سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مراقبت از مو در هنگام ورزش



مراقبت از مو در هنگام ورزش ,شکنندگی مو

 

مراقبت از مو در هنگام ورزش

هنگام ورزش بدن عرق می کند. اما سوالی که پیش می آید این است که، آیا عرق به موها ضرر می رساند؟

 

همه ما می دانیم که اتخاذ شیوه زندگی مناسب در حفظ سلامت ما نقش دارد و یکی از معیارهای این شیوه زندگی انجام ورزش های منظم است. با این حال باید دانست که عرق کردن هنگام ورزش به موها ضرر می رساند. بنابراین لازم است هنگام ورزش کردن از موهای خود مراقبت کنید.

 

عرق چگونه به مو ضرر می رساند و چگونه می توان از آن پیش گیری کرد؟هنگام عرق کردن تراکم نمک در مو و پوست مو بیشتر می شود و این امر به خشکی و در نتیجه شکنندگی مو منجر می شود. روی پوست سر، منافذ متعددی وجود دارد که نفس می کشد و مواد روی پوست سر را به خود جذب می کند. تراکم نمک و مواد زاید نه تنها منافذ را مسدود می کند بلکه گاهی این مواد از طریق منافذ جذب می شود. برای پیش گیری از این امر، پس از ورزش کردن عرق را از مو و پوست پاک کنید.

 

حفظ موهای سالم و براق پس از ورزش

عرق سموم را از بدن دفع می کند و این امر باعث شادابی پوست می شود. اما برای این که عرق به موها آسیب نرساند باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

 

۱ -هنگام ورزش کردن، موهای خود را با کش ببندید.

 

۲ -موها را از صورت و گردن جمع کنید تا کمتر عرق کنید و خنک تر بمانید.

 

۳ -برای پیش گیری از عرق روی پیشانی روسری و یا هد از جنس کتان ببندید.

 

۴ -دستمال حوله ای همراه داشته باشید تا پس از ورزش یا هنگام استراحت بتوانید عرق خود را خشک کنید.

 

۵ -روزهایی که ورزش هوازی انجام می دهید، سر خود را بشویید.

 

۶ -از شامپوهای با PH متعادل استفاده کنید. این نوع شامپو بدون داشتن ضرر شیمیایی مو و پوست سر را تمیز می کند.

 

۷ -پس از حمام، موهای خود را خشک کنید.

 

۸ -برای مراقبت از پوست سر و مو، به طور هفتگی پوست سر را با روغن زیتون، بادام یا نارگیل گرم ماساژ دهید و پس از نیم ساعت با شامپوی گیاهی بشویید.

 

۹ -استفاده از ماسک های طبیعی مانند مورد، آواکادو یا تخم مرغ برای مو مفید است.

 

۱۰ -با نوشیدن آب کافی، میزان آب بدن خود را کنترل کنید.

منبع : salamatnews.com


ویدیو مرتبط :
راه های مراقبت از موی سر و جلوگیری از ریزش مو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند توصيه در راستاي مراقبت از مو



 

مراقبت ازموها

 

هر مويي به طور طبيعي سالم و زيبا ست ولي زندگي روزمره آلودگيها استرس ها و پرتو هاي ماورائ بنفش نور خورشيد موجب تخريب ساختمان وبخصوص ريشه موها مي شوند به اين ترتيب ظاهر موها آسيب ديده وشانه كردن آنها مشكل مي شود.براي بازگرداندن زيبائي طراوت و درخشش به موها بايد از فراوردها بهداشتي آرايشي مو استفاده نمود.

 

 

چند توصيه در راستاي مراقبت از مو


صابو نهاي دست و بدن براي شستشوي موي سرمناسب نيستند براي اين منظور فقط از شا مپو استفاده كنيد.در هنگام شستشوي سر از كشيدن موها و چنگ زدن آنها خوداري كنيد ماساژ ملايم با سر انگشتان براي تميز شدن موها كفايت مي كند.

 

مراقبت ازموها

 

براي اينكه كف شامپو بخوبي تاثير كند بايد حداقل 2تا3 دقيقه روي سر باقي بماند پس از شستشو آبكشيدن موها با آب سرد موجب شادابي و درخشان تر شدن رنگ موها مي شود.براي شانه كردن موها هرگز از برس هاي نوك تيز فلزي استفاده نكنيد.در صورت استقاده از سشوار فاصله آن از موها نبايد كمتر از 20 سانتي متر باشد.

 

در هنگام شستشوي موها ماساژ ملايم پوست سر ترجيحا در جهت رويش موها توسط نوك انگشتان و يا يك برس نرم پلاستيكي با نوك گرد موجب تحريك گردش خون مويرگي در پوست سر و اطراف ريشه موها شده و در نتيجه سبب تقويت موها مي گردد.

 

دكلره كردن موها و استفاده از اسپري ها و حالت دهنده هاي مو سبب ضعف خشكي و شكنندگي مو ها مي شود حتي الامكان از مصرف اينگونه مواد خودداري كنيد.