سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مراقبت و محافظت از پوست با گلیسیرین



محافظت از پوست,پوست خشک,رطوبت پوست

اگر دارای پوست خشک و زبری هستید ما استفاده از گلیسیرین را برای محافظت از پوستتان توصیه میکنیم.

گلیسیرین یکی از ترکیبات شیمیایی کربن است. فرمول عمومی گلیسیرین C3H8O3 است . به این ماده در شیمی گلیسرول هم گفته می‌شود. گلیسیرین یک ماده جاذب رطوبت است و رطوبت را از محیط اطراف به خود جذب می‌کند.

 

زمانی که شما گلیسیرین رقیق‌شده را به پوست خود می‌زنید، این ماده رطوبت پوست شما را حفظ می‌کند. گلیسیرین در تمام داروخانه‌های بزرگ وجود دارد. عمر مفید این ماده، تا دو سال پس از تاریخ تولید آن است. قبل از خریداری کردن گلیسیرین، برچسب روی آن را بررسی کنید. در ادامه، برخی از مزایای گلیسیرین برای زیبایی آورده شده است .

مرطوب‌کننده برای پوست :
گلیسیرین و عسل را به اندازه مساوی با هم مخلوط کرده و خوب به هم بزنید. این مخلوط را بر روی صورت خشک، دست‌های خشک، پاهای خشک، و کلاً پوست خشک خودتان بزنید.

این مخلوط را برای حدوداً 20 دقیقه بر روی پوست باقی بگذارید و سپس با آب سرد شست‌وشو دهید. گلیسیرین باعث می‌شود که پوست مرطوب باقی بماند و جلوی خشک شدن آن را می‌گیرد. 

 

بهترین ماده جلوگیری‌کننده از خشکی پوست
پوست ما به طور طبیعی مواد شیمیایی محلول در آبی را تولید می کند که به عنوان عامل های مرطوب کننده طبیعی شناخته می شوند که پوست را پر از آب نگه می دارند.

گلیسیرین خیلی شبیه این عوامل مرطوب کننده طبیعی پوست است؛ چون رطوبت محیط را جذب پوست می کند.

در واقع گلیسیرین قدرت حفاظتی پوست را بالا می برد تا بتواند مواد شیمیایی مضر را دفع کند و در عوض میزان بیشتری آب در خود نگه دارد و در نتیجه پوست کمتر خشک می شود. بعضی از پزشکان عقیده دارند گلیسیرین بهترین ماده برای جلوگیری از خشک شدن پوست است.

لایه‌برداری از پوست به وسیله گلیسیرین :
یک قاشق سوپ‌خوری گلیسیرین، دو قاشق سوپ‌خوری عسل، و دو قاشق سوپ‌خوری شیر را باهم مخلوط‌کنید. حالا جوی دو سر را به این مخلوط اضافه کرده و به شکل یک خمیر غلیظ درآورید تا روی صورت خودتان بمالید.

گلیسیرین را بیش از اندازه اضافه نکنید. زیرا باعث خارج کردن رطوبت از پوست می‌شود. مقدار کمی گلیسیرین اضافه کنید. اضافه کردن این ترکیب به صورت باعث باز شدن منافذ بسته پوست و تمیز شدن آن‌ها می‌شود. این ترکیب پوستی زیبا و روشن برای شما به ارمغان می‌آورد.

محافظت از پوست,پوست خشک,رطوبت پوست

برای نرم کردن پوست های خشک
اگر به خاطر خشکی، پوست تان زبر شده است، می توانید با ساختن یک ماسک صورت از این زبری خلاص شوید.

کافی است یک قسمت گلیسیرین را با یک قسمت عسل و دو قسمت آب مخلوط کنید و بعد به آن کمی آرد جو اضافه کنید تا مخلوط حالت خمیری پیدا کند و بتوانید به صورت ماسک به چهره بمالید. این ماسک باید حدود 20 دقیقه روی پوست باقی بماند و بعد با آب بشویید.
منبع:دلگرم
 


ویدیو مرتبط :
مراقبت از پوست و جلوگیری از اثرات منفی موارد مختلف روی پوست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انواع پوست و نحوه مراقبت از آنها



 

انواع پوست

نـخـستين گـام براي داشـتن پوستـي زيبا آگاهي يافتن ازنوع پوست ميباشد زيرا ازاين طريق شما قادر خواهيد بودهر چه بهتر از پوستتان مراقبت و هـمـچنـيـن فـراورده هاي بـهـداشـتـي و آرايشي مناسب نوع پوست خود را انتخاب كنيد. بطور كلي 5 نوع پوست وجود دارد:

 

انواع پوست پوست نرمال: نه زياد خشك و نه زياد چرب ميباشد-مــنــافــذ پـوست قابل رويت بـوده امـا بـزرگ و يـا مســدودنيستند- پس از شستشو نرم و لطيف ميگردند- به نـدرت صورت جوش ميزند.

 

طرز مراقبت: روزي دوبـارصـورت خـودرابا شوينده هاي مـلايم شستشو داده و از مرطوب كننده استفاده كنيد.

 

انواع پوست

 

پوست چرب: پوست اغلب چرب است- سطح پوست ضخيم و خشن مي بــاشد -منافذ پوست بزرگ و قابل رويت ميباشد- پوست براق است. صورت زياد جوش مي زند-گرد و غبار و آلودگي بيشتري را به خود جذب مي كند- غـدد چـربـي بـيـش از حـد فـعـال ميباشند به همين خاطر منافذ پوست در معرض انسداد است- پـوست كـمـتـر چـروكيده ميشود.

 

طرز مراقبت: روزي 2 مرتبه صورت خود را با شوينـده هـاي مـلايـم شسـتـشو دهـيـد-همواره از شوينده هاي ملايم و غير چرب و حاوي الكل استفاده كنيد- از لــوازم آرايشي غير چرب استفاده كنيد- به خاطر داشته باشيد پوست چرب نيز نياز به مـرطـوب كــننده دارد بنابراين از مرطوب كننده هر روز استفاده كنيد.- با آب سرد صورت خود را بشوييد تا منافذ پوستتان بسته گردد. از غذاهاي سرخ شده و شكلات كمتر استفاده كنيد.

 

پوست خشك: پوست نازك و كاغذ مانند است- هـنـگـام لـمس آن پـوسـت خـشـك است- منافذ پوست بسيار ريز ميباشند- صورت بندرت جوش مي زند- چون غدد چربي كم كار ميباشند بنابراين پوست خشك و معمولا پوسته پوسته ميگردد- مـستعد چين و چروك مي بـاشد- در زمستان پوست خشك تر شده و خارش پيدا مي كند.

 

طرز مراقبت: همواره از لوازم آرايش ملايم فاقد الكل استفاده كنيد-هر روز پوست خود را با مرطوب كننده مرطوب كنيد- همواره صورت خـود را بـا شـويـنـده هـاي مـلايــم و غير صـابوني بشوييد زيرا صابون چربي پوست شما را با خود مي شويد- از كـرمـهـايـي كــه محتوي آلفاهيدروكسي اسيد ميباشد استفاده كنيد. اين ماده سبب پيلينگ ملايم لايه خشك و مرده خارجي پوست مي شـود- شستـشوي صـورت بـا روغــن بادام و يا زيتون بسيار موثر مي باشد- يـك سيب را رنده كرده مدتي در يخچال گذاشته و 15 دقيقه روي صورتتان قرار دهيد.

 

انواع پوست

 

پوست تركيبي: اغلب افراد پوستشان پوست تركيبي مي بـاشد بـديـن مـفهوم كه بخشي از پوستشان چرب و بخشي خشك است- خشكي معمولا در نواحي گونه، دور چشم و گردن و چرب در نواحي پيشاني، بيني و چانه- بهتر است براي نواحي چرب يك نوع فراورده و نواحي خشك فراورده ديگري استفاده كنيد.

 

طرز مراقبت: صورت خود را روزي 2 مرتبه با شوينده هاي ملايم شستشو دهيد-گلاب براي طراوت پوست بسيار موثر است.

 

انواع پوستپوست حساس: بـه آسـانـي تــحريـك مي گردد و ايجاد خارش، سوزش، قـرمــزي و ساييدگي در پوست مي گردد- گهگاهي جوش ميزند.

 

طرز مراقبت: از صابون استفاده نكنيد و در عوض لوسيونهاي شستشوي ملايم و غير حساسيت زا را بكار ببريد.