سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ماسکی که موها را جوندار و زنده می کند!!



 

 

ماسك مو, پوست و مو, ریزش مو

 

ابتدا مواد را كاملا مخلوط كرده و بعد از شستشوی موها در حمام این ماسك را بر تمام مو خصوصاپوست سر قرار داده و كاملا با دو دست ماساژ دهید...

 

 

خوردن یك قاشق غذاخوری كنجد موجب تامین 14 درصد از نیاز كلسیم خانم‌ها شده و اگر آنهاعادت به بلند كردن ناخن‌هایشان داشته باشند با مصرف كنجد ناخن‌هایشان محكم‌تر شده و ترک و شكنندگی بر روی این عضو كه جزئی از زیبایی انگشتان است دیده نمی‌‌شود.

 

 

به علاوه مصرف 2 قاشق غذاخوری آن رساندن 5 میلی‌گرم روی را به بدن خصوصا پوست و مو وناخن‌ها آسان می‌كند. شاید بدانید كه كمبود روی چه اثراتی بر زیبایی دارد آكنه را كمتر می‌كند واز نازك شدن موها جلوگیری می‌كند و مانع ریزش موها خصوصا در خانم‌ها می‌شود و در ضمن به دلیل توام شدن این ماده مغذی با ویتامین E این اثرات صد چندان شده و می‌توان از خواص ضدچروك و سفیدكنندگی (ضدلك) این ویتامین استفاده كرد.

 

حتما می‌دانید كه كنجد چربی بسیاری دارد اما این چربی از نوع گیاهی و چند باندی است. این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری است كه در ساختمان پوست به عنوان یك جز اصلی محسوب می‌شوند و در صورتی كه كمبودی از این مواد مغذی ایجاد نشود پوست كاملا یكنواخت و نرم و لطیف به نظر می‌رسد وجالب است بدانید كه وجود همین چربی‌هاست كه اگر با یك منبع پروتئینی دریافت شود (كنجدبه همراه چربی پروتئین قابل توجهی دارد) به ترمیم موهای آسیب دیده پرداخته و از خشكی بیش از حد این عضو نیز جلوگیری می‌كند و موجب راحتی افرادی می‌شود كه سال‌هاست ازخشکی مو رنج برده و همواره از شانه زدن و رنگ كردن موهای خشكشان می‌هراسند.

 

امروزه ازروغن كنجد سیاه در تهیه انواع فراوده‌های آرایشی و بهداشتی خصوصا محصولاتی كه برای رفع انواع خشكی‌ها تجویز می‌شوند استفاده می‌شود. معمولا در تركیب انواع كرم‌ها و ماسك‌ها وشامپو‌های ترمیمی از این روغن استفاده شده تا خاصیت درمانی آنها چند برابر شود. در آخرشما را با ماسكی كه با روغن كنجد تهیه می‌شود و برای تقویت موهای خشك و آسیب‌پذیرتوصیه می‌شود آشنا می‌كنیم.

 

 

قبل از هر چیز باید بگوییم كه شما می‌توانید از این ماسك بسته به موهایتان هفته‌ای 1تا2 بار بعداز شستشوی آنها در حمام استفاده كنید. مواردی كه در تهیه این ماسك استفاده می‌شوند:

 

شامل:

 

روغن كنجد               2 قاشق غذاخوری

 

زرده تخم‌مرغ             1 عدد

 

شیر                       2 قاشق مربا خوری

 

آرد جوانه گندم         2 قاشق غذا خوری

 

 

ابتدا مواد را كاملا مخلوط كرده و بعد از شستشوی موها در حمام این ماسك را بر تمام موخصوصا پوست سر قرار داده و كاملا با دو دست ماساژ دهید. هر قدر ماساژ بیشتر باشد موادآسانتر نفوذ می‌كنند. سپس با گذشت 10 دقیقه آنها را با آب ولرم آبكشی نمایید. در ضمن اگرمی‌خواهید مقدار زیادی از كنجد خام را به مدتی بیش از یك سال نگهداری كنید باید آن‌را در داخل ظرف شیشه‌ای خشك و درب‌دار و دور از هر گونه رطوبت و قرار گرفتن در معرض نور خورشید

 

ذخیره نمایید. همیشه به خاطر داشته باشید كه در تكرار هر توصیه و عادتی زیاده‌روی نكنید حتی اگر این توصیه از سوی متخصصین مهم تلقی شود.

منبع: سیمرغ


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماسك مویی كه موها را زنده و شاداب می‌كند



موی آسیب دیده

معمولا ماسك‌های گیاهی باعث شادابی مو می‌شوند

 

معمولا ماسك‌های گیاهی باعث شادابی مو می‌شوند، مخصوصا اگر از گیاهان دریایی نظیر جلبك ساخته شده باشند...

لطفا ماسك مویی كه موها را زنده و شاداب می‌كند معرفی کنید.
معمولا ماسك‌های گیاهی باعث شادابی مو می‌شوند، مخصوصا اگر از گیاهان دریایی نظیر جلبك ساخته شده باشند.

موهام رنگ پركلاغی است، چگونه رنگش را عوض كنم؟
مو ابتدا باید دكوپاژ شود، یعنی رنگ مشكی را از روی آن پاك كنید؛ حواس‌تان باشد دكوپاژی كه استفاده می‌كنید باید ضعیف باشد تا مو آسیب نبیند، سپس رنگ را مناسب با پایه مو بزنید. با این كار به راحتی می‌توانید رنگ پركلاغی را از روی موهای‌تان ببرید.

برای یك رنگ موی قهوه‌ای زیبا و خوش‌رنگ چه رنگ‌هایی را باید با هم تركیب كنیم؟
باتوجه به اینكه جنس موی افراد با یكدیگر متفاوت است و تنوع فراوانی در برند‌های رنگ مو هست ، همچنین به‌خاطر اختلاف پایه رنگی موی افراد، نمی‌توان یك فرمول خاص را برای دستیابی به یك رنگ مو قهوه‌ای زیبا معرفی كرد. باید باتوجه به جنس مو و رنگ پایه موی مشتری اقدام به تركیب رنگ كرد.

اگر موهای‌تان با رنگ و دكلره سوخته چه راهكاری وجود دارد تا سوختگی مو گرفته شود؟
ابتدا با كوتاه كردن و سپس با آبرسانی و ویتامینه كردن مو، خشكی و سوختگی آن را بگیرید. چون موی شما بیمار است، نباید زودبه‌زود آن را  رنگ و دكلره كنید.

ویتامینه كردن مو

با كوتاه كردن و سپس با آبرسانی و ویتامینه كردن مو، خشكی و سوختگی مو را بگیرید

 

آیا موی شرابی را می‌شود به عسلی تبدیل كرد؟
بله، اگر مو سالم باشد و فقط یكبار رنگ شرابی را زده باشید با چند بار شامپو كردن، رنگ موی شما قهوه‌ای می‌شود و می‌توانید روی آن رنگ موی عسلی  بزنید. البته ناگفته نماند كه رنگ شرابی روی بعضی از موها می‌ماند؛ مخصوصا اگر رنگ شرابی تكرار شده باشد. در این حالت می‌توان با دكوپاژ ضعیف مو را به پایه رساند و رنگ عسلی زد.

برای رنگ مسی از واریاسیون سبز استفاده كنیم یا نه؟
خیر به هیچ عنوان از واریاسیون سبز استفاده نكنید چون دیگر به شما رنگ مسی نخواهد داد.

رنگ پوستم سفید است، چه رنگی برای موهایم مناسب است؟
رنگ مو به فصل بستگی دارد. رنگ بلوند و دارای قرمزی مخصوص فصل‌های به ترتیب گرم و سرد هستند؛ ولی برای پوست سفید ترجیحا رنگی كه دارای قرمزی باشد مثل ماهاگونی و مسی توصیه می‌شود.

چگونه تن نارنجی موهای رنگ‌شده را از بین ببریم؟
وقتی مویی نارنجی می‌شود، نمی‌توان از رنگ‌های روشن استفاده كرد؛ حتما باید مو تا پایه 5 رنگ شود تا نارنجی آن پوشیده شود. همچنین می‌توانیم از رنگ طبیعی 4 به مقدار كم همراه با رنگ‌های دیگر استفاده كنیم.

در چه مواقعی می‌توان رنگ را بدون اكسیدان  روی مو گذاشت؟
رنگ‌ها به تنهایی نمی‌توانند روی مو اثرگذار باشند؛ مگر با دكلره یا رنگساژ كه در آنها از رنگ با اكسیدان كم استفاده می‌شود اما باید توجه داشته باشید كه اثرگذاری رنگساژ بسیار كم و محدود است.

 

منبع:مجله زندگی ایده آل