سبک زندگی


2 دقیقه پیش

شناخت بهترین آتلیه کودک و بارداری

بچه ها به سرعت بزرگ می‌شوند، زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید یا انتظارش را دارید. زمانی توانایی راه رفتن یا حرف زدن ندارند ولی اندک زمانی بعد آنها را در حال دویدن و مکالمه ...
2 دقیقه پیش

فیلم: تزیین اتاق کودک با گل‌های مقوایی

همین الان یک نگاهی به اتاق کودکتان بیندازید. آیا دلتان نمی خواهد چیزی به آن اضافه کنید؟ وقتی پولش را ندارید، پس باید از خلاقیتتان کمک بگیرید. در این ویدئو گل هایی مقوایی ...

لوازم آرایشی غیرتقلبی را هم کم مصرف کنید



 

لوازم آرایشی,لوازم آرایشی غیرتقلبی

 

لوازم‌‌ آرایشی که دارای مجوز هستند و از مبادی رسمی وارد کشور شده‌اند مقادیر کمی مواد سمی دارند مثلا رژلب‌ها حاوی مقادیری سرب هستند و برخی دیگر از محصولات آرایشی اکسید آهن و دی‌اکسان دارند چه رسد به لوازم آرایشی‌ای که معلوم نیست چطور تهیه شده‌اند و نظارتی بر تولید آنها وجود نداشته است. عوارض پوستی این محصولات آرایشی تقلبی شامل حساسیت‌های پوستی، اگزما، خارش، دانه‌دانه شدن پوست و... است و بسیاری از عوارض آنها هم هنوز شناسایی‌نشده چون معلوم نیست چه موادی در تهیه آنها به کار رفته است.

حتی باید لوازم آرایش دارای مجوز را نیز به دلیل داشتن مواد سمی کم مصرف کرد چون در درازمدت می‌تواند باعث بروز برخی سرطان‌ها شود و البته هرگز نباید لوازم آرایش تقلبی و قاچاق را استفاده کرد.

 منبع: سلامتیران

 


ویدیو مرتبط :
آرایشی راحت و آسان با کمترین مصرف لوازم آرایشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رتبه دختران ایرانی در مصرف لوازم آرایشی



رتبه دختران ایرانی در مصرف لوازم آرایشی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: سن آرایش در پنج سال اخیر از ۱۹ سال به ۱۳ سال کاهش یافته است.

به گزارش جهان، مهرداد حمیدی ظهر امروز در کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی استان زنجان اظهار کرد: کشور ایران در زمینه مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی در منطقه دومین کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران از نظر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی رتبه هفتم را کسب کرده است، افزود: متاسفانه در زمینه فرهنگسازی و ارائه آموزش‌های لازم به افراد جامعه اقدامات لازم در جامعه صورت نگرفته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر ضرورت توجه به فرهنگسازی در زمینه استفاده مردم از لوازم آرایشی و بهداشتی تاکید کرد و افزود: باید در این زمینه دستگاه‌های فرهنگی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه ضروری است برنامه مصون‌سازی فرهنگی در جامعه مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه دلسوزان فرهنگی پای‌کار آمده و نسبت به حساس سازی خانواده‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

حمیدی با اشاره به حمایت‌ها و همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در زمینه اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در جامعه خاطرنشان کرد: ‌علاوه بر فعالیت‌های نظارتی باید فعالیت‌های فرهنگی تاثیرگذاری نیز در جامعه انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعداد واحدهای مواد غذایی و تنقلات در استان بسیار زیاد است، افزود: ۲۰ هزار واحد خواربار فروشی در زنجان فعالیت می‌کنند که امکان بازرسی از همه این واحد‌ها وجود ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر لزوم واکسیناسیون فرهنگی جامعه از طریق رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی تاکید کرد و افزود: ‌ باید رسانه‌ها به این موضوع به خوبی پرداخته و اطلاع‌رسانی‌های لازم را به مردم انجام دهند.

وی بر ضرورت آگاه‌سازی مردم در زمینه مصرف کالاهای تاریخ گذشته تاکید کرد و افزود: باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط این اطلاع‌رسانی‌ها به مردم به ویژه در بخش تنقلات انجام شود.

حمیدی با اشاره به نظارت‌های انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان یادآور شد: واحدهایی که شناسه بهداشت از سوی دانشگاه علوم پزشکی دریافت کرده‌اند مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی از مراجعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به ۱۰۷ مورد کارخانجات استان خبر داد و افزود: متخلفان به مراجع ذی‌ربط معرفی شده‌اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به ۱۱۴ مورد مراجعه به مکان‌های عرضه مواد آرایشی و بهداشتی افزود: دو نفر ناظر به مجموع ناظران این بخش اضافه شده است.

وی از ارائه اکیپ‌های مشترک در کار گروه‌های فرا استانی خبر داد و افزود: این اکیپ‌ها با توجه به حساسیت موضوع نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند./منبع:  فارس