سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ماشین عروس های شیک



 

 

ماشین عروس

 

 

در این مقاله مدل هایی زیبا و شیک از ماشین عروس را گردآوری نمودیم امیدواریم از دیدن آن لذت ببرید.

 

 

ماشین عروس

 

 

ماشین عروس

 

 

ماشین عروس

 

 

ماشین عروس

 

 

ماشین عروس

 

 

ماشین عروس

 

 


ویدیو مرتبط :
آرایش عروس شیک در تارمو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عروس شیک تر است یا ماشین عروس؟!


یكی از مشكلاتی كه بسیاری از دامادها هنگام برگزاری مراسم عروسی با آن مواجه هستند، توجه داشتن به اصل «فامیل‌كش» بودن كلیه مراحل است. یعنی داماد باید كل فامیل و خاندان را از همان لحظه ورود، له كند تا مورد حمایت خانواده عروس قرار گیرد و سال‌ها از خدمات ارزنده آن‌ها بهره‌مند شود.

در تهران، مرد جوانی تصمیم گرفت صبح روز تولد همسرش با یك اتومبیل شیك اجاره‌ای با راننده به خانه برود و او را غافلگیر كند و با یكدیگر به رستوران مورد علاقه‌شان بروند و در آنجا سالاد سزار صرف كنند و پس از آن، هدیه‌اش را تقدیم كند. او با یك موسسه اجاره اتومبیل تماس گرفت و با خوشحالی گفت كه قصد دارد یك ب.ام.و سری 7 را برای دو هفته بعد اجاره كند. وقتی اپراتور از پشت تلفن شرایط قرارداد را برایش تشریح كرد، مرد جوان نقشه‌اش را نابود شده دید و از آن صرف‌نظر كرد. در حالی كه پیمودن مسیر خانه آن‌ها تا رستوران، حدود 30 دقیقه طول می‌كشید، او باید برای 10 ساعت اتومبیل را اجاره می‌كرد، اما توضیح دادن هزینه كردن چنین مبلغی نزد همسرش غیرممكن بود... .


اهمیت ماشین عروس
یكی از مشكلاتی كه بسیاری از دامادها هنگام برگزاری مراسم عروسی با آن مواجه هستند، توجه داشتن به اصل «فامیل‌كش» بودن كلیه مراحل است. یعنی داماد باید كل فامیل و خاندان را از همان لحظه ورود، له كند تا مورد حمایت خانواده عروس قرار گیرد و سال‌ها از خدمات ارزنده آن‌ها بهره‌مند شود. البته هیچ تضمینی وجود ندارد كه این حمایت تا چه مدت دوام داشته باشد، اما در هر حال باید آن را جدی گرفت.

در ایران از آنجا كه كیفیت شام و نرمی جوجه‌ها و قطر كباب و میزان خنكی نوشابه‌ها و رنگ كت پدر داماد هم در نظر بسیاری از اعضای خاندان عروس جلب توجه می‌كند، می‌توان به اهمیت اتومبیل عروس نیز پی برد. پس اگر داماد هستید، باید در انتخاب صحیح آن دقت لازم را مبذول دارید.

ماشین عروس های چند منظوره؛ از رساندن عروس و داماد تا در آوردن چشم و چال فامیل!

بعضی عروس‌خانم‌ها دوست ندارند در رویایی‌ترین شب زندگی‌شان سوار اتومبیل مردم شوند و به خودروی شخصی خود داماد بسنده می‌كنند. گاهی اوقات نیز اتومبیل بستگان دور و نزدیك به یاری دامادهایی می‌رسد كه یا خودشان خودرو ندارند، یا امكانات موجود برایشان كافی نیست.


انتخاب خودروی عروس در كشورهای دیگر هم به همین صورت است، اما با این تفاوت كه قرار نیست داماد چشم دیگران را از كاسه در بیاورد. عروس و داماد با یكدیگر رایزنی می‌كنند و به این نتیجه می‌رسند كه با اتومبیل خودشان، دوست‌شان و یا در نهایت یك لیموزین در مراسم حاضر شوند.

تب برای ماشین شاسی دراز
لیموزین كه در ایران بیش‌تر با نام «ماشین شش در» شناخته می‌شود، گزینه مناسبی برای اتومبیل عروس نیست. طراحی زشت این خودروها كه در اصل تقلید از خارجی‌ها بوده، همین تعبیر را در ذهن مهمان‌های مراسم ازدواج‌تان تداعی خواهد كرد: «نیگا كن! رفته لیموزین اجاره كرده، اون‌وقت عروسی‌اش را توی پاركینگ خونه عمویش گرفته! وای.. وای...! خارجی! باكلاس!... هپی وِددینگ!». 

هرچند یك دستگاه لیموزین شاسی بلند لوكس واقعی نیز در ایران وجود دارد كه می‌تواند دهان تمسخركنندگان را ببند، اما اجاره آن برای 10 ساعت با راننده، یك میلیون و 200 هزار تومان را از جیب‌تان خارج می‌كند و به ازای هر ساعت اضافه‌كاری، باید مبلغ 120 هزار تومان در جیب راننده بگذارید. همچنین با توجه به دشواری رانندگی با لیموزین، هرگز نمی‌توانید آن را بدون راننده كرایه كنید.

 
در سال 1376، مرکز تحقیقات ایران خودرو موظف شد برای تردد سران کشور‌های اسلامی در تهران، نخستین‌ سری لیموزین داخلی را تولید كند. كارشناسان این شركت، خودروی پژو 405 را انتخاب كردند و نقشه آن را در اتوكد باز نمودند و طول شاسی و ارتفاع سقف را كمی كشیدند تا تبدیل به لیموزین شود.

دو سال بعد از برگزاری اجلاس سران کشور‌های اسلامی و بلااستفاده ماندن لیموزین‌هایی كه نماد اشرافی‌گری و لوكس‌گرایی بود، تعدادی از آن در یک مزایده به متقاضیان حقیقی فروخته شد. از آنجا كه پژو 405 خیلی قدیمی است، صاحبان جدید لیموزین‌هایشان به پرشیا تبدیل كردند و اكنون در سه زنگ سفید، مشكی و نقره‌ای در شهر مشاهده می‌شود. 


چون در سال 76 قرار بود این خودروها فقط برای مدتی محدود مورد استفاده قرار گیرند، مقاومت اجزای شاسی نیز بر همین اساس طراحی شده بود. اما با فروخته شدن آن‌ها، پس از مدتی شاسی ضعف خود را آشكار كرد. به همین علت است كه امروز بسیاری از این لیموزین‌ها به عارضه انحنای شاسی مبتلا هستند.

چگونه اتومبیل لوكس اجاره كنیم
دورانی كه لیموزین خودرویی بسیار لوكس و منحصر به فرد محسوب می‌شد، سپری شده است. امروز اتومبیل‌های سدان و شاسی بلندی اجاره داده می‌شوند كه «ماشین شش در» باید جلو برود و برایشان بوق بزند و راه را باز كند. شما در صورت اجاره خودرو با راننده، دیگر نیاز به گذاشتن وثیقه ندارید. اما اگر می‌خواهید خودتان پشت فرمان بنشینید، مجبور خواهید بود یک فقره چک به انضمام یک سند، تحویل دهید. در صورتی که قیمت اتومبیل مورد نظرتان بیش‌تر از 100 میلیون تومان باشد، باید 2 فقره چک روی میز بگذارید. اگر در آنجا میزی نبود، چك را كف دست اجاره‌دهنده بگذارید. اگر دست‌های او كثیف بود، داخل جیبش بگذارید. اگر جیب نداشت، روی طاقچه بگذارید (موسسه‌ای كه میز آنجا نیست و صاحبش هم جیب ندارد و دست‌هایش هم كثیف است، حتما طاقچه دارد!).


تقسیم‌بندی اتومبیل‌های عروس
از آنجا كه تعداد كمی از اتومبیل‌های لوكس موجود است و موسسات متعددی مجبور هستند در نوبت استفاده از آن باشند، برای كرایه باید حداقل از دو هفته قبل قرارداد را منعقد كنید. خودروهای اجاره‌ای به سه گروه: 1) معمولی، 2) لوكس و 3) چشم‌كوركن تقسیم می‌شوند. برای نمونه، پژو 206، زانتیا و مزدا و حتی ماكسیما در رده معمولی قرار دارند. اتومبیل‌های بنتلی، لامبورگینی، هامر و كرایسلر از لوكس‌ترین ماشین عروس‌ها هستند. 

نبش قبر فرسودگان
یكی از راه‌های جدید كسب درآمد، نبش قبر خودروهای فرسوده كلاسیك است. برخی دلالان، اتومبیل‌های فسیلی كه در پاركینگ خانه‌ها یا گوشه باغ‌ها خاك می‌خورد را از وراث می‌خرند و پس از بازسازی فنی و تمیز كردن بدنه، آن را به صاحبان بنگاه‌های اجاره اتومبیل می‌فروشند.


با چقدر پول چی اجاره می‌دهند
هزینه كردن برای ماشین عروس، بی‌فایده‌ترین بخش مراسم ازدواج است، چون نه در شكم مهمان‌ها می‌رود و نه در شاد كردن آن‌ها سهمی دارد. حداقل كاش همان هزینه صرف لباس شود. این داستان همیشه تكرار می‌شود كه آقای داماد كمی در اتوبان رانندگی می‌كند، سپس به آرایشگاه می‌رود، عروس سوار می‌شود، به باغ می‌روند و از آنجا راهی تالار می‌شوند. تمام این مراحل بیش‌تر از چند ساعت طول نمی‌‌كشد، اما بعضی‌ها حاضر هستند برای هیجان بخشیدن به آن، پول بیش‌تری خرج كنند. با توجه به این كه حداقل زمان در اختیار گرفتن خودرو 10 ساعت است، برای اجاره اتومبیل عروسی كه فامیل‌كش باشد، باید هزینه‌های زیر را ضربدر 10 كنید: 

خودروهای كلاسیك: 450 هزار تومان

لیموزین خارجی: یك میلیون و 200 هزار تومان

ب.ام.و X6: یك میلیون و 300 هزار تومان

سری 7 ب.ام.و: 550 هزار تومان

مرسدس كروك: 450 هزار تومان

بنتلی: 400 هزار تومان

لامبورگینی: یك میلیون و 300 هزار تومان

كرایسلر: 550 هزار تومان

هامر: 650 هزار تومان

سانتافه: 140 هزار تومان 


چسباندن گل روی اتومبیل
پس از انتخاب اتومبیل عروس، گل‌آرایی آن مشكل بعدی داماد است. گل‌آرایی عبارت است از گذاشتن گل روی كاپوت و صندوق‌عقب كه به شیوه‌های گوناگون صورت می‌پذیرد. البته نباید فراموش كرد كه تزئینات ماشین عروس، با سلقیه شخص عروس ارتباط تنگاتنگی دارد و بعضی‌ها خودشان تحت لیسانس عروس خانم، طرح زینت‌كاری را اجرا می‌كنند. 

عجیب‌ترین و نادرترین ماشین عروس، پرایدی بود كه در تهران، تمام بدنه و شیشه‌هایش را به عسل آغشته كرده و سپس هزاران پر مرغ كه داخل بالش از آن استفاده می‌شود را روی اتومبیل چسبانده بودند. برخی هم از بادكنك یا عروسك استفاده می‌كنند. اما در هر حال اگر شما به یك گل‌فروشی مراجعه كنید، آن‌ها بابت نصب یك پاپیون ساده كه تركیبی از گل و تور سفید است، مبلغ 180 هزار تومان از شما پول می‌گیرند.


هرچند گل‌آرایان كار خاصی انجام نمی‌دهند، اما دامادهایی كه می‌خواهند چشم و چال خانواده عروس را در بیاورند، تزئین اتومبیل را به گلفروشی‌های معروف می‌سپارند و بابت یك متر چسب نواری و 30 شاخه گل و 80 سانتی متر مفتول فلزی و یك كیلوگرم اسفنج، از 100 هزار تومان تا 600 هزار تومان می‌پردازند.

داماد چاره‌ای ندارد
از آنجا كه اكنون ازدواج برای خیلی‌ها تبدیل به نان شده و با تیغ و سرنگ به جان داماد می‌افتند و از طرف دیگر چشم و هم چشمی و ضرورت فامیل‌كشی و در آوردن چشم و چال فامیل تبدیل به یك رسم واجب شده، بنابراین هیچ اخطار و هشدار و تذكری نمی‌تواند جمعیت دامادان را از هزینه‌های گزاف و بیهوده منصرف كند. این گزارش هم همینجوری نگاشته و منتشر شده است و اعتبار دیگری ندارد.

منبع : عصر ایران