سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مراحل مانیکور ، فواید و معایب آن



مراحل مانیکور

مانیکور به زبان ساده همان نظافت است

 

به عمل برداشتن گوشت اضافه دور ناخن دست مانیکور می گویند.مانیکور به زبان ساده همان نظافت است.

مانیکور: دستانی زیبا و ناخن هایی مرتب
با مانیکور گوشتهای اضافه دور ناخن به طور کامل گرفته شده، شیارها و زردیهای صدف ناخن توسط سوهان از بین می روند و توسط مواد مخصوص و پولیش براق می گردند، جالب اینجاست که بدانید شما با مانیکور به رشد، زیبایی و بزرگی صدف ناخن خود نیز کمک می کنید و در نهایت ناخن هایی تمیز و فوق العاده زیبا خواهید داشت حال تصمیم با شماست.

فواید انجام مانیکور
- داشتن ناخن زیبا و کشیده تر شدن ناخن های گرد و پایه کوتاه

- بهداشت ناخن
- زیباتر شدن لاک روی ناخن
-  راحتتر انجام دادن کاشت ناخن
- نفوذ هوا به زیر ناخن های کاشته شده

بهترین موقع برای مانیکور کردن

به عمل برداشتن گوشت اضافه دور ناخن دست مانیکور می گویند

 

مراحل مانیکور
1 - دستهای خودتان و دستان مشتری را با ضد عفونی کننده ها تمیز کنید.

2 - از استون ها استفاده نکنید برای ناخن ها  مضر هستند و یک لایه از روی ناخن را هم می برد. استون برای برداشتن ناخن مصنوعی بکار میرود.برای پاک کردن لاک از ناخن از لاک بر ها استفاده کنید.

3 - ناخن ها را با فایل ناخن (سوهان ناخن) به شکل مورد دلخواه مشتری سوهان زده و روی کوتیکل ها که گوشتهای اضافه دور ناخن میباشد را مواد از بین برنده کوتیکل بزنید. دست ها را داخل اب ولرم بگزارید تا خیس بخورند. اگر مواد شوینده و نرم کننده دست دارید کمی داخل اب بریزید. این کمک میکند تا دست نرم شده و راحت تر بتوان با انها کار کرد.

4 - با پوشر های ناخن که میتواند چوبی یا اهنی باشد گوشتهای اضافه ناخن را که حالا نرم شده اند را عقب بدهید.

5 - دست را دوباره داخل آب ولرم کنید. و داخل اب یک تکه از لیمو یا گریپفروت بیاندازید تا زیر ناخن را تمیز کند.

6 - مواد پیلینگ دست یا (روغن بادام یا زیتون) را دایره وار روی دست بمالید و با پنبه آن را تمیز کنید.

7 - دست را خشک کنید و ماسک دست(کرمهای تقویت ومرطوب کننده) را روی دست بمالید.


8 - حوله بخار گرم داده شده را دور دست بپیچید و بگزارید برای ۵ دقیقه بماند؛(یا میتوانید به جای حوله دستها را داخل کیسه فریزر نگهدارید برای ۵ دقیقه )

9 - با اسپانج یا حوله دست را تمیز کنید و می توانید ماسک را با ماساژ هم به خورد دست و پوست دهید.

10 - دست را تا ارنج با کرم ماساژ دست ماساژ دهید . شما میتوانید از کرم های زد چروک دست برای اینکار استفاده کنید.

11 - با باف های سه طرفه ناخن را باف بزنید. این کار مزایای زیادی برای ناخن دارد. مخصوصا اگر فرد گردش خونی خوبی نداشته باشد. با این کار شما ناخن و خون رسانهای دست را تحریک میکنید تا مواد غذایی بیشتری به این منطقه از دست بیاورد. باعث رشد بهتر و قوی تر شدن ناخن میشود. مواظب باشید بیشتر از انچه میخواهید و لازم هست باف نزنید که ممکن هست یک لایه از ناخن را بردارید و ناخن را نازک کنید. شما نیاز دارید ماهی یک دفعه فقط باف کنید.

12 - base coat که اولین لایه زده شده روی ناخن است را روی ناخن بزنید. این معمولا میتواند لاک های تقویت کننده باشد یا یک سری مواد سفت کننده ناخن باشد. این  لایه برای این استفاده میشود که اولا لاک به مدت بیشتری میماند دوما ناخن به مرور زمان رنگ نمیگیرد سوما سودی که از مواد زده شده میگیرید.

13 - از روغن های کوتیکل برای نرم کردن و درمان کردن گوشتهای اضافه ناخن استفاده کنید؛روغن کوتیکلهای دور انگشتان را با ارامی  ماساژ بدهید .

14 - لاک انتخابی را  روی ناخن یک تا دو لایه بزنید.

15 - از top coat که باز بیرنگ میباشد و جلا و شفافیت خاصی به ناخن میدهد استفاده کنید.

نکاتی را که قبل از انجام مانیکور باید رعایت کنید:
- هنگام مانیکور باید دقت کرد کوتیکول ناخن بیش از حد  برداشته نشود  که باعث آسیب  رسیدن به ناخن هامی ‌شود و این امر می ‌تواند به عفونت‌ های میکروبی و قارچی ناخن منجر شود.

- افرادی که به دیابت مبتلا هستند، قبل از انجام مانیکور باید با پزشک خود مشورت کنند.

- اگر روی  دستتان زخم بازی وجود دارد، منتظر بمانید تا جراحت بهبود یابد. بعد برای مانیکوراقدام کنید.


- بهترین موقع برای مانیکور کردن بعد از دوش گرفتن یا ظرف شستن می باشد. چون این فعالیت ها کثیفی را از زیر ناخن پاک کرده و پوست اطراف ناخن ها را نرم می نماید.

- پس از شستن دست ها از کرم و لوسیون استفاده کرده و روی ناخن ها را نیز بزنید. دست ها و ناخن ها پس از شستشو با صابون و پاک کننده های قوی تر زود خشک می شوند.

- سعی کنید ناخن ها را چرب و مرطوب نگه دارید. می توانید برای این کار از مرطوب کننده ها و نرم کننده هایی مانند وازلین و غیره استفاده نمایید. هر شب قبل از خواب نیز حتما این کار را انجام دهید.
گردآوری:بخش آرایش و زیبایی صبح بخیر
منبع:

zibasho.com

 


ویدیو مرتبط :
بیان معایب و فواید برجام در صحن علنی مجلس !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن چیست؟ فواید و معایب آن کدامند؟



آرایش دائم

میکروپیگمنتیشن برای متعادل‌سازی و جلوه بخشیدن به چهره استفاده می‌شود

 

میکروپیگمنتیشن برای بازسازی طبیعی، متعادل‌سازی و جلوه بخشیدن به چهره استفاده می‌شود که درنتیجه زیبایی بیشتر چهره در طولانی مدت را به ارمغان می‌آورد.

در واقع انجام میکروپیگمنتیشن به سختی تلفظش نیست؛ روشی است مبتنی بر اصول علمی و پزشکی با استفاده از دستگاه‌های استاندارد و وسایل یک بار مصرف استریل که به کاربر (پیگمن‌تر) این امکان را می‌دهد که بنا به تقاضای مشتری، نسبت به ارائه یک آرایش دائمی ایمن اقدام کند؛ این کار فرآیند کاشت رنگدانه‌های زیست سازگار در عمق مشخصی از لایه پوست، با حداقل آسیب به بافت پوستی است. این تکنیک علاوه بر کاربردهای زیبایی در حوزه پزشکی نیز کاربرد وسیعی دارد.


باید گفت برخلاف تاتو که برای نقاشی کردن روی بدن استفاده می‌شود، میکروپیگمنتیشن برای بازسازی طبیعی، متعادل‌سازی و جلوه بخشیدن به چهره استفاده می‌شود که درنتیجه زیبایی بیشتر چهره در طولانی مدت را به ارمغان می‌آورد. با این اوصاف انجام چنین کاری آن هم به عنوان آرایش دائم عاقلانه است یا نه؟ آن‌طور که پیگمن‌تر یک مرکز زیبایی در منطقه سعات‌آباد تهران می‌گوید، این کار نسبت به تاتویی که به صورت سنتی انجام می‌شود، درد و خونریزی کمتری دارد و ماندگار‌تر است. آسیب کمتری به پوست وارد می‌کند و با تکرار ترمیم چند سال یک بار رنگ آن به قرمزی یا سبزی نمی‌زند.

میکروپیگمنتیشن چه فرقی با تاتو دارد؟
میکروپیگمنتیشن روشی تقریبا مشابه تاتو به شکل سنتی دارد، با این تفاوت که در این روش، رنگ مانند دانه‌های مو و در جهت رویش موهای ابرو روی پوست می‌نشیند و تفاوت آن با تاتوهای قدیمی این است که دیگر یک کادر پررنگ و ناجور وجود ندارد، فقط تارهایی مانند مو با سوزن نازکی داخل ابرو کشیده می‌شوند که خیلی هم پررنگ و مشخص نیستند بلکه رنگی طبیعی دارند. تفاوت پیگمنت با تاتو در روش اجرای آن، همچنین بدون درد و خونریزی بودن آن است که درنتیجه التهاب کمتری در افراد ایجاد می‌کند.


در گذشته فردی که تاتو انجام می‌داد ممکن بود تا مدت‌ها از فعالیت‌های روزانه خود دور شود یا نتواند در اجتماع ظاهر شود ولی در این روش، بسته به نوع پوست و ویژگی‌های بدن افراد، التهاب و زخم بسیار کم است. در پیگمنت به دلیل استفاده از کارتریج‌های یکبار مصرف و رنگ‌های تست شده، ایمنی و بهداشت کار بسیار بالا و خطر انتقال بیماری بسیار کم است. باتوجه به ظریف بودن سوزن‌های این دستگاه، درد حاصل از این کار به‌شدت کاهش یافته است و می‌توان به جرات، کلمه پیگمنت بدون درد را به کار برد.

آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن یکی از جدیدترین متدهای آرایشی است که امروزه طرفداران بسیاری دارد. قبل از انجام دادن این متد آرایشی با معایب و فواید آن آشنا شوید.

آرایش دائم

آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن یکی از جدیدترین متدهای آرایشی است که امروزه طرفداران بسیاری دارد

 

با فواید و معایب آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن آشنا شوید
آرایش دائمی یا میکروپیگمنتیشن مثل ابروهای تتو شده، به نظر ایده‌ خوبی است و باعث صرفه جویی در زمان می‌شود. زنانی با ابروهای کم پشت، شاید تحت تاثیر این موضوع قرار گیرند که ابروهای دائمی می‌تواند بدون دردسرهای سایه و مداد، به آنها ظاهری ایده آل ببخشد. اما آرایش دائمی، بدون دردسر و عیب نیست! قبل از هر نوع تصمیمی، معایب و فواید تتو و هاشور ابرو، هر کدام باید در یک کفه‌ ترازو قرار گیرند و کاملا باهم مقایسه شوند.

فایده آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن : زمان
ممکن است تتو کردن ابروهایتان، باعث کوتاه شدن مدت زمان آرایش کردنتان شود. هنگامی‌که شکل ابروهایتان را با لوازم آرایش تصحیح می‌کنید، زمان زیادی را ممکن است صرف مداد کشیدن و سایه زدن کنید. تتوی ابرو این قسمت از آرایش را بطور کامل حذف می‌کند.
 
عیب آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن : درد
تمام کسانی که تتو انجام داده‌اند، به این موضوع معترفند که تتو، یک عمل دردناک است. انجام تتو بر روی پوست ظریف و حساس چشم، می‌تواند فرایند دردناکی باشد. با این حال، قسمت بالای ابرو، منطقه‌ای کوچک است و عمل تتو سریع انجام می‌شود، و دردش هم در مدت زمان کوتاهی برطرف می‌شود.
 
فایده آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن : ابرویی کاملا منطبق با ویژگی‌های صورت
ابروهای دائمی، عموما برای این محبوب هستند که می‌توانند بر اساس ویژگی‌های صورت ما طراحی شوند. اگر ابروها در جای مناسبی قرار گیرند و شکل مناسبی داشته باشند، می‌توانند به صورت، جلوه‌ی بیشتری دهند و آنرا کشیده‌تر نشان دهند. همچنین می‌توانند به درشت‌تر نشان دادن چشم‌ها نیز کمک کنند. گاهی بعضی از زنان تصمیم می‌گیرند که ابروهای تتو شده را جایگزین ابروهای طبیعی خودشان کنند، زیرا حفظ و مراقبت از آنها به مراتب آسان تر است.

عیب آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن : تغییر مد
مدل ابرویی که امروز انتخاب می‌کنید، ممکن است کاملا هماهنگ با مد روز باشد. اما تغییر مد، ممکن است باعث شود مدل ابروی شما کاملا قدیمی شود. چند دهه پیش، ابروهای کاملا موزون و مرتب و با خطوط کاملا تمیز مد بود، اما امروزه سبک و سو به سمت ابروهای پهن و طبیعی‌تر رفته است. انتخاب یک شکل ابرو ممکن است امروز مد باشد، اما فردا نه.
 
فایده آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن : حل مشکل ریزش ابرو
بعضی از زنان و مردان از بیماری‌ای بنام آلوپسی رنج میبرند که باعث ریزش موهای بدن، از جمله موهای ابرو می‌شود. تتو می‌تواند از طریق رنگ و شکل مناسب، برای بازگرداندن حالت طبیعی ابروهایشان به آنها کمک کرده و ریزش ابروها را پنهان کند.

عیب آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن : عفونت و حساسیت
تتو کردن ابرو، می‌تواند باعث بعضی عوارض از جمله عفونت شود. بعضی از زنان پس از تتو کردن ابروهایشان دچار مشکلی بنام کلوئید یا زخم پف کرده می‌شوند. اگر شما دارای پوست حساس هستید، و یا سابقه‌ی عفونت‌های پوستی دارید، شاید تتو کردن ابروها، گزینه‌ی مناسبی برای شما نباشد.

 

فایده آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن :جای بخیه، از بین بردن لک‌ها یا اسکارهای پوستی
جای بخیه، از بین بردن لک‌ها یا اسکارهای پوستی است. درواقع با این روش می‌توانیم دقیقا رنگ پوست مدل را ساخته و در قسمت‌هایی از پوست که از نظر رنگ ناهمگون است کار کنیم، به عنوان مثال برای از بین بردن ماه گرفتگی.
گردآوری:بخش آرایش و زیبایی صبح بخیر
منابع:
سیب سبز
sorkhabsefidab.com