سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مردان در برابر زنان جذاب دچار مشکلات شناختی می شوند!


مطالعاتی که در دانشگاه رادبود نایمیخن هلند صورت گرفته نشان می دهد که مردان در حضور زنان نمی دانند چه بگویند، چرا که قوای شناختی و قدرت تفکرشان دچار نقصان می شود، ولی این امر در مورد زنان صادق نیست.

 
 


صبح بخیر: مطالعاتی که در دانشگاه رادبود نایمیخن هلند صورت گرفته نشان می دهد که مردان در حضور زنان نمی دانند چه بگویند، چرا که قوای شناختی و قدرت تفکرشان دچار نقصان می شود، ولی این امر در مورد زنان صادق نیست.



محققان این یافته ها را با یکی از صحنه های رمان آناکارنینای تولستوی مقایسه کرده اند که در آن لوی، شخصیت مرد داستان، سعی می کند در حضور کیتی، شخصیت زن داستان، چیزی برای گفتن پیدا کند.

به گزارش صبح بخیر ، این تحقیقات همچنین نشان می دهد که این مشکل اغلب زمانی پیش می آید که " زن جذاب باشد و مرد قصد داشته باشد او را تحت تاثیر قرار دهد" .

در این پژوهش از دانشجویان خواسته شده بود روبروی وب کم بنشینند و خطاب به  کسی که در حال دیدن آنها و لب خوانی است صحبت کنند. به گزارش صبح بخیر، مردانی که به آنها گفته شده بود در مقابل یک زن نشسته اند در تست های شناختی بعدی عملکرد بدتری داشتند، حتی زمانی که هیچ تماس چهره به چهره ای وجود نداشت. اما به گفته محققان، زنانی که در این تست شرکت کردند عملکرد ثابتی داشتند و تغییری در رفتار آنها به وجود نیامده بود.


ویدیو مرتبط :
مشکلات زنان 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا می دانید مردان چند برابر زنان دچار سرطان می شوند؟



 سرطان مردان,سرطان زنان,انواع سرطان ها,عامل سرطان,سرطان ریه,سرطان مثانه,اخبار سرطانهای میترا حجار,فیلمهای میترا حجار,اخبار هنرمندان,اخبار سینما

 

آیا می دانید مردان چند برابر زنان دچار سرطان می شوند؟

مردان آسیب پذیری بیشتری در برابر انواع سرطان ها دارند و بر طبق بررسی ها و مطالعات مختلف شیوع کلی سرطان در آنها حدود 2 تا 5 برابر بیشتر از زنان است.

مرتضی اصلانی متخصص انکولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آمارها نشان می دهند که سرطان دومین عامل مرگ و میر در دنیا است و سالانه هزینه های بسیار سنگینی را به دولت ها، جوامع و مردم تحمیل می کند.

 

وی با بیان اینکه مردان، آسیب پذیری بیشتری در برابر انواع سرطان ها دارند تصریح کرد: در واقع مردان در مقایسه با زنان بیشتر دچار سرطان می شوند و سال های از دست رفته عمر، ناتوانی و کاهش کیفیت زندگی به دلیل سرطان در مردان به مراتب بیشتر از زنان است.

اصلانی تاکید کرد:‌ برطبق بررسی ها و مطالعات مختلف، شیوع کلی سرطان در مردمان، حدود 2 تا 5 برابر بیشتر از زنان است.

 

وی با اشاره به اینکه سرطان مثانه در مردان پنج برابر شایع تر از زنان است یادآور شد: همچنین سرطان ریه، معده و روده نیز در مردان دو تا سه برابر شایع تر است.

اصلانی با بیان اینکه سرطان پروستات نیز که مختص مردان است و به عنوان شایع ترین نوع سرطان در مردان شناخته می شود، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که ویژگی های جنسیتی، شغلی و رفتاری در مردان به عنوان عواملی اصلی افزایش دهنده خطر ابتلا به سرطان در آنها در مقایسه با زنان است/باشگاه خبرنگاران