سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ماریسا مایر چگونه مدیر یاهو شد؟


ماریسا مایر متولد ۳۰ می ۱۹۷۵- مدیر تجاری و مدیرعامل یاهو است. او در گذشته برای مدت زیادی از مدیران و سخنگوهای اصلی گوگل بود و سال‌ها در پروژه‌های مختلف گوگل مسوولیت داشته و اولین مهندس زنی است که به استخدام گوگل درآمد.

 
 
 

صبح بخیر: ماریسا میر متولد ۳۰ می ۱۹۷۵- مدیر تجاری و مدیرعامل یاهو است. او در گذشته برای مدت زیادی از مدیران و سخنگوهای اصلی گوگل بود و سال‌ها در پروژه‌های مختلف گوگل مسوولیت داشته و اولین مهندس زنی است که به استخدام گوگل درآمد. ماریسا مایر فارغ‌التحصیل رشته هوش مصنوعی از دانشگاه استنفورد آمریکا است و به عنوان یک طرفدار پروپاقرص دنیای مد مشهور است.

این خانم 38 ساله، ملکه گوگل لقب گرفته و از سوی مجله نیوزویک به عنوان یکی از 10 شخصیت آینده ساز در حوزه فناوری اطلاعات معرفی شده، و مجله فورچون هم او را جزو 50 زن جوان و مهم در آینده قلمداد کرده است. مجله بیزینس‌ویک او را کارخانه ایده پردازی گوگل لقب داده است و حالا هم مریسا میر را بی شک می توان یکی از تاثیر گذارترین مدیرعامل ها در بین شرکت های فناوری دانست.

آشنایی با ماریسا مایر، مدیر یاهو

خانم میر کنترل یاهو را در شرایطی در دست گرفت که این شرکت اوضاع خوبی نداشت، اما اکنون در وضعیتی به سر می برد که خریدهای کلان و آینده نگرانه انجام می دهد و حتی ترافیکی بیشتر از گوگل را به سمت سایت خود جذب می کند. درآمد کلی یاهو در سال ۲۰۱۲ بیش از 4.46 میلیارد دلار بوده است و سود هر سهم آن هم به 1.17 دلار می رسد.

ماریسا مایر که در نخستین سال‌های استخدام در گوگل با لری پیج، یکی از بنیان‌گذاران اصلی گوگل رابطه داشت، به مهارت حرفه‌ای بالا در گفتگوی با رسانه‌ها نیز معروف است. مایر یکی از مسئولان اصلی پروژه آی‌گوگل نیز بود که به کاربر گوگل امکان می‌دهد به همه سرویس‌های گوگلی که استفاده می‌کند، به آسانی دسترسی داشته باشد. او در توسعه گوگل‌مپ و جی‌میل نیز نقش بسزایی داشته‌است. مؤسسه فناوری ایلینوی در ۲۰۰۹، دکترای افتخاری خود را به پاس فعالیت‌های او در زمینه جستجو به او اهدا کرد.

در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۲ به عنوان رئیس هیئت‌مدیره یاهو انتخاب شد. ماریسا مایر که در سال ۲۰۰۹ با زکری بوگ، یک کارفرمای معروف آمریکایی ازدواج کرده‌است، در حالی به سمت ریاست یاهو انتخاب شد که باردار بود.

آشنایی با ماریسا مایر، مدیر یاهو

او اولویت‌ها خود را «خدا، خانواده و یاهو!» برشمرده است.


هنگامی که مایر مدیر یاهو شد، متخصصان و کارشناسان وب و فن‌آوری با استقبال از انتخاب ماریسا مایر، این استخدام را "شانس بزرگ" یاهو برای پیشرفت و نزدیک شدن به روزهای اوج خود دانسته‌اند.

روزنامه‌ی لس‌آنجلس تایمز در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۱ گزارش داد که ماریسا مایر برای این‌که یک‌بار با اسکار دلارنتا، طراح مشهور مد ناهار بخورد، مبلغ ۶۰ هزار دلار به یک نهاد خیریه پرداخت کرد. در بیشتر سال‌هایی که او در گوگل مسوولیت داشت، به عنوان یکی از مدیران خوش‌چهره و خوش‌لباس این کمپانی مطرح بود.

در سال ۲۰۰۵ میلادی، مایر در مصاحبه‌ای با مجله‌ی «فست کمپانی» گفت: «ما اصرار داریم که صفحه‌ اصلی گوگل ساده و به دور از شلوغی‌های رایج باشد. به اعتقاد من صفحه‌ی اصلی باید ساده و شیک باشد و هر کاربری با کمترین دانش وب بتواند به آسانی راه خود را پیدا کند و بداند در این صفحه باید چه کند.»

آشنایی با ماریسا مایر، مدیر یاهو

از موارد جالب توجه در مورد ماریسا مایر باید به موارد زیر اشاره کرد.


•    با توجه به اسناد مجله نیویورک در سال 2012 میلادی، ماریسا مایر، در 5 سال کار در شرکت گوگل 250 بار شب کاری گذرانده بود.

•    او یک کیک به شکل پوشک بچه برای تولد نوزاد دوستش تهیه کرده بود. به توصیف کارلسون، سه ردیف کیک به شکل سه سایز مختلف پوشک بچه در حالی که اطرافش را با اسباب بازی تزیین کرده بودند به همراه لوازم نوزاد را برای دوستش فرستاده بود. همکار سابق مایر ( کریگ سیلورستین) می گوید: یک هدیه فوق العاده جالب برای تولد بچه بود. او همواره ایده های خلاقانه ای برای هه چیز دارد.

•    به گزارش نیکلاس کارلسون در طول سالهایی که برای شرکت گوگل کار می کرد، او یک جلسه آنلاین 5 دقیقه ای برگزار می کرد و از زیر دستان خود می خواست تا هر سوالی دارند از او بپرسند. به گفته کارلسون تعدای از همکاران مایر از این طرح او خوششان نمی آمد اما این روش، ایده جالبی برای ارتباط با کارمندان بود .

•    او یکی از طرفداران پرو پا قرص  مد است و لباس های زیبایی دارد که هرکدام حداقل 900 دلار قیمت دارند. میر کلکسیونی گران قیمت از لباس ها را در اختیار دارد که اکثرا از آن ها در سر کار استفاده می کند. او رنگ هایی همچون قرمز، آبی، سیاه، صورتی پر رنگ و... را دوست دارد .


ویدیو مرتبط :
بخشی از مصاحبه آرینگتون با ماریسا، مدیرعامل یاهو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماریسا مایر، دختر گوگل و رهبر یاهو


دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات در دو دهه اخیر، زنان قدرتمند و خلاقی را در عرصه کسب و کارهای دیجیتالی به دنیا معرفی کرده است که قطعاً، یکی از موفق‌ترین این افراد، خانم ماریسا مایر چهل ساله هست که رهبری غول اینترنت آمریکا، یعنی یاهو را بر عهده دارد.