سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

ماریا شاراپووا، پردرآمدترین ورزشکار زن 2013


ماریا یوریِونا شاراپووا، زاده 19 آوریل 1987، تنیسور حرفه ای روس است که اولین بار در سال 2005 رده اول بهترین تنیسورهای زن دنیا را کسب کرد. او برای اولین بار در المپیک ۲۰۱۲ شرکت کرد و برنده مدال نقره شد.





صبح بخیر: ماریا یوریِونا شاراپووا، زاده 19 آوریل 1987، تنیسور حرفه ای روس است که اولین بار در سال 2005 رده اول بهترین تنیسورهای زن دنیا را کسب کرد. او جزو ده تنیسور جهان است که توانسته هر ۴ گرند اسلم ویمبلدون ۲۰۰۴، آزاد آمریکا ۲۰۰۶، آزاد استرالیا ۲۰۰۸ و آزاد فرانسه ۲۰۱۲ را فتح کند؛ همچنین او برای اولین بار در المپیک ۲۰۱۲ شرکت کرد و برنده مدال نقره شد.

شاراپووا چند بار نیز کار مدلینگ انجام داد که مهمترین آن مدلینگ برای مجله Sports Illustrated بوده است. او در تبلیغات مختلف برندهای مهمی همچون نایکی، پرنس و کانن حضور یافت و چهره اصلی مزون های فشنی همچون کول هان شد. از فوریه 2007 تابحال او سفیر حسن نیت برنامه توسعه سازمان ملل متحد بوده و برای برنامه توسعه و ارتقای منطقه چرنوبیل تلاش کرده است. در ژوئن 2011، مجله تایم او را یکی از "30 افسانه تنیس زنان: گذشته، حال و آینده" نامید.



مهمترین و بزرگترین اسپانسرهای او عبارتند از:

اویان (Evian)، هد (Head)، تگ هیواِر (TagHeuer)، نایکی (Nike)، پورشه (Porsche) و سامسونگ (Samsung)

شاراپووا سال گذشته با برد تنیس آزاد فرانسه، گرند اسلم را تکمیل کرد. این برد باعث شد که او اسپانسرهایی مانند نایکی و هد را به سمت خود جلب کند. جایزه پولی 26 میلیون دلاری او بعد از خواهران ویلیامز بیشترین پاداش بوده است. او خط تولید آبنبات خود با نام شوگرپووا (Sugarpova) را سال گذشته راه اندازی کرد و قصد دارد شرکتش را بعد از پایان حرفه تنیسش، به حوزه های دیگری هم گسترش دهد.

  • کل درآمدها: 29 میلیون دلار
  • جایزه پولی: 6 میلیون دلار
  • تبلیغات: 23 میلیون دلار

طبق داده های سازمان آمار آمریکا، زنان به ازای هر دلار مردان، 77 سنت دستمزد می گیرند. این تفاوت دستمزدی در دنیای ورزش بدتر است. بیشترین دستمزد در بسکتبال ملی زنان، 107 هزار دلار است. در حالیکه کوبی براینت فصل آینده از تیم لوس آنجلس لیکرز، 30.5 میلیون دلار می گیرد.



خانم اینبی پارک (بهترین گلف باز زن دنیا) بخاطر بردن گلف آزاد 2013 آمریکا، 585 هزار دلار دریافت کرد. این در حالی است که جاستین رز، برنده مردان، 1.4 میلیون دلار برای بردش، به خانه برد. پارک مدتهاست که گلف بازی می کند و جایزه پولی او و عواید تبلیغاتی اش در سال 2013، پنج میلیون دلار بوده است. ولی تایگر وودز با 78 میلیون دلار درآمد، عنوان پردرآمدترین ورزشکار دنیا را کسب کرده است.

تفاوت دستمزدی از فاصله بین عوایدی ناشی می شود که ستاره های این ورزش ها تولید می کنند، ولی فقط یک ورزش مهم هست که زنان و مردان بر مبنایی مساوی در آن رقابت می کنند و آن تنیس است. ده ها سال بود که در تنیس تفاوت دستمزدی وجود داشت و زنان در تنیس آزاد فرانسه و ویمبلدون، دستمزدهای کمی می گرفتند، ولی ونوس ویلیامز کمپینی برای دستمزد مساوی راه انداخت و سیاست های این دو رشته در سال 2007 تغییر کرد. حالا عنوان پردرآمدترین تنیسورها بین زنان و مردان تقسیم شده است.

بنابر این وقتی صحبت از 10 ورزشکار زن پردرآمد دنیا می شود، تنیسورهای زن در صدر لیست قرار دارند و 7 رده را به خود اختصاص داده اند. ماریا شاراپووا نه سال متوالی است که با درآمد 29 میلیون دلاری خود از عواید جایزه پولی، تبلیغات و دستمزدهای حضور در رویدادهای مختلف از ژوئن 2012 تا ژوئن 2013، در صدر این لیست قرار دارد.



وقتی شاراپووا در سال 2004 تنیس ویمبلدون را در سن 17 سالگی برد، شرکت های مختلف به سوی این تنیسور بلوند 188 سانتیمتری هجوم آوردند و قراردادهای تبلیغاتی مولتی میلیون دلاری به او پیشنهاد کردند. او حالا اسپانسرهایی مانند نایکی، هد، سامسونگ الکترونیکز، تگ هیوار و اویان دارد. او در ماه آوریل با کمپانی خودروسازی پورشه قرارداد سه ساله بست.

کمپانی آبنبات سازی او که شوگرپووا نام دارد در 15 کشور آبنبات تولید می کند و انتظار می رود که 1.5 میلیون بسته از آن در 12 ماه اول هر بسته به قیمت 5 تا 6 دلار فروخته شود. شاراپووا همه سود حاصل را به کمپانی اش سرازیر می کند و امیدوار است که حرفه اش را در حوزه هایی همچون فشن، اکسسوار و لوازم آرایش هم گسترش دهد.


ویدیو مرتبط :
ماریا شاراپووا با پورشه در سنگاپور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«آنجلینا جولی» پردرآمدترین بازیگر زن سال 2013 در فهرست جدید فوربس+تصاویر



«آنجلینا جولی» پردرآمدترین بازیگر زن سال 2013 در فهرست جدید فوربس+تصاویر

پایگاه رتبه سنجی فوربس در جدیدترین فهرست پردرآمدترین بازیگران زن سال 2013 ، آنجلینا جولی را به عنوان پردرآمدترین بازیگر زن سال 2013 انتخاب کرد.

پردرآمدترین بازیگران زن 2013 , فهرست پردرآمدترین بازیگران زن

پایگاه رتبه سنجی فوربس در جدیدترین فهرست پردرآمدترین بازیگران زن سال 2013 ، آنجلینا جولی را به عنوان پردرآمدترین بازیگر زن سال 2013 انتخاب کرد. سه سال از آخرین بازی آنجلینا جولی در فیلم توریست و در کنار جانی دپ می گذرد. این فیلم با بودجه 100 میلیون دلاری تولید شد و حدود 278 میلیون دلار فروش کرد. ازهمان زمان جولی با کارگردانی فیلم سرزمین خون و عسل به حرفه کارگردانی روی آورد و علی رغم جراحی پیشگیرانه ماستکتومی سینه قرار است به زودی فیلم جدیدی را کارگردانی کند. در حال حاضر با وجود موفقیتهای نسل جدید بازیگران جوانی همچون کریستین استوارت و جنیفر لارنس ،آنجلینا جولی با 33 میلیون دلار همچنان در فهرست پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود قرار دارد.

 

پردرآمدترین بازیگران زن 2013 , فهرست پردرآمدترین بازیگران زن
آنجلینا جولی با درآمد 33 میلیون دلار
او سه سال از بازی در فیلم ها دور بوده ولی در کنار آن از کارگردانی کسب درآمد کرده است . او برای بازی در فیلم خبیث استودیوی دیزنی پای قرارداد15 میلیون دلاری رفته است.

 

پردرآمدترین بازیگران زن 2013 , فهرست پردرآمدترین بازیگران زن
جنیفر لارنس با درآمد26 میلیون دلار
دختر جوان هالیوود پس از بازی در فیلم بازیهای گرسنگی که از فروش بالایی هم برخوردار بود نه تنها درآمد بالایی به دست آورد بلکه موفق به دریافت جایزه اسکارهم شد. او به زودی با قسمت دوم بازیهای گرسنگی روی پرده سینماها میرود.

 

پردرآمدترین بازیگران زن 2013 , فهرست پردرآمدترین بازیگران زن
کریستین استوارت با درآمد 22 میلیون دلار
ستاره فیلم گرگ و میش سال گذشته رتبه اول این فهرست را داشت که به خاطر بازی در فیلمهای گرگ و میش: طلوع 2 و سفیدبرفی و شکارچی بود. او امسال فیلمهای کم فروشی را به اکران رسانده است. هرچند می توان به فیلم جدید او درباره زندان گوآنتانامو امیدوار بود.

 

پردرآمدترین بازیگران زن 2013 , فهرست پردرآمدترین بازیگران زن
جنیفر انیستون با درآمد 20 میلیون دلار
انیستون این درآمد خود را مدیون بازی در فیلمهای خانواده میلرز و روسای ترسناک است. هرچند او از سرمایه گذاران بزرگ در عرصه لوازم آرایشی و پوستی نیز است.

 

پردرآمدترین بازیگران زن 2013 , فهرست پردرآمدترین بازیگران زن
اما استون با درآمد 16 میلیون دلار
او با فیلمهای سوپربد و یاری به شهرت رسید و حضور او در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز او را به جرگه بازیگران محبوب و پردآمد وارد کرده است.

 

پردرآمدترین بازیگران زن 2013 , فهرست پردرآمدترین بازیگران زن
شارلیز ترون با درآمد 15 میلیون دلاری
ترون از سال 2011 بازی در فیلمهای برهزینه را شدت بخشید که آخرین آن سفید برفی و شکارچی بود. این فیلم با فروش 403 میلیون دلاری ترون را به فهرست بازیگران پردرآمد وارد کرد. او از مدلهای معروف برند دیور نیز است و درآمد زیادی از این طریق کسب میکند.

 

پردرآمدترین بازیگران زن 2013 , فهرست پردرآمدترین بازیگران زن
ساندرا بولاک با درآمد 14 میلیون دلار
موفقیت عمده بولاک از بازی در فیلم نیمه تاریک بود. این فیلم با بودجه 30 میلیون دلاری بیش از 309 میلیون دلار فروش کرد و جایزه اسکار را برای او به همراه داشت. بولاک به زودی با فیلم جاذبه در کنار جورج کلونی روی پرده سینماها می رود.

 

پردرآمدترین بازیگران زن 2013 , فهرست پردرآمدترین بازیگران زن
ناتالی پورتمن با درآمد 14 میلیون دلار
بازیگر برگریده اسکار فیلم قوی سیاه، در فیلم ثور موفقیت بزرگی به دست آورد. او از پاییز امسال با قسمت دوم ثور روی پرده سینماها خواهد رفت.

 

پردرآمدترین بازیگران زن 2013 , فهرست پردرآمدترین بازیگران زن
میلا کانیس با درآمد 11 میلیون دلار
دو فیلم تد و اُز بزرگ و قدرتمند با بازی کانیس بیش از یک میلیارد دلار فروش کرد و این بازیگر جوان و ناشناخته را در زمره بازیگران معروف و پردآمد قرار داد.

 

پردرآمدترین بازیگران زن 2013 , فهرست پردرآمدترین بازیگران زن
جولیا رابرتس با 11 میلیون دلار درآمد
رابرتس نه تنها بازیگر پردرآمدی است بلکه جزء بازیگران ثروتمند زن هالیوود هم است. اگوست جدیدترین فیلم اوست که در کنار مریل استریپ بازی کرده است. او همچنین از سهامداران کمپتنی آرایشی لانکوم هم است.

cinemakhabar.ir