سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مجسمه عشــق باشید...


از میان هزار راه نمایش عشق، ساده‌ترین و تاثیرگذارترین راه‌های نمایش این حس را به شما پیشنهاد می‌كنیم؛ پیشنهادهایی كه شاید پیش از این از كنار آن‌ها ساده می‌گذشتید






 بخواهید یا نخواهید باید شیوه‌ای برای نمایشش پیدا كنید. اصلا عاشق شدن و دوست داشتن بدون نشان دادن این حس چه فایده‌ای دارد؟ اگر شما هم عاشقی را تجربه می‌كنید، قطعا مثل دیگران به‌دنبال راهی برای نمایش احساس‌تان می‌گردید، یا شاید هم دوست دارید به‌جای پیروی از راه‌های آنان، شیوه‌ای مخصوص به‌خودتان را پی بگیرید. ممكن است با حمایت فرد مورد علاقه‌تان به او نشان دهید كه همیشه در كنارش هستید یا این‌كه كمی احساسی‌تر عمل كنید و به هر بهانه ساده چند شاخه گل و یك جعبه كادو برایش ببرید. ما هم از میان هزار راه نمایش عشق، موثرترین و ساده‌ترین راه‌های نمایش این حس را به شما پیشنهاد می‌كنیم. پیشنهادهایی كه شاید پیش از این از كنار بسیاری شان ساده می‌گذشتید.



   تصمیم بگیرید

آغاز راه عاشق‌شدن، تصمیم گرفتن و پیش رفتن است. اگر شما با فردی روبه‌رو شده‌اید كه احساس می‌كنید می‌تواند همراه مناسبی برای زندگی شما باشد، پس تردید نكنید و تصمیم‌تان را بگیرید. بیان میل به با هم بودن، اولین قدم ابراز عشق است و می‌تواند در چشم فرد مورد علاقه‌تان، شما را فردی نشان دهد كه توانمند و حاضر است برای خواسته‌هایش تلاش كند. اما برای گرفتن یك تصمیم درست چند قدم پیش رو دارید:

قدم اول: نترسید و جلو بروید. مطمئن باشید كه توانایی اهدای یك شاخه گل یا به زبان آوردن احساس‌تان را دارید. اگر شما فرد مورد علاقه‌تان را خوب می‌شناسید پس حتما می‌دانید كه از چه راهی آسان‌تر می‌توانید دلش را به دست آورید. البته باید حواس‌تان باشد كه بی‌گدار به آب نزنید.

قدم دوم: نگران توانایی‌های‌تان نباشید و از پذیرفته نشدن نترسید. بلكه سعی كنید كه هنگام اعلام تقاضای‌تان خودتان باشید و به دلیل ترس از پذیرفته نشدن، قول‌ها و وعده‌هایی ندهید كه از عهده انجام‌شان برنمی‌آیید.

قدم سوم: خودتان را كنترل كنید. انتظار این را نداشته باشید كه وارد راهی شوید كه تمام و كمال تحت كنترل شماست. بلكه به این باور داشته باشید كه تنها چیزی كه در این رابطه در كنترل شما قرار دارد، رفتار خودتان است. حالا كه فرصت عاشقی را به‌دست آورده‌اید وقت آن است كه بیشتر به‌خودتان و رفتارهای‌تان توجه كنید.



   علایق همسرتان را دست كم نگیرید

ساده‌ترین راه و البته موثرترین شیوه عشق ورزیدن، توجه به علایق فردیست كه دوستش دارید. نیازی نیست كار خارق‌العاده‌ای انجام دهید. فقط حواس‌تان را جمع و سعی كنید او را بهتر بشناسید. هیچ‌چیزی را دست كم نگیرید. از غذایی كه دوست دارد شروع كنید و به رنگی كه علاقه دارد توجه كنید و او را از طریق ساده‌ترین شواهد موجود بشناسید و از راه همان شناخت برای خوشحال كردنش قدم بردارید. با او به رستورانی كه دوستش دارید بروید و در پاركی كه دوست دارد قدم بزنید یا این‌كه او را به كنسرت خواننده مورد علاقه‌اش دعوت كنید. سعی كنید از ساده‌ترین نشانه‌ها برای شناخت علایقش كمك بگیرید و به او نشان دهید كه به این علایق توجه می‌كنید.





حالا كه كمی بیشتر همدیگر را شناخته‌اید و از علایق هم نیز خبر دارید، می‌توانید محبت‌تان را كمی عینی‌تر كنید



   هدیه را فراموش نكنید

حالا كه كمی بیشتر همدیگر را شناخته‌اید و از علایق هم نیز خبر دارید، می‌توانید محبت‌تان را كمی عینی‌تر كنید. هدیه دادن یكی از اصول تغییرناپذیر عشق ورزیدن است. برای پیروی از این اصل 2 راه پیش رو دارید. اول، هدایایی كه اغلب آدم‌ها از پذیرفتنش خوشحال می‌شوند و دوم، هدایایی كه احساس می‌كنید كمی شخصی‌تر است و این فرد خاص از داشتنش خوشحال می‌شود. گل و عطر و ساعت و... در گروه اول جای می‌گیرند و قطعا می‌توانید برای ابراز عشق‌تان روی آن‌ها حساب كنید. اما سعی كنید زیاد از حد پیش پا افتاده عمل نكنید و گاهی با نشان دادن زیركی‌تان او را غافل‌گیر كنید.

در فكر تهیه چه چیزی است؟ آرزوی داشتن چه چیزی را دارد یا این‌كه مدت‌هاست دنبال چه چیزی می‌گردد و پیدایش نمی‌كند؟ می‌گویند هدایای ارزان قیمت آفت رابطه‌هاست اما دلیلی هم ندارد برای ثبت عشق‌تان خودتان را ورشكست كنید. گاهی خرید یك مجموعه آلبوم از آهنگساز مورد علاقه‌اش بدون اینكه هزینه زیادی به شما تحمیل كند می‌تواند بهترین هدیه برای او باشد. به‌دنبال بهانه خاصی برای هدیه دادن هم نگردید. یك موفقیت كوچك در تحصیل یا كارش می‌تواند دلیل خوبی برای گرفتن اولین هدیه‌ها باشد.



   نقاب را كنار بگذارید

به او بگویید كه هستید. هیچ‌چیزی را فراموش نكنید. خودتان را با همه ترس‌ها، ضعف‌ها، آسیب‌دیدگی‌ها به او نشان دهید. خودتان را پنهان نكنید و یك قهرمان دروغی از خود نسازید. حالا، این رابطه شكل گرفته و او شما را آن‌طور كه دوست دارد می بیند، زمان آن است كه صداقت‌تان را به او ثابت كنید. هیچ كس كامل نیست پس سعی نكنید از خودتان برایش یك آدم بی عیب و نقص بسازید. بگذارید كه صداقت‌تان را هم به تمامی دلیل‌هایی كه برای دوست داشتن‌تان دارد اضافه كند. شاید در بسیاری مواقع نیاز نباشد چیزی را با جملات ‌یاد كنید. فقط به او بفهمانید كه بی عیب و نقص نیستید و او هم نباید بیشتر از آنچه در توان‌تان هست روی قدرت و شهامت شما حساب باز كند.



   به انتظارات همدیگر احترام بگذارید

شما چه دلیلی برای برقراری این رابطه دارید؟ دوست دارید همراهی كه برای زندگی‌تان انتخاب كرده‌اید چه تفاوتی در زندگی شما ایجاد كند؟ بار مشكلات‌تان را كمتر كند؟ شادی بیشتری به زندگی‌تان بیاورد؟ زندگی‌تان را منظم‌تر و قانون‌مند‌تر سازد؟ قطعا او هم مانند شما انتظاراتی از این رابطه دارد. سعی كنید این انتظارات را بشناسید و همان‌طور كه توقع دارید او به دلایل شما احترام بگذارد، خواسته‌هایش را فراهم كنید. البته قبل از فراهم كردن این آرزو‌ها باید كمی بیشتر خودتان و او را بشناسید. اصلا شما 2 نفر توانایی و تمایل برآورده كردن انتظارات همدیگر را دارید؟ خب اگر باز هم فكر می‌كنید كه تصمیم درستی گرفته‌اید، برای برآورده كردن آن انتظارات، دست به كار شوید.



   همسرتان را ستایش كنید

ستایش شدن را همه دوست دارند و از نظر اغلب آدم‌ها، یكی از راه‌هایی است كه به افراد آرامش می‌دهد. وقتی كسی را ستایش می‌كنیم پیش از هرچیز به او می‌گوییم، به‌دلیل داشتن چه ویژگی‌هایی در كنارش هستیم و به او نشان می‌دهیم كه برای دوست داشتنش دلیل داریم. حالا وقت آن است كه بیشتر به فردی كه مقابل‌تان نشسته توجه كنید. چه چیزی او را از دیگران متمایز می‌كند؟ آرامشش؟ توانایی‌اش؟ قاطعیتش یا حتی زیبایی‌اش؟ سعی نكنید كه غیرواقعی و اغراق آمیز پیش بروید بلكه تنها آنچه در دل دارید را بیان كنید. نیازی هم نیست كه جملات عجیب و غریبی را پیدا كنید، بلكه هرآنچه كه در زندگی روزمره‌تان با آن سروكار دارید و به شما انگیزه‌ای برای دوست داشتن او می‌دهد را به زبان بیاورید.



   به همسرتان انگیزه عشق بدهید

چهره شما در این رابطه قطعا باید با چهره‌ای كه در ارتباط‌تان با دیگر آدم‌ها داشته‌اید فرق داشته باشد. جنس ارتباط‌تان فرق می‌كند و این تفاوت در رفتار شما هم باید بروز پیدا كند. شاید در محیط كارتان فردی كم حوصله یا در ارتباطات اجتماعی‌تان كمی گوشه‌گیر باشید اما اگر باور كنید كه در رابطه‌ای متفاوت قرار گرفته‌اید، خیلی زود فردی متفاوت خواهید شد. شما باید فرد مورد علاقه‌تان را حمایت كنید و گاهی لازم است این حمایت را در متفاوت بودن نشان دهید. به او ثابت كنید كه رفتارتان با او، با برخوردتان با دیگر آدم‌ها متفاوت است و از این طریق برای فردی كه عاشقش هستید رابطه‌ای امن و آرام بخش را بسازید. به او برای دوست داشتن‌تان دلیل و انگیزه بدهید و به‌خودتان هم بقبولانید كه تا زمانی كه این دلایل را حفظ می‌كنید عاشق شما می‌ماند. هیچ كس دوست ندارد زندگی‌اش را به‌دلیل یك ارتباط تازه، سخت و ناخوشایند كند.



   از زحمات او قدردانی كنید

چه قدم‌هایی برای شما برمی‌دارد؟ از چه چیزهایی چشم‌پوشی می‌كند؟ چطور عیب‌های كوچك و بزرگ‌تان را نادیده می‌گیرد؟ چقدر به شما برای تغییر كردن و تغییر دادن شرایط فرصت می‌دهد؟ قطعا در رابطه شما هم مانند اغلب رابطه‌ها چنین مواردی وجود دارد. مواردی كه شاید پیش از این هرگز به‌نظرتان بزرگ یا عجیب و غریب نرسیده باشند. اما باید باور‌ كنید، همین اتفاقات ساده و روزمره هم بزرگ هستند و هم عجیب و غریب. به او نشان دهید كه قدر صبوری‌هایش را می‌دانید و می‌بینید كه برای بودن با شما تلاش می‌كند. حتی گاهی این موضوع را به زبان بیاورید و در این موارد با هم صحبت كنید.


ویدیو مرتبط :
◙ ◙ عشــق آریــایــی ◙ ◙

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگر می خواهیدیک موی زیباداشته باشید



اگر دوست دارید هنگامی كه مقابل آینه ایستاده اید و به شانه كردن موهای خود مشغول هستید، از برق و زیبایی موهایتان به وجد بیایید؛ رعایت نكاتی را كه می تواند كمك بسیاری به این امر بكند در برنامه زندگی خود قرار دهید.در این جا به برخی نكات اشاره می كنیم:


1 - انتخاب یك شامپوی مناسب مهمترین راه برای حفظ سلامت موی سر است.

شامپو مسئول پاك كردن موها از هرگونه آلودگی، گرد و خاك و چربی است كه بر روی سر انباشته شده و برایش دردسر ساز شده اند. حال اگر شامپوی انتخابی ما توان از بین بردن این مواد زاید را نداشته باشد، در واقع به مهمترین وظیفه خود عمل نكرده است.

هیچگاه سشوار داغ را روی موی خیس نگیرید چرا كه این كار باعث شكنندگی مو می شود. اگر هم عجله به خشك شدن سریع مو داشتید، سشوار را روی گرمای كم یا متوسط بگذارید و آن را از فاصله دور به شكلی كه مرتب آن را روی قسمت های مختلف مو می چرخانید نگه دارید. هیچگاه برای چند دقیقه بر روی یك نقطه متوقف نشوید.


2 - همیشه با توجه به نوع و جنس مو شامپوی خود را انتخاب كنید.


شخصی كه موی چرب دارد نباید از شامپویی كه مختص موهای خشك است استفاده كند.


3 - به نحوه شستن موها دقت كنید.


به آرامی موها را بشویید و به تمیز شدن تمامی قسمت های آن توجه نمایید.

4 - برای نرمی مو از نرم كننده استفاده كنید.


اگرچه بسیاری از تولیدكنندگان ادعا می كنند كه شامپوهایشان حاوی نرم كننده است، اما بسیاری از آنها فاقد این ماده هستند و در نتیجه شخص نیاز دارد تا از یك نرم كننده جانبی نیز بهره ببرد.

5 - پس از شستن، موهای خود را به آرامی با یك حوله خشك كنید.


توجه داشته باشید كه هیچگاه سشوار داغ را روی موی خیس نگیرید چرا كه این كار باعث شكنندگی مو می شود. اگر هم در خشك کردن سریع مو عجله داشتید، سشوار را روی گرمای كم یا متوسط بگذارید و آن را از فاصله دور به شكلی كه مرتب آن را روی قسمت های مختلف مو می چرخانید نگه دارید. هیچگاه برای چند دقیقه بر روی یك نقطه متوقف نشوید.

6 - از شانه كردن موی خیس، جداً بپرهیزید.


بگذارید موهایتان كمی خشك شوند سپس با شانه ای كه دندانه هایش نیز درشت است، موی خود را شانه كنید.

7 - از برس هایی استفاده كنید كه نرم و انعطاف پذیر باشد.


انتخاب یك شامپوی مناسب مهم ترین راه برای حفظ سلامت موی سر است.

8 - از رنگ مو كمتر استفاده كنید.


در صورت استفاده، مو را مرتب تقویت كنید.

9 - از قرار گرفتن در نور شدید خورشید برای مدت زمان طولانی پرهیز كنید.


این كار می تواند بر ساختمان پروتئینی مو اثر بگذارد و آن را شكننده كند.


مدل های زیبای شینیون