سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مراقبت از گیاهان در زمان رفتن به سفر



 

 

تابستان ،مسافرت و گیاهان

 

 

تابستان است و بازار مسافرت ها د اغ. حتماً قبل از رفتن به سفر نکاتی را مرور می کنید تا ایمنی منزل رعایت شود ، اما آیا به فکر گیاهان خود نیز هستید ؟ مطمئناً د وست ند ارید وقتی از سفر باز می گرد ید ، با برگ های ریخته شد ه و یا آویزان و پلاسید ه گیاه محبوبتان روبرو شوید . بله، هیچ کس د وست ند ارد زحمات یک ساله خود را د ر عرض یک هفته بر باد

دهد.




● پس نکات زیر را رعایت کنید :

 


درجه حرارت را چک کنید ؛ گیاهان همان د ما و رطوبتی را می پسند ند که شما می پسندید .وقتی سیستم تهویه منزل را خاموش می کنید و گرد ش هوا را از کار می اند ازید ، درجه حرارت بالاتر می رود .


 

اکثر گیاهان د ر این حالت برگ هایشان می ریزد . این به معنی آن نیست که گیاه شما مرد ه است. معنی آن این است که گیاه د ر حال وفق د اد ن خود با شرایط جد ید محیطی است. وقتی پوست شما د ر مقابل آفتاب می سوزد ، چه اتفاقی می افتد ؟ د رست است. پوست می اند ازید .


 

اگر بتوانید مد تی که در سفرید ، د مای خانه را ثابت نگه د ارید ، با این مشکل مواجه نمی شوید .



آبیاری گیاه را با وسواس د نبال کنید ؛ اگر کسی متعهد آبیاری گیاهان د ر غیاب شماست، باید برای او مشخص کنید که د قیقاً چه مقد ار آب برای هر یک از گیاهان لازم است و به آن شخص آموزش د هید که چگونه به آن ها آب بد هد .

 


البته وسایلی نیز وجود د ارند که گیاه را به طریقه قطره ای و مد اوم آبیاری می کنند . می توانید این وسایل را از گل فروشی ها تهیه کنید .




ویدیو مرتبط :
تخم کردن انجل روی برگ گیاهان و مراقبت از آنها در کنار سایرین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراقبت از گیاهان خانه در طول سفر


در روزهای تعطیل و مسافرت، دغدغه اصلی افرادی که در خانه خود گل و گیاه نگهداری می کنند این است که هنگام سفر چه کسی از گیاه های دوست داشتنی آنها مراقبت کند تا آنها همچنان سرحال و تازه باقی بمانند.






صبح بخیر:  در روزهای تعطیل و مسافرت، دغدغه اصلی افرادی که در خانه خود گل و گیاه نگهداری می کنند این است که هنگام سفر  چه کسی از گیاه های دوست داشتنی آنها مراقبت کند تا آنها همچنان سرحال و تازه باقی بمانند. اگر گیاهان را بی تفاوت رها کنیم و مسافرت برویم، موقع بازگشت با گیاهان پژمرده، بی گل یا حتی خشک شده مواجه خواهیم شد. برخی از گیاهان همچون کاکتوس ها به مراقت کمتری نیاز دارند. اما باقی گیاهان این طور نیستند.

در وهله اول می توان گیاه خود را به دوستان یا همسایه هایی که مسافرت نمی روند سپرد. اما اگر چنین کسی را ندارید، می توانید روش های زیر را به کار بگیرید تا گیاه موردعلاقه تان از بین نرود.

وسایل موردنیاز
  • لاشبرگ‌ (برگ‌ و خاشاك‌ و غیره‌ كه‌ دور ساقه‌ گیاه‌ انباشته‌ مى‌ كنند تا سرما نخورد یا رطوبت‌ از دست‌ ندهد)
  • جعبه
  • سنگریزه
  • فتیله آبیاری
  • تکه ای پلاستیک
  •  کیسه پلاستیکی
  • ریسمان نازک و محکم
مراقبت از گیاهان در طول مسافرت

مرحله یک


دمای خانه را خنک نگهدارید. در روزهای تابستان کولر را روشن بگذارید یا دست‌کم گیاه را به خنک ترین قسمت خانه همچون زیرزمین ببرید. دمای 60 درجه فارنهایت دمای مناسبی است.

مرحله دو

گیاه را از معرض نور مستقیم آفتاب دور نگهدارید. گیاهی که مستقیما جلوی نور نباشد به مدت طولانی تری آب را در خود نگه می دارد.

مرحله سوم

لاشبرگ - براده چوب یا برگ - به گلدان اضافه کنید. لاشبرگ باعث می شود تا گیاه برای مدت طولانی تری رطوبت را در خود حفظ کند. حتی از میوه های کاج نیز برای این منظور می توان استفاده کرد.

مرحله چهار

همه گلدان های خود را دریک جا جمع کنید تا هوای اطراف آنها مرطوب و شرجی شود زیرا گیاهان هنگام تعرق از خود رطوبت ایجاد می کنند. همچنین می توانید گیاهان را در کانتینرهای پرشده از آب و سنگریزه قرار دهید. گیاه را داخل سنگریزه ها محکم کنید نه درون آب. این مساله کمک می کند تا گیاه دیرتر خشک شود. 

مرحله پنج


پیش از رفتن به سفر، گلدان را تا حد امکان و تا زمانیکه ظرف زیر آن پرآب شود، آبیاری کنید. برای مرطوب ماندن خاک در طول سفر نیز می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

مرحله شش

فتیله آب را داخل گلدان قرار دهید. این دستگاه را می توان از همه فروشگاه های لوازم کشاورزی خریداری کنید. از دو هفته پیش از مسافرت خود از این وسیله استفاده کنید تا بهترین مکان نصب این وسیله را پیدا کنید. باید به ضخامت و وضعیت خاک گلدان نیز توجه داشته باشید. شاید خاک آن سفت باشد و آب را به راحتی جذب نکند.

مرحله هفت

گلدان را داخل حمام ببرید و آنرا کاملا خیس کنید. سپس با کیسه پلاستیکی روی آن را بپوشانید. در ضمن می توانید گیاه را داخل کیسه های نایلونی بپیچید و چند شکاف کوچک در آن ایجاد کنید تا اکسیژن به آن برسد و انتهای کیسه را محکم به ساقه بپیچید.