سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مزایای نصب کفپوش های لمینت‌


این روزها با وجود نسل جدید کفپوش‌های چوبی همه در انتخاب رنگ، طرح و اندازه كفپوش مورد نیاز خود انتخاب‌های بیشتری پیش رو دارند. این کفپوش‌ها نسبت به پارکت دوام بیشتری دارند، به راحتی و بدون نیاز به چسب روی زمین نصب می‌شوند و برای محیط‌های اداری و خانه‌ها قابل استفاده هستند.

هفت صبح: این روزها با وجود نسل جدید کفپوش‌های چوبی همه در انتخاب رنگ، طرح و اندازه كفپوش مورد نیاز خود انتخاب‌های بیشتری پیش رو دارند. این کفپوش‌ها نسبت به پارکت دوام بیشتری دارند، به راحتی و بدون نیاز به چسب روی زمین نصب می‌شوند و برای محیط‌های اداری و خانه‌ها قابل استفاده هستند.

مزایای نصب کفپوش های لمینت‌

  لمینت‌های شیک و مدرن

لمینت‌ها کفپوش‌هایی هستند که نمای ظاهری آنها از طرح و نقشه‌های چوب، کپی‌برداری شده است. در نگاه اول شاید فکر کنید که آنها الوارهای واقعی‌اند اما با کمی‌دقت به مصنوعی بودن آنها پی می‌برید. در واقع لمینت‌ها از چند لایه چوب متراکم و به هم فشرده «اچ‌دی‌اف» ساخته شده‌اند و سطح خارجی آنها روکشی دارد که مشابه نقش و نگارهای چوب طبیعی است. این را هم بدانید که لمینت‌ها در گروه کفپوش‌های مدرن جای می‌گیرند و قدمتشان به نیم قرن هم نمی‌رسد. لمینت‌ها برای اولین بار در سال 1977 توسط یک شرکت سوئدی اختراع شدند. این کمپانی در سال 1984 محصولات خود را روانه بازار کرد. امروزه ‌این کفپوش‌ها توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شوند و در سراسر دنیا محبوبیت زیادی دارند.

مزایای نصب کفپوش های لمینت‌

  مزایای قابل توجه

1. اگر تصمیم دارید کف خانه را با لمینیت‌ها بپوشانید بهتر است با مزایای آنها بیشتر آشنا شوید.

2.  لمینت‌ها در مقابل فاکتورها و عوامل محیطی مقاومت زیادی دارند و در برابر استفاده طولانی مدت امتحان خودشان را پس داده‌اند. رنگ، نقش و زیبایی آنها سالیان سال حفظ می‌شود.

3.  اشعه ماورای بنفش خورشید هم نمی‌تواند به لمینت‌ها آسیبی برساند یا رنگ و روی‌شان را از بین ببرد. بنابراین اگر اتاق شما آفتاب رو است درباره انتخاب بدون نگرانی از بابت اشعه‌های خورشید لمینت‌ها را انتخاب کنید.

4.  شکل ظاهری لمینت‌ها شبیه چوب واقعی است.

5.  تعویض لمینیت‌ها به سادگی انجام می‌شود. اگر متوجه شدید یکی از آنها خراب شده می‌توانید قطعه دیگری را به راحتی جایگزین کنید.

6.  لمینت‌ها کفپوش‌هایی هستند که قابلیت انتقال و جابه‌جایی دارند. برای مثال اگر اجاره‌نشین هستید و دلتان می‌خواهد لمینت داشته باشید، می‌توانید آنها را بخرید و نصب کنید. بعد هم هنگام اسباب‌کشی آنها را جمع کنید و با سایر اثاثیه‌ها به منزل جدید ببرید.

مزایای نصب کفپوش های لمینت‌

  معایب قابل اغماض

1. لمینت‌ها کاملا بی‌عیب و نقص نیستند و به هر حال اشکالاتی هم دارند که باید آنها را هم بدانید.

2. شاید یکی از عیب‌های لمینت‌ها از دید یک مصرف کننده قشر متوسط جامعه، قیمت بالای این محصولات باشد.

3.  برای محیط‌های مرطوب مناسب نیستند.

4.  راه رفتن روی آنها سر و صدا ایجاد می‌کند.

نکته: اگر به زندگی در محیط آرام عادت کرده‌اید شاید سر و صدای ناشی از راه رفتن روی لمینت‌ها برای‌تان آزار دهنده باشد. در این صورت هنگام نصب لمینت‌ها می‌توانید اول یک لایه فوم روی زمین نصب کنید و بعد قطعات لمینت را روی آن قرار دهید تا هم عایق صدا باشد و هم در استفاده طولانی مدت از هجوم احتمالی موریانه‌ها در امان بماند.



  انواع لمینت‌ها

مزایای نصب کفپوش های لمینت‌

لمینت‌ها از لحاظ شکل ظاهری در دو گروه اصلی جای می‌گیرند. یکی الواری و دیگری پارکتی. لمینیت‌های الواری، شکل‌شان مانند تنه درختی است که برش خورده باشد. یعنی همان شیارها، موج‌ها و برجستگی‌های چوب را روی آنها می‌بینید. این نوع از لمینت‌ها نسبت به انواع پارکتی جدیدتر هستند و فضای مورد نظر شما از جمله سالن پذیرایی را شیک و زیبا جلوه می‌دهند. در لمینت‌های پارکتی هر قطعه شامل مستطیل‌های کم عرضی است که در دو، سه یا چهار ردیف کنار هم قرار گرفته‌اند و بعد از نصب طرحی شبیه پارکت ایجاد می‌کنند.

مزایای نصب کفپوش های لمینت‌



  نصب ، سخت نیست

کار پیچیده‌ای نیست اما برای اولین بار بهتر است که کار را به نصاب بسپارید. یادتان باشد که هنگام محاسبه قیمت تمام شده کفپوش‌ها، هزینه نصب جداگانه محاسب می‌شود. بنابراین قبل از خرید این نکته را هم در نظر داشته باشید و درباره قیمت نصب سوال کنید.

مزایای نصب کفپوش های لمینت‌

هنگام نصب لمینت‌ها معمولا بین قطعات حاشیه‌ای با دیوار فاصله‌ای باقی می‌ماند تا لمینت‌ها در هوای گرم برای انبساط، فضای کافی داشته باشند اما برای اینکه ‌این فضای خالی بین لمینت و دیوار مشخص نباشد معمولا دورتا‌دور حاشیه‌ها را با قرنیز‌های چوبی می‌پوشانند. البته ممکن است خانه شما از قبل قرنیز سنگی داشته باشد که در این صورت از قرنیز‌های باریک و کوتاه‌تری به نام فیتیله استفاده می‌شود که قیمت آنها را جداگانه محاسبه می‌کنند.



ضخامت و رنگ‌بندی

مهم‌ترین نکته در مورد خرید لمینت‌ها که البته قیمت‌شان را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد، ضخامت لمینت‌هاست. در واقع قطر لمینت‌ها فاکتور بسیار مهمی ‌است که به کاربری فضای مورد نظر شما هم بستگی دارد. هر چقدر این کفپوش‌ها ضخامت بیشتری داشته باشند استحکام و دوامشان افزایش می‌یابد. ضخامت لمینت‌ها به‌طور معمول بین 6 تا 12 میلی‌متر است. برای خانه‌هایی با تردد متوسط ضخامت هشت میلی‌متر کافی است اما برای مکان‌های پرتردد باید بیشتر پول بدهید و ضخیم‌ترین نوع را انتخاب کنید.

مزایای نصب کفپوش های لمینت‌

رنگ‌بندی این محصولات هم باید برای شما اهمیت داشته باشد. بیشتر لمینت‌ها از خانواده کرم و قهوه‌ای هستند و در این طیف رنگ‌های بسیار متنوعی دارند. اگر خانه شما کوچک است برای اینکه فضا بزرگتر به نظر برسد انواع روشن‌تر را انتخاب کنید. به هر حال بهتر است قبل از خرید رنگ سایر لوازم چوبی را هم در نظر بگیرید تا هماهنگی بیشتر، فضای خانه را چشم‌نوازتر نشان دهد. البته لمینت‌هایی در رنگ‌های سبز، آبی و ... هم در بازار موجودند اما با رنگ چوب طبیعی فاصله زیادی دارند و مصنوعی به نظر می‌رسند.



نگهداری از لمینت‌ها


مزایای نصب کفپوش های لمینت‌

 لمینت‌ها مانند سرامیک و سنگ به راحتی تمیز می‌شوند. برای درخشندگی آنها لازم نیست که از واکس یا پولیش استفاده کنید. فقط یک تکه پارچه مرطوب نیاز دارید.

  هرگز لوازم سنگین و اسباب اثاثیه‌های خانه را روی لمینت‌ها نکشید چون به سرعت خراشیده می‌شوند.

  اگر لمینت‌ها خوب نصب نشده باشند بین آنها شکاف یا فضای خالی دیده می‌شود. در این صورت آب و رطوبت به بخش داخلی آنها نفوذ کرده و عمر مفید کفپوش‌ها کم می‌شود.

  برای تمیز کردن لمینت‌ها از مواد شوینده خانگی استفاده نکنید. برای پاک کردن گرد و خاک جاروبرقی بهترین وسیله است. حتی استفاده از جاروهای بخار‌شوی هم توصیه نمی‌شود.

  لمینت‌های ارزان قیمت را برای نقاط پرتردد به‌کار نبرید چون خیلی زودتر از آنکه فکرش را کنید کهنه و فرسوده می‌شوند.

  رطوبت دشمن اصلی لمینت‌هاست. به همین دلیل استفاده از این کفپوش‌ها برای کف آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی توصیه نمی‌شود.

   هنگام خرید به گارانتی‌ها هم توجه کنید. بیشتر کفپوش‌های خوب و با کیفیت 10 تا 20 سال ضمانت دارند تا از بابت دوام و کارآیی خیال‌تان راحت باشد.


ویدیو مرتبط :
آموزش نصب کفپوش لمینت از ابتدا تا انتها در 118File.Com

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هیچ‌گاه مرجعی توسط جایی نصب یا عزل نشده



 

در مطالعه زندگی مراجع در تاریخ تشیع هیچ‌گاه مرجعی توسط جایی نصب یا عزل نشده بلكه مردم با تشخیص خود و پرداخت وجوهات فرد مناسب به عنوان مجتهد را انتخاب كرده‌اند.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به زندگی مراجع در تاریخ تشیع تاكید كرد: هیچ‌گاه مرجعی توسط جایی نصب یا عزل نشده است.

به گزارش ایلنا،جمعی از دانشجویان درس "‌مسائل سیاسی و اقتصادی نفت ایران" در رشته علوم سیاسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب صبح دوشنبه با آیت‌الله اكبر هاشمی رفسنجانی دیدار و برخی سئوالات خود درخصوص این درس را مطرح كردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار در پاسخ به سئوالی درخصوص رابطه جبهه ملی و آیت الله كاشانی پس از ملی شدن صنعت نفت، گفت: پیروزی ایران در ملی كردن صنعت نفت مدیون همكاری و هماهنگی آیت الله كاشانی و دكتر مصدق بود ولی پس از پیروزی به دلیل اختلافاتی كه در نحوه اداره برخی مسائل بروز كرد دولت مصدق تضعیف و در نهایت به دلیل جدایی از آیت‌الله كاشانی سقوط كرد. در بررسی این موضوع نقش رابطه مسائل ملی با مذهب در قدرت سیاسی قابل رویت است.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درخصوص رابطه نفت و انرژی با قدرت، تاكید كرد: در عرصه بین‌المللی امروز نفت در كشورهای دارای تكنولوژی و پیشرفته ایجاد قدرت سیاسی مضاعف كرده است و آنها با اعمال مالیات‌های سنگین برای دولت‌های خود تولید هزاران محصول صنعتی از این ماده ارزشمند ایجاد درآمدی به مراتب بیش از كشورهای تولیدكننده می‌كنند.

هاشمی رفسنجانی افزود: عمده كشورهای تولیدكنده نفت به دلیل عدم استفاده مطلوب از این ماده پر ارزش و نقش منفی سیاست‌های كشورهای استعمارگر در این كشورها، نتوانسته‌اند از این سرمایه ملی به نحو مطلوب در اداره كشور خود استفاده كنند و بهره اصل از این ماده را كشورهای پیشرفته می‌برند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی درخصوص نحوه استفاده بهینه از درآمدهای نفتی تاكید دارد: مجمع تشخیص مصلحت نظام در سیاست‌های كلی كه به تایید مقام معظم رهبری نیز رسید تعیین كرد تا هزینه جاری كشور ظرف ۱۰ سال از درآمدهای نفتی منقطع و از منابع مالی ناشی از نفت به عنوان یك سرمایه برای توسعه كشور استفاده كنیم.

وی ادامه داد: عمل به این سیاست می‌تواند این ثروت عظیم را در اختیار توسعه و پیشرفت كشور قرار دهد و مسائل و مشكلات ناشی از استفاده غیربهینه از این ماده را حل كند كه البته تاكنون این سیاست محقق نشده است.

هاشمی رفسنجانی در جواب به پرسش دیگری درخصوص رابطه تحریم ایران با قیمت نفت در عرصه جهانی تاكید كرد: كشورهای سلطه‌گر اكنون از سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران جلوگیری می‌كنند و این تحریم موذیانه، درآمد نفتی ایران را در سالیان آینده كاهش می‌دهد و آنها اگر بتوانند تولید نفت را در برخی كشورهای منطقه افزایش دهند شاید به دنبال تحریم خرید نفت ایران باشند و در غیر این صورت می‌تواند بر قیمت نفت تاثیر مضاعف گذارد كه البته اقتصاد جهانی امروز تحمل چنین تحریمی را ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی درخصوص وجود رانت در صنعت نفت كشور گفت: در فضایی كه تمركز امور اقتصادی در دستان دولت باشد این رانت وجود دارد و راه حل موجود در دنیا این است كه دولت سیاستگذار باشد و امور اقتصادی به مردم واگذار شود.

وی تاكید كرد: در سیاست‌های كلی اصل ۴۴ كه مجمع آن‌را تدوین و به تصویب مقام معظم رهبری رسید تعیین شد تا سالی ۲۰ درصد از فعالیت‌های اقتصادی دولت به مردم واگذار شود كه در صورت اجرای صحیح این موضوع، می‌توانست ظرف ۵ سال فضای سالم و رقابتی در عرصه اقتصادی كشور با حضور مردم تبلور یابد.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این پرسش كه علل اقتصادی و سیاسی واگرائی میان ایران و كشورهای حوزه خلیج فارس چیست؟ تاكید كرد: پیروزی انقلاب و تاثیر مردمی آن در منطقه، نگرانی‌هایی در برخی حاكمان این كشورها ایجاد كرد و كشورهای غربی نیز برای كاهش خطر رژیم صهیونیستی در افكار عمومی منطقه به این نگرانی‌ها دامن زدند.

وی تصریح كرد: جنگ تحمیلی و حمایت برخی از این كشورها از رژیم بعث، روابط میان ایران و برخی این كشورها را دچار مشكل كرد كه پس از جنگ در جهت همگاریی قدم‌های مثبتی برداشته و نتایج مطلوبی حاصل شد ولی اكنون شاهد روابط مطلوب و قابل قبول نیستیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی درخصوص تفسیر نظریه زوال دولت در دیدگاه ابن خلدون تاكید كرد: اكنون با وجود نظام‌های دمكراسی در دنیا و انعطاف‌پذیری این دولت‌ها در مقابل خواست و اراده مردم و تعیین دوره‌های زمانی در انتخاب روسای كشورها این نظریه معنا و مفهوم گذشته را ندارد.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسشی در خصوص دلیل عدم استفاده ایران از ذخایر نفت خزر گفت: استفاده از این ذخایر با توجه به عمق زیاد آب در این دریا نیاز به فن‌آوری پیشرفته دارد و ایران درخصوص دستیابی به این فن‌آوری‌ها قدم هایی را برداشته است كه در حال تكمیل است.

وی تلاش برای گرفتن سهم واقعی ایران از منابع عظیم ذخایر نفتی در این منطقه را پر اهمیت عنوان كرد و گفت با رایزنی و پیگیری می‌توانیم به حق خود در منابع نفتی موجود در این دریا دست یابیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی درخصوص رابطه معكوس افزایش درآمدهای نفتی و دمكراسی در كشورهای نفت‌خیز تاكید كرد: این موضوع در تاریخ بعضی از كشورهای نفتی اتفاق افتاده است و لزوما به این معنا نیست كه همیشه این اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطر نشان كرد: ثروت نفت می‌تواند وجود داشته باشد ولی دولت‌ها همواره باید خود را نیازمند مردم و احزاب و همچنین نهادهای مردسالار ببینند.

هاشمی رفسنجانی تصریح كرد: افزایش قیمت نفت در كشورهایی كه سطح سواد سیاسی مردم بالا باشد و حقوق خود را مطالبه كنند تبدیل به عاملی برای پیشرفت و آبادانی خواهد شد.

وی در پاسخ یكی از دانشجویان كه در مورد نقش مرجعیت در فقه شیعه و اقدام اخیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رد صلاحیت یك مرجع سئوال كرد، گفت: مرجعیت همواره به عنوان شخصیت‌های پرنفوذ و تاثیرگذار در عرصه دینی و سیاسی مردم حضور ارزشمند و غیرقابل انكار داشته‌اند ولی همیشه استقلال خود را حفظ كرده و غیروابسته به دولت‌ها و با اتكاء به مردم حضور داشته‌اند.

هاشمی تاكید كرد:در مطالعه زندگی مراجع در تاریخ تشیع هیچ‌گاه مرجعی توسط جایی نصب یا عزل نشده بلكه مردم با تشخیص خود و پرداخت وجوهات فرد مناسب به عنوان مجتهد را انتخاب كرده‌اند.