود.

 

3- کرم دور چشم حاوی ویتامین K و رتینول می تواند موثر باشد.

 

4- مصرف نمک را کم کنید، زیرا باعث احتباس مایعات و ایجاد پف زیر چشم می شود.

 

5- استفاده از برش های سیب زمینی روی چشم نیز برای کاهش پف و سیاهی زیر چشم مفید است.

منبع: تبیان