سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

مانتوهایی متفاوت برای تابستان شما


ین گزارش نگاهی است به مانتوهای تابستانه كه حال و هوای تابستان بیش از هر چیز در آن‌ها به چشم می‌خورد. اتفاق متفاوتی كه در این طراحی‌های تابستانه افتاده، تاكید بر پارچه‌های خنك و سبكی است كه در كنار بازی با رنگ و طرح برای تابستان گرم امسال بسیار مناسبند.




بازی با پارچه‌ها را از كودكی شروع كرد و حاصل همه تلاش‌های كودكانه‌اش دامن پرچینی شد كه برای نخستین بار وقتی كه فقط 10 سالش بود برای خودش دوخت... عشق به دنیای رنگارنگ پارچه‌ها و خلق تصویری تازه از آن‌ها از همان روزهای كودكی همیشه با او بود تا امروز كه با وجود تحصیلات در رشته گرافیك و تمام تجربه‌هایی كه در زمینه دكوراسیون داخلی دارد باز هم طراحی لباس و بازی با طرح و نقش برای آفریدن طرح‌هایی نو را،؛طرح‌هایی كه برای زیباتر نشان داده شدن طرح و رنگ به قامت افراد بریده می‌شوند حرفه‌ اصلی خودش قرار داده است. مهسا مرعشی طراحی است كه امروز از نگاه متفاوتش به دنیای طرح و رنگ برای ما می‌گوید. این گزارش هم نگاهی است به مانتوهای تابستانه او كه حال و هوای تابستان بیش از هر چیز در آن‌ها به چشم می‌خورد.



گرافیك در طراحی لباس

«با وجود تمام عشق و علاقه‌ام به طراحی لباس، در رشته گرافیك تحصیل كردم. چون احساس می‌كردم با زیر و بم اصول خیاطی و طراحی كم و بیش آشنا هستم اما آنچه حالا برای جان دادن به كارها به آن نیاز دارم نگاهی متفاوت است به دنیای پارچه‌ها و بافت‌ها. این‌كه كدام بافت را در كنار بافت دیگر به كار ببرم و این‌كه كدام طرح را با طرح دیگر تركیب كنم كه نتیجه نهایی همانی شود كه باید باشد. این شد كه در رشته گرافیك تحصیل كردم....» خانم مرعشی به پشتوانه نگاه متفاوت‌شان به دنیای طراحی، هنر گرافیك را با دانش دوخت با هم آمیختند و حاصل تمام تلاش ایشان هم لباس‌هایی شد كه به قامت افراد بریده می‌شوند.



وقتی كه قاعده‌ها شكسته می‌شوند

«لباس درست مثل یك تابلوی نقاشی است كه اگر با تمام زیبایی‌اش در قابی درست ننشیند جلوه‌اش را از دست می‌دهد.» این دیدگاه خانم مرعشی به موضوع طراحی لباس باعث شد كه همه قاعده‌های معمول را در هم بشكند و به سایزهایی برسد كه دقیقا مطابق با اندام خانم‌های ایرانی طراحی شده‌اند.:«وقتی كه من تصمیم گرفتم طراحی و دوخت لباس را شروع كنم دنبال این بودم كه بتوانم به تمام خانم‌های ایرانی برای انتخابی كه برازنده آن‌هاست كمكی كرده باشم. خود من به‌عنوان یك خانم بارها بارها تمام بازارهای لباس را زیرو‌رو كرده بودم اما دریغ از لباسی كه بتواند من را آن‌طور كه باید و شاید راضی كند. همیشه سایز و برش لباس‌ها در اوج زیبایی خالی از ایراد نبود. تحقیق و بررسی به من نشان داد كه این ایرادها ناشی از ‌تناسب‌نداشتن سایزهای موجود با سایز متناسب با اندام ما ایرانی‌هاست بنابراین فكر كردم كه اگر قرار است من طرح‌های متفاوتی ارائه بدهم این طرح‌ها باید در سایز و اندازه هم متفاوت باشند تا به نتیجه دلخواه برسم. بنابراین الگوهایی را ارائه دادم كه اصلاح شده سایزهای موجود است و درست مطابق با سایزهای ایرانی. یعنی سایزهایی كه در كنار سایزهای موجود گرالاور، مولر و.... ویژه ما ایرانی هستند.»



نگاهی متفاوت‌ به زیبایی

خانم مرعشی نگاه متفاوتی به دنیای دوخت و طراحی لباس دارند ایشان معتقدند، لباس زیبا لباسی است كه روی بدن بنشیند و متناسب اندام ما بریده و دوخته شود. این نگاه باعث شده كه همه در مجموعه‌های پیشنهادی ایشان به طرح و مدلی برسند كه درست به قامت آن‌ها بریده شده و با اندام آن‌ها هماهنگی لازم را دارد.:« لباس زیبا به‌نظر من لباسی است كه متناسب با قامت و اندام ما بریده و دوخته شده باشد. در این صورت حتی به یك لباس كاملا ساده هم می‌توان گفت، لباسی زیبا. من زیبایی را صرفا در مدل‌های شلوغ و فانتزی نمی‌بینم».خانم مرعشی معتقدند، آنچه یك لباس را زیباتر نشان می‌دهد، كاربردی بودن آن است. اگر قرار باشد كاربرد لباس پشت طرح‌های نامانوس آن گم شود بدون شك زیبایی لباس را هم زیر سوال می‌برد.:«من اصولا سعی می‌كنم لباس‌ها را طوری طراحی كنم كه هم كاربردی باشند هم زیبا یعنی اگر قرار باشد در طرحی، كاربرد لباس فدای زیبایی شود ترجیح می‌دهم اصلا آن طرح را فراموش كنم. ببنید اگر پوشیدن لباسی در من یا شما احساس آرامش ایجاد نكند طبیعی است كه زیبایی آن پشت ناملایمتی‌هایش گم می‌شود. اصلا من معتقدم اگر ما در لباس راحت نباشیم زیبایی هم برای آن تعریفی ندارد.»



به لطافت حریر

اتفاق متفاوتی كه در طراحی‌های تابستانه برند مهسا افتاده، تاكید بر پارچه‌های خنك و سبكی است كه در كنار بازی با رنگ و طرح برای تابستان گرم امسال بسیار مناسبند. تاكید خانم مرعشی در انتخاب پارچه‌های طرح‌های تابستانی سبكی و خنكی پارچه‌ها و حتی پارچه‌های درشت بافتی است كه هم زیبایی مانتوها را دوچندان می‌كنند هم راحتی آن‌ها را.:« من در طراحی‌های تابستانه تمام سعی‌ام را به خرج دادم تا به انتخاب‌هایی مناسب با فصل برسم. در این میان حتی از پارچه‌های حریر هم به دلیل راحتی و سبكی بی‌اندازه‌شان استفاده كردم. این پارچه‌ها به علت تنوع رنگ، طرح و همچنین جنس متفاوتی كه دارند به راحتی می‌توانند با یك آستر بسیار ظریف تركیب شوند و در عوض در طراحی نهایی مانتو، زیبایی و خنكی را با هم داشته باشند.»





طراحی این مانتو، ناخودآگاه لباس‌های سنتی ایرانی به‌علت فرم آستین‌ها یا حتی شاید طراحی متفاوت یقه را در ذهن ما زنده می‌كند. اما ویژگی مهم آن گشادی قسمت جلو و كمر قابل تنظیمی است كه زیر یقه تعبیه شده كه ضمن از بین بردن محدودیت سایز، شكل و شمایل متفاوتی به آن می‌دهد.





این مانتو رها و كاملا گشاد است با یقه‌ای آزاد كه چگونگی تنظیم آن دست خود شماست. مدل سرشانه‌ افتاده هم محدودیت سایز را از بین می‌برد اما دركنار همه این موارد این مانتو یك انتخاب دو رو است كه علاوه بر تنوعی كه در پوشش به شما می‌دهد بازی رنگ‌ها را به زیبایی به تصویر می‌كشد.





این مانتو برای شما دقیقا حكم یك لباس را دارد. یك لباس كاملا رسمی كه حتی در مجالس هم شما را از پوشیدن یك لباس مجزا بی‌نیاز می‌كند. آن هم از این‌رو كه مدل اصلی آن از یك لباس مجلسی الهام گرفته شده اما با كمی تغییر روی آن، حالا نقش یك مانتو را برای شما بازی می‌كند.



راز گره‌ها

 ویژگی متمایز‌كننده دیگر طراحی‌های برند مهسا بازی با گره در همه مانتوهاست. در این مانتوها هیچ نشانی از دكمه دیده نمی‌شود و هر چه هست نوار و گره است كه به شكل‌های مختلف روی متن اصلی لباس طراحی شده‌اند. این گره‌ها گاهی روی لباس خود نمایی می‌كنند و خودشان به نوعی بخشی از طراحی به شمار می‌روند و گاهی هم پنهان  هستند و بدون این‌كه دیده شوند نقش مهار‌كننده مانتو را بازی می‌كنند. راز این گره‌ها هم جدا از ابتكار و خلاقیت خانم مرعشی، راحتی است كه در مانتوها ایجاد می‌شود. این راحتی علاوه‌بر این‌كه از نظر اندازه دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد، خلاقیت‌تان را هم شكوفا می‌كند چون می‌توانید با گره‌ها بازی كنید و به مدل‌های متفاوتی در یك مانتو برسید.





این مانتو تركیبی است از 2 پارچه متفاوت كه از نظر جنس و بافت، در عین تفاوت، با هم هم‌خوانی دارند. ویژگی این مانتو غیراز فرم مشخص آن مدل یقه‌ای است كه به شكل‌های مختلف و بنابر سلیقه خود شما تنظیم می‌شود.





جنس این مانتو از پارچه‌های حریر است. این جنس پارچه ضمن راحتی و خنكی كه به مانتوی انتخابی شما می‌دهد روی آزادی طرح هم تاكید دارد. البته با یك آستر نخی بسیار خنك هم تركیب شده تا شما را به پوشش دلخواه‌تان برساند. یقه باز این مانتو دست شما را باز می‌گذارد تا هر طور كه دوست دارید آن را تنظیم كنید.





جامعه ما رنگ را انتخاب می کند

تنوع رنگ‌ در قالب مدل‌ها و طرح‌های متفاوت یكی دیگر از ویژگی‌هایی است كه در مانتوهای تابستانه مهسا به چشم می‌خورد. نگاه خانم مرعشی هم به این دنیای پر از رنگ از این قرار است: «به انتخاب رنگ خاص و تعریف آن برای زمان و سال خاصی معتقد نیستم. حتی چندان میلی به تكرار مدل‌ها، روی رنگ‌هایی كه اروپایی‌ها به‌عنوان رنگ سال انتخاب می‌كنند، ندارم چون معتقدم، این نیاز جامعه خود ماست كه باید رنگ سال و فصل را تعریف كند. بنابراین در انتخاب‌ رنگ‌ها هم بیشتر دنبال حسی می‌روم كه از حال و هوای جامعه و محیط اطرافم می‌گیرم. ضمن این‌كه چهره افراد و سلیقه آن‌ها برای من یكی از مهم‌ترین فاكتورهای تعیین‌كننده رنگ است. البته باید اعتراف كنم به اعتقاد من مدل و چگونگی طراحی لباس پابه‌پای انتخاب رنگ در رسیدن به نتیجه نهایی نقش دارد و حتی می‌تواند خیلی از رنگ‌های سنگین را سرحال‌تر كند.»





این مانتو از آن انتخاب‌هایی است كه ناخودآگاه حس لباس‌های باستانی را در ذهن شما زنده می‌كند. آن هم به دلیل طراحی پارچه كه یادآور جقه‌های آشنای ایرانی است و البته مدل آستین‌ها كه لباس‌ قجری را در ذهن تداعی می‌كند. در عین حال طرح اصلی آن از پالتوهای نظامی قدیمی  ایرانی الهام گرفته شده است.





این پانچو یك انتخاب مناسب برای زمانی است كه به یك مراسم رسمی دعوت شده‌اید و فقط به یك پوشش سبك و راحت احتیاج دارید كه تا مقصد لباس شما را بپوشاند. این پانچو درست مانند یك شنل روی لباس مجلسی‌تان قرار می‌گیرد و به شما اجازه می‌دهد كه تا مقصد راحت باشید.





باز هم یك مانتو زیبا كه می‌تواند برای شما نقش یك لباس مجلسی را بازی ‌كند. جدا از طراحی این مانتو كه از لباس‌های مجلسی الهام گرفته شده طراحی یقه و جنس آن هم به‌گونه‌ای است كه به زیبایی می‌تواند شما را از یك لباس مجلسی بی‌نیاز كند.



زیبایی و راحتی در كنار هم

راز گشادی و آزادی مانتوهای برند مهسا، در نگاه متفاوتی است كه خانم مرعشی به زیبایی دارد. به اعتقاد او تركیب مناسب یك لباس است كه ظاهر یك فرد را متناسب‌تر نشان می‌دهد و اتفاقا لازمه این تركیب مناسب هم هرگز تنگی لباس نیست. گشادی و یك لباس، البته به شرط این‌كه یك گشادی تعریف شده باشد نه صرفا یك مدل كلوش كیسه مانند یا حتی پرچین، دست طراح را باز می‌گذارد كه به یك تركیب مناسب برسد؛ تركیبی كه در عین راحتی، فرم و تركیب داشته باشد و جای كمر دامن و حتی سرشانه مانتو در آن تعریف شده باشد. این نوع طراحی یعنی طراحی مانتوهایی كه در عین گشادی، فرم دارند ابهامی در مدل نهایی ایجاد می‌كند كه اتفاقا همین ابهام در متناسب‌تر نشان دادن اندام پوشنده لباس بسیار تاثیر‌گذار است.





یقه این مانتو نقطه عطف آن است. آن هم از این‌رو كه به‌دلیل طراحی متفاوتش به شكل‌های مختلف و صرفا با كمك یك گره قابل تنظیم است. از طرف دیگر به اندازه كافی گشاد و راحت هم هست تا شما در آن هرچه‌‌قدر كه بخواهید احساس راحتی كنید.





این مانتو هم از جنس حریر است و به طبع خنك و بسیار راحت. مدل تونیك مانند این مانتو به شما اجازه می‌دهد كه به آن حتی به چشم یك لباس كامل هم نگاه كنید. كمربند آن هم دست شما را باز می‌گذارد كه آن را هر طور كه دوست‌دارید تنظیم كنید.


ویدیو مرتبط :
دانلود رایگان فیلم تابستان داغ|تابستان داغ|full hd|hq|4k|hd|1080p|720p|480p

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی مانتوهایی به زیبایی گرمای تابستان!


بازی با رنگ‌ها در كنار زیبایی و رهایی كه فقط در مانتو‌‌‌های ایرانی به چشم می‌خورد یكجا جمع شده‌اند تا شما بهترین انتخــاب را داشته باشید




 صبح بخیر: 


كیمونوی ایرانی!

حق با شماست؛ این مانتو قبل از هر چیز كیمونوهای ژاپنی را در ذهن تداعی می‌كند. این تداعی به دلیل استفاده از پارچه‌های گلدار به سبك همان كیمونوها و البته برش‌هایی است كه در این مانتو ایجاد شده است. در حقیقت طراحی این مانتو تركیبی از لباس‌های ژاپنی با سلیقه و روحیات خانم‌های ایرانی است. این نكته را هم در نظر بگیرید كه این مانتو به دلیل گل‌های درشت در قسمت طرح‌دار آن به خانم‌های ظریف‌اندام توصیه می‌شود.


مدل نیم‌كلوش قسمت انتهایی این آستین باعث شده كه هم بلند و كشیده باشد، هم راحت و خنك ؛ البته مناسب فصل تابستان است.



برش قسمت پشت مانتو، دقیقا فرم كیمنوهای ژاپنی را در ذهن تداعی می‌كند و با همین هدف هم طراحی شده است.





همنشینی با رنگ‌ها


 طراحان آپامه این مدل مانتو را برای دختران نوجوان طراحی كرده‌اند. پرچین بودن قسمت پایین مانتو (برخلاف قسمت بالاتنه) و رنگ شاد آن هم با همین هدف در نظر گرفته شده است. طراحی این مانتو با استفاده از متد مولاژ انجام شده، یعنی روی مانكن و بدون استفاده از برش. البته تركیب رنگ نارنجی با سبز به‌عنوان 2 رنگ مكمل در این مانتو ویژگی دیگری است كه نباید از كنار آن بی‌تفاوت گذشت!



در حاشیه این مانتو و روی كمر آن از چاپ دستی با نقشی كه تداعی‌كننده طرح گل و بته، آن هم به رنگ سبز است استفاده شده. انتخاب این طرح و رنگ، ضمن اینكه شادابی مانتو را بیشتر می‌كند آن را از حالت گرم تابستانی خارج می‌كند.



طراحی یك كمربند پهن برای این مانتو با این هدف انجام گرفته تا حالت گشاد و پرچین دامن مانتو تعدیل شود. بندینك پهن ‌سبزرنگ هم علاوه بر نگه داشتن كمربند درست در قسمت میانی مانتو، تكمیل‌كننده هارمونی رنگ سبز و نارنجی در این مدل است.



دستاورد هندی برای وقار‌ ایرانی




این مانتو با استفاده از پارچه‌های پنجابی كه معمولا خانم‌های هندی برای ساری‌های معروف‌شان استفاده می‌كنند، دوخته شده است. تركیب رنگ‌های متضاد (طوسی، سبز و قرمز) در این مانتو آن را به یك انتخاب متفاوت تبدیل كرده است؛ ضمن اینكه نقوش طلایی حاشیه مانتو كه در سطح آن هم تكرار شده‌ به این مدل ظاهر رسمی‌تری داده‌ است. همچنین این مانتو به دلیل كمری كه روی آن طراحی شده مانتوهای چپ و راستی را در ذهن تداعی می‌كند.




پارچه قرمزرنگی كه به‌عنوان جیب در این قسمت از مانتو طراحی شده، ضمن ایجاد تضاد رنگی جلوه خاصی به این مانتو داده است.






همنشینی 5پارچه برای زیبایی شما




 این مانتو با استفاده از تركیب 5 پارچه مختلف طراحی شده اما این پارچه‌ها طوری كنار هم چیده شده‌اند كه در نگاه اول یك پارچه یكنواخت را در ذهن تداعی می‌كنند. این مانتو به‌دلیل تركیب رنگی شاد و متنوع آن می‌تواند حكم یك لباس را برای شما در مهمانی‌ها داشته باشد. انتخاب پارچه‌ای از جنس ابریشم در این مانتو هم تاكیدی است بر هرچه مجلسی‌تر بودن این مانتو.



این مانتو به دلیل برش‌های عمودی‌‌اش برای خانم‌هایی كه چندان قد بلند نیستند، انتخاب مناسبی است.



استفاده از حاشیه زردوزی شده در قسمت یقه و حاشیه پایینی این مانتو آن را مجلسی‌تر كرده است.