سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مردی که با طراحی ساده‌ مبلمان میلیاردر شد


كمپارد موسس شركت IKEA است. IKEA یكی از بزرگترین زنجیره فروشگاه‌های مبلمان خانه بوده كه در سرتاسر دنیا شعبه دارد و هنوز هم فروشگاه‌هایش در حال اضافه شدن هستند.

باشگاه ایرانیان موفق دنیا: در بسیاری از نقاط دنیا،‌ زمانی كه افراد برای خرید مبلمان به فروشگاه می‌روند اصلا به اینكه چه كسی صاحب فروشگاه است فكر نمی‌كنند و بیشتر به دنبال مبلمانی با قیمت مناسب هستند و بنابراین نام اینگوار كمپارد اغلب چیزی را به یادشان نمی‌آورد.

كمپارد موسس شركت IKEA است. IKEA یكی از بزرگترین زنجیره فروشگاه‌های مبلمان خانه بوده كه در سرتاسر دنیا شعبه دارد و هنوز هم فروشگاه‌هایش در حال اضافه شدن هستند. در حال حاضر، اینگوار كمپارد با ثروت 22 میلیارد دلاری اش پنجمین فرد ثرتمند جهان به شمار می‌رود.



اینگوار فئودور كمپارد در 30 مارس سال 1926 در لیونگبای سوئد متولد شد. شم تجاری‌ او حتی زمانی كه یك پسر جوان بود، كاملا مشهود بود. او با دوچرخه‌اش دور محله می‌گشت و به پسرهای همسایه چوب كبریت می‌فروخت. او قبل از یادگیری دستور زبان پایه، اصول عرضه و تقاضا را آموخته بود.

اینگوار كوچك دریافته بود كه اگر كبریت‌ها را به شكل دسته‌ای بخرد، كه بسیار ارزان‌تر می‌شد و آنها را به شكل دانه‌ای بفروشد سود خیلی زیادی به دست خواهد آورد. از آنجایی كه او كالاهایش را با قیمت ارزان می‌فروخت، غالبا همگی زود فروش رفته و او می‌توانست با سود فروشش وارد حوزه دیگری شود.

او كارش را به فروش ماهی، اجناس تزئینی درخت كریسمس، دانه و كمی‌بعدتر به فروش خودكار و مداد در مدرسه گسترش داد. كمپارد با وجود اینكه همواره به كار فروشندگی مشغول بود، در مدرسه دانش‌آموز عالی ای بود. پدرش كه بی‌نهایت به تعهد اینگوار به تحصیل افتخار می‌كرد، در زمان 17 سالگی اینگوار به او پاداش نقدی خوبی داد.



او از این پول برای راه‌اندازی فروشگاه كوچك مبلمانش استفاده كرد كه نامش IKEA بود. IKEA با حروف اول نامش (Ingvar Kampard)، نام مزرعه خانوادگی‌ای كه در آن بزرگ شده بود (Elmtaryd) و روستای نزدیك محل سكونتش (Agunnaryd) ساخته شده است. كمپارد از بیماری دیسلكسیا رنج می‌برد و در به خاطر سپردن نام‌های طولانی مشكل داشت. به همین دلیل او این اسم را انتخاب كرد كه آوایش هم سوئدی به نظر می‌آمد.

IKEA به زودی كارش را گسترش داد و تبدیل به نامی‌جهانی شد. این شركت، مبلمان با كیفیت را با قیمتی ارائه می‌دهد كه اكثر مردم توانایی پرداختش را دارند.

در حال حاضر IKEA به خاطر طراحی‌های نوآورانه و با مدل‌های خاصش در جهان شناخته شده است. تقریبا تمام محصولات IKEA به شكلی طراحی شده‌اند كه قابل مونتاژ هستند و به شكل كم جا بسته‌بندی می‌شوند. این كار باعث كاهش هزینه و خسارات حمل و نقل و كارآیی بیشتر ظرفیت انبار فروشگاه می‌شود.

ingvar-kamprad-ikea



همچنین اگر مشتریان بخواهند خودشان مبلمانشان را به خانه ببرند به جای تحویل توسط شركت، این كار برایشان ساده‌تر خواهد بود، البته دلیل اصلی برای این امر، فشار رقابتی از سوی رقبای IKEA روی تامین‌كنندگانش بود. آنها IKEA را بایكوت كرده بودند و این باعث شد IKEA خودش تمام كارها را انجام دهد.



نیروی محركه موفقیت IKEA همواره دیدگاه كمپارد بوده است.

IKEA طراحانی را استخدام می‌كند كه در طول سالیان جوایز زیادی دریافت كرده‌اند. كمپارد بر این باور است كه موجودیت كمپانی‌اش نه تنها برای بهتر كردن زندگی مردم، بلكه برای بهتر كردن خود مردم می‌باشد.



طراحی سلف‌سرویس فروشگاه‌ها و مونتاژ ساده مبلمانشان علاوه بر اینكه باعث كاهش هزینه‌ها می‌شود، می‌تواند فرصتی برای افزایش اعتماد به نفس مشتریان شود. این دیدگاه در تبلیغات و كاتالوگ‌های آنها هم مشاهده می‌شود. كمپارد كه می‌بایست در سال 1986 بازنشسته شود هنوز به طور خستگی‌ناپذیری روی بهبود برند شركتش كار می‌كند. 3 پسر او هم همگی در همین شركت كار می‌كنند. هم‌اكنون فروشگاه‌های IKEA نه‌هزار و پانصد نوع كالا و مبلمان را در 36 كشور جهان و با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسانند.



كاتالوگ‌های این شركت به 27 زبان دنیا چاپ می‌شوند. كمپارد كه از سال 1976 در سوئیس زندگی می‌كند، ماشینش هنوز یك ولووی 15 ساله است. او تنها با كلاس اقتصادی پروازهای هوایی سفر كرده، در رستوران‌های ارزان‌قیمت غذا خورده و كارمندان IKEA را نیز تشویق می‌كند كه برای نوشتن از هر دو روی برگه كاغذ استفاده كنند.

او همچنین كادوها و كارت‌های كریسمس را در فروش بعد از كریسمس می‌خرد تا ارزان‌تر باشند. به علاوه او خانه خودش را هم اغلب با محصولات IKEA مبله می‌كند.


ویدیو مرتبط :
طراحی مبلمان با استفاده از وسایل ورزشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طراحی های ساده ولی خلاقانه!



طراحی های ساده ولی خلاقانه! (عكس)

اشتباه نکنید این همبرگر نیست. یک هاب usb به شکل همبرگر است که شما میتوانید همزمان ۴ پورت usb استفاده کنید.

 

 

طراحی های ساده ولی خلاقانه! (عكس)

لامپی با طراحی خاص که در اولین نگاه ذهن بیننده را مشغول می کند!

 

 

 

طراحی های ساده ولی خلاقانه! (عكس)

 

ساعت های عجیب توکیو فلش. این ساعت ها با طراحی های خاص و بسیار زیبا هستند.

 

 

طراحی های ساده ولی خلاقانه! (عكس)

 

زنگ خورها دیگر نگران نباشند! یا این اختراع شما می توانید حتی زیر آب با تلفن خود صحبت کنید

 

 

طراحی های ساده ولی خلاقانه! (عكس)

 

اگر نمی توانید کودک خود را ترک کنید از این دست ها استفاده کنید. این دست ها به رنگ طبیعی هستند و از جنسی شبیه پوست دست ساخته شده اند.

 

 

طراحی های ساده ولی خلاقانه! (عكس)

 

یک هاب usb دیگر به شکل اژدها. ۶ پورت usb همزمان می تواند به این هاب وصل شود.

 

 

طراحی های ساده ولی خلاقانه! (عكس)

اگر شما هم پشت لپ تاپ خوابتان می برد این بالش ها مخصوص شماست. اگر شما پشت لپ تاپ خوابتان برد این بالشت با هوای گرمی پر شده و موزیک پخش
می شود و پس از ده دقیقه زنگ خواهد زد. بسه چقدر می خوابی !

 

 

طراحی های ساده ولی خلاقانه! (عكس)

طراحی زیبا لب تاپ های Dell با صفحه ها محرک!

 

 

طراحی های ساده ولی خلاقانه! (عكس)

وقتی میتوانید اسب برانید چرا سوار دوچرخه شوید؟!

 

 

طراحی های ساده ولی خلاقانه! (عكس)

گوگل و طراحی جالب یخچال هایش در در دفاترش در سراسر دنیا!

منبع:عصرایران