سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مربای پوست هندوانه




 

مربای پوست هندوانه

 

مواد لازم  :

 

 

پوست هندوانه و آهک

از هر کدام یک کیلوگرم

شکر

یک و نیم کیلوگرم

گلاب

نصف پیمانه

دانه هِل کوبیده

یک تا دو قاشق مرباخوری

 

 

طرز تهیه :

 

 

همه ‌طور مربا و همه جورش را دیده بودید. الا این یکی رو، اما چه بخواهید و چه نخواهید پوست هندوانه اگر به شکل مربا در آید بسیار خوشمزه خواهد شد. اما یادتان باشد اگر این مربا را تهیه می‌کنید عینا مطابق دستور انجام شود وگرنه آن‌طور که باید و شاید خوشمزه نخواهد شد.

 

هندوانه جزو میوه‌هایی است که بیشتر افراد آن را دوست دارند و در فصل تابستان مورد استفاده همگان است. گذشتگان تخم هندوانه را جدا می‌کردند و بو می‌دادند و از پوست هندوانه هم مربای بسیار خوشمزه‌ای تهیه می‌کردند.

 

 

طرز تهیه مربای پوست هندوانه به این ترتیب است که ابتدا آهک را در ظرفی می‌ریزیم دو یا سه کاسه بزرگ آب روی آهک ریخته و کاملا هم می‌زنیم. سپس پوست‌های هندوانه را تمیز کرده تا حدی که تمامی قرمزی هندوانه گرفته شود، آنها را خرد کرده یا قالب می‌زنیم. آب زلال آهک را صاف کرده و روی پوست هندوانه‌ آماده شده می‌ریزیم و می‌گذاریم ۲۴ ساعت در آب آهک بماند بعد آنها را خارج کرده با آب زیاد می‌شوییم. این کار را چند بار تکرار می‌کنیم و بعد از هر بار شستن پوست هندوانه‌ها آب آن را خالی کرده و دوباره این کار را انجام می‌دهیم و با مقداری آب می‌گذاریم تا بپزد.

 

سپس پوست هندوانه‌ها را در صافی می‌ریزیم تا آب آن برود. شکر را در ظرف لعابی مناسبی ریخته به اندازه سه لیوان آب روی آن می‌ریزیم و شکر را می‌جوشانیم. شربت را صاف کرده و پوست هندوانه‌ها را در شربت ریخته روی حرارت گذاشته تا جوش بیاید. کف روی مربا را چند بار می‌گیریم. وقتی شربت قوام آمد دانه‌های هِل و گلاب را داخل مربا می‌ریزیم. مربا باید کاملا شفاف و شکننده باشد. بعد مربا را از روی حرارت بر می‌داریم و در ظرف ریخته و پس از خنک شدن در یخچال نگهداری می‌کنیم.

 

 


ویدیو مرتبط :
Confiture d'ecorce de Pastèque à l'iranienne مربای پوست هندوانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماسك هندوانه برای پوست حساس و معمولی



 

 

ماسک هندوانه

 

این ماسك به علت داشتن هندوانه بسیار خنك است و اگر آن را روی پوست آفتاب زده و یا حساس بگذارید ، نتیجه خوبی می گیرید.

 

 

مواد لازم:

 

یك تكه هندوانه


یك تكه سیب زمینی


یك تكه خیار


3 قاشق غذاخوری نخود پخته( نخود آبگوشتی)


1 قاشق چای خوری روغن بادام شیرین

 

1 قاشق غذاخوری خامه

 

تمام مواد را در مخلوط كن ریخته تا خوب مخلوط شود. سپس ده دقیقه روی پوست بگذارید بماند. بعد با آب ولرم بشویید. این ماسك را می توانید در هفته 3 الی 4 بار استفاده كنید.

 

نكته:

 

نخود پخته در این ماسك به عنوان تغذیه كننده پوست است.

توجه داشته باشید پوست هندوانه را از قسمت گوشت آن بطور كامل پاك كنید و بشویید و چند تكه كنید. تكه ها را در یخچال بگذارید و در میان روز پوست را از داخل یخچال بردارید و روی صورت بگذارید. برای آرامش و شادابی پوست می توانید همین مرحله را بعد از ماسك تكرار كنید.