سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مدل ها و مانکن های موفق و کارآفرین +عکس


لیندا اوانژلیستا، سوپرمدل دهه نود، در مصاحبه با مجله Vogue گفته بود: «من برای کمتر از 10 هزار دلار در روز از خواب بیدار نمیشم» همین جمله باعث شد که حرفه این مدل زیبای کانادایی دیگر برای همیشه خراب شود.




صبح بخیر: لیندا اوانژلیستا، سوپرمدل دهه نود، در مصاحبه با مجله Vogue گفته بود: «من برای کمتر از 10 هزار دلار در روز از خواب بیدار نمیشم» همین جمله باعث شد که حرفه این مدل زیبای کانادایی دیگر برای همیشه خراب شود. با گذشت دو دهه از آن زمان، 10 هزار دلار در مقایسه با درآمدهای "مدل های کارآفرین" امروزی رقم ناچیزی به نظر می رسد.

نظرتان در مورد بیدار شدن از خواب با درآمد سالی 42 میلیون دلار چیست؟ این رقمی است که طبق لیست فوربس از ثروتمندترین مدل های دنیا، ژیزل باندچن، سوپرمدل برزیلی، ظرف 12 ماه سال، درمی آورد.

اگر به نظرتان می آید که فقط با راه رفتن روی سکوی فشن شوها بدست آوردن چنین رقمی غیرممکن است، باید بگوییم که درست است. باندچن فقط با مدلینگ چنین پولی درنمی آورد، او از طریق قراردادهای تبلیغاتی با برندهایی همچون H&M، شنل و ... و خط تولید صندل و کفش خودش به نام Grendene این رقم را درمی آورد.



به گزارش صبح بخیر به نقل از سی ان ان نسل جدید سوپرمدل ها دیگر فقط مدل نیستند، بلکه برای خودشان غول های تجاری هستند که در سن 16 سالگی شروع به راه انداختن برندهایی به نام خودشان می کنند. اگر نگاهی به درآمدهای مدل های درجه یک بیندازید، می بینید که آنها فقط 10 تا 15 درصد از درآمدشان را از فشن شوها بدست می آورند. بقیه ثروتشان از تبلیغات و برندها بدست می آید.

قبلاً مدل های بازنشسته بودند که برندهای خودشان را خلق می کردند. ولی نسل جدید مدل ها از همان اول به این فکر می افتند که برندهایشان را راه بیندازید. دیگر لازم نیست که حتماً 10 سالی در این حرفه باشید تا بتوانید برای خودتان نامی دست و پا کنید.

نقش رسانه های اجتماعی در کمک به مدل های جوان برای ساختن وجهه ای جهانی بسیار پررنگ است. با استفاده از اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر مدل ها می توانند به عموم مردم دسترسی داشته باشند و این ارتباط از قبل راحت تر شده است و برای تبلیغ و پیشرفت برندهایشان بسیار خوب است.

ولی همیشه جذاب بودن، جوان بودن و دنباله روی تکنولوژی بودن برای رسیدن به صدر لیست پردرآمدترین ها کافی نیست. یک فاکتور دیگر به نام "شخصیت" نیز لازم است. توانایی فروش ربطی به حرفه شما ندارد. بلکه به محبوبیت و میزان دوست داشته شدن از سوی مردم برمی گردد. برای مثال موفقیت چشمگیر ژیزل باندچن را درنظر بگیرید که امسال برای هفتمین بار در صدر لیست پردرآمدترین مدل های دنیا قرار گرفت: او یک پدیده جهانی است که توانسته این صنعت را به اوج خود برساند. حالا او مادر دو فرزند است و بیشتر در حوزه تبلیغاتی کار می کند. البته ازدواج او با تام بریدی، فوتبالیست آمریکایی برای او پوشش محبوبیت بیشتری فراهم کرده است.

در ادامه لیست فوربس میراندا کر، مدل استرالیایی قرار دارد که 7.2 میلیون دلار در سال درمی آورد. او قبلاً مدل ویکتوریاز سیکرت بوده است و حالا با برندهایی همچون کانتاس و منگو قرار دارد و خط تولید لوازم آرایشی خودش به نام کورا ارگانیکز را دارد.

در واقع هشت نفر از افرادی که در لیست فوربس قرار دارند، برای ویکتوریاز سیکرت کار کرده اند، نام بلندآوازه ای که در صنعت فشن، این مدل ها "فرشته" می نامد. در حالیکه هزینه استخدام هنرپیشه های مشهور هر روز بالاتر می رود، فروشندگان برای فروش محصولات خود به مدل ها رو آورده اند. هرچه بیشتر برای برندی باورپذیر باشید، بهتر آن را تبلیغ می کنید. مدل ها طراحی خوب، فشن و لوازم زینتی را بهتر می شناسند و درک می کنند.

در صنعتی که بعد از 30 سال دیگر بازنشسته هستید، ساختن حرفه بر اساس فقط مدلینگ کار سختی است. بنابراین برای مدل های کارآفرین امروز که چندین میلیون دلار می ارزند، فقط داشتن چهره زیبا، ملاک نیست.

ژیزل باندچن، مدل H&M، Chanel، Pantene و Grendene



میراندا کر، مدل Qantas ، Mango و Kora Organics



ال مکفرسون، سوپرمدل دهه هشتاد، 49 ساله، مدل Revlon



تایرا بنکز، مدل سابق ویکتوریاز سیکرت، مجری America's Top Model و Tyra Banks Show



هایدی کلوم، مدل آلمانی سابق ویکتوریاز سیکرت



هلنا کریستنسن، سوپرمدل دانمارکی، 44 ساله، عکاس



کتی آیرلند، 50 ساله، یکی از موفق ترین سوپرمدل های دنیا



ویدیو مرتبط :
کارآفرین موفق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سامانتا تاجیک مدل و مانکن ایرانی و کانادایی +عکس



 عکس های سامانتا تاجیک, مانکن ایرانی سامانتا تاجیک

 سامانتا تاجیک (به انگلیسی: Samantha Tajik)‏ (زاده در تهران) مانکن ایرانی کانادایی است. سامانتا در تهران پایتخت ایران به دنیا آمد ولی هنگامیکه دو سال داشت همراه با خانواده اش به کشور کانادا مهاجرت کرد. سامانتا به راحتی می تواند به دو زبان فارسی و انگلیسی صحبت کند. سامانتا در شهر ونکوور بزرگ شد ولی برای تحصیل به شهر تورنتو مهاجرت کرد. او در سال ۲۰۰۸ (میلادی) به عنوان ملکه زیبایی کشور کانادا انتخاب شد.

 

عکس های سامانتا تاجیک, مانکن ایرانی سامانتا تاجیک

  سامانتا تاجیک

 عکس های سامانتا تاجیک, مانکن ایرانی سامانتا تاجیک

سامانتا تاجیک

 عکس های سامانتا تاجیک, مانکن ایرانی سامانتا تاجیک

  سامانتا تاجیک

 عکس های سامانتا تاجیک, مانکن ایرانی سامانتا تاجیک

 سامانتا تاجیک

 عکس های سامانتا تاجیک, مانکن ایرانی سامانتا تاجیک

 سامانتا تاجیک

 عکس های سامانتا تاجیک, مانکن ایرانی سامانتا تاجیک

منبع:irangrand.ir