سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مانتو هایی متفاوت و ارزان


برای هر کدام از ما بارها پیش آمده است که تنها تحسین‌گر لباس‌هایی زیبا بودیم و از حریم ویترین پا را فراتر نگذاشته‌ایم. مرحله اول زیبایی یک لباس است که ما را جذب می‌کند اما مرحله مهم بعد از آن توان خرید است. یک لباس هر چقدر هم که زیبا باشد باید با توان جیب ما جور در بیاید، در غیر اینصورت امکان استفاده از آن برای ما پیش نمی‌آید.


از آنجایی که به فکر همه خوانندگان هستیم و دوست داریم توان خرید همه مردم را درنظر بگیریم، برای این شماره دوندگی بیشتری انجام شد و به دنبال قیمت‌های مناسب‌تر رفتیم. در این شماره هدف معرفی مانتوهای زیبا اما با قیمت مناسب بود.

به راستی مهمترین نکته در طراحی یا خرید لباس چیست؟ برای هر کدام از ما بارها پیش آمده است که تنها تحسین‌گر لباس‌هایی زیبا بودیم و از حریم ویترین پا را فراتر نگذاشته‌ایم. مرحله اول زیبایی یک لباس است که ما را جذب می‌کند اما مرحله مهم بعد از آن توان خرید است. یک لباس هر چقدر هم که زیبا باشد باید با توان جیب ما جور در بیاید، در غیر اینصورت امکان استفاده از آن برای ما پیش نمی‌آید.

به همین دلیل است که قیمت لباس در زمینه طراحی هم مسأله‌ای مهم و تأثیرگذار است. یک طراح لباس مردمی در کنار عملی کردن ایده‌های جدید و زیبایش باید به فکر مردم و توان خریدشان نیز باشد، تا بعد از بردن دل مخاطبان به آنها اجازه وارد شدن به مغازه و انتخاب لباس مورد نظرشان را بدهیم و این است لذت ایجاد یک شادی عمیق در مخاطبان و دوستداران کارهایمان.





ویدیو مرتبط :
نان گیسو؛ یک عصرانه خوشمزه، ارزان و متفاوت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طراحی های متفاوت مانتو برای آدم های متفاوت


پیچیدگی توام با سادگی، ویژگی خاص كارهای «سورنا غفاری»؛ طراح لباس است و به گفته خودش در تمام طرح‌های مدرنش در پی انتقال یك مفهوم مدرن انسانی است



صبح بخیر:  آدم‌هایی سراغ طرح‌های او می‌روند كه می‌خواهند آراسته، شكیل و متفاوت باشند. 

سورنا غفاری مدیریت صنعتی خوانده و دوره‌های پیشرفته طراحی را در دانشگاه هنرهای زیبای تهران گذرانده است. سورنا غفاری طراحی لباس را یك حركت فرهنگی می‌داند و در 3 مجموعه «نقطه»، «فلاور بادی» و «زیپ» این دیدگاه را دنبال كرده است.

در مجموعه زیپ تلاش كرده با استفاده از زیپ علاوه بر خلق لباس‌های مدرن، دست مصرف‌كننده را در انتخاب سایز و مدل لباس باز بگذارد.در این لباس‌ها با باز و بسته شدن زیپ علاوه بر تغییر اندازه لباس، مدل آن هم تغییر می‌كند. این طراح برای گروه «مروارید لیان» كه در تالار وحدت برنامه داشتند و نیز برای نمایش هنرمندان لباس طراحی كرده و در نمایشگاه طراحان برتر سال 89 شركت كرده است. در این شماره چند نمونه از كارهای آقای غفاری را معرفی كردیم.



چرایی استفاده از زیپ

« آخرین كارم همكاری با گروه «عقاب سپید» است. نمایش جدید این گروه درباره صلح است و با این‌كه در پاریس مشغول كار هستند اما ترجیح دادند با یك طراح ایرانی كار كنند. قرار است برای 2 بازیگر اصلی این نمایش، لباس مدرن طراحی كنم. هیچ كار من با كار قبلی‌ام شباهت ندارد. ویژگی من در طراحی لباس شبیه نبودن كارهایم به هم است.  مجموعه اخیر خودم را در اسفند 90 اجرا كردم. در این طرح‌ها از زیپ استفاده كردم و با باز و بسته كردن زیپ، لباس تنگ و گشاد می‌شود و لباس مدل متنوعی پیدا می‌كند. مجموعه آخرم 500 نفر بیننده داشت. اكثر آن‌ها آدم‌هایی هستند كه از پیچیدگی كار و در عین حال سادگی لباس خوش‌شان می‌آید. بسیاری از مشتریانم هنرمندان، آرشیتكت‌‎ها، طراحان صنعتی و مردمی هستند كه این پیچیدگی ساده را دوست دارند. سلیقه آنان من را وامی‌دارد هردفعه خلاق‌تر باشم.» سورنا غفاری در 2 مجموعه «نقطه» و «تن‌پوشی از گل» با الهام از طبیعت و استفاده از رنگ‌های شاد و آرام‌بخش كوشیده است تحولی در طراحی لباس ایجاد كند. وجه تمایز مجموعه «نقطه» خلق لباس‌هایی با الهام از سفره ماهی و كروكودیل است. در مجموعه «تن‌پوشی از گل» هم آنچه اهمیت دارد استفاده از طرح‌های الوان، رنگ‌های شاداب و آرام‌بخش در تضاد با رنگ خاكستری محیط‌زیست‌مان است.غفاری می‌گوید: «مجموعه اولم «نقطه» نام داشت. فلسفه من در آن مجموعه این بود كه همه ما به نقطه‌ای برای شروع نیاز داریم. در مجموعه دوم به نام «تن‌پوشی از گل» دغدغه محیط‌زیست داشتم و با استفاده از رنگ‌های شاد مجموعه‌ام، خاكستری بودن محیط زندگی‌مان را به نمایش گذاشتم. در مجموعه سوم به نام «زیپ كالكشن» هم با استفاده از زیپ طرح‌های متنوع مدرنی خلق كردم. پروژه جدیدم سورپرایز است و قصد دارم در مجموعه چهارمم پوشاك مردانه را هم كه خیلی در آن موفق بودم دنبال كنم، یعنی پوشاك مردانه و زنانه را با هم دنبال خواهم كرد.»





«طرح این لباس پشت چراغ قرمز به ذهنم خطور كرد. زیپ‌های عمودی سراسری روی آن از نقطه پایینی جلوی لباس آغاز می‌شود و پس از عبور از سرشانه‌ها در قسمت پایینی پشت لباس به پایان می‌رسد و علاوه بر این‌كه سراسری باز شده و لباس گشادتر از حد معمول می‌شود؛ قامت را هم بلندتر نشان می‌دهد. این كار بسیار فرم جالبی دارد.» در نگاه اول بیننده فكر می‌كند اگر زیپ‌ها از طرفین باز شوند لباس تكه‌تكه می‌شود اما آستر حساب‌شده‌ای‌ تمام تكه‌ها را به هم پیوسته نگاه داشته است.





رنگ روشن این مانتو و جنس سبك پارچه آن مناسب برای فصل گرماست. با باز و بستن زیپی كه روی آستین‌ها و درزهای طرفین لباس دوخته شده می‌توان مدل و اندازه آستین‌ها یا حتی تنگی و گشادی مانتو را به دلخواه تنظیم كرد. این مدل مناسب خانم‌هایی است كه می‌خواهند علاوه بر متفاوت بودن، احساس راحتی را هم داشته باشند.





در این طرح پیچیدگی ظاهری كار بر زیبایی آن افزوده اما طرح اولیه این پانچو از یك پارچه مستطیل شكل بزرگ تشكیل شده كه در نواحی مختلف به وسیله زیپ حالت سفره‌ماهی زیبایی درست كرده و در نهایت با بستن كمربندی كه در میانه لباس روی كمر قرار گرفته، فرم اندام هم به خوبی دیده می‌شود. با استفاده از باز و بسته كردن زیپ می‌توان مدل‌های متعددی به این پانچو داد.





پارچه اولیه این كت بسیار شكیل خارج از كشور به‌صورت شطرنجی و در قالب صنایع دستی بافته شده است. این كت برای مراسم رسمی و گاهی نیمه رسمی طراحی و اجرا كرده است. تن‌پوش این كت بسیار باوقار و زیباست و بافت شطرنجی پارچه آن سبك مدرنیته را القا می‌كند.





در نظر اول این مانتو، 2 مانتو دیده می‌شود اما فرم اصلی این مدل یك مانتوی 2 تكه است. تكه اصلی یا رویه زیرین كار، طرحی ساده بدون پیچیدگی است و رویه بیرونی آن با داشتن برش‌های نیم‌دایره در قسمت جلوی بالاتنه و پایین‌تنه طرح كلاسیك زیبایی ایجاد كرده است. سرآستین‌ها و لبه‌های برش‌های بالاتنه به شكل زیبایی با زیپ تزئین شده و رنگ نقره‌ای زیپ روی زمینه مشكی لباس تركیب زیبایی را خلق كرده است.





فلسفه وجود زیپ در طرح اولیه این مدل علاوه بر افزایش تنوع آن، در تغییر اندازه آن هم نقش دارد. زیپی كه روی آستین این مدل كار شده قابلیت تنگ و گشاد شدن آستین را طوری فراهم می‌كند كه وقتی زیپ روی آستین را می‌بندید، فرم آستین كماكان زیبایی و سادگی خود را حفظ می‌كند. برای اتصال قسمت‌های جلویی مانتو هم زیپ جایگزین دكمه شده و در هر 2 طرف هلال‌های مربوط به جیب‌ها یا درزهای اتصال‌دهنده‌ تكه‌های بالایی مانتو از زیپ برای تزئین استفاده شده است.